Het alles dominerende NX650 Dominator topic - deel 2

vonkel? da's een oorspronkelijk een belgisch merk.
degene die de fabriek groot maakte heeft de zaak in een schuurtje overgenomen van zijn oom.
( van senne onkel dus.)
daarna is het een groter merk geworden maar ze hebben het wel in de familie gehouden.
ZUSuki, PAiaggio, allemaal reden ze ermee!
 
Laatst bewerkt:
Timieh,

Welke kilometerstand had jouw NX toen je hem kocht als ik vragen mag?
En hoeveel staat ie nu?

Vraagje nog, wat zijn de "zwakke" plekken van de NX650? En is het een motor waar je zelf wel het onderhoud aan kunt doen?

Mvg Gerlof
 
Zwakke plekken, tja uuhmm. Rook uit de uitlaat vaak niet ok[wel te verhelpen]. Olieverbruik goed in de gaten houden. [is vaak goed te verhelpen]Tja dit nieuwere model heeft niet last van verrotte uitlaatbochten bij het achterwiel, zou ik toch wel nog even naar kijken. Verder is er gereden met pekel? of wat dan ook?

Heeft hij een historie bij de verkoper?

Het onderhoud is echt prima zelf te doen!. Voor vraagjes kan je altijd bij mij of de anderre nx rijders hier zijn ;)


Mocht je er zelf niet uitkomen wil ik best met je meegaan als jij dat fijner vind.

Groetjes!
 
Laatst bewerkt:
mischien een hele rare vraag maar heeft er iemand een bestaand frame nummer van een rd02 ik heb een onderdelen shop gevonden waar je doormiddel van framenummer b jaar merk en model onderdelen kunt bestellen ik heb echter alleen een dommie blok voor mijn xr en geen frame nu kan ik mijn account op die site zonder frame nummer niet activeren alvast bedankt
 
Ga asap ook mn donor NX650 halen :)

Heb er al 1 "gereserveerd". Ding heeft alleen een half jaar buiten gestaan :|
Rijdend weggezet, alleen wil nu niet starten.

Mn bod dus wat bijgesteld, maar kan weinig kwaad aan zijn lijkt mij.

Half jaar (buiten onder doek) doet geen enkele motor goed....

ZO zin om aan mn project te beginnen!
 
Deze is klaar, zo is die geworden.

ZK8Uixv.jpg


Meteen een vraag, de motor lijkt zich te verslikken om de zoveel slagen iemand een idee ?
 
geinig aangepast zo zonder de hele ombouw en een hoge spattert!

bij rammel en sputtergeluiden zou ik zeggen: kijk je bougie even na en gooi er meteen een nieuwe in ( timmieh heeft goeie weet ik toevallig..), blaas je luchtfilter door en maak je carburateur goed schoon, gooi er daarna een flesje carburateurreiniger doorheen en dan moet ie weer ploffen en reutelen als een echte eenpitter!
 
Zit een nieuwe bougie in, nieuwe lucht filter maar wat je zegt dan zal het carburatie zijn ik heb het al niet zo op die vacuum schuiferts.

Toch maar naar een keihin gaan uitkijken.
 
Btw Timmeh wat voor speciale bougies heb jij dan ? Heb nu ngk uit het boekje er in zitten.
 
Ja grote schuur met straal kast, las apparatuur en draaibanken miss nog een dynobank klaar ben je !

RijNooit ben benieuwd volgens mij gaat die wel mooi worden.
 
Laatst bewerkt:
TTTOO ziet er netjes uit. Mijn 1e idee zou ook zijn Bougie. 2e idee is kijken of de bougiedop wel goed op de kabel geschroefd zit. Verder komt het voor als ie stilstaat of als je rijd. Ik heb nl gehad dat de startonderbreker van de zij-standaard niet lekker was.
 
Dankje voor de tips jvdominator :)
Die start onderbreker is er al af bij de standaard.
Vanavond eens kijken hoe de carb eruit ziet.

Jeetje mooie wielen zijn dat :o
 
Ja grote schuur met straal kast, las apparatuur en draaibanken miss nog een dynobank klaar ben je !

RijNooit ben benieuwd volgens mij gaat die wel mooi worden.

Thnx.

En inderdaad!! Een grote schuur waar we lekker kunnen beunen.
Ik doe dat in de schuur van mn ouderlijk huis (wel ff 130km verderop)... dus alleen in het weekend :( Kan wel janken (maar beter dan niets)

Ga straks wel gewoon zooi in mn auto inladen en dan lekker thuis aan de knutsel _O-
 
vanavond olie verversen kwam daarna witte rook uit de uitlaat en omgeving :(
denk dat er meer aan de hand is, morgen nog een keer kijken hoop geen lekke kleppen ofzo weet niks van reviseren e.d. en dat uitbesteden zal wel prijzig zijn.

Timieh goeie bougies zijn dat ! bij een XS kreeg dat ding er spontaan 2 pk meer bij op de vermogens bank met die iridium bougies :)
 
ik hoorde laatst van een V-max die er 10 bij kreeg!!
*O*

enne, die witte rook? rijd het apparaat eerst eens een keertje lekker warm. met zo'n enorme kachelpot als uitlaat kan het natuurlijk zijn dat daar een slok condensvocht in zit...
 
Hand ervoor houden, en kijken of het vettig of gewoon waterdamp is !


BTW TTTOO bij mij weten heb ik die van mij even aan de CO meter gehangen.
 
Laatst bewerkt:
Zou erg vet zijn, maar ik ga echt voor spaken.
Weet jij of een 160 band goed past achterin? (ivm brug breedte)

Deze achtervelg is 160 toch?

Hangt af van de velg en de bijbehorende afstand tussen tandwiel en remschijf. Zal ik voor je moeten kijken, maar ik denk dat er nu 170 in zit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan