Welk koekblik probeerde jou er uit te trekken deel 3

Nee hoor, meestal is beneden de 3.5cc voor beginners...
Er zijn 3,5 cc-tjes waar zo'n 3pk uit geperst wordt, misschien tegenwoordig zelfs wel meer.
Zo'n motortje draaid dan zo rond de 40.000 rpm..


een 3,5 cc past niet op een 1:10 maar is voor de 1:8..

Maar ik doe de sport pas 10 jaar, en ben voorzitter van de baan in Utrecht, dus denk dat ik de kennis wel heb..

En er zijn 2.1 motoren waar gevorderden niks mee kunnen, omdat ze die niet op de baan houden.
 
Een Mitsubishi ASX. Het was nog best sneu, ook.

Ik kom rustig aan rijden, ga rustig vooraan het stoplicht staan tussen een grijze Golf en een zwarte Mitsubishi ASX en daarnaast een grijs budgetautootje uit een ver verleden. Ik vond het best wel grappig, want het grijze budgetautootje stond op de baan voor "rechtsaf". Alleen is dat officieel niet de plek om te stoppen, want de stopstreep voor rechtsaf ligt ongeveer 20 meter voor die van mij. Dat heeft te maken met het feit dat de busbaan nog rechtser ligt, en die bussen de ruimte moeten hebben om rechtdoor te rijden. Maar ik wijk af.

Het wordt groen en terwijl ik rustig het gas opentrek hoor ik naast me het typische hoge "VVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVV" van iemand die geen tractiecontrole op zijn tractor heeft. Ik heb nog ruimschoots de tijd om even om te kijken, meewarig met mijn helm te schudden en vervolgens weg te stuiven als een waterkonijn in een bouillabaise.

Met 70 km/u over de Europlaan (kruissnelheid) maar mijnheer moest toch echt bovenop mijn achterband komen rijden om zijn gelijk te halen -O- Ik heb de man gediscrimineerd door hem te negeren en bij de volgende rotonde mocht hij weer aan een inhaalrace beginnen.

Maar goed. Ik heb dus gewonnen van een Mitsubishi ASX met het vermogen van een Pekinees en de wegligging van een zeemeeuw.
 
een 3,5 cc past niet op een 1:10 maar is voor de 1:8..

Maar ik doe de sport pas 10 jaar, en ben voorzitter van de baan in Utrecht, dus denk dat ik de kennis wel heb..

En er zijn 2.1 motoren waar gevorderden niks mee kunnen, omdat ze die niet op de baan houden.


Toen ik 20 jaar geleden met dat spul speelde was een 2.1cc helemaal niets...
 
Een Mitsubishi ASX. Het was nog best sneu, ook.

Ik kom rustig aan rijden, ga rustig vooraan het stoplicht staan tussen een grijze Golf en een zwarte Mitsubishi ASX en daarnaast een grijs budgetautootje uit een ver verleden. Ik vond het best wel grappig, want het grijze budgetautootje stond op de baan voor "rechtsaf". Alleen is dat officieel niet de plek om te stoppen, want de stopstreep voor rechtsaf ligt ongeveer 20 meter voor die van mij. Dat heeft te maken met het feit dat de busbaan nog rechtser ligt, en die bussen de ruimte moeten hebben om rechtdoor te rijden. Maar ik wijk af.

Het wordt groen en terwijl ik rustig het gas opentrek hoor ik naast me het typische hoge "VVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVV" van iemand die geen tractiecontrole op zijn tractor heeft. Ik heb nog ruimschoots de tijd om even om te kijken, meewarig met mijn helm te schudden en vervolgens weg te stuiven als een waterkonijn in een bouillabaise.

Met 70 km/u over de Europlaan (kruissnelheid) maar mijnheer moest toch echt bovenop mijn achterband komen rijden om zijn gelijk te halen -O- Ik heb de man gediscrimineerd door hem te negeren en bij de volgende rotonde mocht hij weer aan een inhaalrace beginnen.

Maar goed. Ik heb dus gewonnen van een Mitsubishi ASX met het vermogen van een Pekinees en de wegligging van een zeemeeuw.


_O-


en ik dacht dat die hyundai i40 blue edition die mij op een triumph sprint dacht te kunnen verslaan triest was :')
 
Toen ik 20 jaar geleden met dat spul speelde was een 2.1cc helemaal niets...
Tijden veranderen en een 1:10 met een 2,1cc motortje kan aardig meekomen met een 1:8 3,5cc

Natuurlijk is de 1:8 nog sneller, maar de 1:10 haalt de 100 km/uur ook wel
 
Tijden veranderen en een 1:10 met een 2,1cc motortje kan aardig meekomen met een 1:8 3,5cc

Natuurlijk is de 1:8 nog sneller, maar de 1:10 haalt de 100 km/uur ook wel

Ik heb nou een 1 : 5 met opgefokte 30cc benzine, veel te veel vermogen een achterwiel aandrijver, valt niet normaal mee te rijden.
Hij kan wel mee komen met het verkeer op de snelweg. ;)
 
Afgelopen woensdag nog,

Het regende behoorlijk en ik zat goed ingepakt in mijn regenpak op de CB500.
Lange rij voor het stoplicht en dan ga ik vaak gewoon even vooraan staan.
Ik kijk naar rechts richting het verkeerslicht, die op groen springt.
Dus ik rij gewoon vlot weg (vaak is dat al 2x a 3x zo snel als de rest van het verkeer)

Komt er ineens links van mij een golfje vol gas voorbij scheuren, volgende verkeerslichten stond die weer, was het een petje in een Golf R32 :')

Tegenwoordig dus niet eens meer van de buitenkant te herkennen dat pettenvolk :+
 
Speaking of VW Golfjes, vandaag een gehad die het gewoon niet snapte dat bumperkleven gevaarlijk is en mijn gebaren interpreteerde als... nou ja, weet ik veel. Ik zat in de auto dus het universele ''hou jij es wat meer afstand, dank je'' kwam niet zo goed over. Om maar te zeggen, helemaal niet. Tot drie keer toe geprobeerd duidelijk te maken dat ie op moest donderen.

Serieus ik heb bij dit volk zo'n sterke neiging om vol op de rem te trappen en zijn dumbass vol in de achterruit te lanceren. Was moeilijk om mezelf te beheersen totdat ik me realiseerde dat de auto waar ik in reed niet van mij is :$

*Oh ja, hij zat te bumperkleven omdat hij erlangs wou... op een 50weg met veel verkeer.
 
Laatst bewerkt:
Speaking of VW Golfjes, vandaag een gehad die het gewoon niet snapte dat bumperkleven gevaarlijk is en mijn gebaren interpreteerde als... nou ja, weet ik veel. Ik zat in de auto dus het universele ''hou jij es wat meer afstand, dank je'' kwam niet zo goed over. Om maar te zeggen, helemaal niet. Tot drie keer toe geprobeerd duidelijk te maken dat ie op moest donderen.

Serieus ik heb bij dit volk zo'n sterke neiging om vol op de rem te trappen en zijn dumbass vol in de achterruit te lanceren. Was moeilijk om mezelf te beheersen totdat ik me realiseerde dat de auto waar ik in reed niet van mij is :$

*Oh ja, hij zat te bumperkleven omdat hij erlangs wou... op een 50weg met veel verkeer.

Wanneer ik in het koekblik een enkele keer last heb van een bumperklever dan werkt het vrijwel altijd om even het gas los te laten.

In dit geval:
1. Gas loslaten van 50 tot 30. (snelheid - 20km/u)
2. Weer vlot doortrekken naar de 50. (+20 km/u)
3. Nog niet afgeleerd? Zie punt 1.

Deze 'methode' werkt bijna (!) altijd. Je laat merken dat je er niet van houdt dat je kontje gekust wordt terwijl je geen agressie opwekt d.m.v. de rem.
Dit doe ik overigens alleen op 1 baans wegen, anders is het gewoon een kwestie van even naar rechts gaan om er vanaf te zijn.

(Gebruik op eigen risico ;))
 
Laatst bewerkt:
Ik trap wel altijd ff kort op de rem.

werkt goed,

Deed ik ook tijdens een les op de Slotermeerlaan in Amsterdam. Zat er 1 of andere studentenbek met een smalende lach achter me te bumperkleven. echt ff lesautootje sarren.

De Slotermeerlaan was 22 jaar geleden nogal breed.. Maar de Citroen Visa van hem had de volle breedte nodig om weer op koers te komen. en ik gerandeer je dat die betreffende persoon nooit meer een lesauto gaat sarren
 
nee, zijn hele blik op zijn harses zei me genoeg...

Het was echt een smalende lach, zo van ik heb me rijbewijs en jij nog niet..
 
Wat doe je dan ook in hemelsnaam met je lesauto op het motor-forum, dan zit je natuurlijk in de totaal verkeerde baan. Ik zou je dan ook van de weg af drukken.
 
Mij gaat het nooit zo zeer om wraak maar meer om de veiligheid van mijzelf. Ik zal dan ook nooit bovenop de rem gaan staan. Wat ik, wanneer ik in de auto zit, wel doe is even de remlichten laten branden zonder daadwerkelijk af te remmen.

Met de motor draai ik me om en maak het gebaar van 'kom er dan maar langs, ga maar voor'. Vaak halen ze dan in of gaan meer afstand houden.
 
Vandaaag de eerste!
Reed op het rode stoplicht af, al terugschakelend, toen ik in mijn spiegel op de baan naast me een Audi aan zag komen. Toen het groen werd gaf die zo veel gas dat ik schrok en op de een of andere manier de koppeling nog niet helemaal op had laten komen, waardoor ik in de begrenzer kwam, en daarna vooruit stoof. Opschakelen ging voor de rest wel goed. Had mijn snelheid niet echt in de gaten waardoor ik uiteindelijk veel te snel reed. Toen ik hem af liet zakken kwam meneer voorbij maar keek niet.
Was een Audi A4 trouwens.
 
Terug
Bovenaan Onderaan