Circuitbanden-Topic

Ik kwam op deze site:


http://skippyracingtools.nl/srt/index.php/banden/circuit/pirelli.html

ook bandjes tegen, bij navraag blijken dit de nieuwe 2013 banden te zijn en prijstechnisch vrijwel niet te overtreffen door dealers in NL.

Slicks zijn zeker wedstrijdbanden, dus de max wat je kan kopen als normale sterveling ;)

OW cup mag toch met slicks?

Als het niet allemaal duidelijk is zou ik die beste mannen daar eens mailen, meer dan dit weet ik ook niet.
 
Niemand die me echt iets kan zeggen om te gaan voor meer circuit of sportieve wegbanden?
Zit te denken aan die BT003 RacingStreet. Dénk dat dat voor mij al wel zat is. Rijden ze ook mee in de No Budget Cup als ik me niet vergis.
roy, diablo rosso corsa kopen/rijden. is veruit de band to beat....
metsies k2 zijn ook knetters van banden,....

corser reed vorig jaar met k3 street banden op een stock! s1000rr 1.44.1 op assen op oude ruskenhoek.
aangezien niemand hier corser is, kan je best wat meer grip kopen, maar als je nog niet onder 2min aan het harken bent zeg ik gewoon een rosso corsa, knetter veel grip, en gaan lang mee. je hoeft geen slick te kopen die een stuk korter mee gaat.
 
Wanneer alles hetzelfde zou zijn (karkas, contour en compound) waarschijnlijk wel. Maar het is heel goed mogelijk dat een profiel band het erg goed doet, terwijl je de slick uitvoering in dezelfde compound heel snel kapot rijdt. Ook al staat er op beide banden bv SC2, wil dit nog niet zeggen dat de compound en constructie identiek is.
sterker nog als je 2013 banden koopt van type superbike slick zijn ze weer anders als het 2012 model. pirelli heeft nieuwe voorbanden en achterbanden ontwikkeld voor 2013.
 
Laatst bewerkt:
er schijnt een nieuwe pirelli versie te zijn die zowel als raceband als ook obw band het prima doet
en ook in de regen nog goed meekomt\

iemand al veraringen mee opgedaan? p
nog geen ervaring, maar ik heb wel 4 setjes net afgeleverd gekregen. in maart ga ik er mee rijden.
 
roy, diablo rosso corsa kopen/rijden. is veruit de band to beat....
metsies k2 zijn ook knetters van banden,....

corser reed vorig jaar met k3 street banden op een stock! s1000rr 1.44.1 op assen op oude ruskenhoek.
aangezien niemand hier corser is, kan je best wat meer grip kopen, maar als je nog niet onder 2min aan het harken bent zeg ik gewoon een rosso corsa, knetter veel grip, en gaan lang mee. je hoeft geen slick te kopen die een stuk korter mee gaat.

Mooi hoor, sportieve straatbanden kunnen zo te zien makkelijk onder de 1:50 komen en iedereen maar motorfiets upgraden met extra power en bling-bling of tech-tech terwijl het tussen je oren zit :+

ik hark nog even door om een volgende keer 1:59 of sneller te gaan......
 
heeft hier iemand al eens met Bridgestone slicks gereden?
ze zijn best wat goedkoper dan de Pirelli's....

afgelopen jaar geheel met Bridgestone R10R gereden (1.52 Assen) en zeer tevreden over grip en levensduur. Ga dit jaar de Bridgestone slick rijden en die moet nog meer grip hebben.
Ook komt er een nieuwe slick, de V01
 
Ik heb eerder al met de BT003 gereden en was daar nooit echt tevreden over. Ze slijten supermooi, maar de grip was nooit echt wat ik er van verwachtte. De BT's maakten erg veel kleine uitstapjes waardoor het vertrouwen er niet kwam. Ga maar eens een dag op Pirelli SC's rijden en je bent verkocht....

Maar goed, slicks is dan weer een nieuwe tak van sport :)
ik vond vast een test, maar helaas hebben ze daar nou net niet de Pirelli Superbike SC (NHS) slicks in opgenomen.. Altijd een beetje subjectief zo'n test maar het geeft alvast een aardig beeld.

http://www.motorradonline.de/reifenspezial/reifentest-alle-kaeuflichen-slicks/330669
 
info nieuwe V01: UploadArea.de

qua prijs overigens best interessant. 299,- voor een set (120/190) in Duitsland
tegenover een set pirelli's voor 329,- (120/190) of 364,- (120/200).

wat wel raar is, is dat bridgestone nog op 190 blijft maar pirelli naar 200 is gegaan...
 
roy, diablo rosso corsa kopen/rijden. is veruit de band to beat....
metsies k2 zijn ook knetters van banden,....

corser reed vorig jaar met k3 street banden op een stock! s1000rr 1.44.1 op assen op oude ruskenhoek.
aangezien niemand hier corser is, kan je best wat meer grip kopen, maar als je nog niet onder 2min aan het harken bent zeg ik gewoon een rosso corsa, knetter veel grip, en gaan lang mee. je hoeft geen slick te kopen die een stuk korter mee gaat.


wat is lang meegaan dan? 1,2, 3 dagen? Ik zal namelijk wel rond de twee minuten gaan zitten, maar ik heb geen zin om elke wedstrijddag een nieuw setje banden te kopen.
 
wat is lang meegaan dan? 1,2, 3 dagen? Ik zal namelijk wel rond de twee minuten gaan zitten, maar ik heb geen zin om elke wedstrijddag een nieuw setje banden te kopen.
Dit hangt naast de rondetijd ondermeer af van de bandenspanning, warm - koud - nat weer, rijstijl, vering op de motor. Maar als alles gunstig is red je drie dagen en wellicht nog meer. :)
 
Laatst bewerkt:
5 x 20 minuten dan is het fijne er echt wel af...SC is 2 sessies goed, BT003 gingen 1 dagje mee...powers wel 3 maar dan lag je er ergens in die drie dagen ineens naast _O-

Ik denk dat ik voor Pirelli Angel St ga,daar schin je op de weg ook goed mee uit de voeten te kunnen.
 
5 x 20 minuten dan is het fijne er echt wel af...SC is 2 sessies goed, BT003 gingen 1 dagje mee...powers wel 3 maar dan lag je er ergens in die drie dagen ineens naast _O-

Ik denk dat ik voor Pirelli Angel St ga,daar schin je op de weg ook goed mee uit de voeten te kunnen.
Ik deelde twee jaar terug in Spanje een pitbox met een jongen uit de Talentcup 600 en die verbaasde zich over de constantheid van de Corsa Rosso banden die ze verplicht moeten gebruiken in die klasse.
Hij had diverse gebruikte banden staan met tussen de 80 en 150 rondjes gereden en die werden weer verkocht voor gebruik op straat. _O-

Pirelli Angel ST hoort gewoon niet in het circuitbanden rijtje thuis.
Maar ik ben benieuwd naar je bevindingen als je al merkt dat SC2's na twee sessies af zijn. O-)
 
info nieuwe V01: UploadArea.de

qua prijs overigens best interessant. 299,- voor een set (120/190) in Duitsland
tegenover een set pirelli's voor 329,- (120/190) of 364,- (120/200).

wat wel raar is, is dat bridgestone nog op 190 blijft maar pirelli naar 200 is gegaan...
Is niet raar. Ze hebben allemaal hun eigen theorie. Metzeler heeft ook geen 200 band en lijkt het meest op de Pirelli.
 
Mensen, ik wil voor dit jaar eens de Bridgestone regenband uit gaan proberen. Waar kan je deze het beste kopen en welk type/ compound?
 
Bandenboetiek.be is op het moment erg goedkoop. 265,- voor set diablo sc! Net als alles al binnen is :-(
 
kun je Pirelli SC voorbanden eigenlijk ook omdraaien?

ik heb 2 best goede voorbandjes met een vreetspoor rechts van de laatste race liggen.. zonde om ze niet verder op te rijden...
 
Terug
Bovenaan Onderaan