Ducati Multistrada 620 /1000 /1100

Hoi Imre,

Laat dat foto's plaatsen even een tijdje rusten, wordt er knetter gek en chagerijnig van.
Heb van alles geprobeerd maar het lukt tot nu toe nog niet, doe iets verkeerd, maar wat.


Gaan er trouwens nog mensen van hier 21 april naar Arnhem ????
Zou leuk zij als we met een leuke hoeveelheid 1000 / 1100 Multi's daar aanwezig zijn.
Hoop jullie allemaal daar te zien.

Groet Siep
 
Gaan er trouwens nog mensen van hier 21 april naar Arnhem ????
Zou leuk zij als we met een leuke hoeveelheid 1000 / 1100 Multi's daar aanwezig zijn.
Hoop jullie allemaal daar te zien.

Groet Siep

Hoi Siep,

Zover loopt mijn planning nog niet. Heb er wel over nagedacht om een keer naar dat event te gaan. De foto's van vorig jaar zagen er leuk uit, dus wie weet.

Kom er nog op terug.
 
Zo, de eerste rit voor het jaar is in de planning. Als het goed is ga ik, samen met twee vrienden, het derde weekend van april Luxemburg onveilig maken. Heb er zin in! :]

Iemand anders al plannen voor een weekend of vakantie? En natuurlijk waar naar toe?

Groeten,

Imre
 
Hoi Imre,

Heb eigenlijk nog niet echt iets gepland staan.
Eerst zondag 14 april het Rondje Regio van Ducati Club Ned, bij + 10 en droog weer.
Daarna zondag 21 april het Multistrada Treffen in Arnhem.
En in juni het Ducati Bella Olanda weekend niet te vergeten.
En in September hoogst waarschijnlijk nog een weekend in de Eifel met wat andere Ducatisten. En voor de rest zien we het wel, kijk wel of er nog iets leuks voorbij komt.

Imre, moet zeggen dat er hier weinig gebeurt op dit forum.
Liggen alle MTS 620/ 1000 / 1100 rijders allemaal nog te slapen.
Kneutsel er niemand aan zijn of haar Bella, onderneemt niemand iets, kopen en zien we nooit leuke hebben dingetjes om onze MTS op te pimpen, komen wij nooit een probleempje tegen. Vind nog al jammer, ik vind het leuk om met gelijk gestemde het over onze motor te hebben en wat wij zo al doen. Direct of indirect met onze Multistrada.
Voor het Multistrada Treffen in Arnhem hebben zich pas 4 MTS 1000/ 1100 opgegeven. vind dat erg vreemd.

Groet Siep
 
Mijn bike is nog in winterslaap ja.
Een Italiaanse Bella kmt niet buiten met dit weer hoor.
Bedoel je de megameeting in April in Arnhem of is dat een ander
evenement?
Ik kom uit Zuid Limburg dus veel dingen vind ik gewoon net te ver.
 
Mijn bike is nog in winterslaap ja.
Een Italiaanse Bella kmt niet buiten met dit weer hoor.
Bedoel je de megameeting in April in Arnhem of is dat een ander
evenement?
Ik kom uit Zuid Limburg dus veel dingen vind ik gewoon net te ver.

Hoi iesje73,

Die Multistrada Meeting bedoel ik, zondag 21 april a.s.
Maar zoals het er nu uit ziet is het nog niet echt een "Mega meeting ".
Er hebben zich pas 8 meneren en 1 mevrouw opgegeven, dat valt dus behoorlijk tegen.
Waarvan 5 MTS 1200 en 3 MTS 1000/1100, dit moeten er toch veeel meer worden, vind ik persoonlijk. En je heb de Multistrada toch om te rijden, op de heen weg de snelweg het gas erop en met 1,5 uur ben je in Arnhem. Gewoon doen, hoemeer zielen hoemeer vreugd.

Groet Siep
 
Nee deze bedoel Siep MF Multistrada Meet - MFMSM2013
Arnhem dat is niet echt te ver toch?

Hoi Antoine,

Je was me net een streep voor.
Ga vanavond nog wat MTS sers persoonlijk benaderen, zij die al eerder positief reageerde op een eerder door mij geplaatst topic op het Ducati Forum.
Zullen zien wat er gebeurt, we moeten toch op zijn mist 20 / 25 Multistrada's bij elkaar kunnen krijgen. Of ben ik nou gek.

Groet Siep
 
Hoi Imre,

Laat dat foto's plaatsen even een tijdje rusten, wordt er knetter gek en chagerijnig van.
Heb van alles geprobeerd maar het lukt tot nu toe nog niet, doe iets verkeerd, maar wat.
Hoi Siep, als je wilt reageren en een foto wil plaatsen kies dan de knop reageren helemaal onderaan het scherm. Als je dan klaar bent met typen in dat witte vlak, zie in dat scherm onder de smilies, het kopje Nieuwe bijlage bijvoegen. Daar klik je op kies bestand en dan kan je een foto uploaden. Deze mag niet groter zijn dan 800x600 helaas.

Hoop dat het nu lukt. Succes
Gaan er trouwens nog mensen van hier 21 april naar Arnhem ????
Zou leuk zij als we met een leuke hoeveelheid 1000 / 1100 Multi's daar aanwezig zijn.
Hoop jullie allemaal daar te zien.

Groet Siep
 
Hoi Antoine,

Je was me net een streep voor.
Ga vanavond nog wat MTS sers persoonlijk benaderen, zij die al eerder positief reageerde op een eerder door mij geplaatst topic op het Ducati Forum.
Zullen zien wat er gebeurt, we moeten toch op zijn mist 20 / 25 Multistrada's bij elkaar kunnen krijgen. Of ben ik nou gek.

Groet Siep
20/25 Multi's zou te gek zijn. Met 10/15 vind ik m al geslaagd :Y en anders doen we gewoon nog een 2de poging in het najaar.
 
Hoi Antoine,

Ga het dan nog maar een keertje proberen om een prentje te plaatsen van mijn "Lady in Red " 1000 DS 2005 ( van orgine zwart ), en nu met jouw aanwijzingen. Hopelijk lukt het nu.

Groet Siep
full
 
Hoi Hoi

Er staat dan eindelijk een prentje van mijn Multi, al is het wel een heel klein plaatje.
Heb hem bij gevoegd als afbeelding, of moet ik een andere optie nemen.
Gaarne raad in deze voor mij nogal moeilijke materie.

Groet Siep
 
Hoi Hoi

Er staat dan eindelijk een prentje van mijn Multi, al is het wel een heel klein plaatje.
Heb hem bij gevoegd als afbeelding, of moet ik een andere optie nemen.
Gaarne raad in deze voor mij nogal moeilijke materie.

Groet Siep
Dat is goed, als afbeelding. Is het plaatje zelf niet zo klein dan?
 
Hoi Siep,

Kijk je een paar dagen niet, is het opeens heel druk! Leuk dat het weer een beetje begind. Ik denk inderdaad dat de meeste MTS'ers nog in winterslaap zijn.

Jammer dat ik niet bij de Multistradameeting kan zijn. Ik ben dan nog onderweg uit Luxemburg met twee vrienden.

Gave motor trouwens, je hebt er echt al veel aan veranderd. Andere stuurkuip, dikke uitlaat en gave kleurstelling.

Ik ben ook nog bezig om een Arrow uitlaat onder mijn motor te maken, maar weet nog ff niet hoe. Ik moet nog een linkpijp kopen of maken tussen de twee dempers en de uitlaat.
De linkpijp die erbij hoort splitst al bij de cat. en heb je dus twee pijpen omhoog gaan. Vind ik eigenlijk niet mooi. Dus ik ga waarschijnlijk kijken met een vriend of we zelf een linkpijp kunnen maken.

Groeten, Imre
 
Dit is de uitlaat die ik wil monteren:

full


Je kan ook de pinkpijk zien die vanaf de cat. loopt naar de twee dempers toe. Ik vind de originele enkele pijp mooier.

Ik zie dat jij deze ook nog hebt op je multi, Siep. Heb jij de uitlaat er zelf onder gemaakt en zo ja, hoe heb jij de aansluiting op je dempers dan gemaakt?

Groeten, Imre
 
Laatst bewerkt:
Hoi Imre,

Waarom zoveel gedoe omdat je er Arrows onder wil hebben.
Ik heb de katalysator vervangen voor een vervangings gedeelte ( gekocht bij www.desmoworld.de ) dit is met een beetje pielen precies pas en sluit aan op de rest.
Daarna heb ik de originele dempers vervangen door een paar dempers vervaardigd door Star Twin. Het zijn eigelijk een paar verkorte 916/996/998/748 dempers, zonder DB killers.
Een heerlijk geluid, je kijkt bij wijze van spreken zo in het kloppend hart.

Groet Siep
full
 
Hoi Imre,

Waarom zoveel gedoe omdat je er Arrows onder wil hebben.
Ik heb de katalysator vervangen voor een vervangings gedeelte ( gekocht bij www.desmoworld.de ) dit is met een beetje pielen precies pas en sluit aan op de rest.
Daarna heb ik de originele dempers vervangen door een paar dempers vervaardigd door Star Twin. Het zijn eigelijk een paar verkorte 916/996/998/748 dempers, zonder DB killers.
Een heerlijk geluid, je kijkt bij wijze van spreken zo in het kloppend hart.

Groet Siep

Hoi Siep,

De Katalysator is al vervangen/verwijderd. De Arrow dempers heb ik voor een mooie prijs over kunnen nemen. Ik hoef ze dus alleen nog aan te sluiten op de uitlaatpijp die vanaf de katalysator (die dus al is verwijderd) naar de originele demper loopt.
De originele demper heeft 1 uitsluiting. De Arrow dempers zijn twee losse pijpen. Dus hiervoor moet ik een oplossing bedenken.

Ik neem aan dat jij hetzelfde model uitlaatdemper hebt en dat Star Twin zelf de linkpijp heeft gemaakt tussen de twee dempers en de originele uitlaatpijp.

Het enige gedoe is dus een kleine linkpijp maken. Hebben we weer een leuke avond werk.

Groeten,

Imre
 
Hoi Imre,

De dempers van mij komen samen in 1 pijp, die weer aansluit op de orginele pijp die normaal aangesloten was op de katalysator.

Ja je hebt gelijk, ik heb nogal wat geknutseld aan de Multi.
Het nodige Carbon, en onderdelen die niet in Carbon te krijgen zijn heb ik laten "dippen "in een Carbonlook. Een x-aantal onderdelen laten poedercoaten en sommige onderdelen zelf gespoten. En tevens heb ik nog de nodige onderdelen vervangen door Rood Geanodiseerde onderdelen. Zowat alle boutjes en moertjes vervangen door Zwart of Rood Geanodiseerde exemplaren. En natuurlijk de vaste Stuurkuip, bevalt mij UITSTEKEND, veel minder last van de rijwind en windgeruis, en ik vind dat de Multi beter "smoelt".
Zit ook iedere avond op Ebay opzoek naar vervangings onderdelen, ga eerdaags een Carbon afdekking kopen voor de swingarm en voor achtertandwieldrager. En zo blijven we gewoon lekker bezig.

Jammer joh, dat je er 21 April in Arnhem niet bij kan zijn.

Groet Siep
full
 
Dit is de uitlaat die ik wil monteren:

[afbeelding]

Je kan ook de pinkpijk zien die vanaf de cat. loopt naar de twee dempers toe. Ik vind de originele enkele pijp mooier.

Ik zie dat jij deze ook nog hebt op je multi, Siep. Heb jij de uitlaat er zelf onder gemaakt en zo ja, hoe heb jij de aansluiting op je dempers dan gemaakt?

Groeten, Imre

Hoi Imre,

Dat stukje uitlaat wat jij mist ( het middelste gedeelte met de 2 pijpen ) om de Arrow dempers te monteren, staat op www.ebay.de ( ducati multistrada 1000 - Auto&Motorrad Teilen ) te koop voor 250 euro inclusief verzendkosten. Kan natuurlijk niet in jouw knip kijken, maar misschien is het iets voor je.

Groet Siep
 
~siep59 schreef op 20 maart 2013 @ 21:54:
Hoi Imre,

Dat stukje uitlaat wat jij mist ( het middelste gedeelte met de 2 pijpen ) om de Arrow dempers te monteren, staat op www.ebay.de ( ducati multistrada 1000 - Auto&Motorrad Teilen ) te koop voor 250 euro inclusief verzendkosten. Kan natuurlijk niet in jouw knip kijken, maar misschien is het iets voor je.

Groet Siep


Hoi Siep,

Deze ken ik inderdaad. Dit is degene die dus vanaf de katalysator al splitst in twee pijpen en dat wil ik eigenlijk niet. In Duitsland heb ik hem trouwens voor 200 euro gezien, maar eigenlijk wil ik hem goedkoper krijgen. Vandaar dat ik zelf een pijp wil maken.

Groeten,

Imre
 
Hoi,

Zijn alle gebruikers van dit MTS 1000 / 1100 aL WAKKER uit de winterslaap ???
Gebeurt er nou helemaal niets, preutsen jullie niet aan jullie "Bella's ".
Hebben jullie geen voor nemens voor dit motorseizoen.
Vind ik jammer, zou raag wat ervaringen uit willen wisselen.
Maar ja er gebeurt weinig op dit Motor - Forum. op het Multistrada forum van de DCN is het al niet veel beter. GAAN ER NOG MTS RIJDER VAN HIER ( 620 / 1000 / 1100 / 1200 ) Naar de MTS MEETING op zondag 21 April a.s. in Arnhem. Kom op luitjes, meld je aan en laat de organisatie er een goed gevoel aan over houden.

Groet Siep
 
Hoi,

Vanmiddag samen met mijn vrouw naar Moto Puro in Nuenen geweest.
Mijn meissie vond het tijd dat er even wat van mijn motor uitrusting werd vervangen door spullen uit de Ducati 2013 lijn, ben er erg blij mee. :)
Lief van haar he, moord wijf. :Y

Groet Siep
full
 
Hoi,

Vanmiddag samen met mijn vrouw naar Moto Puro in Nuenen geweest.
Mijn meissie vond het tijd dat er even wat van mijn motor uitrusting werd vervangen door spullen uit de Ducati 2013 lijn, ben er erg blij mee. :)
Lief van haar he, moord wijf. :Y

Groet Siep[afbeelding]

Inderdaad goed Meissie Siep!
Voor allemaal, ben een tijdje (nou ja, lange tijd...) niet op HET Duc MS forum geweest, maar vond het vanavond weer effe terug...vind het wel jammer dat het opgesplitst is in 1200 en de good old luchtgekoelde MS-en, wat uiteindelijk gewoon ook de oorsprong van de 1200 is! Ik weet nog dat ie uitkwam, de 1000 DS. Heb er voor het eerst op gereden tijdens een rit naar het WDW met Affetto, Leo had er eentje en daar mocht ik 'avonds even de 48 tornanti van de Stelvio mee beklimmen. Ik reed toen zelf een 999, maar dit ding beviel wel heel goed. Affijn, dus ook een aangeschaft (zie al mijn posts hier en in oude edities van het Mutiforum). Ik rijd nog steeds de 1100S, en die moet nodig gepoetst worden voor het nieuwe seizoen! Ben afgelopen winter erg veel bezig geweest met inrichten van VW bus camper...

Overigens denk ik er ook aan om de MS1100S te wrappen naar voorbeeld van de Pikes Peak..wel anders dan wat ik hier gezien heb overigens. Er moet wat meer swung in..
Zal eerst maar eens een offerte aanvragen...

RideRick, jammer van je MS...zal toch wel weer eentje komen denk? ben het met je eens qua lucht/olie koeling, 2 cil ducs etc,

Siep59...grappig, ik heet Sybe en men noemde me als jongetje Siep...ben van 1959...

Greetz aan allen!

p.s. 21 april is wel een goed idee!
 
Terug
Bovenaan Onderaan