Honda Rebel (CMX250 + CMX450), deel 5

Kan een rebel 450 kopen voor een leuk bedrag.
Leuk om in de winter aan te klussen of te verbouwen.

Nu ben ik zelf 1.86 en 95kg...even los van het lage vermogen, gaat dat een beetje passen ?

En hebben jullie nog mooie ploatjes van omgebouwde rebels..
 
Met 1.86 op een Rebel? Dapper hoor. :)
Ter indicatie: ik ben 1.76 en heb de voetsteunen 10cm naar voren gezet omdat ik het allemaal net te krap vond. Maar da's persoonlijke smaak, en als je 'm toch gaat verbouwen kun je ook meer ruimte maken natuurlijk. Het vermogen is genoeg, het is geen racer maar een cruiser, dus gewoon lekker relaxen op dat ding.
 
Voor de liefhebbers;
Ik heb een viertal sets zadels aangekocht (de kleintjes en de grote) waarvan er één set met nieuws skai is overtrokken.

PM maar als je interresse mocht hebben.
 
Hallo Rebel Heads. Ik ben voor mijn Rebel
450 op zoek naar een carborateur. De mijne is niet meer schoon te krijgen, blijft haperen op een cilinder. Rebuild sets zijn ook niet te vinden. Vandaar dat ik naar een goed werkende tweedehands op zoek ben.
 
Hallo Rebel Heads. Ik ben voor mijn Rebel
450 op zoek naar een carborateur. De mijne is niet meer schoon te krijgen, blijft haperen op een cilinder. Rebuild sets zijn ook niet te vinden. Vandaar dat ik naar een goed werkende tweedehands op zoek ben.

Heb ik. PM maar.
 
He allemaal,
Ik ben een redelijke nieuwe maar zeker enthousiaste rebelrijder!
Afgelopen zomer een rebel voor 100 eu op de kop getikt en heb hem in de tussentijd opgeknapt. Heb onder andere een mooie nieuwe voorwiel van @Leejoow .

Momenteel loopt de motor niet of nauwelijks. Ik ben er onder andere achter gekomen dat de kleppen veel te strak afgesteld stonden.
Dus daar ga ik nu naar kijken. Ook even de carb's stellen en dan kan ik hopelijk snel de weg weer op.

ben van plan om nog een achterspatbord te monteren.

Alsnog bedankt voor het voorwiel @Leejoow ! Binnenkort nieuwe bandjes erop (als hij loopt) en dan kom ik weer even langs.
 

Bijlagen

  • IMG_0144.JPG
    IMG_0144.JPG
    372,4 KB · Weergaven: 32
  • IMG_6295.JPG
    IMG_6295.JPG
    347,3 KB · Weergaven: 35
He allemaal,
Ik ben een redelijke nieuwe maar zeker enthousiaste rebelrijder!
Afgelopen zomer een rebel voor 100 eu op de kop getikt en heb hem in de tussentijd opgeknapt. Heb onder andere een mooie nieuwe voorwiel van @Leejoow .

Momenteel loopt de motor niet of nauwelijks. Ik ben er onder andere achter gekomen dat de kleppen veel te strak afgesteld stonden.
Dus daar ga ik nu naar kijken. Ook even de carb's stellen en dan kan ik hopelijk snel de weg weer op.

ben van plan om nog een achterspatbord te monteren.

Alsnog bedankt voor het voorwiel @Leejoow ! Binnenkort nieuwe bandjes erop (als hij loopt) en dan kom ik weer even langs.


Altijd welkom!
 
Ik heb inmiddels sinds eind vorig jaar mijn intrek gedaan in een gehuurde werkplaats.
Aangezien ik veel te veel slopers en onderdelen heb moest ik dat ergens op één plaats kwijt kunnen. Ik heb inmiddels de boel redelij op orde, en heb nu een zolder vol met onderdelen. Niet alleen 450, maar nu ook 250 en wat dingetjes zelfs van de CA125.

Alhoewel het nog niet helemaal klaar is, kan ik er inmiddels aan motoren werken, en heb de boel redelijk georganiseerd opgeslagen. Dus, zoek je onderdelen, neem gerust contact op. Via Markt Plaats ben ik makkelijk te vinden op de Rebel advertenties van Leo.

Ben ook begonnen met een bok te maken om motorblokken in te kunnen zetten voor proef te draaien.

Van de week bijvoorbeeld nog een hele mooie set carburateurs verkocht en die zitten u in het vliegtuig op weg naar Louisiana.
Daar heb ik wel wat (leerzame) uurtjes in moeten steken alvorens ze perfect waren, maar heb daar wel al diverse nieuwe afdichtingen voor kunnen krijgen middels doodsimpel passen en meten.
Dat hoeft echt niet duur te zijn ben ik nu wel achter, want de originele delen zijn echt belachelijk duur. Ik heb bijvoorbeeld ook een trucje bedacht om de acceleratie pomp weer dicht te krijgen. Dat soort dingen.
 
Een Facebook pagina? Hoe heet deze eigenlijk?
Heb al een paar jaar geen Rebel meer, maar wel jaren gehad en nog altijd blijft ik ze leuk vinden.
 
  • Leuk
Waarderingen: 1970
Hoi hoi, ik heb een Honda 450 gekocht. Hij mag vast overwinteren in mijn schuur en tegen de tijd dat het voorjaar is hoop ik ook mijn rijbewijs te hebben.;)
Hij ziet er mooi uit alleen de zadeltassen hebben hun beste tijd gehad, daar heb ik nu iets anders voor gekocht. Eens kijken of ze eraf kan halen want ze zitten vast onder de buddyseat '( . Ik zal hier regelmatig kijken en ik zal ook vast wel eens wat te vragen hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: 1970
Hoi en welkom! Om die los te krijgen moet je ook het zadel los halen, daar zit hij soort van "ondergeschoven". Dat loshalen doe je met die grote bout waar ook je tank mee vast zit. Heb je foto van de Rebel? :D
 
Een Facebook pagina? Hoe heet deze eigenlijk?
Heb al een paar jaar geen Rebel meer, maar wel jaren gehad en nog altijd blijft ik ze leuk vinden.
Ik heb er ook 5 jaar veel plezier aan beleeft
Nu inmiddels een echte oer rebel
( Harley davidson xr 1200 )
Wat echt een belevenis op zich is om mee te rijden
Maar blijf een rebel leuk vinden ( oude liefde roest niet )
 
Ik heb er ook 5 jaar veel plezier aan beleeft
Nu inmiddels een echte oer rebel
( Harley davidson xr 1200 )
Wat echt een belevenis op zich is om mee te rijden
Maar blijf een rebel leuk vinden ( oude liefde roest niet )
Ik ben maar een ukkie dus kan geen zware motor hanteren, ik hoop straks ook een tijdje te kunnen genieten van de Rebel.
Harley's zijn ook erg mooi hoor!
 
Terug
Bovenaan Onderaan