Motorcross is ook motorsport

Leuk stuk idd maar toch wel bepaalde tegenstrijdigheden, starts zijn ook dit jaar niet top ! 3 x holeshot uit 16 starts vind ik nou niet echt waanzinnig.

Voor mijn gevoel zit er een groter verschil in dat hij nog "lichter"is gaan rijden

Het gaat er meer om dat hij nu de meeste keren voorin zit met de start en dus niet al zijn energie moet steken om naar voren te rijden alvorens het gevecht met de kopmannen aan te kunnen gaan. Zo lees ik het.
 
Klopt, zo lees ik het ook deels ;)
En het is natuurlijk ook deels waar, alleen geloof ik niet dat alles afhankelijk is van het gewicht.. vooral na het verhaal van de lampjes op zn voorspatbord
 
Dat hoor je indd een heel stuk minder bij herlings de laatste tijd, voorheen zat dat ding zowat continu in de begrenzer. :]

20180413103734-2d9bc68d-me.jpg
 
Die lampjes begrijp ik wel ...als je te hoog in je toeren zit komt het erop neer dat je te laat schakelt en zeker met een dikke 450.


Snap ik ook maar het schijnt hem juist om het starten te gaan begreep ik ?!
Blijkbaar trekken ze zon ding dus niet weg op vol gas ? of om het juiste moment te kiezen om weer op te schakelen ?
Als hij na 2 rondes 3 sec voor sprong heeft lijkt het mij dat hij zn eigen motor toch prima kan horen en daarbij weet ik welke versnellingen etc hij uitkomt ?
 
Ik heb er opgelet toen bij de training.
Bij de verschillende starts stond het gas op driekwart tot vol open.
Ze deden ook test met wel/niet een aangetrapte ondergrond en die speciale matten.

Het zit, zo lijkt het mij meer in de druk op het achterwiel, de grip die men erin heeft, en dat die voorkant niet te ver los komt.
Voor zover ik het kan beoordelen is gewicht eventjes een "ondergeschikt" belang, dat speelt een rol zodra de motor daadwerkelijk begint te versnellen, en dat is pas na overgang na de eerst volgende versnelling.

Let op de houdingen, en het opspattend zand achter de motor, één en ander door de stand van de gashandel.
Herlings gebruikte hier overings als enige een starthekje.

165572 07-03-2018-Motopark Nieuw Zevenbergen SRMV www.sportplaatje.nl by sportplaatje.nl, on Flickr
 
Snap ik ook maar het schijnt hem juist om het starten te gaan begreep ik ?!
Blijkbaar trekken ze zon ding dus niet weg op vol gas ? of om het juiste moment te kiezen om weer op te schakelen ?
Als hij na 2 rondes 3 sec voor sprong heeft lijkt het mij dat hij zn eigen motor toch prima kan horen en daarbij weet ik welke versnellingen etc hij uitkomt ?

Ik heb het puur over zn starts ....dan is toeren heel belangrijk ...en zeker met al het spul wat van start gaat is het gehoor cq gevoel ver weg.
Vroeger in de 2 takt was alles vol open tot aan de finish 😁
 
Ik heb er opgelet toen bij de training.
Bij de verschillende starts stond het gas op driekwart tot vol open.
Ze deden ook test met wel/niet een aangetrapte ondergrond en die speciale matten.

Het zit, zo lijkt het mij meer in de druk op het achterwiel, de grip die men erin heeft, en dat die voorkant niet te ver los komt.
Voor zover ik het kan beoordelen is gewicht eventjes een "ondergeschikt" belang, dat speelt een rol zodra de motor daadwerkelijk begint te versnellen, en dat is pas na overgang na de eerst volgende versnelling.

Let op de houdingen, en het opspattend zand achter de motor, één en ander door de stand van de gashandel.
Herlings gebruikte hier overings als enige een starthekje.

[~[url="https://farm5.staticflickr.com/4796/40633442782_9310a33609_h.jpg"]afbeelding~][/url]165572 07-03-2018-Motopark Nieuw Zevenbergen SRMV www.sportplaatje.nl by sportplaatje.nl, on Flickr

Daarom trekken ze de voorvork ook helemaal in , en de kunst is dat je zelf ook zoveel als mogelijk voorop en voorover blijft zitten .
 
Ook toevallig, NU op npo3.
Herlings en de kunst van het starten.
 
Ik heb het puur over zn starts ....dan is toeren heel belangrijk ...en zeker met al het spul wat van start gaat is het gehoor cq gevoel ver weg.
Vroeger in de 2 takt was alles vol open tot aan de finish 😁


Oke, duidelijk, we denken er dan dus het zelfde over :)
 
En bij Cairoli kan er geen handje vanaf na de race :X
 
Alsof alle afsnijmaneuvers en blockpasses die Cairoli bij Herlings vorig jaar uitvoerde allemaal zo netjes waren. Dat is hij zeker vergeten...

Toch kan ik me wel weer voorstellen dat je net over de finish na een val door een ander geen handje geeft. Na de 2e manche netjes gepasseerd te zijn moet je toch wel professioneel een handje geven. Beetje kinderachtig van meneer poasta op zijn leeftijd en met zijn reputatie.
 
Alsof alle afsnijmaneuvers en blockpasses die Cairoli bij Herlings vorig jaar uitvoerde allemaal zo netjes waren. Dat is hij zeker vergeten...

Toch kan ik me wel weer voorstellen dat je net over de finish na een val door een ander geen handje geeft. Na de 2e manche netjes gepasseerd te zijn moet je toch wel professioneel een handje geven. Beetje kinderachtig van meneer poasta op zijn leeftijd en met zijn reputatie.

Ja ik had me niet laten kennen....if ik het zou menen is weer een ander verhaal.
 
Snap het wel een beetje, om elke race zo ongenadig afgetroefd te worden vreet je op.
En zulke reacties is voer voor Herlings, prima toch *O*
 
Alsof alle afsnijmaneuvers en blockpasses die Cairoli bij Herlings vorig jaar uitvoerde allemaal zo netjes waren. Dat is hij zeker vergeten...

Toch kan ik me wel weer voorstellen dat je net over de finish na een val door een ander geen handje geeft. Na de 2e manche netjes gepasseerd te zijn moet je toch wel professioneel een handje geven. Beetje kinderachtig van meneer poasta op zijn leeftijd en met zijn reputatie.

Inderdaad, een race incident, Het was een harde actie van Herlings, maar zeker geen smerige actie, jammer dat caroli nu zo ligt te piepen, want als je zijn carriere een beetje hebt gevolgd, heeft hij vele smerige acties op zijn naam staan. Ook die spelletjes niet die hij al een heel jaar weer uithaalt. Heel jammer om dan zo te reageren, niemand is blij met wat er gebeurde, ook herlings niet.
Hoop alleen dat het verder sportief blijft tussen de twee, maar ben bang dat er een actie terug gaat volgen van caroli. Ook een beetje schuld van ktm, als je alle toppers zelf onder contract wil hebben, en 2 hanen in een zelfde hok zet, kan er wel eens iets gebeuren
 
Terug
Bovenaan Onderaan