Honda MSX125

In het midden des lands wel. Het lag er vanmorgen vers bij. En het kost toch wel een paar flinke buien, om het weg te krijgen. Of je moet je motor inspuiten of elke dag afspuiten. Of er schijt aan hebben dat de boel wegroest of verweerd. :+
 
Wat is jullie mening over een 2de motor te hebben? Ik zou ook wel graag een msx of nog iets anders erbij willen hebben maar mijn geweten knaagt omdat ik al een motor heb :P En het feit dat 2 maal motorverzekering ook wel hoog oploopt niet?
 
ik heb ook 2 motoren. (en een koekblik)

ik vind het wel mee vallen. (ik weet niet hoeveel geld je er voor overhebt :P)
 
Je moet eigenlijk twee verschillende motoren hebben, anders blijft er vast eentje staan.
Heb dus een 660cc en een 125cc. De 125cc kost mij 14 euro per maand, als hij stil staat.
9 euro wegenbelasting en +/- 5 euro verzekering (WA + diefstal).

Maar de 125cc gaat er uit. Krijg pijn op dat ding onder het rijden. Ik zie wel wat er daarna komt. Denk even niets....
 
Tja, ik denk dat de prijs van verzekering hier in België serieus duurder is dan in NL :/ Betaal nu 500 EUR per jaar aan verzekering voor mijn 125cc dat als enigste voertuig op mijn naam staat ingeschreven. :/
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er ook twee, de MSX is speelgoed voor erbij. Hobbies zijn nu eenmaal duur.
Ik geloof dat mijn motorverzekeringen iets van 70 euro per stuk zijn per jaar. Ik heb maximale no claim korting. Goed te doen dus.
 
140 euro per jaar voor 2 125cc's is inderdaad peanuts Gerdien! :o Maar is jouw verzekering dan ook gecombineerd met een auto dat dat zo goedkoop is?
 
Ligt ook aan je leeftijd en opgebouwde jaren, en of je student bent of een baan hebt ;)

Ja, weet ik maar zo jong ben ik ook niet. ;) Als ik voor mijn motor rijbewijs zou gaan mag ik direct voor A gaan maar ik amuseer mij genoeg op mijn 125cc'tje :9 En heb al 5 jaar een vaste baan dus vind ik mijn verzekering toch duur. Maarja dit ligt aan het feit dat mijn auto op naam van mijn ouders verzekerd is maar ik wel als vaste 2de bestuurder opsta dat ik nu volle pot moet betalen voor mijn motorverzekering. ;) Dus autoverzekering is goedkoop en motorverzekering duur in mijn geval.
 
Tja, ik denk dat de prijs van verzekering hier in België serieus duurder is dan in NL :/ Betaal nu 500 EUR per jaar aan verzekering voor mijn 125cc dat als enigste voertuig op mijn naam staat ingeschreven. :/

Misschien omdat in Nederland een gedegen rijopleiding verplicht is (ook voor een 125), misschien ook omdat we in Nederland wegen hebben i.p.v. de rallyparcours die ze in Vlaanderen 'de autostrade' noemen en misschien omdat de sancties op verkeersovertredingen in Nederland onwaarschijnlijk hoog zijn (de enige reden dat ze nog geen lijfstraffen hebben ingevoerd is omdat het geen geld op brengt...)

Ik betaal voor m'n Fireblade ook nog geen tientje per maand aan verzekering (zonder korting voor meerdere voertuigen of veel schadevrije jaren) en voor m'n DRZ400 iets van 5 euro p/m. Ik betaalde voor m'n schakelbrommer destijds meer dan ik ooit voor wat voor motorfiets dan ook heb hoeven betalen :Y

Maargoed, daar staat tegenover dat je in België met autorijbewijs op zak direct op een 125 mag stappen, terwijl je daar hier nog een hoop geld/tijd in moet stoppen (zonder slagingsgarantie). Onderaan de streep zal het wel meevallen.


En hier in NL zijn er ook wel dingen bijzonder duur hoor, koop voor de grap eens een camionette op diesel om je crossmoto naar de baan te kunnen rijden, daar mag je hier als 'zware milieucrimineel' gewoon 1,5 tot 2 maandsalarissen voor afdragen terwijl dat in het Vlaanderen prima te betalen is (enkel aan wegenbelasting hé dan heb je er nog geen millimeter mee gereden, en dan heb ik het nog niet eens over de -altijd hogere- brandstofprijs alhier).

Tevens heb ik het dan niet over de volstrekt belachelijke aanschafprijzen, een beetje leuke auto kan in Nederland maar zo 3x (!!!!!) zo duur zijn dan in België.


Volgens mij is het leven als 'petrolhead' nog lang zo gek niet daar in België (en de pinten zijn ook lang niet verkeerd) :+
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook een auto, maar de verzekeringen zijn niet gecombineerd.
Ik heb 75% no claim korting door het aantal schadevrije jaren.
Het zou best kunnen dat het in Nederland goedkoper is omdat een gedegen rijopleiding nodig is voor een 125cc, zoals degene boven mij ook zegt. Ik weet wel dat een verzekering voor een 50cc schakelbrommertje vele malen duurder is.
Wel balen als het voor jou 500 euro per jaar is, dat is erg veel. Dan neem je niet zo snel een tweede motor erbij voor de fun.
 
op de beurs maar eens op zitten :9 vind het een leuk fun ding voor erbij, wel relatief duur voor een fun motortje voor erbij _O- ding kost meer als mn huidige motoren _O-
 
Ik betaalde voor m'n schakelbrommer destijds meer dan ik ooit voor wat voor motorfiets dan ook heb hoeven betalen :Y

Ik kocht mijn schakelbrommer 2e hands voor 750 gulden, de WA-verzekering was 600 gulden en dat liep op tot 640 gulden per jaar. Voor een scootertje betaalde je aanzienlijk minder premie, maar daar wilde ik niet op rijden. Scooters waren voor opa's en oma's, schakelbrommers voor echte mannen. :] Een enkele puber heeft nu nog smaak.
 
ik wilde net ff zitten B| weet dat ze een nieuwe bij MP Wormer hebben staan maar om nou voor alleen ff zitten daar weer heen te karren B| wilde ik net op de beurs ff doen...
 
Nee, dat viel mij ook al zo tegen. -O-
Waarom zou dat zijn? Ze hebben nog wel nieuwe kleuren.

De nieuwe CB125F zeker niet gemist? Ik denk dat dit te maken heeft met dat ze nog ietsje bezig zijn met de verhuizing van Nederland naar Belgie. Dat is in principe al achter de rug, maar qua persdemo's enz. veranderen er nog wat dingetjes.

Ik had graag de nieuwe CB125F even gezien.
 
Haha... dat klopt, ik heb de CB125F niet gemist.
Ik heb wel de Yamaha MT-125 gezien. Da's een mooi ding. :9~
 
Terug
Bovenaan Onderaan