Circuitbanden-Topic

Ja naar het schijn, maatje van me heb ook een keer een paar banden daarvan bemachtigd, eentje was na anderhalve sessie al helemaal op en gleed toen alle kanten op, de andere heeft die daarna nog niet geprobeerd :P
 
Welnee! Het is gewoon een sc2 wat erop staat. In het onk mogen per weekend maximaal 6 banden gebruikt worden. Je krijgt hiervoor bandenstickers die op iedere band geplakt moet worden waarmee je de baan op gaat.
Dus niks speciale compound banden door deze sticker. Er zijn wel speciale banden in omloop maar daar staat dan geen sc2 of sc1 op maar een code nummer wat de compound aangeeft. Meestal zitten deze tussen een sc1 en sc2 in. Of een Qualifyer.
 
Laatst bewerkt:
Dat is helderder door Henk uitgelegd dan de bandenservice die ik het op Assen vroeg.
(kwam neer op .. maakt niet uit..) :)
 
Welnee! Het is gewoon een sc2 wat erop staat. In het onk mogen per weekend maximaal 6 banden gebruikt worden. Je krijgt hiervoor bandenstickers die op iedere band geplakt moet worden waarmee je de baan op gaat.
Dus niks speciale compound banden door deze sticker. Er zijn wel speciale banden in omloop maar daar staat dan geen sc2 of sc1 op maar een code nummer wat de compound aangeeft. Meestal zitten deze tussen een sc1 en sc2 in. Of een Qualifyer.

Bedankt voor de uitleg :)
 
Welnee! Het is gewoon een sc2 wat erop staat. In het onk mogen per weekend maximaal 6 banden gebruikt worden. Je krijgt hiervoor bandenstickers die op iedere band geplakt moet worden waarmee je de baan op gaat.
Dus niks speciale compound banden door deze sticker. Er zijn wel speciale banden in omloop maar daar staat dan geen sc2 of sc1 op maar een code nummer wat de compound aangeeft. Meestal zitten deze tussen een sc1 en sc2 in. Of een Qualifyer.
wat staat er dan precies op de band als dit het geval is?
 
Laatst bewerkt:
Erik Plucker heeft van het weekend op de Lausitzring met de Conti slicks en regenbanden gereden.

regenbanden gaven minstens evenveel vertrouwen dan de Pirelli.

Race 2 van de 3D-cup met 3 seconden voorsprong gewonnen, de rest kon het aan het eind niet meer bijhouden.

https://www.facebook.com/PluckyRacingTeam

en dat met een Biggelaar B-RAD met een 998 blok.

Kon vanmorgen tjdens de tracksessies makkelijk met de IDM mannen meekomen.

Niets mis met die Conti's.... of zijn er nieuwere conti's in omloop waar Erik mee rijdt?
 
Laatst bewerkt:
Mede forummers,

Ik heb van het weekend een gsxr1000 k8 gekocht, heb in het verleden altijd 600 gereden en ben daarom niet zo bekend met de banden voor een 1000. Iemand die me wat meer kan vertellen? Slicks vs profielbanden, welke merken en type banden, prijzen?
 
Kan er mij iemand het verschil uitleggen tussen de pirelli Superbike en Superbike PRO Ik wil namelijk eens iets nieuws proberen qua band en rij momenteel op BT003 / R10, en het valt me op de er voor de PRO geen verschillende compounds zijn in tegenstelling tot de Supercorsa en Superbike.

Ik zou namelijk graag een band hebben die het bij alle temperaturen goed doet en overweeg dus hiervoor de PRO boven de supercorsa (de gewone superbike is toch overkill voor mij).
 
Mede forummers,

Ik heb van het weekend een gsxr1000 k8 gekocht, heb in het verleden altijd 600 gereden en ben daarom niet zo bekend met de banden voor een 1000. Iemand die me wat meer kan vertellen? Slicks vs profielbanden, welke merken en type banden, prijzen?

Hangt er wel een vanaf wat je met je motor wil gaan doen, hoe hard je rijdt, of je een aparte set hebt voor in de regen....
En waarschijnlijk ga je de banden die je goed vond op de 600 ook goed vinden op de 1000 met de juiste maat dan.
 
Hangt er wel een vanaf wat je met je motor wil gaan doen, hoe hard je rijdt, of je een aparte set hebt voor in de regen....
En waarschijnlijk ga je de banden die je goed vond op de 600 ook goed vinden op de 1000 met de juiste maat dan.
1.59 zandvoort en 1.52 assen. Ik heb geen aparte set velgen voor in de regen, uiteraard wel regenbanden. Ga er uiteraard mee racen, geen endurance races zoals het er naar uitziet.

Gaat me ook een beetje om de rij eigenschappen van slicks, is dit aan te bevelen, aangezien er een hoop op slicks rijden met hun 1000cc, of zijn de (voor mij bekende) profielbanden net zo goed?
 
Laatst bewerkt:
Wat is eigenlijk het verschil tussen een metzeler racetec interact K1/2/3 vs de interact zonder K aanduiding ?

Ik heb achteraan een interact K3 liggen, vooraan ook, maar die moet vervangen worden, en volgens mijn bandenboer is enkel de "gewone" nog verkrijgbaar.

Maar ik vind niets van extra info hierover op het inet.
 
Dit jaar heb ik naast me vertrouwde combinatie een Pirelli diablo superbike 200/60 - 17 SCII achterband bestelt om uit te proberen.
Vergelijking zal ten opzicht van de Bridgestone R04Z 190/650 - 17 YCY zijn

Rij geen toptijden maar ben toch benieuwd naar mijn initiële gevoelsverschil.
Begin van het seizoen zal ik eerst even op bridgestones blijven rijden om wat later het seizoen de wissel naar de pirelli band te maken.
 
Wat is eigenlijk het verschil tussen een metzeler racetec interact K1/2/3 vs de interact zonder K aanduiding ?

Ik heb achteraan een interact K3 liggen, vooraan ook, maar die moet vervangen worden, en volgens mijn bandenboer is enkel de "gewone" nog verkrijgbaar.

Maar ik vind niets van extra info hierover op het inet.

staat altijd K voor maar ik denk dat hij bedoelt de metzeler ractec (k1/2/3)
dat is hetzelfde vergelijk als de diablo supercorsa en de dragon
de diablo staat gelijk aan racetec interact en de dragon aan de racetec

k1/2/3 staat voor hard/zacht heid vd compound
 
Kan iemand iets vertellen over houdbaarheid van Banden? Ik kan aan een setje Metzeler Racetecs komen DOT 18/11 voor een redelijke prijs. Is dat ok of kan ik ze beter laten liggen?
 
Als de prijs goed is gewoon nemen. Rij zelf op k2 van 2010.
Op mijn Niveau merk je daar niets van.

Wat is de prijs want anders wil ik ze wel nemen
 
ik rij al een tijdje op circuit met dunlops gp racer op mijn kawa zx10r ,gewoon keigoede banden super plakken ,wel degelijk de juiste bandenspanning gebruiken voor 2.1 en achter tussen de 1,3-1,5 bar koud gemeten
 
Kan iemand iets vertellen over houdbaarheid van Banden? Ik kan aan een setje Metzeler Racetecs komen DOT 18/11 voor een redelijke prijs. Is dat ok of kan ik ze beter laten liggen?

Ik heb eens ergens gelezen, 3 jaar voor het circuit, 5 jaar voor de openbare weg.
 
Kan iemand iets vertellen over houdbaarheid van Banden? Ik kan aan een setje Metzeler Racetecs komen DOT 18/11 voor een redelijke prijs. Is dat ok of kan ik ze beter laten liggen?
Als ze droog en donker opgeslagen hebben gelegen is het prima te doen een setje uit 2011.
 
Terug
Bovenaan Onderaan