Het alles dominerende NX650 Dominator topic - deel 2

Heb ook zon temp meter op mijn XS en die vind de koeler wel fijn scheelt een hoop.
 
TTTOO, Uhm sealtjes is echt geen geld 1 tientje hooguit vermoed ik zo.
gemakkelijk zelf te doen. mits je een kleppenlichter heb [*check, heb ik]

Wat ik betaalt heb:
4 klepzetels frezen 50,-
cilinderkop vlakken 25,-
reinigen/milieu 10,-


Hoop dat je er wat aan hebt.
 
Laatst bewerkt:
Dat ding moet zonder oliekoeler makkelijk lange stukken offroad kunnen rijden, zelfs met heel warm weer. Id dus denk ik ook dat het eerder aan je afstelling ligt. Heb er zelf eerlijk gezegd ook nooit last van gehad en ik rij bijna alleen maar in Amsterdam ;)
 
Laatst bewerkt:
In principe héb je al een oliekoeler.
Je frame functioneert als oliereservoir en als oliekoeler.
Vooral die voorste pijp doet best een hoop!
Als je er een extra koeler op zet moet je er wel een thermostaat tussen doen, te koude olie is namelijk ook niet best voor je blok!
 
Laatst bewerkt:
dank Tim !
ja heb een RR prima ding, maar geloof wel wat Zoran zegt als je afstelling goed is moet die het doen zonder extreem heet te worden. Maar goed vind het wel een handige toevoeging een oliekoeler nieuw radiateurtje 50,- bij de tuner. is niet duur
 
Tim toch nog een vraag,

Waar haal je je spullen en heb je laten honen/vlakken ?
 
In principe héb je al een oliekoeler.
Je frame functioneert als oliereservoir en als oliekoeler.
Vooral die voorste pijp doet best een hoop!
Als je er een extra koeler op zet moet je er wel een thermostaat tussen doen, te koude olie is namelijk ook niet best voor je blok!
Ja wel mooi systeem is dat hoe het frame een grote koeler is :)
je kan er een thermostaat tussen zetten denk ook wel verstandig anders word het miss te dik :)
en vergeet niet dat er meer olie in gaat :p
 
TTTOO, Uhm sealtjes is echt geen geld 1 tientje hooguit vermoed ik zo.
gemakkelijk zelf te doen. mits je een kleppenlichter heb [*check, heb ik]

Wat ik betaalt heb:
4 klepzetels frezen 50,-
cilinderkop vlakken 25,-
reinigen/milieu 10,-
cilinder honen 75.-
zuiger wiseco 101mm 175,-

Hoop dat je er wat aan hebt.


Z'n olie temp meter, vind ik echt klote. dat ding van mij lekt.....
Is niet in z'n gehaal in het frame te draaien heb al 2 oringen op elkaar geprobeerd maar helaas.
geloof dat het een JR was.
Als je het doet koop dan maar meteen een goede RR geloof ik dat het is , rond de 40 a 30 eu






Volgens mij kamp ik ook met te hete olie temperaturen.
Ik geloof dat er geen mist mag hangen, in het reservoir?
Nouja in iedergeval dwars door amsterdam met allerlei stoplichten tegen op een warme dag. Moest ie echt even afkoelen [begon flink te roken.]

*kan ook aan de afstelling liggen :(
te arm = te warm :)

Had mn XR ook last van, stationair en alles daar omheen werd ie vet warm en een keertje naar reivilo was niet leuk. overal 100+ graden (terwijl t best fris was) en af en toe roken ja. Heb nu een FCR40 en dat ding blijft best stabiel voor zover ik heb kunnen checken.. Met de oude carbs stond ie dus gewoon te arm..
 
Ja wel mooi systeem is dat hoe het frame een grote koeler is :)
je kan er een thermostaat tussen zetten denk ook wel verstandig anders word het miss te dik :)
en vergeet niet dat er meer olie in gaat :p
Tussen blok en frame kan je dus géén thermostaat zetten!
( tenzij je er êen hebt met een loop,) een thermostaat die gewoon blokt zal zorgen dat alle olie uit je frame niet naar je blok kan en dus draait je blok zónder olie!!
 
Tussen blok en frame kan je dus géén thermostaat zetten!
( tenzij je er êen hebt met een loop,) een thermostaat die gewoon blokt zal zorgen dat alle olie uit je frame niet naar je blok kan en dus draait je blok zónder olie!!
nee lijkt me geen goed plan, dan word er weinig rond gepompt :)
zitten mooie aansluitingen waar je de koeler en het thermostaat kan plaatsen op de NX650.
 
Hallo lieden,

Ik ben op zoek naar een CDI unit voor een NX650 of NX250. Heeft iemand van jullie iets liggen voor een fijne prijs? Alvast bedankt.
 
Iemand een mooi adresje voor een 17 inch velgje, zodat ik die kan laten omspaken op de achternaaf.

Ja, i know, is al 17inch, maar bedoel dan een 5j velg ofzo voor een 160 band :)

De achtervelg gaat dan naar voren (a la zoran) en krijgt een 120 bandje :)
 
Iemand een mooi adresje voor een 17 inch velgje, zodat ik die kan laten omspaken op de achternaaf.

Ja, i know, is al 17inch, maar bedoel dan een 5j velg ofzo voor een 160 band :)

De achtervelg gaat dan naar voren (a la zoran) en krijgt een 120 bandje :)

past 5j wel in je brug?

Outlaw racing verkoopt losse supermoto velgranden. spaken bij haan ofzo. of bon motoren..
 
Zoran had een adresje dat een stuk voordeliger aan omspaken doet dan Haan, je kan bij hem ook nieuwe velgen nemen ipv donor wiel. Zal strak even in het vorige topic spitten voor de website.
 
Hier heb ik m'n wiel om laten spaken, velg heb ik wel zelf aangeleverd.
Maar RijNooit had dit adres al ;)
Goeie service, vakwerk en erg netjes geprijsd. Let wel op dat een domi een naaf met een vreemd aantal spaken heeft waar maar weinig velgen voor te vinden zijn.
 
Laatst bewerkt:
Je kan ook even contact opnemen met xrmanu.
Door hem heb ik onder andere dat uit laten voeren en deze man weet echt alles van onze blokjes.
xrmanu
 
Laatst bewerkt:
Hier heb ik m'n wiel om laten spaken, velg heb ik wel zelf aangeleverd.
Maar RijNooit had dit adres al ;)
Goeie service, vakwerk en erg netjes geprijsd. Let wel op dat een domi een naaf met een vreemd aantal spaken heeft waar maar weinig velgen voor te vinden zijn.

Si senor, daar was ik al achter.

Qua 160 bandje, schijnt toch te passen?

jvdominator in "Het alles dominerende NX650 Dominator to..."

@jvdominator, kun je dit nog bevestigen? *D

Maar even voor de zekerheid.

De achtervelg past op de voornaaf toch, Zoran?
Dan blijft mn achternaaf over en daar ga ik een mooi velgje voor zoeken en dan laat ik beide velgen ROOOOD coaten!

Maak ik de bandjes whitewalls (zoals ik dat hier deed) en dan ziet dat er te cool uit.

RijNooit in "Caféracer CB250 ´74 projectje"

Beetje in de trant van.

28_10_2012_motomatic_sears_yuba_2_moped_02.jpg
 
Laatst bewerkt:
Si senor, daar was ik al achter.

Qua 160 bandje, schijnt toch te passen?

jvdominator in "Het alles dominerende NX650 Dominator to..."

@jvdominator, kun je dit nog bevestigen? *D

Maar even voor de zekerheid.

De achtervelg past op de voornaaf toch, Zoran?
Dan blijft mn achternaaf over en daar ga ik een mooi velgje voor zoeken en dan laat ik beide velgen ROOOOD coaten!

Maak ik de bandjes whitewalls (zoals ik dat hier deed) en dan ziet dat er te cool uit.

RijNooit in "Caféracer CB250 ´74 projectje"

Beetje in de trant van.

[afbeelding]


UBERPUCH!!!!!
:} :} :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan