KTM 390 Duke

Yesss :) mijn klein machientje staat thuis van vandaag! nu nog kleine drie weekjes wachten tot ik er officieel mee mag rijden.. *zucht* :D
 
Nou, nog even geduld dan.
Vandaag heb ik zelf zelf zo'n 160 km op de de teller erbij gezet (inrijden nog steeds).
Daarna alles een beetje naar smaak afgesteld en de koppelings- en onstekingsdeksel covers gemonteerd.
Hopelijk heb ik die nooit nodig. Crashdoppen voor de vooras ga ik ook nog een keer aanschaffen.
 
Laatst bewerkt:
Waar kun je een bochtenraket beter inrijden (dus wisselend belasten, niet àl te veel toeren draaien etc.) dan op de dijken in het Geldersche rivierengebied . . . . ? Dat heb ik dan ook maar gedaan afgelopen weekend. De teller staat op 300 nu.
Wat een vreselijk leuke fiets, en dat zelfs al in de inrijperiode waarbij je eigenlijk al moet opschakelen op het moment dat het beste nog moet komen.

full
 
Laatst bewerkt:
@ Roger: heb jij de 'KTM my ride' laten activeren bij je dealer?

klaarblijkelijk moet dat in België en Nederland geactiveerd worden.. zodoende kan je muziek luisteren en telefoneren via je tft display.. door middel van Bluetooth :) Lijkt me een leuke optie als je een headset hebt in je helm.
 
@ Roger: heb jij de 'KTM my ride' laten activeren bij je dealer?
klaarblijkelijk moet dat in België en Nederland geactiveerd worden.. zodoende kan je muziek luisteren en telefoneren via je tft display.. door middel van Bluetooth :) Lijkt me een leuke optie als je een headset hebt in je helm.
Nope!
Ik ben motorrijder 'oude stempel.'
Als ik muziek wil luisteren zet ik mijn CD speler aan en ga ik daar lekker voor zitten. Als ik wil bellen pak ik een telefoon en als ik wil motor rijden rijd ik motor.
Die dingen wil ik bewust gescheiden houden om van alles maximaal te kunnen genieten. Daarnaast hoeft voor mij niet alles tegelijk. Ik weet dat dit voor de jongeren onder ons bijna onvoorstelbaar klinkt, en ook dat KTM met name om die reden KTM myRide heeft ontwikkeld, en dat het voor velen een aankoopargument zal zijn, maar voor mij hoeft dat niet. Mijn helm is headset-vrij. Heerlijk ongestoord genieten van alles om je heen en het geluid van de motor!
 
Laatst bewerkt:
Nope!
Ik ben motorrijder 'oude stempel.'
Als ik muziek wil luisteren zet ik mijn CD speler aan en ga ik daar lekker voor zitten. Als ik wil bellen pak ik een telefoon en als ik wil motor rijden rijd ik motor.
Die dingen wil ik bewust gescheiden houden om van alles maximaal te kunnen genieten. Daarnaast hoeft voor mij niet alles tegelijk. Ik weet dat dit voor de jongeren onder ons bijna onvoorstelbaar klinkt, en ook dat KTM met name om die reden KTM myRide heeft ontwikkeld, en dat het voor velen een aankoopargument zal zijn, maar voor mij hoeft dat niet. Mijn helm is headset-vrij. Heerlijk ongestoord genieten van alles om je heen en het geluid van de motor!

Ja dat begrijp ik maar al te best *D Moet de jouwe ook op 1000km voor de eerste keer binnen? Bij mijn dealer zeiden ze dat dit was voor olie + oliefilter. en dat ik dan de gas mag opendraaien _O- De prijs hiervoor zal wel meevallen zeker?
 
Van wat ik van mijn vorige nieuwe motoren herinner inderdaad alleen olie en filter en controle of alles nog vast zit. Geen kleppen stellen oid., dus de kosten vallen mee. Als je het zelf doet 2 tientjes of net iets meer, afhankelijk van welke prijs je voor een paar liter 15W50 motorfietsolie betaalt. Ik ga proberen of ik het zelf mag doen, maar als dat niet mag ivm. garantie ga ik het gewoon laten doen. De garantie wil ik toch wel een jaartje gebruik van maken, en niets komt voor niets, dus die garantie betaal je door het onderhoud te laten doen door de dealer. Bij de 15 dkm beurt pas kleppen stellen indien nodig. Ik ga elke 15 dkm meten of er gesteld moet worden en als dat zo is laat ik dat doen, maar ik bepaal zelf OF het moet.

Over dat inrijden: het boekje zegt de eerste 1000 km maximaal 7 krpm, daarna 'voluit' zoals je al zei.
Ik ga de eerste 800-1000 km 6 krpm aanhouden (af en toe eens net iets boven de 6 krpm, maar onder 7 krpm)
Daarna tot 1600 km maximaal 8 krpm, en af en toe eens erboven.
Inrijden is echt niet zo leuk als vol jakkeren, maar het maakt zo ontzettend veel uit voor de levensduur en de prestatie van de motor.

Wat ook belangrijk is gedurende de inrijperiode is dat je NIET TE LANG een vast toerental rijdt, maar vooral dat je de motor wisselend belast. Dus lekker door de versnellingsbak heen trappen en ook lekker afremmen op de motor. Door die wisselende belasting 'beweegt' de zuigerveer lekker in zijn groef, en slijt de zuigerwand er mooi op in. Bochtige 80 km wegen lenen zich hier het mooist voor. Ik heb tot nu toe maximaal 2 km in dezelfde versnelling gereden.

Dus schakel lekker een paar keer terug en weer op als het te 'monotoon' wordt.
Nogmaals, inrijden is zeker voor een motor met weinig vermogen waardoor het leukste nog niet mag niet leuk, maar probeer het netjes te doen. Het is het zo ontzettend waard!! En dat inrijden juist weer belangrijker voor een motortje zoals dat van de Duke 390 dat tijdens normaal gebruik gemiddeld rond 70-80% moet presenteren, dus in theorie sneller zal slijten dan de 1000 cc vierpitter die tijdens normaal gebruik slechts op 40% van het maximale kunnen draait..

Echt doen!
 
Laatst bewerkt:
Van wat ik van mijn vorige nieuwe motoren herinner inderdaad alleen olie en filter en controle of alles nog vast zit. Geen kleppen stellen oid., dus de kosten vallen mee. Als je het zelf doet 2 tientjes of net iets meer, afhankelijk van welke prijs je voor een paar liter 15W50 motorfietsolie betaalt. Ik ga proberen of ik het zelf mag doen, maar als dat niet mag ivm. garantie ga ik het gewoon laten doen. De garantie wil ik toch wel een jaartje gebruik van maken, en niets komt voor niets, dus die garantie betaal je door het onderhoud te laten doen door de dealer. Bij de 15 dkm beurt pas kleppen stellen indien nodig. Ik ga elke 15 dkm meten of er gesteld moet worden en als dat zo is laat ik dat doen, maar ik bepaal zelf OF het moet.

Over dat inrijden: het boekje zegt de eerste 1000 km maximaal 7 krpm, daarna 'voluit' zoals je al zei.
Ik ga de eerste 800-1000 km 6 krpm aanhouden (af en toe eens net iets boven de 6 krpm, maar onder 7 krpm)
Daarna tot 1600 km maximaal 8 krpm, en af en toe eens erboven.
Inrijden is echt niet zo leuk als vol jakkeren, maar het maakt zo ontzettend veel uit voor de levensduur en de prestatie van de motor.

Wat ook belangrijk is gedurende de inrijperiode is dat je NIET TE LANG een vast toerental rijdt, maar vooral dat je de motor wisselend belast. Dus lekker door de versnellingsbak heen trappen en ook lekker afremmen op de motor. Door die wisselende belasting 'beweegt' de zuigerveer lekker in zijn groef, en slijt de zuigerwand er mooi op in. Bochtige 80 km wegen lenen zich hier het mooist voor. Ik heb tot nu toe maximaal 2 km in dezelfde versnelling gereden.

Dus schakel lekker een paar keer terug en weer op als het te 'monotoon' wordt.
Nogmaals, inrijden is zeker voor een motor met weinig vermogen waardoor het leukste nog niet mag niet leuk, maar probeer het netjes te doen. Het is het zo ontzettend waard!! En dat inrijden juist weer belangrijker voor een motortje zoals dat van de Duke 390 dat tijdens normaal gebruik gemiddeld rond 70-80% moet presenteren, dus in theorie sneller zal slijten dan de 1000 cc vierpitter die tijdens normaal gebruik slechts op 40% van het maximale kunnen draait..

Echt doen!


bedankt het deskundig advies Roger _O- _O- :)
 
Deze smiley ( _O- ) wekt me niet echt de suggestie dat je je er aan gaat houden. ;)

Remschijven en -blokken ook netjes inremmen. Scheelt levensduur van de schijven.
Eerder beginnen met remmen dan je normaal zou doen (voor een Duke die waanzinnig remt dus beginnen met remmen waar je dit met een SV zou doen ;) ) en in het begin niet heel hard doorknijpen om de boel niet lokaal te heet te laten worden.

't Ligt een beetje aan hoelang je met de spullen wilt doen of het de moeite waard is. Als je er maar 40 dkm mee wilt doen zal het allemaal niet zoveel uitmaken. Dat haalt ie zelfs met inrijden op de Autobahn.
Ik ga niet voor minder dan een ton, dus ga zeker voor de beste behandeling qua inrijden, behandeling en onderhoud.

Maar eerst nog even 3 weken wachten in jouw geval.
 
Laatst bewerkt:
Deze smiley ( _O- ) wekt me niet echt de suggestie dat je je er aan gaat houden. ;)

Remschijven en -blokken ook netjes inremmen. Scheelt levensduur van de schijven.
Eerder beginnen met remmen dan je normaal zou doen (voor een Duke die waanzinnig remt dus beginnen met remmen waar je dit met een SV zou doen ;) ) en in het begin niet heel hard doorknijpen om de boel niet lokaal te heet te laten worden.

't Ligt een beetje aan hoelang je met de spullen wilt doen of het de moeite waard is. Als je er maar 40 dkm mee wilt doen zal het allemaal niet zoveel uitmaken. Dat haalt ie zelfs met inrijden op de Autobahn.
Ik ga niet voor minder dan een ton, dus ga zeker voor de beste behandeling qua inrijden, behandeling en onderhoud.

Maar eerst nog even 3 weken wachten in jouw geval.
Deze smiley ( _O- ) wekt me niet echt de suggestie dat je je er aan gaat houden. ;)

Remschijven en -blokken ook netjes inremmen. Scheelt levensduur van de schijven.
Eerder beginnen met remmen dan je normaal zou doen (voor een Duke die waanzinnig remt dus beginnen met remmen waar je dit met een SV zou doen ;) ) en in het begin niet heel hard doorknijpen om de boel niet lokaal te heet te laten worden.

't Ligt een beetje aan hoelang je met de spullen wilt doen of het de moeite waard is. Als je er maar 40 dkm mee wilt doen zal het allemaal niet zoveel uitmaken. Dat haalt ie zelfs met inrijden op de Autobahn.
Ik ga niet voor minder dan een ton, dus ga zeker voor de beste behandeling qua inrijden, behandeling en onderhoud.

Maar eerst nog even 3 weken wachten in jouw geval.

Dat moest een bedankt-smiley wezen :) 8-)
 
Ik weet niet of ik hier helemaal thuis hoor, maar er is anders geen plek voor mij.

Hoi.

Husqvarna-vitpilen-1.jpg


Sinds kort trots eigenaar van deze 401.
 
Laatst bewerkt:
Of ie hier 'hoort' weet ik niet, maar heel bijzonder is ie wel!
Mooi hoor! :Y
 
Laatst bewerkt:
Of ie hier 'hoort' weet ik niet, maar heel bijzonder is ie wel!
Mooi hoor! :Y
Discriminatie :o :+ het is eigenlijk gewoon een duurdere KTM.
Mooi ding, ik heb er op de motorbeurs ook even op mogen zitten.

Er zullen er nog wel niet veel van zijn verkocht. :9

(Het prijsverschil is ook best groot..)
 
Discriminatie :o :+ het is eigenlijk gewoon een duurdere KTM.
Mooi ding, ik heb er op de motorbeurs ook even op mogen zitten.

Er zullen er nog wel niet veel van zijn verkocht. :9

(Het prijsverschil is ook best groot..)
Als ik mijn zadel er af haal dan wordt ik op het luchtfilterhuis begroet door een gigantisch KTM logo. Het is inderdaad echt letterlijk een 'hele' dure Duke 390. Naar zeggen ben ik nummer 2 van Nederland. De eerst ging naar Arjan van der Boom. Ik vind het niet erg om tegen hem te moeten verliezen.


Thanks guys *O* Ik hoop dat de vering en dergelijke allemaal ook hetzelfde is....
 
Succes met wachten. In de tussentijd wel mooi tijd om de kentekenhouder een stukkie in te korten.
Ik vind de standaard flap niet echt mooi, en modder tegenhouden doet het ding ook niet heb ik gemerkt, dus die van mij gaat eraf.

Morgen ben ik vrij en ga ik de vorkpoten eens even doorsteken tot ze 27 mm boven de kroonplaat uitkomen, en vervolgens kijken hoe het dan rijdt. Ik verwacht dat het goed gaat, want optisch beoordeeld is het maar een cm extra. De clipons die ik op het oog heb hebben een klemhoogte van 27 mm, dus die zou ik dan boven de kroonplaat kunnen monteren.
Na het 1000 km beurtje die clipons eens monteren dan.

Vraagje:
Ik hoor tijdens het rijden de servo van mijn gasklepbediening knarsende, piepende, kreunende geluiden maken. Een normaal geluid voor zo'n motortje, en het is bij bij wisseling van gasklepstanden, dus het werkt allemaal goed, maar ik vind het wel vreemd dat het zo duidelijk hoorbaar aanwezig is. Is dat bij jullie ook en hoort dit zo, of maakt die van mij buitensporig veel mechanisch geluid? Irritant vind ik het wel eerlijk gezegd.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan