KTM 390 Duke

Laatste nieuws: de ktm 390 duke's staan nog in India klaar om verscheept te worden, ware het niet dat in die haven een staking aan de gang is. Vrijdag meer nieuws daarover...

Ai, had gehoopt dat ze al in Oostenrijk waren. De meeste (buitenlandse) berichten die ik hoor hadden het over laatste week juli.

Ben benieuwd wat je vrijdag te horen krijgt!
 
Dat forum volg ik ook al weken. Een paar zeggen nog steeds eind deze maand, maar de berichten van de rest zijn triest te noemen... Je zou hierdoor bijna een 690 gaan kopen.
 
Nog even volhouden! :P
Dat ding waar ik naar zat te kijken zou nu na vertraging er ook moeten zijn, maar dat is nu ook eind augustus geworden...
 
Nog steeds geen nieuws ontvangen, ondanks dit beloofd was door de importeur :(
Toch gaan er enkele geruchten de ronde:
1. Er zou een staking aan de haven zijn waar ze vertrekken
2. Er zou een gijzeling zijn plaatsgevonden op somalische wateren
3. Het schip zou in de problemen terecht zijn gekomen
4. Er zou niets aan de hand zijn en de leveringen zouden volgende week starten

Ik hoop in naam van alle klanten dat het vierde scenario het juiste is, want anders... :( :(
 
Laatst bewerkt:
Nog steeds geen nieuws ontvangen, ondanks dit beloofd was door de importeur :(
Toch gaan er enkele geruchten de ronde:
1. Er zou een staking aan de haven zijn waar ze vertrekken
2. Er zou een gijzeling zijn plaatsgevonden op somalische wateren
3. Het schip zou in de problemen terecht zijn gekomen
4. Er zou niets aan de hand zijn en de leveringen zouden volgende week starten

Ik hoop in naam van alle klanten dat het vierde scenario het juiste is, want anders... :( :(

Als het aan een van de eerste drie scenario's ligt, dan ligt het waarschijnlijk niet aan een productiefout. Dat zou dan weer schelen :)
 
waarom kost de ktm 390 in india maar 2500 euro (2 lakh ongeveer) en hier boven de 5000?
er is, aan de reviews aan india, geen verschil (zelfs niet abs of banden) op de andere veerinstelling na.

beetje import taxen en transportkosten maar voor de rest?
 
Laatst bewerkt:
In Azie is de duke vele goedkoper omdat: geen grote transportkosten en invoer naar europa, geen dure taksen, geen nazicht bij KTM Oostenrijk. Heb ergens een test gelezen uit Azie waar die bv steeds slechter starten, dan heb je na nazicht in Oostenrijk niet. Het zit 'm ergens he ;)
 
In Azie is de duke vele goedkoper omdat: geen grote transportkosten en invoer naar europa, geen dure taksen, geen nazicht bij KTM Oostenrijk. Heb ergens een test gelezen uit Azie waar die bv steeds slechter starten, dan heb je na nazicht in Oostenrijk niet. Het zit 'm ergens he ;)


euh ergens van ja.... grotere winstmarge misschien?

je kan prima 30% a 40% premie tellen voor de kosten die je vermeldt, maar meer dan het dubbel vind ik toch straf.
EU import tariffs (mean average) zitten rond 5%.
transport van een motor kost echt niets, hoeveel passen er wel niet in een container, en een container van Azie naar Europa kost maar rond de 1000 usd.

Ach ja :-). In India zijn de meeste voertuigen nog altijd stukken duurder dan hier
 
Je kan gelijk hebben. De prijzen in India zijn lanceringsprijzen, wie weet wat kosten ze daar volgend jaar?
 
Je kan gelijk hebben. De prijzen in India zijn lanceringsprijzen, wie weet wat kosten ze daar volgend jaar?

wie weet wat ze hier volgend jaar kosten :-)
ach ja, we zien wel.

blijft toch gemengd gevoel, ktm kopen.. made in india. geloof best dat de kwaliteitcontrole prima gaat zijn (alhoewel, dat ze ze allemaal controleren in oostenrijk is wel beetje gek... zijn ze niet zeker over de leverancier?, zou eigenlijk gewoon in de fabriek moeten gebeuren, zet er desnoods een onafhankelijk ktm controlecenterke langs om ze voor shipment te controleren).

wel tof motorke, hopelijk kan ik er eens mee testrijden binnenkort.
volledig tegenovergestelde van mijne (mt01): klein blokje, licht gewicht, ultra agile, hogere toeren. moet super zijn
 
Ja het lijkt echt onwaarschijnlijk om ze "goedkoop" te laten maken en dan in Mattighofen te controleren. Ipv ze in Mattighofen zelf te produceren (komt misschien prijsgewijs op hetzelfde neer)
Maar het blijkt inderdaad zo te gebeuren.
 
Deze week zouden de leveringen starten, maar in zeer geringe aantallen. Spijtig dat de communicatie vanuit Ktm Oostenrijk zo miniem is en als er iets komt is het uiterst vaag en onduidelijk!
 
Wat ik raar blijf vinden is dat de ene op dat forum oktober te horen krijgt terwijl anderen inderdaad deze week noemen. Ik hoor vandaag meer, dus ik hoop dat het goed nieuws is!
 
Het zit zo: er zijn vele bestellingen en Bajaj kan aan die vraag niet voldoen. Daarom werken ze zo snel mogelijk om alle bestellingen te kunnen afleveren. Daarbij komt de kwaliteitscontrole in Oostenrijk. De importeurs per land, krijgen een aantal 390s toegewezen en zij zullen beslissen hoeveel dukes naar iedere ktm dealer gaan. Het komt dus op het volgende neer: ben je klant nr 3 en krijgt jouw ktm dealer deze maand 2 dukes, dan zal je moeten wachten tot de volgende levering. Er is beloofd binnen de 2 weken opnieuw te leveren. Maar ben je klant nr 20, dan kan het inderdaad oktober worden...
 
En, vandaag meer gehoord, Cathelijne?
Blijkbaar wel héél erg populair die 390's.
Op het Duitse mobile.de zie ik er wel 6 'te koop' staan, vanaf juni leverbaar. Denk dat de Duitsers er ook moeite mee hebben om ze uit Oostenrijk te krijgen.
 
2 weken wordt nu genoemd.... In Oostenrijk lijkt het echt te gaan gebeuren, want daar zijn er al 2 die hem deze of volgende week op kunnen halen.
 
Laatst bewerkt:
De hoeveelste klant ben je bij jouw dealer voor de 390 duke Cathelijne? :)

2e :-)! Toen ik bestelde zei hij dat hij er 3 zou krijgen bij de eerste levering. Dus als het goed is zit ik bij de eerste die binnen komen!
 
Laatst bewerkt:
2e :-)! Toen ik bestelde zei hij dat hij er 3 zou krijgen bij de eerste levering. Dus als het goed is zit ik bij de eerste die binnen komen!

Hopelijk houden ze zich aan de beloofde aantallen. Ik ben klant nr 3 bij mijn dealer en er kwamen er 3. Nu maar 2 voorlopig...
 
Heel goed nieuws!!!!!!!!!!!!!!

Vandaag op mijn eigen duke 390 mogen zitten! Kwam als totale verrassing. Nog even wachten en dan mag die mee naar huis! Ziet er echt super mooi uit!
 
Mooi dat de motoren eindelijk geleverd gaan worden. Zelf heb ik een paar weken geleden een Duke III gekocht, maar ik blijf hier wel zo nu en dan lezen. Als er iets aan de startpost toegevoegd moet worden, eigen foto's bijvoorbeeld hoor ik het wel.
 
Zozo jij hebt geluk.. En ik maar wachten :( ben blij voor je dat hij er is! Ik wacht nog in spanning af! Echter gister nog gehoord dat hij nog niet geproduceert zou zijn die van mij... Pffff
 
Heel goed nieuws!!!!!!!!!!!!!!

Vandaag op mijn eigen duke 390 mogen zitten! Kwam als totale verrassing. Nog even wachten en dan mag die mee naar huis! Ziet er echt super mooi uit!

Veel geluk met je nieuwe aanwinst! Je bent inderdaad bij de eersten :) Bij mij is het nog minstens 3 weken wachten :o
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan