Welk koekblik probeerde jou er uit te trekken deel 3

Mooie voor een toppost. Het enige doel waar die spoilers voor dienen:
guy-eating-drinking-car-spoiler-1352678596d.jpg
 
Ik was laatst niet aan het opletten ('sochtends voor 8u voor 't stoplicht aan 't slapen) en werd er nogal uitgetrokken door een of andere benz.
Ach goed, ik heb de beste man voorgelaten de oprit van de snelweg op, daar hij zulke moeite zat te doen om voor te blijven :)

Later op de snelweg met 160km/u achter hem aan op de linkerbaan, mooi handig, meneer seinde al het overige verkeer de linkerbaan af en ik was mooi vlot op 't werk :+
Thank you, clueless koekblik-man, wherever you are. :}
 
Nissan Skyline R34, in z'n twee er voorbij terwijl hij z'n toerenbegrenzer in joekerde. Helaas een slechte verliezer toen hij daarna ging kleven.
 
Heb het ook nog wel es aan de hand gehad, op een verjaardag:

Ventje: Jij hebt toch zo'n racebeest?
Ik: Ja, best wel eigenlijk.
Ventje: Ik ken een gozer en die rijdt een Haajaaboezaa. (hoopvolle blik op mijn reactie gericht)
Ik: Ja, dat is wel snel. Ik heb hetzelfde motorblok.
Ventje: Maar ik trek 'm er wel uit.
Ik: Waarmee?
Ventje: Ik heb een Calibra 4x4 met wat "kleine" aanpassingen. (zo trots als een aap met
7 ...)
Ik: Zo? Wat douwt dat aan paarden nu dan?
Ventje: 275 zo ongeveer.
Ik: Niet gek. Maar jij trekt een Hayabusa eruit?
Ventje: Ja, die komt niet aan 275PK natuurlijk.
Ik: Nee, natuurlijk niet. Wanneer heb je het geprobeerd?
Ventje: Neeee... Nog niet geprobeerd, nog geen kans voor gehad. Jij mag het wel proberen!
Ik: }) Wat zetten we in?
Ventje: Kratje bier!

Ik drink geen bier...
Na een kort rekensommetje over gewicht-PK verhouding tussen mijn vrot en zijn Calibra, waarbij ie eerst niet wilde geloven dat een 1300cc blok meer vermogen genereert als een 1.3 autoow, toch maar niet geprobeerd.
Hij drinkt namelijk wel bier en het zou zonde zijn als ik het achteraf had weg moeten gooien.


haha , als mensen weten dat je een motor hebt dan krijg je al gauw van de jaloerse reacties , bij de 1 is het positief en bij de ander halen ze alles en elke motorrijder naar beneden , en ja een auto gaat harder door de bocht dan een motor , ik ga de discussie niet meer aan , ik weet wel beter iig , ik heb dat met mijn blackbird ik vindt het leuk om eraan te hobbyen en dan krijg je natuurlijk zoiets van sprintje ??
 
Irritant die ventjes. Was laatst op een feestje waar een aantal gasten waren die zichzelf 'tuners' noemen. Je kent ze wel, die mannen die van tupperware en lampjes houden. Had geen zin in de discussie, dus maar gezegd dat ze de snelste auto uit de vriendenclub mochten inzetten. Ook tegen een kratje bier. Komen ze met een getunede Clio V6 aan... ben niet verder dan z'n 2 geweest :z Denk je er vanaf te zijn. "Jaaaaa, maar als er bochten in de weg zitten dan wint een auto altijd". Zucht.... -O-
Vraag eens op hij een U-turn wil maken.. Ding heeft de draaicirkel van een supertanker :')
 
Ik heb het nooit door dat ze het proberen XD.

Overigens heb ik mijn vriendin met haar mazda 323 Fastbreak 1.3 mijn wel een keer laten inhalen. Maar alleen omdat ik even naar mijn zoontje wilde zwaaien :W O-)
 
Jippie, op de dag nadat mijn motor officieel is ingereden, een oude BMW uit de 3-serie (zo'n jaren '90 modelletje die inmiddels tot Amsterdam West zijn gedegradeerd). Hij deed goed z'n best en ik moet zeggen: voor een normale auto helemaal niet gek :W
 
Laatst bewerkt:
beneden , en ja een auto gaat harder door de bocht dan een motor , ik ga de discussie

Als je een gemiddelde auto neemt en een gemiddelde chauffeur, dan gaat een auto echt niet harder door de bocht dan een gemiddelde motor met een gemiddelde motorrijder.

De gemiddelde koekblikker gaat namelijk als volgt door de bocht.

- Afremmen ver voor de bocht;
- Oei, nu ga ik wel heel erg traag;
- Gas bijgeven;
- Oei, daar is de bocht;
- Bij 1/3e van de bocht terug op de rem;
- Apex volledig missen. Indien mogelijk over de vluchtstrook de bocht nemen.
- Gas geven. Er gebeurt niks.
- Ontkoppelen, een versnelling lager kiezen en weer gas geven.
- Spiegelen en afvragen waar de motorrijder is
- Weer vooruit kijken en zich afvragen wat die stip is die voor hem aan de horizon verdwijnt.
 
Als je een gemiddelde auto neemt en een gemiddelde chauffeur, dan gaat een auto echt niet harder door de bocht dan een gemiddelde motor met een gemiddelde motorrijder.

De gemiddelde koekblikker gaat namelijk als volgt door de bocht.

- Afremmen ver voor de bocht;
- Oei, nu ga ik wel heel erg traag;
- Gas bijgeven;
- Oei, daar is de bocht;
- Bij 1/3e van de bocht terug op de rem;
- Apex volledig missen. Indien mogelijk over de vluchtstrook de bocht nemen.
- Gas geven. Er gebeurt niks.
- Ontkoppelen, een versnelling lager kiezen en weer gas geven.
- Spiegelen en afvragen waar de motorrijder is
- Weer vooruit kijken en zich afvragen wat die stip is die voor hem aan de horizon verdwijnt.

Heb ruim 4 jaar mn B rijbewijs en pas een half jaar mn A rijbewijs.. Ik trek een auto sneller door de bocht dan mn motor. Komt vooral omdat ik oo de motor nog mrt vanalles bezig ben om goed de bocht te maken, waarbij dit met een auto automatisch gaat.

Maar ik ben het met je eens dat wanneer je op een redelijk niveau kan motorrijden, dat je een auto te snel af bent (mits de auto geen hele goede chaffeur heeft en genoeg koppel / pk )
 
Heb ruim 4 jaar mn B rijbewijs en pas een half jaar mn A rijbewijs.. Ik trek een auto sneller door de bocht dan mn motor. Komt vooral omdat ik oo de motor nog mrt vanalles bezig ben om goed de bocht te maken, waarbij dit met een auto automatisch gaat.

Maar ik ben het met je eens dat wanneer je op een redelijk niveau kan motorrijden, dat je een auto te snel af bent (mits de auto geen hele goede chaffeur heeft en genoeg koppel / pk )

bochtenwerk heeft niks met koppel/pk's te maken , het rijwielgedeelte is van belang , met een langzame motor die beetje behoorlijke vering heeft en banden , kan je veel voor blijven , vandaar dat op vooral bochtige circuits vaak SS 600's wordt gebruikt , die zijn het meest wendbaar en kan je eerder aan het gas leggen en later remmen , als je de techniek beheerst dan kan je met de motor harder een bocht nemen dan een gemiddelde auto , maar dat is ook weer afhankelijk van toestand van de wegdek maar ja een auto hang je in elke bocht ongeacht de kwaliteit van de weg.

wat de heer hierboven zegt is waar , de apex wordt vaak volledig gemist en bocht niet door gekeken , waardoor de meeste verkeerd de bocht uit komen en de kant op hun af zien komen en dan van het gas afgaan.. maar dat is een theorie die makkelijk te vertellen is maar in de praktijk niet makkelijk is. :)
 
Laatst bewerkt:
Deze site is zo lek als een mandje.Kan alles zo nalezen op google.Ik ben weg hier geen privacy.
 
Laatst bewerkt:
Mijn toppunt tot op heden was een serpent 1 op 10 modelwagentje van de buurjongen. Nova Rossi blokje erin en dan blijf je helemaal nérgenset je motor!!
Dat wist ik wel maar zo'n 3 1/2cc tweebak zit binnen een seconde of 2 op de 80
Late reactie van me, maar als het een 1 op modelwagentje was, dan was het een 2.1cc blokje...

Sorry, maar nog ietsje lulliger dus :)
 
Kaatheuvel de bocht om naar de ingang efteling...is daar vierbaans tot einde ingang ik had me vrouwke achterop.stond om de bocht samen met een zo'n bimmer cabriosport bla bla met een foute Maroc er in.We keken samen in die boem boem herrieafvalbak kneep even in de knie van me vrouw.groen maroc in de bocht er van door, ik me gas open op rechte eind hihi V-Boost knalt er in Hahaha ik vloog er voorbij, tot einde bij ingang in de ankers voor de bocht.Kwam die me voorbij op het laatst deed zijn duim omhoog.....toch een goeie maroc.
Later voor de brug bij Willemstad wachten met een bonte verzameling motoren tot licht groen zou worden... stond eigenlijk een beetje te slapen hadden net toerrit Westvoorne gehad...
Groen ging iedereen er als een haas er van door ik verbaast er als laatste er achteraan ieder een weer in gehaald ,behalve die R1 en die kwalijkzaakie zz nog wat die gingen nog even boven de 180 door fietsen...laten gaan, me vrouw achterop liep al in me ballen te knijpen dat het te hard ging.
Niemand me verteld dat vooraan bij een dichte brug een punt is waar iedereen op een motor dit gebruikt voor de start van een rondje circuit Assen. Greetzzz V-Maxxer

:?
 
Late reactie van me, maar als het een 1 op modelwagentje was, dan was het een 2.1cc blokje...

Sorry, maar nog ietsje lulliger dus :)

Nee hoor, meestal is beneden de 3.5cc voor beginners...
Er zijn 3,5 cc-tjes waar zo'n 3pk uit geperst wordt, misschien tegenwoordig zelfs wel meer.
Zo'n motortje draaid dan zo rond de 40.000 rpm..
 
Oja, een Yaris. Drie stoplichten achter elkaar :? Misschien erg content met z'n automaatje, of hij hield misschien van motorgeluid ofzo :z
 
Terug
Bovenaan Onderaan