Capaciteit/diameter rempomp Blackbird?

V4Wim

MF veteraan
22 sep 2005
4.522
2
Wie weet wat de capaciteit is van de rempomp van een blackbird? Op mijn RF zit een oude Nissin 18mm. Nu kan ik een mooie set (koppeling en rem) van iemand overnemen maar heeft die rempomp ook dezelfde capaciteit? Ik wil namelijk absoluut geen lange slag/sponzig gevoel.
 
Hi Wim, Ik was zelf ook wel nieuwsgierig geworden naar hoe dat zit en ben eens gaan rondbellen. Ook ivm de Brembo pompjes.

Als je op eBay zoekt naar revisiesetjes voor de RF of de CBR is er bij de spec's iets dat opvalt.
Bij de RF staat : BTS-717.17.62 voorrem / BTS-717.07.15 achterrem
Bij de CBR staat : BTS-717.17.88 voorrem / BTS-717.12.91 achterrem

Op mij komt dit over dat BTS-717 staat voor Break Master Cylinder en de laatste vier carakters voor de maat dus 17 voor de diameter en 62 voor de lengte van de cilinder. Hier konden handelaren echter geen uitsluitsel over geven

Ik heb verder nog gebeld met Roukama, Hans van Wijk motoren en MC Eibergen.
Alle drie zeggen dat er weinig verschil merkbaar zal zijn als het om 4-zuiger remklauwen gaat in combinatie met dubbele voorwielschijven. Je krijgt pas een niet kloppend systeem wanneer je een rempomp van een 4- of 6-zuiger remklauw in combinatie met een 2-zuiger remklauw gaat monteren of viese versa (te sponzig of te slecht doseerbaar)

8-)
 
Wie weet wat de capaciteit is van de rempomp van een blackbird? .

Iemand eveneens de diameter vd koppelingspomp?

De set (rem en koppeling) lijkt me een leuke upgrade voor mijn suzuki. Standaard heeft de soes scheve reservoirs vanwege de clipons wat bij een superbike stuur er wat knullig uitziet en onpraktisch is met verversen b.v.
 
Iemand eveneens de diameter vd koppelingspomp?

De set (rem en koppeling) lijkt me een leuke upgrade voor mijn suzuki. Standaard heeft de soes scheve reservoirs vanwege de clipons wat bij een superbike stuur er wat knullig uitziet en onpraktisch is met verversen b.v.

14 mm koppeling. En rempomp is 1/2".
Ik heb een set liggen mocht je interesse hebben.
 
Dank voor je vlotte reactie en eventuele aanbod. Ik zag een setje op mp voorbij komen vandaar mijn vraag. Moet nu eerst bij mijn motor even nakijken want meende dat die rempomp gewoon in mm was uitgedrukt en beide pompen 14 mm waren :?
 
Dank voor je vlotte reactie en eventuele aanbod. Ik zag een setje op mp voorbij komen vandaar mijn vraag. Moet nu eerst bij mijn motor even nakijken want meende dat die rempomp gewoon in mm was uitgedrukt en beide pompen 14 mm waren :?

Klopt inch en mm wordt door elkaar gebruikt, de exacte reden weet ik niet, zal wel zijn dat ze een rond getal willen gebruiken. 14 mm of 1/2 scheelt niet veel.
 
dan moet het wat dat betreft goed komen; top!

had echter even niet stil gestaan bij de leidingen waarvan de aansluiting van opzij dan komt ipv van voren. paar weken geleden deel remleiding tot verdeler vervangen ivm superbikestuur :X

ik hou de info even in gedachten voor later maar om nu naast de pompen ook alle leidingen te vervangen heeft vandaag de dag niet de hoogste prioriteit ;)

waardeer zeker je reacties/aanvulling en info :t
 
Hi Wim, Ik was zelf ook wel nieuwsgierig geworden naar hoe dat zit en ben eens gaan rondbellen. Ook ivm de Brembo pompjes.

Als je op eBay zoekt naar revisiesetjes voor de RF of de CBR is er bij de spec's iets dat opvalt.
Bij de RF staat : BTS-717.17.62 voorrem / BTS-717.07.15 achterrem
Bij de CBR staat : BTS-717.17.88 voorrem / BTS-717.12.91 achterrem

Op mij komt dit over dat BTS-717 staat voor Break Master Cylinder en de laatste vier carakters voor de maat dus 17 voor de diameter en 62 voor de lengte van de cilinder. Hier konden handelaren echter geen uitsluitsel over geven

Ik heb verder nog gebeld met Roukama, Hans van Wijk motoren en MC Eibergen.
Alle drie zeggen dat er weinig verschil merkbaar zal zijn als het om 4-zuiger remklauwen gaat in combinatie met dubbele voorwielschijven. Je krijgt pas een niet kloppend systeem wanneer je een rempomp van een 4- of 6-zuiger remklauw in combinatie met een 2-zuiger remklauw gaat monteren of viese versa (te sponzig of te slecht doseerbaar)

8-)

Wat een slecht advies van genoemde motorzaken. Het is namelijk ook afhankelijk van de zuigermaat in de remklauwen.

Voorbeeld: bij de Brembo M4 monoblock klauwen gebruik je een 19mm hoofdremcilinder terwijl je bij de M50 monoblock remklauwen een 17mm hoofdremcilinder moet gebruiken...… anders geeft het een knetterhard gevoel en weinig dosering.
 
1,3mm, dat is 10%, dat vind ik niet gering.
Sterker nog, als je het helemaal goed wil doen moet je het oppervlak van de twee zuigers met elkaar vergelijken. Dat is voor de 14 mm pomp 153,86 vierkante mm en voor de 1/2" pomp 126,6. De opbrengst van de 14 mm pomp is daarmee bijna 22% groter en dat merk je echt wel.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan