Motorrijles: kletsen over lessen -> Deel 6 'The last banaan'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Samen met nog 1 iemand was ik de enige die vandaag hebben mogen afrijden in Gorinchem, gelukkig moest ik pas om 14:55, dat zat dan weer mee. Sneeuw was weg, en examen ging door.

Goede rit gereden, leuke route en mooie weggetjes. En uiteindelijk Geslaagd!!!!! :D
 
Samen met nog 1 iemand was ik de enige die vandaag hebben mogen afrijden in Gorinchem, gelukkig moest ik pas om 14:55, dat zat dan weer mee. Sneeuw was weg, en examen ging door.

Goede rit gereden, leuke route en mooie weggetjes. En uiteindelijk Geslaagd!!!!! :D

Gefeliciteerd!!!
 
Samen met nog 1 iemand was ik de enige die vandaag hebben mogen afrijden in Gorinchem, gelukkig moest ik pas om 14:55, dat zat dan weer mee. Sneeuw was weg, en examen ging door.

Goede rit gereden, leuke route en mooie weggetjes. En uiteindelijk Geslaagd!!!!! :D



Gefeliciteerd *O*
Ben vandaag geen motorrijders tegen gekomen..
 
Laatste les gehad, drie voornaamste punten waren:
- Snelweg in en uitrit; rustiger de bocht in en harder de bocht uit (nu vaak de bocht iets te snel, waardoor ik te druk bezig was met corrigeren om gas te geven bij het 'de bocht uitgaan').
- Kruispunten en T-splitsingen rustiger naderen. Harder remmen, eerder klaar zijn, rustiger de bocht door.
- Zijwegen van rechts nadrukkelijker en net iets langer inkijken.

Moet lukken morgen...... de stad/dorpjes gingen goed, buitenwegen ook, alleen de snelweg was behoorlijker slordig (donker en het waaide zo hard). Daarna zo verkleumd dat ik wat slordiger ging rijden. Gelukkig morgen middag op de dag en niet pas om 4 uur.
 
Laatste les gehad, drie voornaamste punten waren:
- Snelweg in en uitrit; rustiger de bocht in en harder de bocht uit (nu vaak de bocht iets te snel, waardoor ik te druk bezig was met corrigeren om gas te geven bij het 'de bocht uitgaan').
- Kruispunten en T-splitsingen rustiger naderen. Harder remmen, eerder klaar zijn, rustiger de bocht door.
- Zijwegen van rechts nadrukkelijker en net iets langer inkijken.

Moet lukken morgen...... de stad/dorpjes gingen goed, buitenwegen ook, alleen de snelweg was behoorlijker slordig (donker en het waaide zo hard). Daarna zo verkleumd dat ik wat slordiger ging rijden. Gelukkig morgen middag op de dag en niet pas om 4 uur.


Ik heb ongeveer hetzelfde. Alleen mag ik nog iets de snel de bocht in gaan er te langzaam weer uit. Soms zelfs te langzaam in :P

Heel veel succes morgen! *O*
 
Laatst bewerkt:
Samen met nog 1 iemand was ik de enige die vandaag hebben mogen afrijden in Gorinchem, gelukkig moest ik pas om 14:55, dat zat dan weer mee. Sneeuw was weg, en examen ging door.

Goede rit gereden, leuke route en mooie weggetjes. En uiteindelijk Geslaagd!!!!! :D

Gefeliciteerd! *O*
 
Oke, even druk gehad met vanalles en nog wat, maar ik heb toevoegingen voor de openingspost! 15-11 mn theorie gehaald, en 4-dec heb ik mn praktijk, vandaag de les halverwege afgeblazen vanwege de sneeuw. Morgen beter weer hoop ik!
 
Ik heb ongeveer hetzelfde. Alleen mag ik nog iets de snel de bocht in gaan er te langzaam weer uit. Soms zelfs te langzaam in :P

Heel veel succes morgen! *O*
Ik kan maar beter iets 'te' rustig de bocht in en compenseren door er uit te racen, dan dat ik doordat het begin van mijn bocht niet lekker loopt ik slordig de bocht maak, geen snelheid maak én daardoor gehaast/slordig invoeg. Wanneer moet jij op?
 
Laatst bewerkt:
Oke, even druk gehad met vanalles en nog wat, maar ik heb toevoegingen voor de openingspost! 15-11 mn theorie gehaald, en 4-dec heb ik mn praktijk, vandaag de les halverwege afgeblazen vanwege de sneeuw. Morgen beter weer hoop ik!

Staat erin, succes morgen! *O*
 
Ik kan maar beter iets 'te' rustig de bocht in en compenseren door er uit te racen, dan dat ik doordat het begin van mijn bocht niet lekker loopt ik slordig de bocht maak, geen snelheid maak én daardoor gehaast/slordig invoeg. Wanneer moet jij op?


Dat lijkt me ook het meest veilig. Echt leren rijden kunnen we hierna pas. Maar mijn grote dag is 19 december. Nog voor de zekerheid extra lessen ingepland. Dus nog ongeveer 5 lessen tot die dag. O-)
 
Samen met nog 1 iemand was ik de enige die vandaag hebben mogen afrijden in Gorinchem, gelukkig moest ik pas om 14:55, dat zat dan weer mee. Sneeuw was weg, en examen ging door.

Goede rit gereden, leuke route en mooie weggetjes. En uiteindelijk Geslaagd!!!!! :D

Gefeliciteerd! *O* *O* *O*
 
Morgen mag ik in Amsterdam op voor m'n AVD. Om 14:00 uur nog even een uurtje rijden met m'n instructeur, maar echt les is dat natuurlijk niet meer. Dan om 14:55 bij het CBR aantreden en dan de weg op met een examinator achter me aan. Ik ben benieuwd. Ik weet dat ik het kan, maar je weet nooit :/

Mocht het allemaal lukken, dan op de terugweg even ergens pasfoto's laten maken en direct door naar het gemeentehuis om dat ding maar gauw aan te vragen *O*
 
Daarna zo verkleumd dat ik wat slordiger ging rijden.

Had ik ook een keer. Muts niet meegenomen, dus mijn helm lag losjes en het was erg hard aan het waaien. Concentratie is er dan niet meer, dus ging hele andere dingen doen en had zelfs opdrachten genegeerd...
 
Gelukkig, ben dus niet de enige, haha. Maar ik denk dat ik op het examen zelf toch zo gefocust ben dat ik hopelijk die kou niet eens door heb. Ook maar een extra paar sokken aandoen en een colletje meenemen.
 
En wie reed er vanochtend af in de sneeuw in Amsterdam? Rond 10 uur zag ik 1 motor wegrijden bij het CBR met een auto erachter met 1 persoon erin, jullie waren dus al klaar. Je droeg een spijkerbroek, brrrr. Geslaagd?
 
En wie reed er vanochtend af in de sneeuw in Amsterdam? Rond 10 uur zag ik 1 motor wegrijden bij het CBR met een auto erachter met 1 persoon erin, jullie waren dus al klaar. Je droeg een spijkerbroek, brrrr. Geslaagd?


De eerste AVD,s zijn normaal in december pas om 09.50 , dus zal wel uitgesteld zijn vanwege het mooie weer!
 
Zodra je iets kunt zien. Hangt een beetje van de situatie af, of je min of meer parallel komt aanrijden of dat de oprit een bocht heeft. In dat laatste geval kijk ik al vroeg naar links wat de situatie is, welke auto's waar en hoe hard rijden, en begin ik te schatten waar ik kan invoegen, en pas m'n snelheid aan. Als je meer parallel komt aanrijden, dan kijk ik goed in m'n spiegel, om de situatie op te nemen, maar ik beslis pas als ik rechtuit op de invoegstrook rij en zeker weet dat ik alles zie in de spiegel en geen dode hoek heb. Dan pas je je snelheid aan - b.v. ff gas geven om in een gaatje te passen - en voeg ik in.

En verder, je hersenen hebben een paar seconden nodig om de informatie van het kijken goed te verwerken tot een totaal verkeersbeeld. Dus je kijkt, blijft kijken, maar pas na een paar seconden ga je iets doen.

Mee eens.
Ik heb met mijn lessen geleerd dat zodra je op de oprit maar iets kan zien van de weg, je moet kijken, zodat je de snelheid op de auto-/snelweg kunt inschatten en je snelheid daarop kan aanpassen. Dan dus al gewoon opzij/even over je schouder kijken.
Is je snelheid gelijk aan de rest, dan is het immers het gemakkelijkst om in te voegen!
Zodra je echt op de invoegstrook bent, kijk je in de spiegel en bepaal je welk gat je gaat benutten. Maar neem de tijd en benut de lengte van de strook. Niet meteen bij de eerste blokken invoegen.
Check je dode hoek vóór je richting aangeeft!

Tip: heb je B? Oefen dan het hele proces, dus alle stappen, met de auto heel bewust. Want mogelijk doe je het normaal op de automatische piloot?
 
Laatst bewerkt:
Nog nooit zulk baggerweer gehad om in te lessen, en dan mag ik daar straks m'n AVD in gaan doen :P Eén voordeel, de examinator ziet ook een stuk minder. Al weet ik niet of dat nou echt 'n voordeel is.
 
Laatst bewerkt:
Nog nooit zulk baggerweer gehad om in te lessen, en dan mag ik daar straks m'n AVD in gaan doen :P Eén voordeel, de examinator ziet ook een stuk minder. Al weet ik niet of dat nou echt 'n voordeel is.

Denk als we gewoon ons ding doen.. met slecht weer, je alleen maar pluspunten kan verdienen. Overigens moet je denk wel een iets andere rijstijl aanhouden bij harde wind en veel regen... toch?
 
Gefeliciteerd geslaagden! *O*

Heb zelf vanavond om half 7 weer rijles, hopen dat 't niet meer zo glad is.
Want vanmorgen in m'n autotje gleed ik paar keer weg -O- -O-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan