Gerommel aan de motoren van Tomcat

Ja, al ben ik daar minder handig in.......
Ik zie alleen maar deze:
http://www.benl.ebay.be/itm/Suzuki-...2337344478?hash=item1c7bdfbbde:i:122337344478
En ik zie dus niet wat daar dan allemaal in zit. Ik denk dat ik me maar gewoon ouderwets tot een Suzuki dealer wendt.
Deze is niet compleet:
http://www.benl.ebay.be/itm/Suzuki-...716479?hash=item1a23705e7f:g:UMgAAOSw44BYeHxU
en deze niet:
http://www.benl.ebay.be/itm/4-NEW-S...485169?hash=item36117aa871:g:4o0AAOSwEppUSSO~
 
FF opzouten oma......... B|
Gisteren maar eens de compressie van het blokkie gemeten:

Daar werd ik toch wel behoorlijk vrolijk van, in ieder geval lijkt het de moeite met dit blok door te gaan.....lijkt mij of zie ik dat verkeerd?

Dus vandaag nog maar weer eens met de carbs verder. Ik had ze van binnen al eens schoon gemaakt zonder ze van elkaar te scheiden.....dus ja, waar lekt het dan? Precies op de benzine pijpjes tussen de carbs. :'(
Van elkaar los gehaald:


Van te voren al behoorlijk ruzie met een schroefje van de choke gekregen.
Het is wat die choke van deze carbset:

Maar na flink vals spelen toch kunnen winnen van het vermaledijde schroefje.
 
Laatst bewerkt:
Potvedorie wat een mooi weer voor dit evenement.
Ik ben naar Spa geweest, wat een troosteloos weer -O- gister de hele dag regen, vandaag iets beter dus ik denk dat er wel gereden is. Ik heb het circuit niet eens gezien...

Goeie nieuws is dat we volgend jaar weer een weekendje Ardennen doen ;)

Maar gelukkig zijn er mooie foto's in achterveld gemaakt :t
 
Potvedorie wat een mooi weer voor dit evenement.
Ik ben naar Spa geweest, wat een troosteloos weer -O- gister de hele dag regen, vandaag iets beter dus ik denk dat er wel gereden is. Ik heb het circuit niet eens gezien...

Goeie nieuws is dat we volgend jaar weer een weekendje Ardennen doen ;)

Maar gelukkig zijn er mooie foto's in achterveld gemaakt :t
Vanmorgen was het hier ook een beetje vies maar tegen de middag werd het drogg en noh later kwam de zon. Tsja ik wil ook wel naar de Ardennen....................zit er op dit moment ff niet in. Maare ik neem aan dat jij toch ook wel foto's hebt gemaakt?
 
Dan heb ik je gemist

Was er ook met de JPS *D
Helaas heb ik jou en de JPS niet gezien. Edit ik was met de VFkF en was er om iets van kwart over2, niet al te vroeg dus.......jammer............ook The Dutchy heb ik niet gezien en is ook geweest. Best wel een gekrioel van mensen. Diverse bekende mensen en fietsen gezien, maar ook (voor mij) veel nieuwe.
 
Laatst bewerkt:
Mooie reportage Tomcat ! En leuk dat je mijn Papazuki ook op de gevoelige plaat hebt vastgelegd.
 
Verdorie.. Wel de rode VFR RC36-2 van mijn maat op de foto en mijn VF heb je gemist.. Stond op nog geen 5 meter afstand niet in het parkeervak maar op de straat.. _O-
 
Verdorie.. Wel de rode VFR RC36-2 van mijn maat op de foto en mijn VF heb je gemist.. Stond op nog geen 5 meter afstand niet in het parkeervak maar op de straat.. _O-
Valt blijkbaar nog niet mee elkaar te treffen.....
En ook meneer Photobucket wil poen voor het plakken van de plaatjes.
Eens even wat anders proberen, dit is met imageupload.co.uk :
IMG_3588.jpg

Ik weet dat ik ze ook op MF kan zetten maar daar kan ik ze nooit meer afhalen als ik dat zou willen...en werkt ook niet echt fijn.
Wie weet er een andere handige gratis fotoservice?
 
Laatst bewerkt:
Best veel gedoe gehad met oma, maar dat is niet anders.
En de tijd die ik had heb ik gebruikt om te rijden en naar leuke evenementen te gaan.
Maar vandaag vanwege het "geweldige" weer maar eens in de garage de carburatuers voor de oerkat getest:
20170930_145240_oerkat.jpg

Bleek niet te lekken en vlst in elke vlotterbak, kortom zou moeten kunnen werken in de toekomst.

Eigenlijk moet ik dus alle foto's van Photobucket omzetten naar wat anders............
 
Had niet gezien dat er hier nog eens wat gebeurd was :)
Ondertussen nog verder gedaan?


Ik gebruik imgur, wat zeker voor gewoon te hosten wel makkelijk is.
 
Had niet gezien dat er hier nog eens wat gebeurd was :)
Ondertussen nog verder gedaan?


Ik gebruik imgur, wat zeker voor gewoon te hosten wel makkelijk is.
ff kijken hoe dat gaat:
ZEKg7

Ik heb het linkje nu tussen
tags gezet maar dat werkt niet zo te zien?
 
ff kijken hoe dat gaat:
[afbeelding]
Ik heb het linkje nu tussen [afbeelding] tags gezet maar dat werkt niet zo te zien?

Je hebt de i.imgur.com/xxxxx.jpg url nodig, die moet je tussen haakjes zetten.
Dus niet tussen url tags, maar tussen img tags. Je kan bij imgur meteen kiezen voor "link as bbcode"
Je kan ook rechtermuisklikken op de foto, en dan "copy image location" kiezen, en dat tussen ~ tags steken.

Als je mijn post quote, dan zie je hoe ik de foto heb toegevoegd:
[img]https://i.imgur.com/tmjeQzo.jpg
 
Bericht van 5 maart aangepast en voorzien van wat plaatjes. Maxim bedankt!
Nou weer eens ff wat nieuwe plaatjes van eigenlijk niks.......
 
Laatst bewerkt:
Nou daar komen de plaatjes van niks doen dan.
De RF is voorzien van nieuwe Bridgestone T30 banden. Kan je natuurlijk geen leuke foto van maken dus dan maar ff zo:

Foto van afgebroken vlotterophanging. Stond al ergens maar dankzij Photo f#@kit opnieuw plaatsen maar hier dan:

Eerst geprobeerd te lijmen maar helaas dat wilde niet houden. Gefikst met een messing schroef.

Daarna de heleboel dicht gemaakt en getest zoals jullie hierboven ergens kunnen zien.
 
Verder met de Panzergraue oerkat: de klepspeling gecontroleerd:

Hier en daar klein tikkie stellen.
Kleppendeksel was zwart maar dat was wat aangetast door lekkage en zo:

Dus toen maar weer helemaal kaal gemaakt en weer zwart gemaakt in mijn supersonische spuitkabine :o


Daarna was het de beurt aan de achterrem:
Mooi gangbaar en voorzien van pennetjes veertjes en remblokjes.

Deze mooie kleine knippers zaten erop. Maar bij 2 seconden testen worden ze al zo warm de de behuizing begon te smelten...

Dus maar een paar andere, hopelijk niet smeltende, knippers erop, beugeltjes maken want dat past natuurlijk niet en je bent zo weer een avond aan het zagen, boren vijlen, passen en meten:

Echt veel verder ben ik niet maar goed langzaamaan komen we toch steeds weer iets verder. En ik ben hartstikke zoet............
 
Die carbu is echt heel netjes gerepareerd. Ga ik onthouden, want dit is iets wat nog wel voorvalt.
(Heb zo een set Goldwing carbus waavan 2 carburators exact dit probleem hebben)

Ik wist niet dat de kat ook gevorkte klepstoters had! Heb dat enkel nog maar bij de VF gezien..
 
Die carbu is echt heel netjes gerepareerd. Ga ik onthouden, want dit is iets wat nog wel voorvalt.
(Heb zo een set Goldwing carbus waavan 2 carburators exact dit probleem hebben)
Idee heb ik gewoon gestolen van een internetfilmpje. Principe is denk ik wel goed, alleen de uitvoering zoals ik het heb gemaakt kan eigenlijk wel beter/netter. Maar goed het lijkt te functioneren en daar gaat het om.
Ik wist niet dat de kat ook gevorkte klepstoters had! Heb dat enkel nog maar bij de VF gezien..
Al de eerste luchtgekoelde GSX-en met 4 kleppen per cilinder hebben gevorkte slepers, De GSX750ES en klapkat dus ook, een GSX400F, GSX550ES, GSX1100 ook. Maar ook de oliekoelers GSX 600F, 750F en 1100f en de oliegekoelde R-en hebben gevorkte slepers.
 
Cool, ik wist echt niet dat die gevorkte klepstoters zo courant waren.
Altijd een heel gekke setup gevonden, want je introduceert toch een stuk meer flex en mogelijkheden om dingen fout af te stellen.

En wat de uitvoering van je carbusetup betreft, dat zie je niet meer eens de vlotterbak dicht is hoor :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan