Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Deel 4!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Koffer op de fazer gemonteerd. Viel nog niet mee, want hij kwam van marktplaats en de plastic keilbouten die erbij zaten om de houder aan de framebuizen te monteren ontbraken. Dan maar met echte keilbouten in een stuk flexibel pvc pijp gedaan. Zat ook moervast.

m7copz.jpg
 
gisteren beide motoren in mijn schuur geparkeerd.


de Honda in de hoek, omdat daar het een en ander aan vervangen moet worden: een pakking in het motorblok, en een van de voorpoten is lek. en eigenlijk moeten er nieuwe banden op.
de Kawasaki staat voor de deur, aangezien de kans groter is dat daar eerder mee gereden zal worden, in het voorjaar. hoe doe je het met de benzinetank, als je stalt: compleet volgetankt, of compleet leeg? ik heb bij beide motoren namelijk een (ongeveer) halfvolle tank.

en ja: ik moet mijn schuur uitmesten... :+
 
gisteren beide motoren in mijn schuur geparkeerd.
[~[url="http://i683.photobucket.com/albums/vv193/9kGriffin/GL500/1912547_570660336412352_1612354869267786317_o_zpsa60e4dfa.jpg"]afbeelding~][/URL]

de Honda in de hoek, omdat daar het een en ander aan vervangen moet worden: een pakking in het motorblok, en een van de voorpoten is lek. en eigenlijk moeten er nieuwe banden op.
de Kawasaki staat voor de deur, aangezien de kans groter is dat daar eerder mee gereden zal worden, in het voorjaar. hoe doe je het met de benzinetank, als je stalt: compleet volgetankt, of compleet leeg? ik heb bij beide motoren namelijk een (ongeveer) halfvolle tank.

en ja: ik moet mijn schuur uitmesten... :+

om roestvorming in je tank te voorkomen:volle tank.
 
Eensch!!!

En een flesje Forte2 stabiliseert de brandstof. Brandstof van tegenwoordig is van mindere kwaliteit waardoor je aanslag/bezinksel in je tank en carburateurs kunt krijgen.
Als de forte in de tank is gegooid motor tijdje laten lopen of een klein stukje rijden zodat het middel ook in de carburateurs en het brandstofsysteem zit. Straat op en neer is voldoende.
Scheelt in het voorjaar moeilijk starten, carburateurs leeg laten lopen etc.

om roestvorming in je tank te voorkomen:volle tank.
 
Ik zou voor de zekerheid alsnog de carburateurs even leeg laten lopen als je hem langere tijd stil zet. Dat is immers geen werk en dan vergomt er zeker niks.

Qua klusjes heb ik vorige week handvatverwarming geïnstalleerd en vandaag even de oliekoeler afgedekt zodat die wat beter op temperatuur komt.
Hier was het vandaag prima weer, dus ik heb een lekker gevarieerde rit gemaakt. Ging top en was merkbaar sneller op temperatuur, zonder te heet geworden. Expres aan het eind van de rit een stuk stad aangedaan, niks aan het handje.
Vlak bij huis even langs de BP en de tank vol gedaan met BP Ultimate.

En nu staat hij in de tuin op de middenbok. Is nu wel een beetje afgekoeld dus kan de hoes er weer over. Wachtend op de volgende mooie winterdag of totdat ik ergens naar toe wil/moet wat niet met de gewone fiets kan.
 
Laatst bewerkt:
Gedestilleerd water met toevoeging tbv smering eruit en anti vries koelvloeistof erin. Is ook zo wat he, wil je volgend seizoen gaan racen, is je koelsysteem kapot gevroren. :9
 
vandaag proefrit gemaakt op mijn (toekomstige) nieuwe motor.
Binnenkort heb ik een moto morini corsaro voor erbij:)

maar wat was het koud zeg:( had 5 lagen kleding onder mijn leren jas.
en nog een 2e paar handschoenen onder de jas zodat ik tussendoor ff warme handschoenen aan kon trekken
 
Vandaag het mobiel opgehokt ivm. de oldtimerregeling. Zijkoffers eraf, buddyseat eraf en staat nu onder een hoes de winter af te wachten. De accu eruit gehaald, die staat nu aan de druppellader. Alle benzineslangen er af gehaald, die gaan vernieuwd worden, evenals de benzinefilters. Vlotterkamers afgetapt, zodat alles nu droog staat.

Vorige week al de motorolie en het oliefilter vervangen. Ook toen de banden tot het maximum opgepompt. De tank zit nu vol met RON-98 V-power dus ik hoop dat hij begin maart gelijk wil starten.

Bedoeling is dat de hevig verroeste accubak gestraald gaat worden, evt. zelf elektrisch verzinken of een mooie laag verf geven.
 
Achterwiel lagers vervangen, leek wel of er stenen ipv kogels in zaten.
Speling is nu ook gelijk uit het achterwiel.

 
Laatst bewerkt:
Nieuwe accu voor besteld ( MZ winterspan ) omdat ik vanmorgen eerst geen knipperlichten meer had en later alleen nog een waxinelichtje in de koplamp :o

Thuisgekomen accu nagemeten maar is overleden, accu is exact 2 jaar oud maar erg weinig gebruikt omdat het vorige winter vrijwel niet gesneeuwd heeft of glad is geweest, wel regelmatig aan de druppellader gestaan.
 
12v adapter geplaatst, alleen nog niet aangesloten.
Moet nog zekering en knop tussen, en draden moeten nog gesoldeerd en geïsoleerd.
 
Rekening betaald vh onderhoud dat uitgevoerd is......dus voor 2015 mooi op tijd klaar. Nu het weer nog... :]
 
Begonnen met de accubak los te bouten. Maar toen het begon te regenen daarmee opgehouden omdat ik de motor toch wel droog onder de hoes wil hebben. Volgende keer verder gaan als het weer droog is.
 
Motor een beurtje gegeven, verse olie en filter + ketting schoongemaakt, gespannen en ingevet.

En aller belangrijkste! Een nieuwe (voor mij dan :+ ) RVS demper set gemonteerd. *O*
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan