Het alles dominerende NX650 Dominator topic - deel 2

een of ander minder prettig persoon heeft een poging gedaan mijn slr te jatten.
niet lief!
Helaas was de vogel al gevlogen voor wij ter plaatse kwamen maar nu is de boel beter afgesloten.
maarrrrrr, omdat men mijn slot een beetje enorm naar de klote geholpen heeft doet helemaal niks het meer.
kan iemand me vertellen welk draadje waar naartoe gaat?
ik heb nu enkel twee dikke rode draden maar die doorverbinden ( dat was dus al voor me gedaan..) lijkt niets te doen..
ik wil een heel ander systeem toe gaan passen dus het slot word niet vervangen.
 
Tankje zelf geklopt?

Kant en klaar tankje gekocht op Ebay.
Daarna in de blanke 2K lak gespoten, speciaal om direct op metaal te spuiten.
Kras- en benzinebestendig, beweert men. We will see! :)

Ben nu eigenlijk nog aan het bouwen.
Zodra alles klaar is, alles weer demonteren en spuiten.
Behalve tank en spatborden, die blijven 'bare metal'.
 
Laatst bewerkt:
ja, alleen 1100 euro aan spullen weg..
maar da's al een paar maanden terug, ik wilde hem voor de winter weer aan het rijden hebben en zit nu met die draadjes te klooien.
ik weet niet of er iets is doorgeknipt, weggeknipt enz dus sta een beetje uiig te kijken...
 
Kant en klaar tankje gekocht op Ebay.
Daarna in de blanke 2K lak gespoten, speciaal om direct op metaal te spuiten.
Kras- en benzinebestendig, beweert men. We will see! :)

Ben nu eigenlijk nog aan het bouwen.
Zodra alles klaar is, alles weer demonteren en spuiten.
Behalve tank en spatborden, die blijven 'bare metal'.


CG125 tankje?
 
Wilde je pm sturen maar dat kan niet, ik kan die blanke nergens vinden :(
Op Ebay zoeken naar 'Honda NX 650 scrambler tank'
Je hebt ze met logo, en dus met montage gaten.
Ik heb er een gevonden zonder gaten.
Ik wilde m 'bare metal' houden. Zonder logo.
 
Tim, nee ik heb nog geen tijd ( en zin..) gehad te gaan kijken maar ik ben er inmiddels wel achter dat ergens een stekker zit naar je contactslot, iemand een idee waar die stekker zit??
 
Knipperautomaat defect:

Van de week haperden mijn knipperlichten en de dag erna helemaal niks meer hij niks meer.
Bij stilstaande motor op contact kon ik met bedienen schakelaar de knipperautomaat (Ook wel foutief knipperrelais genoemd) eenmalig horen schakelen. Geen reactie op de lampen.

De (tweepolige) knipperautomaat bevind zich rechts onder het stuur in de kuip. Om vast te stellen of deze kapot was, heb ik de stekker losgehaald en daar de twee aansluitingen doorverbonden. Dit had tot gevolg dat de knipperlichten bij bediening schakelaar continue gingen branden. Wanneer ze niet zouden branden moest het probleem elders gezocht worden.

Nieuwe knipperautomaat origineel zal rond de 70 € zijn.
Bij Roukema hebben ze imitatie voor 9 € (Minimale bestelling is 10 €, dus een luchtfilter mee laten komen.)

Even opletten dat het originele ophangrubber wordt gebruikt anders zit hij 90 graden gedraaid.
Plaatsen kan eenvoudig door het stuur opzij te draaien.

Hoop dat ik hier anderen tijd en geld mee kan laten besparen wanneer het zich ooit voor doet. :)
Grts, Rob
 
Mijn knipperlicht automaat had hetzelfde toen ik mijn NX650 kocht. Ook vervangen door een ander type. Alleen dan door een drie polige automaat, dan moet de extra pool naar de massa gelegd worden, is ook zo gedaan.

Ik gaf het al gevraagd, maar heeft iemand nog een achterlicht glas en/of een inlaatrubber liggen?
 
Wow, weer een mooi scrambler project! Tankje zelf geklopt? Staat ook nog op mijn wishlist... Mooi hoor.

Ivm met de aanschaf van een setje originele crf450 dempers ben ik opzoek naar andere voorbochten, 2-1 van een XR600 of XR650L, heeft iemand hier nog iets moois liggen? Rvs?

Schokbreker van HK is ook net binnen, heeft even geduurd en zit er ook al onder, zal binnenkort even foto's posten. Beetje weinig tijd voor gehad de laatste tijd...






Past de voorbocht van een honda xr600 gewoon op een dominator dan??
ben zelf namelijk ook opzoek.
 
Laatst bewerkt:
MOTOR IS WEER TERECHT!!!!!!!

31-12-2015



Beste Dominator riders,

graag wil ik bij deze gebruik maken van de pagina om het volgende te melden.

In de nacht van 27 op 28 December is mijn Dominator voor mijn deur gestolen. ik wil jullie graag vragen of jullie een oogje in het zeil willen houden mbt onderdelen die eventueel (ooit) tekoop worden aangeboden of de gehele motor of grote delen ervan.

De motor was erg gecustomized en was voorzien van het volgende.

Kenteken vd Domi is MH-09-XK Frame nmr- RD02-5008434

- De gehele voorvork inc voorwiel en remmen zijn van een Aprillia Capo Nord etv 1000.
- Bordaux rood glitter frame.
- Hammerslag mat zwarte Tank, achterbrug, voorvork poter en kroonplaten en carterplaat.
- Zilvere achterveer.
- Sm voorspatbord
- Ducati Hypermotard handkappen ( Laatste model ).
- Digitaal dashboard.
- Zwart gespoten achterwiel.
- Zwart gespoten motorblok ( slecht gespoten, dus goed herkenbaar )

Hebben jullie iets gezien of gehoord, laat het mij dan weten via een PB.

Bij voorbaat bedankt ik jullie heel erg!

ik heb hoop,

mvg

HaagseDomi

http://imageshack.com/a/img908/5386/9FVn4b.jpg

http://imageshack.com/a/img908/357/hjh61s.jpg
 
Laatst bewerkt:
9FVn4b.jpg
hjh61s.jpg


Ik zal mijn ogen open houden. Mooie motor trouwens...

Heb gelijk even de foto's geplaatst ;) dan valt t wat meer op.
 
Hoi allemaal, Bert Jan hier. Ik heb een NX waar ik niet uitkom dus dan toch maar even een account aangemaakt ;)

Ik heb een nx650 kapotgereden door olietekort in de kop. heb nu een cilinder/zuiger/kop en nokkenas van een XR600 op t blok gesleuteld maar mevrouw heeft geen zin om te ploffen. Heb bijna 9 bar compressie, bij aanzuigslag zuigt hij je hand vacuum op t inlaatspruitstuk, kleppen opnieuw geplaatst.. hele riedeltje.

ik weet dat je nergens vanuit mag gaan maar omdat ie prima liep op t moment van vastlopen mag je aannemen dat de vonk ok op t goeie moment is. Vonkt overigens prima.

Compressie is ook genoeg om te ploffen dus dan is t mengsel. Zelfs een beetje remreiniger in t spruitstuk mag niet baten. Helemaal niks.

Het malle is dat t blok na ombouwen 1x heeft gelopen, ongeveer 50 seconden. Sloeg mooi aan maar toen ik gas wilde geven ging ie uit. Nu dus helemaal niks meer.

Ben ik iets vergeten te checken of kan een XR600 bovenblok niet op een NX650 onderblok? ben er nu 3 maand zoet mee, word er een beetje tam van. Zou een ander blok kunnen aanschaffen maar t is een eigen motor (niet van klant gelukkig hehe) en t word een beetje een principekwestie.

Heb de oude (kapotte) nokkenas ook gemonteerd om te checken of t daar aan lag en ook de kleplichter van de nokkenassen afgehaald. De kop er nu 8x af gehad en word beetje zat van.

Ik was zover dat ik dacht dat de spie van vliegwiel gebroken was wat een vals T en F mark zou geven (dus nokkenas niet op tijd) maar die is nog prima in orde. Heb ook statisch gechecked en kleppen zijn dicht als de zuiger op TDC staat. Kleppen zijn allemaal keurig, allemaal eruit gehad en opnieuw ingeslepen.

Iemand een idee wat het kan zijn?
 
Terug
Bovenaan Onderaan