KTM 390 Duke

Of gewoon in de juiste versnelling rijden? Het is wel een éénpitter.
Al heb ik nog niet op de Duke 690 gereden om er over te kunnen oordelen, maar wel op andere éénpitters.
 
Inderdaad gewoon wat langer in de 1 / sneller terug naar 1. Zorgen dat je de 690 boven de 3000rpm houd.
Maargoed, back ontopic
 
Laatst bewerkt:
Staat een eerste rijtest in de nieuwe Motorplus. Daar zijn ze er erg positief over.


Ik ben zelf ook érg gecharmeerd van deze nieuwe Duke. *D
Er staat nou ook een héél uitgebreid verslag in een motorblad wat iets heeft
met 73. ;) nr. 9!

Ik heb 2 jaar met heel veel plezier op een DAX 125 gereden.... Maar die had echt
té weinig power.... 100km/h was gewoon z'n max. En dat is zelfs op 80 km weggetjes
gewoonweg te weinig om lekker te kunnen spelen. :]

Ik wacht nog een aantal testen af, Ik wil graag de zwakke punten weten.
Bv. Het los/kapot trillen van onderdelen zoals dashboard, kentekenplaathouder enz enz...
Dat is bij andere KTM modellen niet heel vreemd helaas!
 
Morrits, op dit moment naar een blauwe ER-5 met open uitlaat.. of een grijze Cuore. ;)

H-3, dat lostrillen gebeurd wel vaker met éénpitters, ik heb een hele tijd gehad op een Suzuki dat ik een hitteplaatje op de bocht van de uitlaat elke zoveel honderd km moest vastzetten. Uiteindelijk er helemaal afgehaald en opnieuw vastgezet en toen had ie er geen last meer van. Als je het spul gewoon een beetje bijhoud zal het vast wel meevallen. Bij KTM ben ik eerder wat bang voor complete blokrevisies bij lage kmstanden... ik heb wel eens mensen met die zware Duke's gezien die rond de 20k al een blokrevisie nodig hadden (al weet ik dus niet wat de rijstijl van deze mensen is geweest). Maargoed, als KTM echt zo bagger was, had het echt niet zo populair geweest.

Alleen jammer dat er zo weinig modelletjes naar NL komen en er ook nog geen demo is.. 390cc is echt genoeg in Nederland. En helemaal met zo'n speelfiets als de Duke.
 
De laatste 690 Duke hebben ze bij de lange duur test gehad en waren ze juist zeer te spreken over de slijtage van de motor onderdelen.
Echter dashboard en bv kentekenplaat zijn wel dingetjes (verkorte kentekenplaathouder had problemen). Ik heb mijn kenteken vast gezet met zo'n gele plastic schroef (nl kenteken), dan dondert die er wat minder snel uit. Edit, ik hoop dat mijn dash blijft werken. Misschien toch maar uitgebreide garantie kopen op den duur :)

Ben zelf ook erg benieuwd naar de 390. Wellicht dat het iets is voor de vriendin :+
 
Laatst bewerkt:
Och ik herinner me ook nu weer met die Suzuki die ik had dat mn kentekenplaat aan één schroef scheef hing. Maar ik meende ook gehoord te hebben dat ze met de lichtere Dukes echt goede kwaliteit wilden neerzetten... en van fouten in het verleden, leer je voor de toekomst. Je kan niet in één keer een perfect product neerzetten.
 
De 690 kwam inderdaad érg goed uit de duurtest... En dat voor de sterkste éénpitter! :}
KTM zal zeker van hun "zwakke punten" geleerd hebben.... De tijd zal t leren voor de 390! ;)
 
Op de site van KTM staan megamooie wallpapers van de 390! *O*
Maar wil je m kopiëren als achtergrond.... -O-


Deze is ook wel mooi.... Maar ik wil m zonder rijder. ;)
full
 
Die kon ik niet zo snel vinden op de KTM site. Alleen met de rijder erop, en dat wilde je toch niet?

Straks als de 390 een tijdje leverbaar is/wordt en in verschillende bladen heeft gestaan, en dus ook op verschillende site's te zien is, komen de foto's vanzelf wel los. *D
 
Wat kan wachten toch langduren zeg.

Hoorde dat er al een levering klaar stond echter zijn deze allemaal terug de fabriek in gegaan omdat er iets niet goed was en ze dit op heel de lijn aan moeten passen... Gelukkig dat ze er zo vlug al achter komen des te minder kinder ziektes hebben we strax zelf
 
Wachten kan heel lang duren! Wacht steeds met hoop op een mailtje van de dealer.

Inderdaad maar goed dat ze hier op tijd achter gekomen zijn. Ben eigenlijk wel benieuwd wat het probleem was, want in alle reviews uit Oostenrijk heb ik eigenlijk nauwelijks iets negatiefs gehoord. Hopen dat het geen vertraging op heeft gelopen
 
Kleine update gehad. De levering is helaas uitgesteld naar eind juni, begin juli. Dus halve maand later. De duke gaat standaard geleverd worden met oranje velgen.

Mijn Honda cb1 is afgelopen weekend verkocht, dus laat de duke maar komen!!
 
Heb een brochure gehaald van de 390 bij de lokale dealer. Ook hadden ze een powerparts brochure. Helaas nog geen live model, eind juli werd er gezegd.
 

Best stukje :)
Heeft Motorfreaks dat nou vertaald van een Duitse motorjournalist, of werkt die knakker ook voor Motorfreaks als freelancer :?

Balen dat het nog langer duurt voor Nederland, ik wil er ook graag een keer op rijden. Ik sta op het punt een 125cc'tje misschien er bij te kopen nieuw, maar ik kan ook die 125cc vergeten, mijn huidige 500cc inruilen/verkopen en van al dat geld bij elkaar en nog een beetje erbij een Duke 390 kopen.. maar dan moeten ze 'm niet steeds uitstellen. ;(

Geen woord over de positie van het rempedaal he... of het exemplaar op de motorbeurs was een prototype en dat ze het hebben aangepast, of ik zit niet helemaal goed in elkaar. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan