Circuitbanden-Topic

Cold tire. Je kreeg te weinig temperatuur in de band. Met hogere baantemp moet het wel goed gaan en op die dag had je een hardere voorband moeten nemen.
Als je motor teveel op zijn neus staat kan je niet remmend insturen en tegelijk de hellingshoek vergroten.

Bedankt. Maar wat is nu wijsheid voor de volgende keer? Ik heb de mogelijkheid straatbanden te gebruiken want ik heb in totaal 3 sets velgen liggen (pvm-slicks, standaard-regen, standaard-straat), volgende keer is Assen en daar zou mijn voorband niet perse warmer zijn dan op Zolder (want minder chicanes/haakse bochten). Rondetijden laatste keer waren ergens rond de 2:05 dus niet echt snel (msh en ik had toen nog geen laptimer dus is een schatting).

Mijn voorbaand voor op straat is toch aan vervanging toe dus elke straatband is een optie.
 
Mannen,

FF een vraagje,ik ben een grote jongen en met pak aan ga ik over de 100kg.

Is het verstandig om dan een endurance band te pakken ook al is de buiten temp
bv 22 graden ?

Of toch maar een sc 1 ?

Groet Marc.
 
Mannen,

FF een vraagje,ik ben een grote jongen en met pak aan ga ik over de 100kg.

Is het verstandig om dan een endurance band te pakken ook al is de buiten temp
bv 22 graden ?

Of toch maar een sc 1 ?

Groet Marc.

Endurrace = sc3,soft = sc1,ik zou voor een sc2 gaan,mooi er tussen in. :)
Gewicht zou geen rol mogen spelen :?
 
Mijn circuit maatje is vorige week in Brno over zijn voorkant weggegleden in de bocht voor start/finish. Niet op de rem, en nog niet echt op het gas. Had er, net als ik, een Superbike Pro op liggen. Dan hoor je van verschillende kanten dat die banden onbetrouwbaar zijn, dus hij gaat voor een nieuwe. Ook die lokale banden jongens hebben dat verhaal.
Wat is nu de waarheid achter die banden?? Heb er zelf al een jaar ervaring mee en geen problemen. Ben ook geen supertalent met 1.54 op Zolder. Maar zoals je mss wel begrijpt is mijn vertrouwen in die voorband niet echt hoog meer. Achter rij ik met de CompK. Ik heb het idee dat deze banden mijn tempo makkelijk moeten aankunnen. Maar zonder vertrouwen gaat dat niet veel verbeteren. Toch maar een SC2 aan de voorkant?
 
Ik kwam in een hoekje nog een "nieuwe" (als in: ongebruikte) slick tegen.. uit 2012. Ik was helemaal vergeten dat ik dat ding nog had, anders zou ik 'm nooit 5 jaar hebben laten liggen :'). Zouden jullie hem nog durven te gebruiken?

Weggooien is natuurlijk zonde, maar als 'ie niet meer goed is dan zit er weinig anders op.

Iemand hier nog wat wijze woorden over?
 
Laatst bewerkt:
Mijn circuit maatje is vorige week in Brno over zijn voorkant weggegleden in de bocht voor start/finish. Niet op de rem, en nog niet echt op het gas. Had er, net als ik, een Superbike Pro op liggen. Dan hoor je van verschillende kanten dat die banden onbetrouwbaar zijn, dus hij gaat voor een nieuwe. Ook die lokale banden jongens hebben dat verhaal.
Wat is nu de waarheid achter die banden?? Heb er zelf al een jaar ervaring mee en geen problemen. Ben ook geen supertalent met 1.54 op Zolder. Maar zoals je mss wel begrijpt is mijn vertrouwen in die voorband niet echt hoog meer. Achter rij ik met de CompK. Ik heb het idee dat deze banden mijn tempo makkelijk moeten aankunnen. Maar zonder vertrouwen gaat dat niet veel verbeteren. Toch maar een SC2 aan de voorkant?

Superbike pro achter met sc2 voor is ook een redelijk populaire combo geweest, totdat ze gestopt zijn met de superbike pro te maken. Kan ook prima samen met een CompK achter. Met die combo kun je die tijd op Assen rijden, dus daar zit marge genoeg in.
 
Iemand hier nog wat wijze woorden over?

Ga er maar vanuit dat een band van bijna 5 jaar oud geen grip meer geeft.
vanaf het moment van produceren zijn ze aan het vergaan, de weekmakers vervliegen, het rubber hard uit. afhankeljik van hoe de band is opgeslagen kan dit misschien nog wat vertraagd worden, maar op een gegeven moment is het gedaan met de pret.

een achterband zou ik nog wel een keer op gaan rijden om te kijken of het echt gedaan is
maar een voorband een no-go.
vorig jaar op een 4 jaar oude voorband (supercorsa sc2) gereden op Almeria.
1 rondje deed ie het oke, daarna alleen maar bijna low-siders.
 
Superbike pro achter met sc2 voor is ook een redelijk populaire combo geweest, totdat ze gestopt zijn met de superbike pro te maken. Kan ook prima samen met een CompK achter. Met die combo kun je die tijd op Assen rijden, dus daar zit marge genoeg in.
Denk dat we dat idd maar gaan doen...die 1:54 rijden...wishfull thinking :)
 
Iemand nog een tip voor montagepunt - eigen banden wisselen op losse velgen?
Mijn twee adressen kunnen morgen niet. (Schiedam - racemaat / Hekelingen Hemo Motors)

Ik ben er klaar voor..

20170601_213949.jpg
 
Rijd je op het circuit met good old pipo's met zo'n beest van een machine? :o
Eind vorig jaar zo gekocht helaas, nu twee keer 2x sessie @CPZ gedaan - maar lage temperaturen en zonder pushen.
Wil nu aanstaande woensdag debuteren op Corsa Rosso's. :Y

Maar de grootste beperking ben ik zelf. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ken dat wel even voor je doen maar zit in regio eindhoven :+
:+ :t

Ik zoek nog even verder.. het MOET in ieder geval niet gratis.
ASF / Blackbird zit ook te ver voor mij,. Motormike ook..
 
Laatst bewerkt:
Ga er maar vanuit dat een band van bijna 5 jaar oud geen grip meer geeft.
vanaf het moment van produceren zijn ze aan het vergaan, de weekmakers vervliegen, het rubber hard uit. afhankeljik van hoe de band is opgeslagen kan dit misschien nog wat vertraagd worden, maar op een gegeven moment is het gedaan met de pret.

een achterband zou ik nog wel een keer op gaan rijden om te kijken of het echt gedaan is
maar een voorband een no-go.
vorig jaar op een 4 jaar oude voorband (supercorsa sc2) gereden op Almeria.
1 rondje deed ie het oke, daarna alleen maar bijna low-siders.
aha.. Ik ben gister op assen in de derde sessie met de achterkant weggegleden. Had Dunlop Sportmax bandjes eronder.. uit maart 2013 :')

Ik zelf ben nog steeds aan het gissen over de oorzaak aangezien ik niet denderend de bocht in kwam (was de Bult, die scherpe bocht linksaf) maar toch ineens was ie weg.
bandjes zouden als het goed is op temperatuur moeten zijn, was vierde rondje oid.
Is het safe to say dat het waarschijnlijk de oude banden zijn geweest?
 
Laatst bewerkt:
aha.. Ik ben gister op assen in de derde sessie met de achterkant weggegleden. Had Dunlop Sportmax bandjes eronder.. uit maart 2013 :')

Ik zelf ben nog steeds aan het gissen over de oorzaak aangezien ik niet denderend de bocht in kwam (was de Bult, die scherpe bocht linksaf) maar toch ineens was ie weg.
bandjes zouden als het goed is op temperatuur moeten zijn, was vierde rondje oid.
Is het safe to say dat het waarschijnlijk de oude banden zijn geweest?
Sportmax zegt niets, bijna alle Dunlops heten Sportmax. Welk type is het?
 
aha.. Ik ben gister op assen in de derde sessie met de achterkant weggegleden. Had Dunlop Sportmax bandjes eronder.. uit maart 2013 :')

Ik zelf ben nog steeds aan het gissen over de oorzaak aangezien ik niet denderend de bocht in kwam (was de Bult, die scherpe bocht linksaf) maar toch ineens was ie weg.
bandjes zouden als het goed is op temperatuur moeten zijn, was vierde rondje oid.
Is het safe to say dat het waarschijnlijk de oude banden zijn geweest?

Met deze temperaturen ga je glijden en zeker als je bandendruk te hoog staat.

Sportmax is gewoon een straatbandje die kunnen minder hebben en ja tis inmiddels ook wat oud rubber.

Hoe hoog stond je bandendruk en welke tijd rij je op Assen nu?
 
Terug
Bovenaan Onderaan