KTM 390 Duke

Hij is besteld!!!! Super leuk, ik val sowieso binnen de eerste 3 die binnen komen! :-) Hij wordt half juni waarschijnlijk verwacht
 
Jaloerrssss.. :)
Al vind ik het wel knap van je dat je zoiets al besteld zonder er op gereden te hebben.
Balen dat ie zo slecht leverbaar is door populaireit wereldwijd. Ik kreeg vandaag van een KTM dealer in de buurt nog een mail, maar die heeft ook nog niets binnen (wel een paar verkocht al) en weet niet eens of hij uberhaupt een demo binnen krijgt. Ik wil eerst er op rijden en dat rempedaal eens beter proberen. Op de 360 graden foto bij de KTM site is het pedaal ook zichtbaar en daar ze je ook dat deze vrij naar links zit.

Maargoed Cathelijne... dat worden 2 hele lange maanden voor je. :)
 
Mocht je echt graag demo willen rijden.. In oostenrijk zijn een aantal dealers die hem nu al als demo hebben haha...

Ohja.. 160kmh haalt hij iig. Ze hebben er harder mee gereden schijnbaar maar hoe hard is nog niet bekend
 
Laatst bewerkt:
171km/u op de teller. Dat is echt niet mis uit 375cc!!
Die wheelies lukken ook mooi makkelijk op dat ding.
Er moet alleen wel DIRECT een andere demper op dat ding. Wat een truttig geluid komt er uit, dat kan VELE malen mooier.

En naar Oostenrijk is mij net even iets te ver voor een demootje. :+
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand een idee wat het toerental bij 130km/h is? Ben benieuwd of langere snelwegritten een beetje te doen zijn.
 
Ik denk dat je bij 130km/u al vrij hoogtoerig gaat rijden hoor. Op een 650cc mono reed ik al niet echt lekker met 130km/u. Een DRZ400 vind ik op de snelweg ook niet fijn rijden... maar qua toerental klinkt het niet echt hoog in dat filmpje als ie 130km/u rijd.
 
Hey,

Ik ben ook van plan een Duke 390 aan te schaffen (M'n eerste moto), en zoek dus geregeld eens achter wat youtube filmpjes en beeldmateriaal.
Zo kwam ik dit filmpje tegen en ik dacht dit toch even met jullie mede-geinteresseerden te delen:


Als je oplet aan het begin en het eind van het filmpje, zie je ook een 390 met powerparts zoals andere stickerset, crashbars, cover voor het passagiers-gedeelte, zwarte velgen (standaard lijken ze oranje te zijn, wat ik perfect vind), Akrapovic uitlaat en dergelijke...

Enkel jammer van de trillende gopro die het uitlaat geluid wat verbergt.
 
Laatst bewerkt:
Er duiken inderdaad steeds meer leuke filmpjes en hele positieve reviews op! Erg leuk om te zien en lezen.

Volgens mij worden ze standaard geleverd met de zwarte velgen en zijn de oranje velgen juist powerparts
 
Inderdaad :)

& Las net ergens in een review dit:
"The trellis frame is finished in orange, so are the alloy wheels."
 
Sorry voor de dubbele post, maar wou dit toch even delen (ook al is het in een compleet andere taal):
KTM 390 Duke Testbericht mit Actionbilder und Testvideo - Testbericht

Na wat google translate gepruts kon ik er toch dit uithalen:

- 160 km/h kan er relatief gemakkelijk worden uitgehaald
- wheelies lukken ook, in 1e en zelf in 2e gear (al las ik op youtube, van dezelfde testers, wel dat het geen powerwheelies zijn. aangezien ik nieuw ben in motorijden neem ik aan dat dit betekent dat je eens effe moet trekken aan je stuur ipv gewoon vol gas te geven)
- ABS zit er standaard op maar kan worden uitgeschakeld als je wat meer plezier wil
- verbruikt een 4L ongeveer
- om een verschil te maken tussen de 125 en de 200 zijn de velgen standaard oranje
- pas om de 7500km service nodig
- tot 9500 rpm (elders las ik ook redline @ 10,500)
- comfortabel, al zeggen ze wel dat de knie-hoek een beetje krap wordt na 400km
- Metzeler Sportec M5 Factory banden

Bij deze nog enkele foto's van enkele power-parts:

Overzicht:
ktm-duke390-02.jpg

ktm-duke390-10.jpg

ktm-duke390-05.jpg


crashbars:
ktm-duke390-03.jpg


Kortere nummerplaat houder en cover voor passagiers-gedeelte:
ktm-duke390-08.jpg



Ik ben nu toch 99% overtuigd denk ik :)! Nu nog het geschikte moment zoeken om hem aan te schaffen, maar allesinds dit jaar nog :)
 
Laatst bewerkt:
Als hij de 160 km/u al haalt zal het niet gemakkelijk gaan denk ik, de duke 690 heeft ook moeite boven de 170 km/u.
 
Staat een eerste rijtest in de nieuwe Motorplus. Daar zijn ze er erg positief over.
Ik zat zelf meer aan een Ducati 696 of Er6 of 690 Duke te denken, maar misschien is deze 390 ook nog een leuke optie.

- wheelies lukken ook, in 1e en zelf in 2e gear (al las ik op youtube, van dezelfde testers, wel dat het geen powerwheelies zijn. aangezien ik nieuw ben in motorijden neem ik aan dat dit betekent dat je eens effe moet trekken aan je stuur ipv gewoon vol gas te geven)

Vermoedelijk de koppeling gebruiken.

Als hij de 160 km/u al haalt zal het niet gemakkelijk gaan denk ik, de duke 690 heeft ook moeite boven de 170 km/u.

Dat zal aan de gearing liggen en niet aan het vermogen.
Een Er6 met ongeveer hetzelfde vermogen als de 690 redt het tot voorbij de 200 per uur.
 
Laatst bewerkt:
Staat een eerst rijtest in de nieuwe Motorplus. Daar zijn ze er erg positief over.
Ik zat zelf meer aan een Ducati 696 of Er6 of 690 Duke te denken, maar misschien is deze 390 ook nog een leuke optie.

Leuk thanks voor de tip! Ga hem direct ff halen
 
Dat zal aan de gearing liggen en niet aan het vermogen.
Een Er6 met ongeveer hetzelfde vermogen als de 690 redt het tot voorbij de 200 per uur.

Zal ongetwijfeld een deel gearing zijn, maar misschien ook net die ene cilinder extra die het 'm net wat makkelijker maakt.

Mooi dat dat rempedaal anders afgesteld kan worden, waarschijnlijk was deze op de beurs zo ver mogelijk naar links verplaatst. De Duke 200 is redelijk gelijk aan de 125 en op de 125 had ik geen problemen met het rempedaal. Als ze al zeggen dat ie beter is dan de 200, ben ik heel erg benieuwd! Maarja.... wanneer komt er een demo in NL... :?
 
Topsnelheid is afhankelijk van gearing en topvermogen. Ongeacht het aantal cilinders ;)

Oh dat is het ook zeker, maar die ene cilinder extra maakt het in elk geval voor de bestuurder makkelijker vol te houden zonder dat je het idee hebt dat je de motor pijn doet. :) Bij de meeste éénpitters had ik bij 160km/u altijd het idee dat je dat niet een hele rit zou moeten volhouden van bijv. Rotterdam naar Utrecht.
 
Mijne is dus ook uitgesteld naar juni helaas. Maargoed dat is dus het risico als je wat nieuws koopt.
Verder was mij verteld dat de oranje velgen niet leverbaar zouden zijn. Kan natuurlijk goed dat ze het veranderd hebben en alleen leverbaar word met oranje.

Heb sinds kort de 690 2013 in de schuur staan. Rijd opzich redelijk, min punten zijn wel :
- langzaam rijden is geen donder waard. Moet met koppeling er bij anders bokt hij verschrikkelijk.
- trilt best wel vind ik. Maargoed hoe kan het ook anders met 1 cilinder van 370cc

Verder super mooi ding ook.

Die na delen zullen bij de 390 ook wel zijn maar vermoed wel een stuk minder.

Ben benieuwd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan