KTM 390 Duke

Dat zou ik vandaag gaan doen.....

Niet dus !

KTM orange day's bij Niwa motoren, met volgens de aankondiging in de advertentie Alle! nieuwe Duke motoren klaar voor een proefrit.

Beetje meer aandacht voor de communicatie van KTM zou wel op zijn plaats zijn, aan loze beloftes heeft niemand wat aan.

Volgens mij heb jij niet de officiële aankondiging gezien of heeft Niwa Motoren een fout gemaakt in hun communicatie. KTM gaf in hun aankondiging bij de 125/390 aan:

"*Deze modellen zijn onder voorbehoud."

Vorige week zondag was ktm demo dag bij JTX cuijck. Konden nieuwe modellen proef gereden worden.

Heb voor de demo dag nog contact gehad met JTX, maar hadden helaas niet de nieuwe Duke 125 en Duke 390 klaar voor de demo dag. Kreeg wel het offer om een keer een afspraak te maken. :9
 
Ik zag op facebook (KTM Nederland) wel foto's bij Andre Motors en daar stond 100% zeker een Duke 390. Maar misschien was dat eigen voorraad? Maandag bij Molenaar als het redelijk weer is misschien even kijken of ik nog op een 390 kan rijden. Maar bij de lokale BMW-dealer piste ik vandaag ook naast de pot om op een G310R te rijden. Persbericht er uit dat je 'm kon testrijden en dat kon helaas niet. Dan maar op de eigen brommert een stukkie wezen knallen. :]
 
Laatst bewerkt:
De aankondiging op de site van Niwa :

Demo/Paas-Weekend 15 & 17 April
Kom proefrijden met de nieuwe KTM en Suzuki modellen op 15 en 17 april a.s. tijdens ons demoweekend met de Paasdagen!

Zaterdag staat in het teken van de Orange Days, wij hebben deze dag de beschikking over de volgende demomodellen:

Naked: 125 Duke(nieuw model), 390 Duke(nieuw model), 690 Duke, 1290 Super Duke R(nieuw model)
Sports Tourer: 1290 Super Duke GT
Travel: 1090 Adventure, 1090 Adventure R, 1290 Adventure S, 1290 Adventure R, 1290 Adventure T(allemaal nieuwe modellen)

Dit inderdaad in tegenstelling vd mededelingen op de KTM site.
Kleine moeite voor Niwa om dit alsnog aan te passen dunkt mij.

Dus as. 17e ook géén Duke 390 bij Niwa, U is gewaarschuwd.
 
is hier iemand die zijn tandwielverhouding heeft aangepast?

Vind de 390 van mijn vriendin aardig wat toeren maken op de snelweg.

Zat nu te kijken welke verhouding eronder zit 15/45. weet iemand of er een 16 tands gaat passen en waar deze te koop zijn ?
weet iemand 44 tands achtertandwiel te vinden?
kom alleen maar kleinere voortandwielen tegen en grotere achter. wil het gewoon in NL bestellen.
 
Dus as. 17e ook géén Duke 390 bij Niwa, U is gewaarschuwd.


De 17e was er ook een demodag, bij Arie Molenaar in IJsselstein, en daar zouden ze ook de Duke 390 als demo hebben, dus ik heb me in laten schrijven voor een proefrit, maar een dag van te voren kreeg ik een mailtje dat hij er niet was |( balen. Maar 7 mei is er een herkansing bij Premium Motors in Apeldoorn. :Y
 
7 mei it is. :) Denk dat ik dan ook wel even kom kijken, eip! Toch bizar dat ik bij André Motors op FB een 390 zag;

17834141_1455461411194894_5978320299925024294_o.jpg


Helemaal rechts. Hopelijk is het plaatje ook te zien voor mensen die geen FB-account hebben.
 
Waarom niet, als deze er wel bij André Motors was?


KTM Ned wilde de 390 eerst zelf 1000km inrijden, en dat duurt ff......
Andre motoren te Ermelo heeft zelf de eerste paar honderd km op de 390 gezet.
Dus vandaag ( toevallig in de buurt ) bij Andre langsgeweest.
De oranje, de witte Duke 390 en zelfs de Duke 690 R keurig op voorraad in de showroom aanwezig.
Ook een proefrit op de 390, geen probleem!
Mooie zaak ook.
 
Oh is dat zo? Misschien ook ff zaterdag kijken dan. Moet BMW nog even contacten, druk op het werk en wat onduidelijkheden waardoor ik moeilijk afspraken kan maken. Zit ook nog te azen op de Versys-X en wat ander spul.
 
is hier iemand die zijn tandwielverhouding heeft aangepast?

Vind de 390 van mijn vriendin aardig wat toeren maken op de snelweg.

Zat nu te kijken welke verhouding eronder zit 15/45. weet iemand of er een 16 tands gaat passen en waar deze te koop zijn ?
weet iemand 44 tands achtertandwiel te vinden?
kom alleen maar kleinere voortandwielen tegen en grotere achter. wil het gewoon in NL bestellen.

'aardig wat toeren maken op de snelweg' - Is dat zo erg dan bij de 390?

Ik reed afgelopen vrijdag met de 125 in z'n 6, gas vol open en rond de 9.000-10.000 toeren constant. Was me een kabaal! :+
 
Vandaag nieuwe Duke 390 gereden op KTM demo dag bij Motor Eibergen.
De Duke 390 demo waarop ik reed was er overigens een van Motor Eibergen zelf.
Hiervoor de 2013 (eerste model) en de 2015 (tweede update) gehad.

De nieuwe heeft een hoger zitje hetgeen ik jammer vind maar kan nog steeds met beide voeten aan de grond. Prachtig uitlaatgeluidje (standaard). Het extra gewicht (10kg!) viel niet negatief op.
De 320 schijf in plaats van de 300 doet zijn werk maar niet spectaculair. Paar andere remblokjes doen wonderen. Mijn 300 schijven gingen al snel tikkie krom staan, hoop dat de 320 beter tegen remwerk kan. Het af en toe klikken in het koppelingshandle geeft aan dat er nog steeds een slipper clutch aanwezig is. Middengebied voelt goed aan. Vanaf 5000 toeren bij 90 kmh wat beginnende vibratie. Pirelli Corsa's sturen precies. Uiterlijk kan ik mee leven maar sta er niet van te springen. Mij te insect-achtig. Is mode op dit moment. Maar over een paar jaar ....

De KTM 'student' die uitleg wilde geven kreeg het menu niet aan de praat en beweerde bovendien dat de vering electronisch instelbaar (ha ha) is, dus dat heb ik maar gelaten.
Kon me ook niet laten zien in wat voor modus ik gereden heb. Beweerde dat er traction
control en drie drive modes opzaten. Zou best kunnen. Zal het wel eens opzoeken.

Al met al een geslaagde update. Plus en min:
++ vering (eindelijk, eindelijk goed werkend)
+ uitlaatgeluid, koppel, 320 schijf, cockpit
- 10kg (tering!) extra gewicht, uiterlijk, hoger zitje.
 
Laatst bewerkt:
Hoe lang ben je? Die cockpit is wel mooi, hele verbetering met de oude Duke.
TCS heb ik over gelezen idd dat dat er op zit. Die modes zou maar zo kunnen, op het stuur genoeg knoppen. ABS kan je ook uitzetten aan de achterkant.
 
'aardig wat toeren maken op de snelweg' - Is dat zo erg dan bij de 390?

Ik reed afgelopen vrijdag met de 125 in z'n 6, gas vol open en rond de 9.000-10.000 toeren constant. Was me een kabaal! :+
doe jij nou eens wat rustiger _O- anders sta je zo weer bij de dealer :X
 
Afgelopen week mijn A2 rijbewijs gehaald en ik ben van plan om volgende week een Duke 390(afgeknepen voor A2) op te pikken. Het betreft een model uit 2014 met nog geen 2.000km er op voor een scherpe prijs.

Nu heb ik een paar vraagjes over deze mooie fiets:
  1. Zijn er bepaalde dingen waar ik op moet letten bij dat specifieke modeljaar?
  2. Ik zal de motor voornamelijk gebruiken doordeweeks voor school/werk verkeer over 100km autowegen en kleine stukjes snelweg. Ik neem aan dat hij daar genoeg pit voor heeft?
  3. De motor die ik op het oog heb heeft net iets minder dan 2.000km. Om de hoeveel kilometer moet de motor om een beurt en wat zijn hier ongeveer de kosten van?

Alvast bedankt :)
 
Afgelopen week mijn A2 rijbewijs gehaald en ik ben van plan om volgende week een Duke 390(afgeknepen voor A2) op te pikken. Het betreft een model uit 2014 met nog geen 2.000km er op voor een scherpe prijs.

Nu heb ik een paar vraagjes over deze mooie fiets:
  1. Zijn er bepaalde dingen waar ik op moet letten bij dat specifieke modeljaar?
  2. Ik zal de motor voornamelijk gebruiken doordeweeks voor school/werk verkeer over 100km autowegen en kleine stukjes snelweg. Ik neem aan dat hij daar genoeg pit voor heeft?
  3. De motor die ik op het oog heb heeft net iets minder dan 2.000km. Om de hoeveel kilometer moet de motor om een beurt en wat zijn hier ongeveer de kosten van?

Alvast bedankt :)



Eerste beurt bij 1000 kilometer (ff op letten bij aankoop) en erna elke 7.500 km uit me hoofd. Prijs hiervan geen idee want ik zit zelf nog niet aan de 8.500 km.
 
Terug
Bovenaan Onderaan