Circuitbanden-Topic

Wil je je louter aan Metzelers wagen?
Ik heb zelf weinig kennis mbt Metzelers, maar gezien je tempo en doelen voor komend seizoen zou je perfect uit de voeten kunnen met een Pirelli Rosso Corsa set, mede in dit topic heb ik heel veel gelezen van MFers die vanaf jouw tempo tot onder de 2:00 zich prima hebben kunnen redden met deze band
:Y
Prima band! Zelf erg fijne kilometers mee gemaakt.

Het is met deze band mogelijk om ruim onder de 1:50 te rijden. Ik geloof dat ik eens 1:46 heb gelezen/gehoord dat met deze band eens is gereden.
 
Wil je je louter aan Metzelers wagen?
Ik heb zelf weinig kennis mbt Metzelers, maar gezien je tempo en doelen voor komend seizoen zou je perfect uit de voeten kunnen met een Pirelli Rosso Corsa set, mede in dit topic heb ik heel veel gelezen van MFers die vanaf jouw tempo tot onder de 2:00 zich prima hebben kunnen redden met deze band
:^

En ruim onder de 2:00 met de Pirelli DIABLO ROSSO™ III.
Dus de Corsa Rosso is zeker een veiliger aanrader.
 
Laatst bewerkt:
Met Corsa's reden ze in de Talent Cup 1.46 inderdaad.
Bovendien schijnt de nieuwe Rosso III al beter te zijn dan de oude Corsa' waar nu ook een nieuwe (dus weer betere) versie II van is.

Anders Metzelers K3, maar k1/k2 lijkt me overkill tot die tijden.
 
Met Corsa's reden ze in de Talent Cup 1.46 inderdaad.
Bovendien schijnt de nieuwe Rosso III al beter te zijn dan de oude Corsa' waar nu ook een nieuwe (dus weer betere) versie II van is.

Anders Metzelers K3, maar k1/k2 lijkt me overkill tot die tijden.

K3 idd ook prima. Iets zachter dan de rosso corsa.

K1/k2 met die tijden = onzin
 
vraagje. Ik ben wat aan het kijken voor een setje nieuwe banden. Na wat reviews te hebben gelezen ben ik er bijna uit, het wordt de Bridgestone rs10 of Metzeller racetec k3. Ik rijdt eigenlijk niet meer op de weg met mijn motor maar gebruik hem sinds vorig jaar alleen nog maar op het circuit, zo'n +/-zeven circuit dagen per jaar en mijn tijden op Assen liggen rondt de 2:08..De motor is een Suzuki tl 1000R :-). Ik neig zelf naar de rs10's, omdat ik lees dat die wat meer vergevingsgezind zijn. Hebben jullie hier nog tips?
 
Ja bespaar jezelf wat geld en haal lekker een set s21 of rosso iii. Zelfde prestaties met die tijden en gaan langer mee. Kan je ook evt nat mee rijden. Evt de nieuwe rosso corsa 2 banden die zijn net iets meer circuit gericht en breken de bank niet. Ook geschikt voor wat natte werk. Kortom, zit vooral tussen je oren. Vergeet niet dat je met circuit banden het beste bandenwarmers moet gebruiken. Circuit georienteerde straat banden zijn de beste keuze voor jou.
 
Laatst bewerkt:
vraagje. Ik ben wat aan het kijken voor een setje nieuwe banden. Na wat reviews te hebben gelezen ben ik er bijna uit, het wordt de Bridgestone rs10 of Metzeller racetec k3. Ik rijdt eigenlijk niet meer op de weg met mijn motor maar gebruik hem sinds vorig jaar alleen nog maar op het circuit, zo'n +/-zeven circuit dagen per jaar en mijn tijden op Assen liggen rondt de 2:08..De motor is een Suzuki tl 1000R :-). Ik neig zelf naar de rs10's, omdat ik lees dat die wat meer vergevingsgezind zijn. Hebben jullie hier nog tips?

Ik heb nog een gebruikt setje racetec k3 liggen (dot 2015) die nog heel veel rondjes kunnen draaien. achter is alleen 190/55 en volgens mij geven ze voor jouw motor 50 hoog op.
Ze zaten standaard op mijn straat motor, waar ik ze na het inrijden vanaf heb gehaald. (zijkanten niet gebruikt _O- )
Eventueel ook nog een k2 racetec voorband van 5 sessies oud.

Ik hoef er niet de hoofdprijs voor. Ik doe er zelf niets meer mee.
PM maar als je interesse hebt.
 
Racetec RR K3 zou moeten overeenkomen met een Supercorsa SP
Compk is dezelfde compound als de K3, maar dan in slick versie. Geen warmers ook nodig per sé, kan dus tegen de heat cycles.

K2 en K1 zijn dan equivalenten van de Pirelli SC versies.

Verschil tussen die banden, die trouwens uit dezelfde fabriek komen, zou vooral in het profiel zitten en wat in het karkas.
Naar compound toe zouden die zéér gelijkaardig zijn.
 
Zeg eens, hoe lang gaat zon supercorsa SP eigenlijk mee? Zal de performance net zo snel afzakken na een aantal heat cycles als “echte” circuitbanden? Heb nu een circuit dag erop gereden (zonder warmers) en een paar honderd straat kilometers. Of moet ik me niet zo aanstellen en tot de indicators oprijden en niet zo zeuren🙃
 
Zeg eens, hoe lang gaat zon supercorsa SP eigenlijk mee? Zal de performance net zo snel afzakken na een aantal heat cycles als “echte” circuitbanden? Heb nu een circuit dag erop gereden (zonder warmers) en een paar honderd straat kilometers. Of moet ik me niet zo aanstellen en tot de indicators oprijden en niet zo zeuren🙃

Dunlops en Bridgestones stijve wangen ,kan je lang mee doorrijden wat ik zo hoor van racers is dat je hiermee moet uitkijken als je supercorsa hebt.
 
Zeg eens, hoe lang gaat zon supercorsa SP eigenlijk mee? Zal de performance net zo snel afzakken na een aantal heat cycles als “echte” circuitbanden? Heb nu een circuit dag erop gereden (zonder warmers) en een paar honderd straat kilometers. Of moet ik me niet zo aanstellen en tot de indicators oprijden en niet zo zeuren🙃

de sp is de straat versie van de supercorsa , heeft haast geen last van de heat cycles.
band kun je volledig oprijden zonder iets te merken.
 
@lennartor: ik heb zelf de laatste tijd met pirelli gereden. Als de corsa 2 meer van hetzelfde van de oorspronkelijk rosso corsa heeft dan is het echt een geweldige band. Ook heeft pirelli meer maten als ik me dat goed herinner. De eigenschappen van de relatief zachte pirellis ben ik op dit moment blij mee
 
@lennartor: ik heb zelf de laatste tijd met pirelli gereden. Als de corsa 2 meer van hetzelfde van de oorspronkelijk rosso corsa heeft dan is het echt een geweldige band. Ook heeft pirelli meer maten als ik me dat goed herinner. De eigenschappen van de relatief zachte pirellis ben ik op dit moment blij mee
Klopt, de Corsa II is de opvolger van de Corsa. En beter dus. Zou vooral onder insturen en accelereren onder hellingshoek meer grip moeten bieden, beter in de regen en langer meegaan.
En de prijs is gelijk aan de oude (al waren dat al geen koopjes).
 
Die straatbanden bieden bij lange na niet het gripniveau van de SC2 - K2 banden. Vooral met dikke 1000cc op het gas gaan onder hellingshoek is vragen om highsiders.

Die gasten in de talent-cup waar na gerefereerd wordt is geen correct vergelijk; reden op 600 cc machines en reden er maximaal 200 km mee alvorens ze die banden door verkochten omdat het gripniveau niet meer van voldoende niveau was.

Ik rij zelf rondetijden 1.46 op zolder en 1.11 op mettet. Banden goedkoper c.q. harder dan de k2/sc2 geven mij geen vertrouwen; die glijden je meer dan gewenst onder je kont weg.. dat gebeurde al toen ik 1.50 reed op zolder.

just my 2 cents
 
@lennartor: ik heb zelf de laatste tijd met pirelli gereden. Als de corsa 2 meer van hetzelfde van de oorspronkelijk rosso corsa heeft dan is het echt een geweldige band. Ook heeft pirelli meer maten als ik me dat goed herinner. De eigenschappen van de relatief zachte pirellis ben ik op dit moment blij mee

Ik heb er alle vertrouwen in dat de Corsa 2 een topband is, maar dat vertrouwen heb ik ook in de nieuwe Sportsmart TT. Die twee concurreren rechtstreeks met elkaar vandaar dat ik benieuwd ben.
 
Je kan met beide niet mis gaan hoor. Maare ook wel belangrijk, wat voor tempo rij je?

@Bourne: Ik vind juist de talent cup een geweldige referentie! De tijden die daar mee gereden zijn laten toch echt wel zien dat een hypersport band zo veel meer potentie heeft dan men, en ik zelf soms denk(t). Mijn persoonlijke referentie is Assen en ik zie mensen op slicks "mindere" tijden rijden. SC2's zijn natuurlijk super banden maar die zijn bijna het dubbele in prijs, gaan de helft zo lang mee etc etc. Overigens heb ik gelezen dat in de originele Rosso Corsa's in de schouder dezelfde rubber compound zit als de SC2 (V1).
 
Je kan met beide niet mis gaan hoor. Maare ook wel belangrijk, wat voor tempo rij je?

Ik heb afgelopen seizoen voor het eerst vrij gereden op m'n straatmotor dus de tijden zijn niet zo snel. Heel tevreden met Rosso 3s behalve dat die wel overmatig op de wangen zijn afgesleten en daar heb ik niets meer aan.

Voor komend seizoen heb ik een budgetracer gekocht waarvoor ik op zoek ben naar een setje banden. Ik wil geen bandenwarmers hoeven gebruiken en als het een beetje regent of als de baan nat is, wil ik ook (gewoon) kunnen rijden. Vandaar de Corsa 2 of Sportsmart TT.

Pirelli = zachter karkas, met silica in de wangen
Dunlop = hard karkas, zonder silica, maar toch bruikbaar in de regen(?), misschien een langere levensduur?
 
Deze banden zijn beiden nieuw en derhalve zijn er weinig ervaring nog over te lezen ik zelf zal de corsa 2 volgende week uitproberen en heb ook eerder rosso iii gereden. Voor jou tempo heb je dus heel veel keuze, de echte koning van the wet (op regenbanden na) zijn de m7RRs. S21 zijn ook goed in regen op het circuit is mij verteld. De corsa 2 haar wet performance is nog onbekend en aan de fabrieksmarketing praatjes heb je niks. De corsa heeft wel veeel meer slick schouders dan de rossos dus het kijkt me niet dat die beter zullen zijn in het nat. Dunlops niet bekend mee.

Het karkas zal niet zoveel zeggen over de levensduur. Hoe je met de band om gaat qua bandendruk, rijstijl en type rubber wel.

Het blijft gokken met het weer.
 
Iemand hier al de Bridgestone R11 geprobeerd? Ik heb veel goede reviews gelezen. Vooral dat de banden erg veel grip hadden en ook nog eens heel lang mee gingen. Leek mij een ideale combi :)
 
De recensie van de jongens van 44teeth waren er lyrisch over! Vooral de voorband schijnt weer ijzersterk te zijn! Mijn huisgenoot heeft R10's en is er ook heel blij mee
 
Terug
Bovenaan Onderaan