Ducati Multistrada 620 /1000 /1100

He Siep, had jij nou nog plannen voor om zondag naar Assen te gaan.
Ik denk dat Antoine gelijk krijgt met het weer voor zondag.

:) 8-) ;)
 
He Siep, had jij nou nog plannen voor om zondag naar Assen te gaan.
Ik denk dat Antoine gelijk krijgt met het weer voor zondag.

:) 8-) ;)
Zeker weten!
full
 
He Siep, had jij nou nog plannen voor om zondag naar Assen te gaan.
Ik denk dat Antoine gelijk krijgt met het weer voor zondag.

:) 8-) ;)

Hoi John,

Nee, ik ga niet naar Assen.
Vette kaakontsteking, tandarts heeft vanmiddag kies verwijdert.
Doe even rustig aan dit weekend, ga de week daarop wel naar Assen.
Ducati Club Races, wil ik niet overslaan, altijd gezellig.
Veel plezier zondag en ik ga je zien.

Groet Siep
 
Zo mijn motor is terug van zijn beurt, en dat was wel nodig ook zeg. Ze hebben werkelijk elke klep moeten stellen. En dat verschil is te merken. Motor loopt veel beter stationair. Pakt beter op met gas geven en is veel feller. Ze rijdt weer heerlijk. :]

Ook de zijkap zit nu netjes gemonteerd. Kleur is precies goed. Ben weer helemaal blij. *O*

Alleen die prijzen voor het onderhoud. Daar moet ik toch nog wel een beetje aan wennen. Maar zoals ze nu rijd is het wel elke cent waard geweest.


Groeten,

Imre
 
Net nog even een lekker rondje gereden van ongeveer een uur. Kon het niet laten met dit mooie weer.
Wat rijdt ze toch weer lekker. Echt een heel andere motor.

Ik had voor mijn vakantie de motor laten afstellen omdat hij te laag stationair liep en vooral bij koude motor snel afsloeg. Nu na de beurt loopt de motor opeens 1500 rpm stationair. Volgens mij is dit wel wat hoog. Hieruit blijkt wel dat het stellen van de kleppen echt nodig was en dus niet door de vorige eigenaar was gedaan.

Wat me ook opvalt is dat de motor nu slecht in zijn vrij gaat. Kan dit te maken hebben met het hoge stationair toerental?

Groeten,

Imre
 
Net nog even een lekker rondje gereden van ongeveer een uur. Kon het niet laten met dit mooie weer.
Wat rijdt ze toch weer lekker. Echt een heel andere motor.

Ik had voor mijn vakantie de motor laten afstellen omdat hij te laag stationair liep en vooral bij koude motor snel afsloeg. Nu na de beurt loopt de motor opeens 1500 rpm stationair. Volgens mij is dit wel wat hoog. Hieruit blijkt wel dat het stellen van de kleppen echt nodig was en dus niet door de vorige eigenaar was gedaan.

Wat me ook opvalt is dat de motor nu slecht in zijn vrij gaat. Kan dit te maken hebben met het hoge stationair toerental?

Groeten,

Imre
Ja men ruilt de motor vaak in of verkoopt m als ze tegen een grote beurt aan zitten. Begrijpelijk want dan maak je vaak de afweging doorrijden of verkopen. Dealers geven dan vaak een afleverbeurt maar dat heeft natuurlijk weinig te maken met n grote beurt waarbij kleppen en riemen onderhanden worden genomen.
Is stationair niet eenvoudig af te stellen met deze multi?
 
Ja men ruilt de motor vaak in of verkoopt m als ze tegen een grote beurt aan zitten. Begrijpelijk want dan maak je vaak de afweging doorrijden of verkopen. Dealers geven dan vaak een afleverbeurt maar dat heeft natuurlijk weinig te maken met n grote beurt waarbij kleppen en riemen onderhanden worden genomen.
Is stationair niet eenvoudig af te stellen met deze multi?

Ik dacht zelf ook dat je dit redelijk makkelijk zou moeten kunnen doen. Ik weet alleen niet hoe.
Volgens mij zitten er bij elke cilinder bij de inlaat een stelschroef. Ik weet alleen niet zeker of dit het juiste is? Hopelijk weet iemand dit, anders moet ik weer even terug naar de dealer.
 
Ik dacht zelf ook dat je dit redelijk makkelijk zou moeten kunnen doen. Ik weet alleen niet hoe.
Volgens mij zitten er bij elke cilinder bij de inlaat een stelschroef. Ik weet alleen niet zeker of dit het juiste is? Hopelijk weet iemand dit, anders moet ik weer even terug naar de dealer.
Ow, niet zelf prutsen lees ik net op Ducati.ms

First check to see if the previous owner adjusted the throttle cables incorrectly. The easiest way to check this is to see if there's any free play on your throttle twist grip. There should be 1-2mm of twist play. If not, then add a little slack to your throttle by adjusting the cables.

If that's not it then it becomes a complicated process that involves resetting the throttle position sensor (DUCATI diagnostic tool needed), balancing the throttle bodies and adjusting the idle mixture and CO level (again, DUCATI diagnostic tool needed) You'll have to take it to a dealer to have this done. You can't do it yourself unless you've got the Ducati MATHESIS tester or the Technoresearch tool.
 
Hoi Antoine,

Bedankt voor het nakijken.

Ik heb vandaag contact gehad met de dealer. Ik kan binnenkort ff langsrijden en dan passen ze het tussendoor even aan. Hoef er geen speciale afspraak voor te maken.

Ff kijken of ik komend weekend kan.

gr. Imre
 
Voor iedereen die zondag op Lelystad circuit rijdt, we moeten ons melden om half twee op een ander adres als het circuit. Alle deelnemers hebben een email ontvangen met deze melding.
Groeten john
 
Wist niet dat er topic was voor de "oer" multistrada. Sta wel in de OP, zwarte 1000s. Zaterdag nog even gereden, rondje naar Hipo in toeroutfit, met koffers en tanktas. Ook olie vervangen en nu klaar voor rit Alpen en Dolomieten over 2 weken. Multi is geweldige motor, evhte all rounder
 
Hoi Duc900,

Hoe meer "oer "MTSsen hoe beter, goed dat je er weer bij bent.

Vandaag met zijn zessen, ik op de MTS 1000 en een MTS 1100 en 4 MTSsen 1200 allemaal van het Motor - Forum, heerlijk wezen knallen op Circuitpark Lelystad. Heerlijk gereden en geweldig genoten.
Moe maar voldaan nu op de bank aan het nagenieten. Het was voor mij de eerste keer op het Circuit, zeer zeker voor herhaling vatbaar.
Mannen bedankt voor de geslaagde middag en jullie gezelligheid.

Groet Siep
 
Hoi duc900,

Leuk dat je op het forum komt kijken en dat je nog steeds met veel plezier op je mts rijdt.
En natuurlijk veel plezier op vakantie over twee week.

Ha Siep,

Blij te horen dat je vandaag veel plezier hebt gehad. Het weer was niet zo mooi als gisteren, maar dat is misschien nog beter als je zo druk in de weer bent.

Groeten, Imre
 
Ik heb nog wel een tip voor een mooie upgrade voor de Multi. Vond deze nooit zo geweldig remmen. Ben ook wel een beetje verpest met de monoblocks en 330 remschijven op circuitfiets van 155 kg....

Heb dus op de Multi de Brembo P4 remklauwen zoals op 998s en 999 gemonteerd zijn. Remt echt zo ontzettend veel beter. Op e-bay zijn deze klauwen voor een redelijke prijs regelmatig te koop. Met deze klauwen moet je ook wel een andere remleiding monteren
 
Hoi Duc900,

Hoe meer "oer "MTSsen hoe beter, goed dat je er weer bij bent.

Vandaag met zijn zessen, ik op de MTS 1000 en een MTS 1100 en 4 MTSsen 1200 allemaal van het Motor - Forum, heerlijk wezen knallen op Circuitpark Lelystad. Heerlijk gereden en geweldig genoten.
Moe maar voldaan nu op de bank aan het nagenieten. Het was voor mij de eerste keer op het Circuit, zeer zeker voor herhaling vatbaar.
Mannen bedankt voor de geslaagde middag en jullie gezelligheid.

Groet Siep


He Siep, ik krijg net een klein proef filmpje binnen, van Marvin!
echt hele mooie kwaliteits- beelden en geluiden.
ik zit weer te genieten.
ik zal eens kijken of ik het door kan sturen.
john
 
He Siep, ik krijg net een klein proef filmpje binnen, van Marvin!
echt hele mooie kwaliteits- beelden en geluiden.
ik zit weer te genieten.
ik zal eens kijken of ik het door kan sturen.
john

Hoi John,

Heb de beelden ontvangen en de kwaliteit is echt SUPER.
Ook het geluid is zeer goed, geen windgeruis alleen maar motorgeluiden.
Heb ie goed gedaan die gozerd.

Ja John, als ik er aan terug denk krijg ik weer de kriebels.
Maar merk wel aan mijn lijf, dat ik geen 18 meer ben.

Groet Siep
 
Hoi,

Afgelopen zondag voor het eerst op het circuit gereden met mijn Multistrada 1000DS, samen met nog een MTS 1100, 4 x MTS 1200, 4 andere Ducati's en 25 Japans spul. Dit was op het Circuitpark Lelystad. Sjonge jonge wat heb ik die middag genoten en veel geleerd, het was in 1 woord WAANZINNIG. Echt voor herhaling vatbaar, en voor het geld hoef je het ook niet te laten, zo een middag je "knallen "kost je maar 75 euro. Nou zou het mij zo gaaf lijken, om dit eens met een grote groep MTS rijders en rijdsters te gaan doen. Met MTS sers bedoel ik natuurlijk alle types, 620 / 1000 /1100 en natuurlijk de 1200. Het maakt niet uit welk niveau je denkt te hebben, er zijn verschillende groepen, van echte knallers tot beginners. En het geld, 75 euro hoeft ook niet echt een probleem te wezen, kan natuurlijk niet in ieders knip kijken. Wil eerst even langs deze weg bij jullie informeren of er wel echt animo is voor dit plan, voor ik verdere actie ga ondernemen. Het is de bedoeling om dit evt. te doen na de vakantie periode, dus eind augustus / september.
Nou laat maar komen jullie reacties.

Groet Siep
 
Hoi,

Afgelopen zondag voor het eerst op het circuit gereden met mijn Multistrada 1000DS, samen met nog een MTS 1100, 4 x MTS 1200, 4 andere Ducati's en 25 Japans spul. Dit was op het Circuitpark Lelystad. Sjonge jonge wat heb ik die middag genoten en veel geleerd, het was in 1 woord WAANZINNIG. Echt voor herhaling vatbaar, en voor het geld hoef je het ook niet te laten, zo een middag je "knallen "kost je maar 75 euro. Nou zou het mij zo gaaf lijken, om dit eens met een grote groep MTS rijders en rijdsters te gaan doen. Met MTS sers bedoel ik natuurlijk alle types, 620 / 1000 /1100 en natuurlijk de 1200. Het maakt niet uit welk niveau je denkt te hebben, er zijn verschillende groepen, van echte knallers tot beginners. En het geld, 75 euro hoeft ook niet echt een probleem te wezen, kan natuurlijk niet in ieders knip kijken. Wil eerst even langs deze weg bij jullie informeren of er wel echt animo is voor dit plan, voor ik verdere actie ga ondernemen. Het is de bedoeling om dit evt. te doen na de vakantie periode, dus eind augustus / september.
Nou laat maar komen jullie reacties.

Groet Siep

Ja Siep, ik ga weer mee! Het zou mooi zijn als we het circuit andersom kunnen rijden! Dan heb ik weer twee dezelfde laarzen! 😘👌
 
Hoi,

Afgelopen zondag voor het eerst op het circuit gereden met mijn Multistrada 1000DS, samen met nog een MTS 1100, 4 x MTS 1200, 4 andere Ducati's en 25 Japans spul. Dit was op het Circuitpark Lelystad. Sjonge jonge wat heb ik die middag genoten en veel geleerd, het was in 1 woord WAANZINNIG. Echt voor herhaling vatbaar, en voor het geld hoef je het ook niet te laten, zo een middag je "knallen "kost je maar 75 euro. Nou zou het mij zo gaaf lijken, om dit eens met een grote groep MTS rijders en rijdsters te gaan doen. Met MTS sers bedoel ik natuurlijk alle types, 620 / 1000 /1100 en natuurlijk de 1200. Het maakt niet uit welk niveau je denkt te hebben, er zijn verschillende groepen, van echte knallers tot beginners. En het geld, 75 euro hoeft ook niet echt een probleem te wezen, kan natuurlijk niet in ieders knip kijken. Wil eerst even langs deze weg bij jullie informeren of er wel echt animo is voor dit plan, voor ik verdere actie ga ondernemen. Het is de bedoeling om dit evt. te doen na de vakantie periode, dus eind augustus / september.
Nou laat maar komen jullie reacties.

Groet Siep
als ik met mijn rs 250 mee mag kom ik ook! is dat nou dat midway cicuitje waar je bent geweest of ergens anders? heb je wellicht een linkje waar je dat reserveerd zo'n dagje
 
Hoi Siep,

Ik heb zeker wel belangstelling. Heb nog nooit op het circuit gereden, dus ik zal wel bij de beginners horen.
Ik ga zeker proberen om mee te gaan!

Leuk initiatief!

Groeten,

Imre

Hoi Imre,

Ik had voor afgelopen zondag (9 - 6 ) ook nog nooit op het Circuit gereden.
Zat ook bij de beginners, maar wel in de snelste groep. Kan je zeggen het went heel snel.
Het is o zo gaaf om te doen, je mag hier alles wat je op de openbare weg niet mag. Je moet je natuurlijk wel aan "enkele "regels houden en mits je het maar veilig houd voor iedereen.
Het wordt waarschijnlijk 25 aug of 22 sept. 2013.
Hou ook even het Dutch Ducati Forum / Topic Multistrda in de gaten, hier lees je ook meer informatie.

Groet Siep
 
Terug
Bovenaan Onderaan