Circuitbanden-Topic

Laatst bewerkt:
Ik ben ook weer aan het kijken voor nieuwe banden. Nu zie ik dat Pirelli geen 180 regenbanden (meer) maakt maar alleen 190 (bron).

Kan ik die 190 banden ook gebruiken op een 5.5" velg? Lijkt mij dat de band dan boller gaat staan en ik weet niet of dat voor regenbanden verstandig is.
 
Ik ben ook weer aan het kijken voor nieuwe banden. Nu zie ik dat Pirelli geen 180 regenbanden (meer) maakt maar alleen 190 (bron).

Kan ik die 190 banden ook gebruiken op een 5.5" velg? Lijkt mij dat de band dan boller gaat staan en ik weet niet of dat voor regenbanden verstandig is.
Pirelli maakt de 190 regenband zodat die voor 5.5 en 6 inch velg geschikt is!!
Meeste merken hebben maar 1 maat regenbanden.
 
Pirelli maakt de 190 regenband zodat die voor 5.5 en 6 inch velg geschikt is!!
Meeste merken hebben maar 1 maat regenbanden.


Bedankt! Dan ga ik het gewoon proberen.

Ik ben wel benieuwd wat een veel hogere band met de afstelling gaat doen. Krijg ik hierdoor niet een heel ander stuurgedrag? Nu rijd ik (nog) met 180/55 droogweer banden, terwijl de regenbanden 190/60 zijn.
 
RACING BATTLAX | Products | Motorcycle Tires | Bridgestone Corporation

ik ga dit jaar ook weer eens een setje bridgestones proberen. de slicks schijnen heel veel grip te hebben. hopelijk veeeeel meer dan de BT003's :o
scheelt beaucoup de eurietjes dus why not. als het niet bevalt ga ik wel weer terug naar Pirelli's :)

op de japanse site staan de nieuwe V banden. ben benieuwd...
二輪車用タイヤ | 株式会社ブリヂストン

Nog iets lager als normale wegbandjes dus... we zullen eens zien.
 
Bedankt! Dan ga ik het gewoon proberen.

Ik ben wel benieuwd wat een veel hogere band met de afstelling gaat doen. Krijg ik hierdoor niet een heel ander stuurgedrag? Nu rijd ik (nog) met 180/55 droogweer banden, terwijl de regenbanden 190/60 zijn.
Het zijn maar theoretische maten. Niks veranderen en ermee gaan rijden. Daarna eventueel geometrie iets aanpassen. Het kan zijn dat door de vervorming de regenband zelfs een lagere rijhoogte heeft in de bocht... of hoger.... de praktijk moet je dat vertellen.

Hou je preload bij voorkeur hetzelfde. Liefst wel ingaande demping flink eraf halen en een paar kliks uitgaand. Zowel voor als achter. Succes!!
 
Het zijn maar theoretische maten. Niks veranderen en ermee gaan rijden. Daarna eventueel geometrie iets aanpassen. Het kan zijn dat door de vervorming de regenband zelfs een lagere rijhoogte heeft in de bocht... of hoger.... de praktijk moet je dat vertellen.

Hou je preload bij voorkeur hetzelfde. Liefst wel ingaande demping flink eraf halen en een paar kliks uitgaand. Zowel voor als achter. Succes!!


Bedankt :} Ik ga het proberen, hopelijk niet te vaak :+
 
Mensen,

Ik heb voor dit jaar Bridgestone regenbanden aangeschaft en voor morgen wordt er regen voorspelt dus denk dat ik deze bandjes moet gaan plaatsen. Ik heb alleen geen idee hoeveel bar er in die banden moet. Iemand?
 
Mensen,

Ik heb voor dit jaar Bridgestone regenbanden aangeschaft en voor morgen wordt er regen voorspelt dus denk dat ik deze bandjes moet gaan plaatsen. Ik heb alleen geen idee hoeveel bar er in die banden moet. Iemand?

Waar ga je morgen dan rijden?? En gaatdat door met regen terwijl het vriest??
 
De Bridgestone site ;-)

http://www.bridgestonemotorbanden.nl/BikersClubNetherland/Alles+over+banden/Bandenoverzicht/Wet+17"

full
 
Laatst bewerkt:
Waar ga je morgen dan rijden?? En gaatdat door met regen terwijl het vriest??

Pau-Arnos (Zuid Frankrijk). Vandaag 19,5 graden en ik weet weer hoe de zon eruit ziet en aanvult. Heerlijk als die huid weer een beetje begint te branden :9~

Helaas zijn de voorspellingen voor morgen een stuk slechter maar dit tripje is nu al geslaagd :]
 
Hmm 1.9 - 2.2

Wat is het dan, 1.9 of 2.2? Is bij regenbanden ook een stuk lastiger dan bij normale banden omdat je geen bandenwarmers gebruikt, zal dus meer te maken hebben met de buitentemperatuur. Ik dacht dat ik eens 2.2 had gehoord dus laat zowel voor en achter maar op 2.2 staan.

Bedankt voor het uitzoeken!
ik heb deze jonges ook, 2.3 voor en achter. koud.
 
Hmm 1.9 - 2.2

Wat is het dan, 1.9 of 2.2? Is bij regenbanden ook een stuk lastiger dan bij normale banden omdat je geen bandenwarmers gebruikt, zal dus meer te maken hebben met de buitentemperatuur. Ik dacht dat ik eens 2.2 had gehoord dus laat zowel voor en achter maar op 2.2 staan.

Bedankt voor het uitzoeken!
Heeft niks met temperatuur te maken. Ligt eraan hoe nat de baan is. 2.2 bij natte baan en 1.9 bij droge baan. Droogt de baan op dan verlaat je de baan en laat je er 2 of 3 tiende uitlopen als je met 2.2 bent weggegaan. Door de regenband af te laten lopen koelt de band beter en gaat hij minder snel kapot!!!
 
Laatst bewerkt:
Heeft niks met temperatuur te maken. Ligt eraan hoe nat de baan is. 2.2 bij natte baan en 1.9 bij droge baan. Droogt de baan op dan verlaat je de baan en laat je er 2 of 3 tiende uitlopen als je met 2.2 bent weggegaan. Door de regenband af te laten lopen koelt de band beter en gaat hij minder snel kapot!!!

Meer lucht in de band voor een goede afwatering, minder lucht wanneer de baan minder nat is.
 
Wist niet eens dat veneman tegenwoordig ook tests afwerkt/schrijft voor motor-freaks joh, goede zaak :)
Hij heeft ook artikelen in de Kickstart.
Gaat ondermeer met een vette wheelie op de openbare weg op de kiek.
Bondscoach af. :? :$
 
Weet iemand misschien waar "SSP33" voor staat heb dit nog nooit eerder op een Pirelli Diablo band gezien?
Dot is van 0311.

full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan