Honda Rebel (CMX250 + CMX450), deel 5

Peter, ik zou bijna denken dat je vindt dat ik geen smaak heb!

Ookal weet ik dat dat persoonlijk is, dan vind je mijn vriendin zeker ook niks?

full


(Hier heeft ze nog lang haar, het korte wat ze nu heeft staat véél vlotter)

En ja, ze gaat bij me achterop!

Vandaar de Pan... :+
 
Volgende week zaterdag ga ik mijn nieuwe toerbuffel ophalen, dan kan ik op m'n gemak wat quality-time aan de Rebel spenderen. Want die BLIJFT!

full


Mijn probleem van het "inhouden" was vrijdag wel erg extreem, met moeite kon ik tijdens het invoegen op de snelweg een vrachtwagen voorbij komen.

En daarna een stuk max. 90, zéér langzaam op gang komend.

Snelweg af en na het stoplicht reed hij weer als vanouds.

Ik denk dat het een vacuumprobleem is, heb vandaag mijn originele slangetjes met nieuwe van de Brezan vervangen.

Komt het weer voor, ga ik met de CDI, bougies, carterontluchting of verder aan de gang.

Telkens dingen uitsluiten, ik heb daarnaast ook een stukje "zekerheid" erbij!

:)

Wat doen de rubberen "zakjes" bovenin de carburateurs eigenlijk?

Kan daar een scheurtje inzitten misschien?
 
Sander, maak eens een checklijstje van wat je al getest hebt en wat je nog wilt testen, dan houden we overzicht.

1) is bv je benzine toevoer gecheckt? daar zit een filter in de slang (niet bij iedereen) en in de kraan. En er zit een vacuümklep op net als in de carburateurs. En ja als die lek zijn heb je inderdaad een probleem.

2) misschien even een andere set carburateurs er op zetten? Daar is wel aan te komen denk ik met zoveel rijdende rebels in de club. hier op youtube zie je uitleg over dat rubber ding, de uitleg zit vrijwel aan het eind: http://www.youtube.com/watch?v=zUuVQfvWSnI

als je tijd hebt over een week of twee, dan kom je even hierheen en dan halen we de carburateurs er af en maken we hem schoon. dan controleren we alle sproeiers en vergelijken we de instellingen met een van mijn carburateurs. In deze video zitten wel een paar leuke dingen: http://www.youtube.com/watch?v=y836ZPjvoMI

Ik heb ook een stel vacuumklokjes waarmee we de carburateurs kunnen synchroniseren. Goos heeft daar de meest ervaring in. als je even zoekt hier in de berichtjes zul je zijn commentaar wel vinden. hier op youtube zie je hoe dat bij een viercilinder gaat. je zult daaraan ook moeten kunnen zien dat als de vaccuumrubbers ergens lekken dat de druk te laag wordt. http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=t0qf11BOx6o&feature=endscreen

voor de 250 vond ik vandaag een filmpje op YouTube over hoe een carburateur uit elkaar te halen. Soms moet je bij het uitdraaien van een sproeier even tellen hoeveel slagen je maakt als je hem er uit draait en dat noteren:
http://www.youtube.com/watch?v=RIa23_0Hn9I

3) je CDI is ook een kandidaat: inderdaad. maar hoe controleer je die? Tijdelijk met een andere CDI gaan rijden is een oplossing. We zouden ze eens kunnen wisselen dan gaan we samen rijden en kijken of de storing bij mijn rebel opduikt. Of ik neem een van mijn reserves en we rijden daarmee, maar dan weet je nog niet of die van jou echt defect is. Ik zie liever de fout mee verhuizen naar een andere motor.

4) zijn de hoogspanningskabels naar de bougies wel goed waterdicht en in de bougiekap gedraaid en aan de andere kant in de bobine? soms zitten die los en is het van het weer afhankelijk of je die storing krijgt. Of zit er een barstje in de bougiekap? Kun je visueel inspecteren.

5) ik ben benieuwd naar het gedrag als hij inhoudt. zeker weten dat er niet een cilinder uitvalt? kun je de bougiekabels kruislings wisselen bij jou? soms zijn ze daar net te kort voor. je moet ze zo kunnen wisselen want ze vonken tegelijk, ook als de uitlaatslag van de cyclus aan de gang is (knalt je uitlaat zo lekker van als er nog wat niet verbrand gas in zit...)

Zo heb ik al vijf punten. Best is die in je nieuwe post aan te halen en even aan te passen als je weer iets ontdekt of uitgeprobeerd hebt.

PS: mooi blauw stukje tuppaware heb je daar ... })
 
Laatst bewerkt:
Peter... Blij met jou... En jouw... Genomen moeite.

Ik leer graag bij en heb de logica achter dingen graag duidelijk voordat ik: JA! zeg op de vraag: Snap je het nu?

Mijn Rebel heeft dit probleem pas sinds enkele maanden en er moet uiteraard een reden voor zijn.

Dingen uitsluiten is hierbij de juiste manier van aanpak, fijn dat je met een stappenplan komt om het OVERZICHT te behouden.

De carburateurs heb ik los gehad en schoongemaakt, hierbij heb ik ook met een "stipje" aangegeven hoe ver de sproeiers vastgedraaid waren.

Maar er waren ook sproeiers(?) die volgens het boek in de fabriek waren afgesteld, hier ben ik van af gebleven. Stond in het boek...

Daarna zijn ze gesynchroniseerd, de vacuümslangetjes zijn afgelopen weekend vervangen.

Een collega ergens op de school waar ik werk weet er ook veel van en die gaf me nog wat punten, heeft hij gelijk?

Hij zei dat ik de bougiekap van de bougie af moest trekken tijdens het stationair lopen, dan zou de motor MOETEN blijven lopen, weliswaar op 1 cilinder.

Bij een stoplicht trok ik de linkerkap er af en de motor bleef lopen... Bij het gas geven een beetje pruttelen en licht knallen.

Toen ik de rechterkap er af trok sloeg de motor meteen af.

Weer gestart en wegrijdend had ik toen een paar honderd meter mijn "euvel"... Interessant!

Gestopt, rechterkap eraf, erop en toen reed hij weer gewoon.

Heel kort een klein hikje van inhouden op de snelweg...

De bougiekabel(s) zijn dus verdacht, dit is absoluut mijn puntje van inspectie voor vanavond.

Bedankt voor alle hulp, alleen hiervoor blijf ik dit stukkie forum en m'n Rebel al trouw!

Voor wat betreft het blauwe stukje Tuppaware...

Ik wilde wat meer geluk in het leven, dus een nieuwe vriendin of een nieuwe motor.

Op advies van mijn vriendin heb ik toen maar voor een andere motor gekozen... :+
 
Ik heb de bougiekabels net kruislings verwisseld, hier rijd ik morgen mee naar m'n werk.

Ondanks de verwisseling nog steeds: linkerkap eraf, motor blijft lopen.

Rechterkap eraf, motor slaat af...

Die afspraak met mooi weer gaat sowieso zeker plaatsvinden! 8-)
 
misschien iets gas bijgeven of stationair wat hoger afstellen, Sander, als je dat doet. Want stationair kunnen de cilinders verschillend zijn, dan heeft de linker net iets meer nodig en hield de rechter de statonaire rotatie aan de gang. Als de linker dan toch wel in staat is door te draaien is er niet zoveel aan de hand lijkt me. Moet je veel gas bijgeven om op de linker cilinder wel doordraaien mogelijk te maken dan wordt het tijd om de compressie van de beide cilinders eens te gaan opmeten en vergelijken.

Ik ben trouwens van plan een compressie meetsetje bij Conrad te bestellen. Moet even naar de diameter van de bougiegaten kijken. weet die niet uit mijn hoofd.
 
Hi folks, sprak Elli (nickname: rebelli) nog eventjes, kennen jullie haar nog? Ze had vroeger een witte Rebel, ze was er bij in Harderwijk in 2008. Hier nog een tweetal foto's uit die tijd:
full

full

Hier nog wat foto's, met Elli en andere (oude) bekenden:
full

full

full

full

full

full

full

full

full

full



Hier zijn wat nieuwe fotos aan toegevoegd. Elli was foto's verloren en ik dacht daarom, laat ik eens in mijn archief duiken! Groetjes RebElli!

Ik heb ook nog videootje daarvan, maar die zijn te groot voor MF. Wil je toegang tot alle foto's en video's, PB me dan even je email adres, dan krijg je toegang tot de map in mijn Google Drive en kun je ze allemaal ophalen.


*O* *O* Prachtige mensen met prachtige machines :] :] ...
 
Laatst bewerkt:
Foto's van meerdere Rebels blijft mooi, helaas waren wij ook daar niet bij.
Wie weet bij een volgende meeting na de vakantie.
 
@Peter R.O.: helemaal waar en ja hopelijk zien we elkaar nog eens dit jaar. Als het me lukt een paar mooie rijdende rebels te verkrijgen dan ga ik zeker daarna er mee rijden en zoeken we wel weer een mooie plekje. en misschien wel in de vakantie zelf!

@Henkozzy a.k.a. Ouwe Rocker: nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag, Ouwe 'Rucker' ... ;) ... :]
 
Laatst bewerkt:
Hi folks, sprak Elli (nickname: rebelli) nog eventjes, kennen jullie haar nog? Ze had vroeger een witte Rebel, ze was er bij in Harderwijk in 2008. Hier nog een tweetal foto's uit die tijd:
[afbeelding]
[afbeelding]
Hier nog wat foto's, met Elli en andere (oude) bekenden:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]


Hier zijn wat nieuwe fotos aan toegevoegd. Elli was foto's verloren en ik dacht daarom, laat ik eens in mijn archief duiken! Groetjes RebElli!

Ik heb ook nog videootje daarvan, maar die zijn te groot voor MF. Wil je toegang tot alle foto's en video's, PB me dan even je email adres, dan krijg je toegang tot de map in mijn Google Drive en kun je ze allemaal ophalen.


*O* *O* Prachtige mensen met prachtige machines :] :] ...
Mooie foto,s o.a. met Rob
 
Hallo Allemaal,

Was even te druk met van alles en nog wat maar heb jullie toch maar weer opgezocht hier.
Iedereen die jarig is geweest alsnog van harte en vele jaren!!

Mijn eigen motortje krijgt volgende week twee nieuwe bandjes.
Onderhoudsbeurtje door mijn eigen "monteur" o.a. remvloeistof, etc.
Mijn helm een nieuw vizier.
En dan met mooi weer begin augustus weekend naar Limburg en dan moet alles in orde zijn.

En de berichtjes hier ga ik weer volgen! :Y

:W
 
Goedeavond iedereen hier,
ik ben nieuw bij het motor-forum.
Sinds kort heb ik een Honda Rebel, tevens mijn eerste motor.
En via honda-rebel.nl ben ik hier terecht gekomen.
Voorheen was ik een fanatiek Smart rijder geweest en was ik altijd actief op het Smart forum.
Er waren ook regelmatig Smart/cabrio toertjes waar ik graag aan deel nam of organiseerde.
Ik heb eigenlijk geen idee wat ik van dit forum kan/mag verwachten, maar 't zag er in ieder geval gezellig uit. Gr. Robin!
 
Welkom RobinH,

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het een hele leuke gezellige groep is.
En ja er zijn soms meetings, meestal naar Harderwijk of bij iemand thuis vandaan.
En ik weet dat RebelPeter altijd nog eens zijn oude record van het aantal Rebelts op een lijn wil verbeteren!

Leuk dat je op een 250 rijd, doe ik nml ook.
 
Hallo robinh, volgens mij is het hier komkomertijd...! Maar als nog van harte welkom hier. Zelf ben ik al een tijdje rebel af, maar heb er altijd veel plezier aan beleefd. Maar misschien is er binnen kort weer eens een meeting???
 
Ja, het staat inderdaad een beetje stil ... maar misschien dat er nog iemand een leuke rit van plan was te make een deze dagen?
 
Leuk te horen!
Veel mensen met vakantie waarschijnlijk, een meeting/rit zal zeker mooi zijn.
Maar met een paar graadjes minder iets beter vol te houden.
 
Ha RobinH welkom natuurlijk hier! Vertel eens wat over je Rebel en misschien kun je hem laten zien? Ben je trouwens een toerder of een beetje een DHZ-er dus ook niet vies van wat techniek? We hebben hier beide typen door elkaar zitten, ik ben beide zeg maar. Als komt er van toeren de laatste tijd weinig omdat andere werkzaamheden de aandacht vragen en eigenlijk had ik nu mijn blokjes open hebben willen liggen om daar één goede van te maken! En je hebt Smart gereden? Hoe beviel dat? Geef ff een link door als je daar ergens iets van hebt staan, altijd interessant eens wat nieuws te horen want ik heb me altijd afgevraagd hoe die dingetjes rijden.
 
dan maar gewoon ff spammen met mijn nieuwe uitlaat...
cbu5

om de rust wat te doorbreken :9
Goos
 
Laatst bewerkt:
Ja hoor, dat gaat prima. je moet alleen de rechterhand een beetje onder controle houden :Y
maar het gaat allemaal heel soepel en het rijdt heerlijk relaxt.
 
het belooft wel superheet te worden die dag. maar goed idee, beide dagen is wel een mouw aan te passen wat mij betreft. liefst wel rond 11u of ietsjes later
 
Terug
Bovenaan Onderaan