Motor-Forum Boetepot V - Nieuwe poging!

klein rijtje binnen gehad dit jaar.
5 te hard buiten bebouwde kom 55 waar ik 50 mocht€31,-
116 waar ik 100 mocht, €125
125 waar ik 100 mocht €215
pot weer aardig gesponsord dacht ik zo
 
Ik was wel eens benieuwd hoe het verkeer was zonder controle. Begrijp mij goed, ik baal ook als ik een boette krijg.
5 km te hard buiten de bebouwde kom 31,-
 
Autoweg buiten bebouwde kom (Piet Heintunnel, Amsterdam):

Toegestaan: 50
Gereden: 71
Gecorrigeerd: 68
Boete: €152,00

Snelweg (Rijksweg A10 Amsterdam):

Toegestaan: 100
Gereden: 115
Gecorrigeerd: 111
Boete: €87,00

*O*

Mijn eerste bekeuringen op de motor!

Voor die laatste wil ik bezwaar aantekenen, iemand ervaring daarmee? Of een topic wat ik kan doorlezen? :)

kijk eens op flitsservice hier is een heel topic over. Bezwaar maken is volgens mij een optie bij deze tunnel...
 
Belgische euro's tellen ook?

Eupen € 570,21 aan boete, opcenten, bijdrage aan het als gevolg van laagvliegende VFR's onthutste Belgen steunfonds, opcenten en een schijntje voor de rechtbank.... :(

En daar gaat mijn potje voor de Akra.... :(
 
Laatst bewerkt:
Als rechtgeaarde "snelheidsduivel" heb ik ook een enorme snelheidsovertreding begaan.
58 op de provincialeweg in Krommenie, Waar je dus 50 mag.
38 euro voor de pot.....
 
Ik had er ook weer 1 .

46€ voor ... Overschrijding bbk.

Mijn totaal is nu met de motor 1846 in 2 bekeuringen :')
 
Wel jammer dat ik in het vorige deel niet in de Club van 1000 ben gezet, maar ik ga dit jaar geen nieuwe poging doen :+
 
De hoogte van de boetbedragen gaat echt #$%^&* nergens meer over! :(

Helemaal met je eens!
Ik voel het gewoon in mijn portemonnee als ik al die bedragen zie...

Heb gelukkig nog niets gehad maar gister wel geluk gehad met de motoragent :)

Na de motor weer werkend gekregen te hebben even uittesten op de rondweg, sta ik bij een rotonde te wachten totdat ik weer verder kan. Komt er een agent op de motor naast mij staan:
Agent: "Reden wij niet een beetje hard?".
Ik: "Dat kan kloppen, ik trok een beetje door. Ziet u, hij doet het pas weer net"
Agent: "Letten we in het vervolg een beetje op de snelheid, je zal niet de enige zijn die zich doodrijdt dit weekend. Maar veel plezier nog"

Aangezien ik de hele politiemotor niet gezien had was ik wel blij dat ik zo door mocht rijden :P
 
Vind het maar weer een rare agent met z'n doodrijden
zowiezo hebben motoragent bij mij afgedaan sinds kort.

maar ik heb overigens nog steeds geen schikkingsvoorstel in de post gehad. 1 april aangehouden en er moet dan toch binnen 10 dagen een boete worden uitgedeeld door de ovj.
 
ik ga er ook weer één binnen krijgen

stukje fietspad gepakt omdat ik anders gigantisch om moest rijden (wat ik normaal altijd doe, maar had haast dit keer).

Ja hoor, staat er een agent in een zuurstok Golf te posten aan het eind van het pad. Blijkbaar gebeurt het vaker :')

Doe het één keer: bam, 130 euro volgens de OM boetebase B|
 
Vind het maar weer een rare agent met z'n doodrijden
zowiezo hebben motoragent bij mij afgedaan sinds kort.

maar ik heb overigens nog steeds geen schikkingsvoorstel in de post gehad. 1 april aangehouden en er moet dan toch binnen 10 dagen een boete worden uitgedeeld door de ovj.
Nee hoor. Pasje in moeten leveren?

Zo ja over 2 maanden mag je weer. Dit is al duizend keer voorbij gekomen. Ff zoeken en je hebt antwoord.
 
Helemaal met je eens!
Ik voel het gewoon in mijn portemonnee als ik al die bedragen zie...

Heb gelukkig nog niets gehad maar gister wel geluk gehad met de motoragent :)

Na de motor weer werkend gekregen te hebben even uittesten op de rondweg, sta ik bij een rotonde te wachten totdat ik weer verder kan. Komt er een agent op de motor naast mij staan:
Agent: "Reden wij niet een beetje hard?".
Ik: "Dat kan kloppen, ik trok een beetje door. Ziet u, hij doet het pas weer net"
Agent: "Letten we in het vervolg een beetje op de snelheid, je zal niet de enige zijn die zich doodrijdt dit weekend. Maar veel plezier nog"

Aangezien ik de hele politiemotor niet gezien had was ik wel blij dat ik zo door mocht rijden :P




Volgende keer even stamnummer vragen en een klacht indienen!!! Dit soort agenten is de zuurstof in de lucht niet waard , sorry aan alle dienders hier maar dit vind ik niet normaal en klinkt als een verwensing.
 
Vind het maar weer een rare agent met z'n doodrijden
zowiezo hebben motoragent bij mij afgedaan sinds kort.

maar ik heb overigens nog steeds geen schikkingsvoorstel in de post gehad. 1 april aangehouden en er moet dan toch binnen 10 dagen een boete worden uitgedeeld door de ovj.

Nope, alles boven de 30 te hard (op snelwegen 40 te hard) is strafrecht. Het enige wat er binnen 10 dagen moet gebeuren is de beslissing van de Ovj of je je rijbewijs terugkrijgt, wat tegenwoordig standaard 2 maanden invordering is. Over 2 maanden ontvang je je rijbewijs terug met de post, en over ongeveer een jaar mag je je bij de rechter melden.
 
Nope, alles boven de 30 te hard (op snelwegen 40 te hard) is strafrecht. Het enige wat er binnen 10 dagen moet gebeuren is de beslissing van de Ovj of je je rijbewijs terugkrijgt, wat tegenwoordig standaard 2 maanden invordering is. Over 2 maanden ontvang je je rijbewijs terug met de post, en over ongeveer een jaar mag je je bij de rechter melden.

Nee hoor, je krijgt eerst een uitnodiging om bij de OvJ op de koffie te gaan...daar ben ik er heel genadig vanaf gekomen ;)
 
Nee hoor. Pasje in moeten leveren?

Zo ja over 2 maanden mag je weer. Dit is al duizend keer voorbij gekomen. Ff zoeken en je hebt antwoord.

Was vergeten erbij te melden dat ik 2 weken geleden al bezwaar heb ingediend en nu dus 23 april moet voorkomen (sorry, typte voorgaande post op de fiets en wat gehaast :/ )

Ik vraag me alleen af of de ovj inmiddels wel al het schikkingsvoorstel aan mij doet, of dat hij dit pas doet nadat ik ben voorgekomen.

Edit: Zo te lezen hoeft dit schijnbaar niet binnen 10 dagen te gebeuren?
 
Laatst bewerkt:
Het schikkingsvoorstel in strafrecht kan tot 3 jaar na de overtreding gebeuren, de beslissing omtrent je rijbewijs moet binnen 10 dagen gebeuren (bericht over of je hem mag houden of hij ingevorderd blijft)
 
Tegenwoordig blijft het rbw standaard 2 maanden ingehouden dus lijkt me weer een overbodige regel maar goed.

Dan kan ik dus nog wat sparen als het meezit :+

THX voor de info allemaal
 
Was vergeten erbij te melden dat ik 2 weken geleden al bezwaar heb ingediend en nu dus 23 april moet voorkomen (sorry, typte voorgaande post op de fiets en wat gehaast :/ )

Ik vraag me alleen af of de ovj inmiddels wel al het schikkingsvoorstel aan mij doet, of dat hij dit pas doet nadat ik ben voorgekomen.

Edit: Zo te lezen hoeft dit schijnbaar niet binnen 10 dagen te gebeuren?

Kijk maar uit. Dadelijk krijg je daar ook nog een prent voor ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan