Weer een GS1000

Super :} .....wat voor alu is hier nu wél of niet geschikt voor? Kun je hier standaard (wat dat dan ook is?)voor pakken, of MOET het zeg maar uit de vliegtuig industrie komen?

En nee, ik wil hier geen discussie over starten, maar alleen jouw mening als alu-kunstenaar 8-)

Veel mensen denken dat aluminium uit de vliegtuig industrie speciaal materiaal is...
Het grootste verschil is dat al het materiaal wat gebruikt wordt voor vliegtuigen gecertificeerd is, dat betekend dat er minder defecten in zitten en dat het is wat het moet zijn...
 
Super :} .....wat voor alu is hier nu wél of niet geschikt voor? Kun je hier standaard (wat dat dan ook is?)voor pakken, of MOET het zeg maar uit de vliegtuig industrie komen?
8-)
dat zou ik ook wel willen weten wat er voor alu gebruikt wordt op de motoren . O-)
en waar het te krijgen is .
 
Laatst bewerkt:
dat zou ik ook wel willen weten wat er voor alu gebruikt wordt op de motoren . O-)
en waar het te krijgen is .

Allereerst de beste wensen, en vooral een goede gezondheid voor iedereen voor 2014!!.

Ben niet erg thuis in de verschillende soorten alu.
Zit zelf meer in staal rvs inconel enz. , en als we alu doen, is dit bijna altijd 7075 alu.
De mogelijkheden hiervan kan ik wel aflezen aan de producten
die we voor bepaalde klanten maken, en natuurlijk uit de motorbladen.
Het materiaal is voor mij dus makkelijk verkrijgbaar.
Er zijn op het forum best wel mensen die beter op de hoogte zijn van de verschillende soorten en kwaliteiten alu.
Er zijn ook wel mensen die weten waar je deze materialen kan verkrijgen.
Ikzelf verkrijg alles via mijn werkgever bij de groothandel.

Het is niet zo dat je altijd een stukje kwaliteits alu hoeft te gebruiken, het is altijd afhankelijk wat de functie van het product is, dus in sommige gevallen is pisbakken aluminium of pisbakkenstaal ook voldoende.
 
Hè dat is een goed overlijdingsbericht! Heb je ook weer wat gedaan aan de fiets? Foto's???


Ben op het ogenblik bezig met de rem-schakelset.
Eerst montagepunten maken die aan het frame gelast moeten worden,
en dan de grondplaten.
Spul is bijna klaar, komt dan wel weer een fotootje.
Was rond de kerst vrij, maar moest wat andere dingen doen, en had ff zin om op
mn luie reet te blijven zitten. :$
 
Grondplaten voor de rem-schakelset klaar.(nog beetje afwerken).
2stalen strips die aan het frame gelast moeten worden(4 gaten).

Daarop worden de grondplaten bevestigd.
Foto met alle delen.

full
 
Alles aan elkaar.
Pedalen en stepjes heb ik niet gemaakt, had ik nog liggen.

full
 
gaaf!! ziet er weer mooi uit!!
waar komen die pedalen en steppies vanaf dan? die pedalen maken het erg mooi af maar die steppies is niet mijn smaak. maar nogmaals mooi gemaakt!
 
gaaf!! ziet er weer mooi uit!!
waar komen die pedalen en steppies vanaf dan? die pedalen maken het erg mooi af maar die steppies is niet mijn smaak. maar nogmaals mooi gemaakt!

De pedalen en steppies komen van 1 of ander aftermarket setje af dat ik nog had liggen.
Weet niet wat voor merk, stond er niet op.
 
Elektronica een plekje gegeven onder de buddy.
Daaronder de oliekoeler gemonteerd.

full
 
:? Daar pakt de koeler toch alleen hete lucht van het blok?

Voor het grootste deel wel, maar door het omleiden van deze lucht heb je daar geen last van.
Heb deze manier als eens gebruikt, en dat werkte prima.
Is ook niet de meest ideale plek, maar kan hem niet aan de voorkant kwijt.
Komen ook 2 luchtkanalen vanaf de voorkant naar de koeler toe,en dat samen met
het vacuum dat getrokken wordt aan de achterkant tijdens het rijden, levert dat een prima koeling op.
 
olie koeler???

Een ding om je olie mee te koelen.
Is een extra iets dat je niet echt nodig hebt, maar de 100 kan wel eens erg heet worden.(niet echt een probleem).
Het is de bedoeling om er in de toekomst een opgefokt blok in te hangen, en dan komt de koeling wel van pas.
 
Terug
Bovenaan Onderaan