Het VTR-SP 1 & 2 _ topic deel 22

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dag allemaal, na een paar jaar met een R1 rond gereden te hebben. Om deze vervolgens totallos te rijden:( wil ik volgend jaar kijken voor een twin! Ik zit te twijfelen tussen een RSV mille en een SP1. Weten jullie de voordelen van een SP boven een mille?

Mijn oom heeft een SP2 gehad en heb daar weleens op gereden waardoor ik weet hoe leuk een twin is. Maar wat zijn de nadelen van een SP1 van het bouwjaar 2001 tot 2003.

Groeten,
Jelle
 
Heb net een SP1 uit 2000 gekocht, nadelen heb ik nog niet gevonden.
Heb geen ervaring met een Mille, alleen maar eens op een Tuono gereden. Die vond ik wat tammer (al zal het minimaal zijn) en het geluid ook (met 2 Akra's)...
 
Laatst bewerkt:
Dag allemaal, na een paar jaar met een R1 rond gereden te hebben. Om deze vervolgens totallos te rijden:( wil ik volgend jaar kijken voor een twin! Ik zit te twijfelen tussen een RSV mille en een SP1. Weten jullie de voordelen van een SP boven een mille?

Mijn oom heeft een SP2 gehad en heb daar weleens op gereden waardoor ik weet hoe leuk een twin is. Maar wat zijn de nadelen van een SP1 van het bouwjaar 2001 tot 2003.

Groeten,
Jelle
Ik denk dat het er ook aan ligt van welk bouwjaar de RSV is, die zijn gemaakt van '98 tot 2003 met heel wat onderlinge verschillen.
Ik heb op aardig wat twins gereden, de Honda vind ik, qua prijsverhouding, het meest bieden. Meer karakter (rauwer) dan een RSV en ik lees dat ie ook betrouwbaar is maar dat zal de tijd leren... Ook het uiterlijk van de SP1 spreekt mij meer aan.
Succes met de aankoop van je twin, meer beleving dan een 4 in lijn naar mijn mening.
 
Hallo Sp1 en sp2 heren en dames! :W

Ik ben vanavond wezen kijken bij deze sp1:
http://vernieuwd.marktplaats.nl/a/m...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Ziet er allemaal netjes uit, maar er zit wel wat kleurverschil tussen de nieuwe kuipdelen en de tank. Wat vinden jullie van de prijs? (en van de rest)

Misschien een beetje vloeken in de kerk hier, maar wat zou die opbrengen als ik hem opbouw en weer zou willen verkopen?

Of hij moet beter bevallen dan mijn 600rr :$

Bij voorbaat dank,

Groeten Cas
 
Hallo Sp1 en sp2 heren en dames! :W

Ik ben vanavond wezen kijken bij deze sp1:
http://vernieuwd.marktplaats.nl/a/m...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Ziet er allemaal netjes uit, maar er zit wel wat kleurverschil tussen de nieuwe kuipdelen en de tank. Wat vinden jullie van de prijs? (en van de rest)

Misschien een beetje vloeken in de kerk hier, maar wat zou die opbrengen als ik hem opbouw en weer zou willen verkopen?

Of hij moet beter bevallen dan mijn 600rr :$

Bij voorbaat dank,

Groeten Cas

Denk dat die CBR van je over een aantal weken de deur uitgaat jong.

:W
 
Hallo Sp1 en sp2 heren en dames! :W

Ik ben vanavond wezen kijken bij deze sp1:
http://vernieuwd.marktplaats.nl/a/m...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Ziet er allemaal netjes uit, maar er zit wel wat kleurverschil tussen de nieuwe kuipdelen en de tank. Wat vinden jullie van de prijs? (en van de rest)

Misschien een beetje vloeken in de kerk hier, maar wat zou die opbrengen als ik hem opbouw en weer zou willen verkopen?

Of hij moet beter bevallen dan mijn 600rr :$

Bij voorbaat dank,

Groeten Cas

Geloof dat als je haar koopt dat de 600rr de deur uit gaat

Kijk ff rond waarvoor ze te koop staan en dan kan jezelf uitmaken of het de moeite loont
 
Hallo Sp1 en sp2 heren en dames! :W

Ik ben vanavond wezen kijken bij deze sp1:
http://vernieuwd.marktplaats.nl/a/m...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Ziet er allemaal netjes uit, maar er zit wel wat kleurverschil tussen de nieuwe kuipdelen en de tank. Wat vinden jullie van de prijs? (en van de rest)

Misschien een beetje vloeken in de kerk hier, maar wat zou die opbrengen als ik hem opbouw en weer zou willen verkopen?

Of hij moet beter bevallen dan mijn 600rr :$

Bij voorbaat dank,

Groeten Cas

Niet verkeerd, zag toen ik de advertentie opende wel al een reclame staan voor namaak kappen.
misschien dat de eigenaar deze ook heeft gekocht, vermoede word aangemoedigd door het kleur verschil, en weet van een vriend dat deze kappen een echt karwei kunnen zijn om er op te krijgen.

maar verder veel succes met de aankoop :W
 
Je weet natuurlijk niet hoe de motor is omgevallen, stilstaand of rijdend, iets krom misschien.
Zou er zelf voorzichtig mee zijn.
Staan er genoeg compleet te koop.

Nog een vraag, heb 2 jaar geleden olie ververst en ongeveer 800 km. gereden.
Wat is verstandig verversen voor stalling of begin volgend jaar verversen......
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties!
Ik had zelf ook al wel rond gekeken maar jullie hebben er meer verstand van lijkt mij. :)

De man heeft inderdaad een set imitatie kuipwerk erbij gekocht, dat ze niet gemakkelijk passen kan ik begrijpen, mede daarom twijfel ik. (bij mijn ex suzuki had ik ook imitatie kuipwerk, en dat ging ook verre van makkelijk erop)

Twijfels..
Morgen eerst maar eens proefrijden.

Je weet natuurlijk niet hoe de motor is omgevallen, stilstaand of rijdend, iets krom misschien.

Klopt, op het oog weinig opvallends, rempedaal wel wat krom.
Maar voor het zelfde geld is er een voorpoot krom of het frame, lijkt me sterk, maar toch.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat het er ook aan ligt van welk bouwjaar de RSV is, die zijn gemaakt van '98 tot 2003 met heel wat onderlinge verschillen.
Ik heb op aardig wat twins gereden, de Honda vind ik, qua prijsverhouding, het meest bieden. Meer karakter (rauwer) dan een RSV en ik lees dat ie ook betrouwbaar is maar dat zal de tijd leren... Ook het uiterlijk van de SP1 spreekt mij meer aan.
Succes met de aankoop van je twin, meer beleving dan een 4 in lijn naar mijn mening.

Heb ook wel eens met een RSV gereden. Moet zeggen dat dit een erg fijne fiets (comfortabel, lekker blok, super strak sturen) is alleen zijn er nogal wat probleempjes die in de papieren kunnen lopen en de restwaarde ligt erg laag. Ik wou graag een betrouwbare twin vandaar dat ik gekozen heb voor de SP :]
 
Bedankt voor de reacties!
Ik had zelf ook al wel rond gekeken maar jullie hebben er meer verstand van lijkt mij. :)

De man heeft inderdaad een set imitatie kuipwerk erbij gekocht, dat ze niet gemakkelijk passen kan ik begrijpen, mede daarom twijfel ik. (bij mijn ex suzuki had ik ook imitatie kuipwerk, en dat ging ook verre van makkelijk erop)

Twijfels..
Morgen eerst maar eens proefrijden.Klopt, op het oog weinig opvallends, rempedaal wel wat krom.
Maar voor het zelfde geld is er een voorpoot krom of het frame, lijkt me sterk, maar toch.

om het rijden wat leuker te maken als je 4 in lijn gewent bent, boven de 3000 toeren blijven en zeker als die koud is beetje rustig met je koppeling als je terug schakeld.
 
Heren en Dames SP rijders,

Graag jullie wijsheid gevraagd.

Ben in de markt voor een SP1 enkel meet ik van teen tot kruin slechts 1730 mm. Gisteren wezen passen teentjes net op de grond:-)

Bij Motoport Denbosch zeiden ze dat deze van achteren en voren verlaagd kon worden. Motoport Rockanje zegt enkel voor. Dit wegens de link. Deze bestaat bij deze motor uit een gegoten stuk uit een deel. En niet uit 2 platen zoals bij bv een CBR 900 RR.

Wat is jullie ervaring wijsheid hiermee? Kan dit nu wel of niet, heb geen zin een motor te kopen die niet verlaagd kan worden. Want dat is bij mij wel van toepassing.

Mijn dank is groot,


Dré
 
Heren en Dames SP rijders,

Graag jullie wijsheid gevraagd.

Ben in de markt voor een SP1 enkel meet ik van teen tot kruin slechts 1730 mm. Gisteren wezen passen teentjes net op de grond:-)

Bij Motoport Denbosch zeiden ze dat deze van achteren en voren verlaagd kon worden. Motoport Rockanje zegt enkel voor. Dit wegens de link. Deze bestaat bij deze motor uit een gegoten stuk uit een deel. En niet uit 2 platen zoals bij bv een CBR 900 RR.

Wat is jullie ervaring wijsheid hiermee? Kan dit nu wel of niet, heb geen zin een motor te kopen die niet verlaagd kan worden. Want dat is bij mij wel van toepassing.

Mijn dank is groot,


Dré

Waarom verlagen??
Ben zelf 1670 mm en heb niks verlaagd
Ding is gemaakt voor te rijden en niet om stil te staan :+ :+
Heb er zelf nog nooit problemen mee gehad
 
Heren en Dames SP rijders,

Graag jullie wijsheid gevraagd.

Ben in de markt voor een SP1 enkel meet ik van teen tot kruin slechts 1730 mm. Gisteren wezen passen teentjes net op de grond:-)

Bij Motoport Denbosch zeiden ze dat deze van achteren en voren verlaagd kon worden. Motoport Rockanje zegt enkel voor. Dit wegens de link. Deze bestaat bij deze motor uit een gegoten stuk uit een deel. En niet uit 2 platen zoals bij bv een CBR 900 RR.

Wat is jullie ervaring wijsheid hiermee? Kan dit nu wel of niet, heb geen zin een motor te kopen die niet verlaagd kan worden. Want dat is bij mij wel van toepassing.

Mijn dank is groot,


Dré
voor een SP één
geldt een teen :)
 
Lachen lachen, stel een serieuze vraag. Ben nou eenmaal een kabouter sorry. Het zou voor mij een wezelijk verschil maken.

Snap jullie opmerking, enkel wil de kleine ook eens graag mee vandaar. En dan wil ik niet verrast worden door kuilen etc.

Alvast bedankt;-))
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan