CR500 info en pics - Deel 9 2 smokers Rock!

Dat is het zeker en ik vind hem ook niet echt duur.
Maar ja het is recessie he:P

Maar hij is wel echt super!
 
Iemand interesse in een koppelingshuis met platen binnenhuis etc. Is licht ingeslagen.
 
Nee, je moet het gat van de swingarm opboren. Die is bij een 1987 kleiner. Dus busjes uit het blok halen en opboren. Dan past het. Daarnaast moet je als hij incl. cylinder is, rekening houden met de koelslang die vanaf de cylinder de uitlaat raakt.

Mocht het zonder cylinder zijn, dan is het zo zijn dat de carters uitgefreesd moeten worden als er een 91 cylinder op geplaatst moet worden op een 1987 carter.
 
Hoppa, weer een amerikaans CR500 om zeep geholpen.............
full
 
Een paar vragen aan de sleutelaars hier

Feit: er zit een scheur in mijn cilinderwand tussen 2 spoelpoorten (zie foto CR250)
Reparatie kost: 370euro (80 lassen + 250 nieuwe nikasil + 40 poorten terugleggen)
Nieuwe cilinder : 400euro (300euro + 50 shipping + rond 50 euro invoerrechten uit USA)
Gebruikte cilinder: 175euro (bij CMX)

Het is de duurste optie, maar ik neig zelf naar de nieuwe cilinder uit Amerika, aangezien je met een gebruikte nooit weet wat je koopt en een reparatie van mijne oude bijna net zo duur is.

Mijn vragen:
1. Heeft iemand hier ervaringen (en hopelijk goede ervaringen mee)?
2. Zouden jullie ook voor een nieuwe gaan of voor 175euro een gebruikte nemen?
3. Enig idee wat de breuk oorzaak kan zijn (alles is met de juiste specificaties aangedraaid)
4. Iemand toevallig nog een goede CR250 cilinder liggen voor een betere prijs...........

Alvast bedankt, Rolf
full
 
Laatst bewerkt:
Die breuk heb ik nog nooit zo gezien. Misschien is het wel alleen een breuk in de wand zelf en niet in de cilinder.
Maar goed, nieuw is altijd het beste al schijnt een opnieuw gesilde wand wel beter/dikker tij zijn dan een originele. Dit wel volgens de bedrijven die het zelf uitvoeren...
 
Chrisscross, Mario bedankt voor de antwoorden, ik heb inderdaad maar een splinter nieuwe cilinder besteld voor de CR250. Zolang 250 nog in onderdelen ligt hebben we natuurlijk altijd de 500 ( *O* ) nog om de crossbaan mee onveilig te maken.........
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan