Het alles dominerende NX650 Dominator topic - deel 2

Hey!

Ik ben op zoek naar een Dominator en ik kwam er onlangs een tegen uit 1994, 30.000 gereden, kleur rood/zwart. Volgens de eigenaar optisch en motorisch in orde. Ik vroeg me af wat jullie voor zo een motor zouden betalen?

Alvast bedankt!

Bart
Ik ben ook op zoek naar een dominator, en weet over welke motor je het hebt. Ik heb deze man wat vragen gesteld via de mail, o.a. waarom hij de motor na 2 maand in zijn bezit te zijn geweest alweer wegdeed, maar eigenlijk het enige wat ik terugkreeg was: "bel maar voor info". Het kan goed zijn dat alles wel legitiem was, maar ik had zoiets van 'laat maar zitten'.
 
Heeft er trouwens iemand misschien ervaring met headers voor een XR650L?

Bijv de FMF Powerbomb:

tumblr_o37ahn4D591u3nh6do1_540.png
 
Vandaag een setje hand bescherm beugels gemaakt. Had al een keer een remhendel afgebroken en dat is toch vervelend (zeker als je er dan achter komt dat je achterrem nauwelijks iets doet |( )
15ri6nk.jpg

f4r4vs.jpg


Bevestiging aan de binnenzijde van het stuur zijn twee spiegelsteunen
dg6i38.jpg

Bevestiging aan de buitenzijde is een stuureindklem, in de binnenzijde van de buis zit hier ook een stuk rond voor extra stevigheid en een zodat het goed te lassen is.
In de bevestigingsschijf zit een gat geboord en daar valt t stuk rond weer in.

2lm3uqs.jpg

29c9b81.jpg

rbcfwx.jpg
 
Mijn Dominator is inmiddels 3x neergegaan. Iedere keer met weinig snelheid en als ergste schade een gebroken handel. Inmiddels heb ik er voor gekozen om standaard de handels reserve mee te nemen. Zo'n handel kost max 10€.
Die beugels die je hebt gemaakt zien er prima uit, maar ik mis toch de bescherming voor de handen, die de originele kappen hebben. Volgens mij zijn er ook kappen in de handel met zo'n beugel. Die kosten best wel wat en je zult je handvatten open moeten snijden.
De Dominator is best een zware machine en ik weet niet zo zeker of je met zo'n versteviging niet gaat uitlokken dat er wat anders kapot gaat.

Het blijft natuurlijk een afweging: Voorzichtig rijden en hem helemaal mooi houden, of af en toe de grenzen eens opzoeken met risico van neergaan.

Onlangs ermee naar enduropark Bilstain geweest en dat is best een uitdaging; Deze machines zijn daar gewoon te zwaar voor, maar het blijft leuk om uit te vinden hoe ver je kunt gaan. 8-)
 
Die originele handkappen bieden naar mijn inzicht alleen bescherming tegen de wind. Van Acerbis zijn er wel handkappen met een aluminium beugel erin te koop, maar die vind ik te modern qua uiterlijk voor op mijn Dominator. Dat er iets anders kapot zou gaan ben ik eerlijk gezegd niet zo bang voor, het is een 4mm dik stuur met een brace...

Wat betreft risico's, ik heb de motor gekocht om offroad mee te rijden, vallen hoort hier bij ;)
 
Hebben jouw bandjes niet wat weinig profiel voor offroad?
Heb de Heidenau K60 Scout er op liggen, maar kom in de modder toch nog flink wat grip te kort.
De volgende wil ik nog wat grover hebben. Denk er trouwens ook over om bij vervangen ketting en tandwielen voor wat kleiner en achter wat groter te pakken dan origineel, wat er nu op ligt.
 
Ja, eigenlijk hebben ze wel te weinig profiel. Zijn Pirelli Scorpion een echte all-road band, en al een aardig eind versleten.

Op zand gaat t prima, maar zodra er klei of modder is dan is het glijden. Ik denk eraan om een set grovere misschien zelfs wel noppen banden te gaan kopen. Maar moet mezelf hier nog even in verdiepen wat betreft soorten en on-road eigenschappen. Want ik moet nog wel over de weg overal naar toe.
 
Banden voor zowel de weg als offroad zijn altijd een compromis.
Die K60 scouts zijn daarvoor een goede keuze.
Ik wil echter wat meer met rotweer het terrein in kunnen, en dan laten deze het toch echt afweten in de Limburgse klei. Zal deze toch eerst wat verder op moeten rijden voor ik nieuwe op leg.
 
~
Vandaag een setje hand bescherm beugels gemaakt. Had al een keer een remhendel afgebroken en dat is toch vervelend (zeker als je er dan achter komt dat je achterrem nauwelijks iets doet |( )
quote]

en je achterrem is behoorlijk belangrijk als je het zand in gaat :P
beugels heb je mooi gemaakt , :Y
 
heeft iemand nog een startmotor van een domi zwerven toevallig?
 
Ik niet, maar is zo'n ding niet te reviseren? Koolborstels moeten toch goedkoop te krijgen zijn?
anker is uitgefikt. Ik kan veel repareren, maar zelfs sevior en carmo kunnen deze niet opnieuw wikkelen.


Dus, heb je iets liggen, stuk mag ook, bied het aan.
 
Ik zie prijzen, waar je niet vrolijk van wordt. ;(
Kijk eens op ebay naar nx650 anlasser.
Misschien de moeite waard om eens op het forum van onze oosterburen een topic te starten?
(www.hondadominator.de)
 
Ik ga morgen een domi ophalen! *D

Zot, als het goed is krijg ik een zooi onderdelen erbij, volgens mij inclusief starter. Als je nog niks gevonden hebt kan ik het je laten weten als er 1 bij zit?
 
Ik ga morgen een domi ophalen! *D

Zot, als het goed is krijg ik een zooi onderdelen erbij, volgens mij inclusief starter. Als je nog niks gevonden hebt kan ik het je laten weten als er 1 bij zit?
graag :)
 
Een 88'er inderdaad, met een '90 blok. Zitten er op nieuwere minder kappen dan? Meer is ook niet echt mogelijk denk ik.. plastic fantastic.
 
Terug
Bovenaan Onderaan