Honda Rebel (CMX250 + CMX450), deel 5

gister de rebel ook weer eens laten lopen na zijn open hart operatie :P nu verder op-/afbouwen en dan binnenkort weer rijden

20170504_210243_zpspvbnyxqm.jpg
 
Overigens heb ik een sloper staan waar een kompeet uitlaatsysteem onder zit. Ik dacht van Jama.

Mocht er iemand interresse hebben (voor ik het op MP zet) dan hoor ik het wel. Het heeft de originele looks, alleen zijn de dempers wat dikker.
 
De Rebels zijn geweldige motorfietsen om te verbouwen. Heb er twee in opdracht verbouwd nl een CMX250 en een CMX450. Leuk om te doen en heerlijk om te rijden.

Groeten aan alle Rebel-rijders[afbeelding]
[afbeelding]
WOW dat ziet er vet uit!
Ik ben zelf bezig met een rebel 450, idd supper apparaten om te verbouwen.
De bopper rear fenders zijn klasse! dat maakt dit model af.
Ik zoek ook dit soort fenders heb jij een adresje?
Gr Gator
 
Vraagje, ik heb een nieuwe accu nodig. Nu is mijn rebel uit '85 en aangezien ik geen verstand van accu's heb is mijn vraag of ik de standaard accu moet hebben of kan ik een andere aanschaffen.

Deze heb ik nu, yuasa accu yb9l-b Yuasa Accu YB9L-B
 
Hallo Rebel fans,

Ik heb gister mijn eerste motor, een Honda Rebel 250 uit 1987, aangeschaft. Het is de bedoeling om deze om te bouwen tot een bobber. De motor heeft 2 jaar stilgestaan dus ik ga dit weekend eerste kijken of ik hem aan de praat krijg. Als dat lukt dan gaat het project van start!

Nu heb ik al verschillende onderdelen gezien die op het internet te koop zijn maar er zijn 2 dingen die ik bijna nergens kan vinden. Een laag/plat achter spatbord (die de vorm van de band volgt) en een plat zadel met vering. Heeft er hier iemand tips over waar ik deze onderdelen zou kunnen vinden?
 
Gisteren eindelijk mijn Rebel aan de praat gekregen. Hij doet het weer na het uit elkaar halen voor zo een lullig rubbere O ringetje ergens midden in het blok. Hij lekt niet meer, dus dat is goed gelukt :-)
Dus nu maar lekker gaan genieten van mooi weer en leuke tochtjes in Nederland.

Leejoow, bedankt nog voor de tips
 
kijk eens op "Westland Customs, hebben ze ook zadels.
Ik vind persoonlijk de rear fender bij de rebels (250/450) niet bij dit model horen.
Succes!
 
Remklauw revisie

Vanmorgen ben ik begonnen met het schoonmaken van de remklauw. Met een herverbouwd gebaksvorkje heb ik de smalle groef waar de stofring in komt schoongekrabt, de andere groef voor de keerring was vrijwel schoon. Daarna de nieuwe rubberringen ingevet met het bijgeleverde vet en geplaatst, dan de spiegelgladde zuigers er weer in. Dat ging heel wat makkelijker dan het verwijderen! De nieuwe remblokken zijn zo dik dat het allemaal net past. Voor de klauw weer gemonteerd kon worden moest ik het voorwiel nog plaatsen. Eerst de aandrijving van de snelheidsmeter schoonmaken want die zag er niet uit dus alle vet er uit, schoonmaken, nieuw vet er in klaar. Als laatste de nieuwe remleiding gemonteerd. Daarna de werkplaats opruimen. Morgen het remsysteem vullen en ontluchten.

full


full


full
 
Zet gee a en! :t

Ik ben wel benieuwd naar hoe je de nieuwe remleiding ervaart.
(zelf nog niet aan toe gekomen... )
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Heb voor 2 weken en Honda Rebel450 uit 86 gekocht voor mijn vrouw die met haar rijbewijs bezig is.
Nu heb ik volgende probleem hij start en rijd goed tot die warm word ca. 10 tot 15 min. Rijden dan valt hij stil en springt niet meer aan. Heb en keer de bougie uitgedraaid en er kwam geen vonk effen en kwartier half uur wachten en hij springt weer aan.

Dacht dat het de bobine was dus die heb ik gisteren vervangen plus nieuwe kabel,Bougiestekker en Bougies ma helaas na en 15 rijplezier (moet wel zeggen hij draaide wel soepeler met de nieuw spullen) stond ik weer stil effen wachten tot die afkoelde en hij start weer???

Iemand hier nog en idee wat het probleem kan zijn?
Heeft de rebel 450 en condensator? wen ja war zit die?

Groetjes,
Micha

full
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Heb voor 2 weken en Honda Rebel450 uit 86 gekocht voor mijn vrouw die met haar rijbewijs bezig is.
Nu heb ik volgende probleem hij start en rijd goed tot die warm word ca. 10 tot 15 min. Rijden dan valt hij stil en springt niet meer aan. Heb en keer de bougie uitgedraaid en er kwam geen vonk effen en kwartier half uur wachten en hij springt weer aan.

Dacht dat het de bobine was dus die heb ik gisteren vervangen plus nieuwe kabel,Bougiestekker en Bougies ma helaas na en 15 rijplezier (moet wel zeggen hij draaide wel soepeler met de nieuw spullen) stond ik weer stil effen wachten tot die afkoelde en hij start weer???

Iemand hier nog en idee wat het probleem kan zijn?
Heeft de rebel 450 en condensator? wen ja war zit die?

Groetjes,
Micha

[afbeelding]

Hmm....

Ik denk dat je nu richting CDI of pulsgever moet gaan zoeken. Alleen zit die pulsgever in het blok. Die is even wat lastiger om te vangen. De CDI zit makkelijker, daar ben je al bij in de buurt geweest want die zit naast de bobine.

Heb je iemand in de buurt met een 450? Dan zou je de CDI even om kunnen wisselen om het te proberen.
Ik heb er verschillende liggen maar ik zit niet echt in de buurt....
 
Hoi leejoow
Dank je wel voor de antwoord

Nee ken helaas niemand met en cmx450

Is de cdi dat blokje aan de rechte kant van het frame?

Kan ik zo en cdi van u kopen?

Groetjes
Micha
 
@Simon, heb jij alle oude doorvoerrubbers van de oude remleiding over kunnen zetten op de nieuwe? En hoe zit het nu met die plek bij de voorvork waar de oude remleiding beschadigd was?
Ik zit het zo eens te bekijken maar het lijkt allemaal niet vanzelf goed te gaan... :?
 
Laatst bewerkt:
Hoi allemaal

Effe en update de Rebel doet het weer uitstekende was de pulsgever die kapot was
Nogmaals bedankt voor de tips een leejoow bedankt voor de onderdelen en de snelle verzand top 😎👍
Wen mij vrouw nu donderdag de examen haalt kunnen wel samen lekker toeren

En fijne zondag
Micha
 
BY THE WAY! als je oppervlakte roest op alle chroom onderdelen vooral de knipperbollen behandeld met alluminium foli en azijn dan vliegt t er af en wordt weer mooi glimmend. Gewoon een propje allu en dopen in azijn ;)
 
Iemand al eens mee gemaakt dat het versnellingspookje afbreekt bij het rijden? Ik was gelukkig maar een klein stukje van huis weg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan