Honda MSX125

Nee, ik heb geen extra oliekoeling erop en dat moet eigenlijk wel ben ik achter gekomen.
Mijn blokje wordt te heet en we proberen het nu op te lossen met een sterkere oliepomp.
Op zich wel vreemd, want niet iedereen heeft dit probleem. Kan ook zijn dat er iets niet goed is gemonteerd. Dat zijn we aan het uitzoeken.
Op zich is Finbro een van de best verkochte big bore kits en van hoge kwaiteit.

Spullen koop ik bij Motorkit in België of bij RZ Racing in Nederland.
Mijn Finbro 183 cc kit heb ik gekocht van Monkey Father, hij zit op Facebook (Awirut Kanploy). Die geeft super service en goede after sales.
Het kan zijn dat ik mijn Finbro 183 set met kop met grotere kleppen binnenkort op Marktplaats zet.
 
Nee, ik heb geen extra oliekoeling erop en dat moet eigenlijk wel ben ik achter gekomen.
Mijn blokje wordt te heet en we proberen het nu op te lossen met een sterkere oliepomp.
Op zich wel vreemd, want niet iedereen heeft dit probleem. Kan ook zijn dat er iets niet goed is gemonteerd. Dat zijn we aan het uitzoeken.
Op zich is Finbro een van de best verkochte big bore kits en van hoge kwaiteit.

Spullen koop ik bij Motorkit in België of bij RZ Racing in Nederland.
Mijn Finbro 183 cc kit heb ik gekocht van Monkey Father, hij zit op Facebook (Awirut Kanploy). Die geeft super service en goede after sales.
Het kan zijn dat ik mijn Finbro 183 set met kop met grotere kleppen binnenkort op Marktplaats zet.

Waarom dat dan?
 
Omdat ik overweeg om er toch een Yuminashi 164 kit op te zetten. Ik heb geen trek in een oliekoeler. Die Finbro verkoop ik zo weer, op Marktplaats of in de VS. Mijn Kitaco 133 kit heb ik ook verkocht in de VS, dat spul verkoopt goed.
 
Een MSX scrambler-achtige concept op de Tokyo Motor Show;

concepts-honda-tokyo-motor-show-msx-scrambler-v2_hd.jpg


Vet of vet? Jammer dat het dan weer 125cc is... dit zou toch gaaf zijn met 200-250cc?
 
Het lijkt serieus op de foto. Maar eenmaal een volwassen persoon erop zal dat wel meevallen.


Nog een stap en we krijgen een Gorilla caféracer... oh google... :X :N
 
Laatst bewerkt:
Een MSX scrambler-achtige concept op de Tokyo Motor Show;

[afbeelding]

Vet of vet? Jammer dat het dan weer 125cc is... dit zou toch gaaf zijn met 200-250cc?

Echt te gek!
Er is nu ook al van alles te koop om een MSX compleet om te bouwen naar andere modellen.
Maar deze versie is echt leuk, zou ik best willen hebben. :9~
 
Ja, die info kwam later. Maar daar past ook een 125 blok onder. Maar dan nog; is te weinig.
Ik koop voor mijzelf geen 125cc meer.
 
Mijn MSX is binnenkort klaar.
Er zat een fout in de kop (kleppen) en Finbro in Thailand heeft kosteloos een nieuwe en verbeterde kop opgestuurd. Het duurde best even voordat duidelijk werd waar het hem nu in zat. De motor werd steeds te heet en dat was met aanpassingen van de map niet te verhelpen.
Een betere Takegawa oliepomp hielp wel iets, maar niet voldoende.
Maar nu moet het straks opgelost zijn en dat kan ie weer de weg op.

Ramon van RZ Racing was een geweldige hulp, die man kan ik alleen maar aanraden voor wie een snel kitje wil kopen. Zoveel hulp en service en ik heb die Finbro kit niet eens bij hem gekocht. :}
De volgende keer koop ik ook bij hem, zeker weten. :Y
 
Laatst bewerkt:
Een MSX scrambler-achtige concept op de Tokyo Motor Show;

[afbeelding]

Vet of vet? Jammer dat het dan weer 125cc is... dit zou toch gaaf zijn met 200-250cc?

An sich is 125cc best prima voor zo'n ding, het is alleen zo jammer dat door het A1 rijbewijs alle 125's zo traag als dikke stront zijn geworden. De MSX mag niet eens de volle 11kW hebben omdat ie zo 'licht' is

Dik 180cc Daytona blok er onder :9~~

190 bedoel je waarschijnlijk, 180cc Daytona's zijn er niet bij mijn weten (of in ieder geval de laatste jaren niet verkocht).
 
Laatst bewerkt:
An sich is 125cc best prima voor zo'n ding, het is alleen zo jammer dat door het A1 rijbewijs alle 125's zo traag als dikke stront zijn geworden. De MSX mag niet eens de volle 11kW hebben omdat ie zo 'licht' is

Niet de volle 11kW, maar 10kW kan wel. Met 102kg rijklaar (waar ze mee rekenen om uit te komen op minder dan 0,1kW/kg), kom je bij 10kW uit op 0,09kW/kg. Waarom Honda dan maar met 7kW komt, is mij een raadsel. Elke kilowatt extra met 125cc is mooi meegenomen. Het vloeistofgekoelde spul met 11kW komt nog best aardig van de plek. De Yamaha MT-125 komt bijv. prima mee op de snelweg. Wel even opletten met inhalen dan, maar meerijden gaat goed.

Als de nu 10kW uit het 125cc blokje weten te krijgen, loopt ie net even wat fijner. Dat moet lukken met een luchtgekoeld blok zonder dat de boel te heet wordt.


Ben trouwens wel benieuwd of de Kawasaki Z125 Pro nog deze kant op komt.. volgende week weten we denk ik meer.

1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Niet de volle 11kW, maar 10kW kan wel. Met 102kg rijklaar (waar ze mee rekenen om uit te komen op minder dan 0,1kW/kg), kom je bij 10kW uit op 0,09kW/kg. Waarom Honda dan maar met 7kW komt, is mij een raadsel. Elke kilowatt extra met 125cc is mooi meegenomen. Het vloeistofgekoelde spul met 11kW komt nog best aardig van de plek. De Yamaha MT-125 komt bijv. prima mee op de snelweg. Wel even opletten met inhalen dan, maar meerijden gaat goed.

Als de nu 10kW uit het 125cc blokje weten te krijgen, loopt ie net even wat fijner. Dat moet lukken met een luchtgekoeld blok zonder dat de boel te heet wordt.


Ben trouwens wel benieuwd of de Kawasaki Z125 Pro nog deze kant op komt.. volgende week weten we denk ik meer.

[afbeelding]

Ik heb deze al gezien via facebook op een thaise pagina die ik volg sinds in mijn msx125 had. Snap niet dat Kawasaki voor de kleine banden gaat, Yamaha heeft dat met de MT125 niet gedaan. Honda wel maar dat komt denk ik door hun ervaring met de Monkey Dax, ZB etc. Blijft toch wel een leuk ding dit maar trekt niet de juiste rijders voor Kawasaki hier in Europa waar de mensen gemiddeld langer zijn dan in het oosten. Ik vind het een leuk ding en pas met m'n 1.63m er prima op. 10Kw is meer dan de 7 van Honda, Honda pas op je zult veel potentiele klanten verliezen aan Kawa!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan