Triumph Speed Triple topic deel 34

Status
Niet open voor verdere reacties.
_O- _O- _O- _O-
Wat een nieuwe bike allemaal niet met je doet !!

full
 
smorregens! ik heet niet RENJ, maar Rnej... en ik zal even een up-to-date foto leveren van mn speed, die giraffestickers zijn er al een hele tijd af :)


nog bedankt voor de tip om naar KAT-motoren te gaan met mijn alarm-probleem. alarm is uitgebouwd, nieuwe accu erin. motor start en loopt weer als een tiet. en voor een mooie prijs. gezellige boel daar in noordwijkerhout. ik ga zeker terug voor mijn 40.000 km beurt :)

Kijk dat is mooi misschien laat ik het ook wel foen ben dat alarm ook al een beetje beu '(
 
na lang wikken en wegen zet ik toch m'n Speed te koop. Doordat ik nu op 10min fietsen van mn werk woon, komt van motorrijden weinig meer. Woon-werkverkeer waren voor mij altijd de meeste kilometers. Buiten woon-werkverkeer zie ik het er de komende 18 maanden weinig van komen dat ik veel op de motor zit. Misschien dat mn werk over 18 maanden verhuist naar Haarlem en dan zien we wel weer.
Dus, mijn Speed Triple 1050, opal White gaat de verkoop in! Iets wat je niet gebruikt, moet je niet willen houden.
Gegevens:
Speed Triple, eerste tennaamstelling: april 2012. Nederlandse motor, 'oude' model. Fabrieksgarantie tot 29-2-2014 (!). Schade vrij, geen gebruikssporen
KM stand: 3870km
Extra’s:
• Fly screen
• Korte zwarte verstelbare rem- en koppelingshendel (Triumph)
• Zwarte bar end spiegels (Triumph)
• Zadeltas (10 liter), origineel Triumph
• Tanktas (16-20 liter), origineel Triumph
• Hugger
Nog even voor de duidelijkheid: Hij staat niet in de weg. Op marktplaats staan vast goedkopere. Stuur een PM als je interesse heb.
Foto-VKQKDWR4.jpg

Foto-KDDGFXQA.jpg

Foto-8XOQDF86.jpg

Foto-FOV43HZF.jpg

Foto-QJ7K34WF.jpg

Foto-NNFHUTKN.jpg
 
na lang wikken en wegen zet ik toch m'n Speed te koop. Doordat ik nu op 10min fietsen van mn werk woon, komt van motorrijden weinig meer. Woon-werkverkeer waren voor mij altijd de meeste kilometers. Buiten woon-werkverkeer zie ik het er de komende 18 maanden weinig van komen dat ik veel op de motor zit. Misschien dat mn werk over 18 maanden verhuist naar Haarlem en dan zien we wel weer.
Dus, mijn Speed Triple 1050, opal White gaat de verkoop in! Iets wat je niet gebruikt, moet je niet willen houden.
Gegevens:
Speed Triple, eerste tennaamstelling: april 2012. Nederlandse motor, 'oude' model. Fabrieksgarantie tot 29-2-2014 (!). Schade vrij, geen gebruikssporen
KM stand: 3870km
Extra’s:
• Fly screen
• Korte zwarte verstelbare rem- en koppelingshendel (Triumph)
• Zwarte bar end spiegels (Triumph)
• Zadeltas (10 liter), origineel Triumph
• Tanktas (16-20 liter), origineel Triumph
• Hugger
Nog even voor de duidelijkheid: Hij staat niet in de weg. Op marktplaats staan vast goedkopere. Stuur een PM als je interesse heb.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]


Nu al weer weg .... echt jammer man!

Maar waarom weg doen .... kost toch geen drol per jaar :N

Het verlies wat je nu hebt is wellicht wel hoger als de kosten over 2 jaar gezien :Y
 
Goeie training!

:N
drie verdiepingen naar beneden kan ook vanzelf gaan :P

Als dat je een jaar vrijstelling geeft zou ik t gelijk doen :Y ;)

_O- _O- _O- voor wat hoort wat


Gisteren ook een feestje gehad. *O*
Afsluiting van het seizoen van de plaatselijke motorclub.
Ben de hele dag brak geweest. :Z B|

Dan was het wel een leuk feessie.... toch?



geslaagd :?


MF???

O-) Ik heb lekker :] gereden met tripleklus...en jij???

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
full


Hier staan de echte riders :} :}


en ik ;( ;( ;( ;( ;(


heb mijn brommert weer aan de kant gezet :( :( :( :X :X B| B| B| |( |( |(

De laatste tijd begon die wat last te krijgen van stotters, vooral laag in toeren. Dat was maar licht irrietant. Gisteren werd het bijna onrijdbaar. Vanmiddag maar de tank en airbox er vanaf gesloopt. Daarna de bobines eruit gerukt. Tot mijn verbazing en schrik was de linkse helmaal nat van de motorolie. Ik kon zelfs de bougie niet meer zien, zoveel olie zat erin.

1352081714N081.jpg



De oorzaak kwam aan het licht toen ik, pissig als ik was opzoek ging naar de boosdoener. Gelukkig was dat niet erg moeilijk te ontdekken. Toen ik eindelijk de kleppendeksel los had (kolere paspennen) zag ik dat er een seal miste. Mixed feelings op dat moment. Als eerste kwaad op de dealar en dan opluchting dat er niets ernstig aan de hand was.

1352081999N082.jpg


Ik vraag me werkelijk af hoe je zo'n afdichting kunt vergeten. Dat zie je toch als je de deksel eropzet..... LULLOOS. Ook maar een mailtje naar dealer gestuurd om naar het missende onderdeel te vragen (+ bougies en nieuwe pakking). Kijken hoe die reageerd


B|
 
@ Sua das mooi slordig van de dealert dat ie zoon afdichting vergeet :Y maargoed jij bent er zelf achter gekomen dus dat scheelt ook weer een zooitje knaken ;)

Smorgens
 
na lang wikken en wegen zet ik toch m'n Speed te koop. Doordat ik nu op 10min fietsen van mn werk woon, komt van motorrijden weinig meer. Woon-werkverkeer waren voor mij altijd de meeste kilometers. Buiten woon-werkverkeer zie ik het er de komende 18 maanden weinig van komen dat ik veel op de motor zit. Misschien dat mn werk over 18 maanden verhuist naar Haarlem en dan zien we wel weer.
Dus, mijn Speed Triple 1050, opal White gaat de verkoop in! Iets wat je niet gebruikt, moet je niet willen houden.
Gegevens:
Speed Triple, eerste tennaamstelling: april 2012. Nederlandse motor, 'oude' model. Fabrieksgarantie tot 29-2-2014 (!). Schade vrij, geen gebruikssporen
KM stand: 3870km
Extra’s:
• Fly screen
• Korte zwarte verstelbare rem- en koppelingshendel (Triumph)
• Zwarte bar end spiegels (Triumph)
• Zadeltas (10 liter), origineel Triumph
• Tanktas (16-20 liter), origineel Triumph
• Hugger
Nog even voor de duidelijkheid: Hij staat niet in de weg. Op marktplaats staan vast goedkopere. Stuur een PM als je interesse heb.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Succes met de verkoop, dit kon je wel eens geld gaan kosten -O-
 
Hier staan de echte riders :} :}


en ik ;( ;( ;( ;( ;(


heb mijn brommert weer aan de kant gezet :( :( :( :X :X B| B| B| |( |( |(

De laatste tijd begon die wat last te krijgen van stotters, vooral laag in toeren. Dat was maar licht irrietant. Gisteren werd het bijna onrijdbaar. Vanmiddag maar de tank en airbox er vanaf gesloopt. Daarna de bobines eruit gerukt. Tot mijn verbazing en schrik was de linkse helmaal nat van de motorolie. Ik kon zelfs de bougie niet meer zien, zoveel olie zat erin.

[afbeelding]


De oorzaak kwam aan het licht toen ik, pissig als ik was opzoek ging naar de boosdoener. Gelukkig was dat niet erg moeilijk te ontdekken. Toen ik eindelijk de kleppendeksel los had (kolere paspennen) zag ik dat er een seal miste. Mixed feelings op dat moment. Als eerste kwaad op de dealar en dan opluchting dat er niets ernstig aan de hand was.

[afbeelding]

Ik vraag me werkelijk af hoe je zo'n afdichting kunt vergeten. Dat zie je toch als je de deksel eropzet..... LULLOOS. Ook maar een mailtje naar dealer gestuurd om naar het missende onderdeel te vragen (+ bougies en nieuwe pakking). Kijken hoe die reageerd


B|
Is wel behoorlijk de wet van Murphy van toepassing :X
 
Breng deze week mijn onderdelen even langs de poedercoater..Kun je ook de voetstepjes mee laten poedercoaten? Of slijten deze weer snel en komt het blanke er dan weer door?
 
Breng deze week mijn onderdelen even langs de poedercoater..Kun je ook de voetstepjes mee laten poedercoaten? Of slijten deze weer snel en komt het blanke er dan weer door?

Gewoon mee laten coaten. :Y
Had ik om m'n R1 ook laten doen. Was nauwelijks slijtage te zien aan de steppies.
De heelplates zullen waarschijnlijk eerder slijtage vertonen.
 
:W
Moggel @ all.

Als alles volgens planning gaat, ga ik zaterdag naar de Tiger kieken !!
 
Gewoon mee laten coaten. :Y
Had ik om m'n R1 ook laten doen. Was nauwelijks slijtage te zien aan de steppies.
De heelplates zullen waarschijnlijk eerder slijtage vertonen.

Zoals ik al aangaf, ben ik geen monteur, is het voor een leek te doen om de stepjes en dan ook gelijk de steunen dus eraf te halen? Je zit wel met de achterrem aan de ene kant en de schakelset aan de andere kant..Kun je dat zo maar loshalen en weer monteren, zonder speciaal gereedschap en/of aanpassingen?
 
Zoals ik al aangaf, ben ik geen monteur, is het voor een leek te doen om de stepjes en dan ook gelijk de steunen dus eraf te halen? Je zit wel met de achterrem aan de ene kant en de schakelset aan de andere kant..Kun je dat zo maar loshalen en weer monteren, zonder speciaal gereedschap en/of aanpassingen?

Tja, ik ben ook maar een kantoorpik.
Ik vond het niet moeilijk om uit elkaar te halen en weer in elkaar te zetten.
Anders is het handig om foto's te maken van hoe het zit en hoe je het uit elkaar haalt.
Je heb er alleen maar imbussleutels en een tangetje (voor de veertjes) voor nodig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan