Honda MSX125

Mooi, die kleine Kawa. De Z125 heeft 10kW, een 7,4 ltr. tank en een halfautomaat 4 bak. Ik zou mijn MSX erop inruilen. :Y
De Pro heeft wel een koppelingshendel.
 
Volgens mij zijn de engine specs toch niet bekend? Ik had het over 10kW ivm wat mag en wenselijk is. Of heb jij een site mer info?

Kleine wielen horen bij dit soort motoren. Kawasaki had voor de Honda MSX al een KSR110. Uiteraard was Honda de eerste met klein spul in de jaren '60.
 
Niet de volle 11kW, maar 10kW kan wel. Met 102kg rijklaar (waar ze mee rekenen om uit te komen op minder dan 0,1kW/kg), kom je bij 10kW uit op 0,09kW/kg. Waarom Honda dan maar met 7kW komt, is mij een raadsel. Elke kilowatt extra met 125cc is mooi meegenomen. Het vloeistofgekoelde spul met 11kW komt nog best aardig van de plek. De Yamaha MT-125 komt bijv. prima mee op de snelweg. Wel even opletten met inhalen dan, maar meerijden gaat goed.

Ik zat te slapen, je hebt gelijk: die MSX'en zitten inderdaad nog ver onder wat ze mogen hebben :Y
 
Ik heb deze al gezien via facebook op een thaise pagina die ik volg sinds in mijn msx125 had. Snap niet dat Kawasaki voor de kleine banden gaat, Yamaha heeft dat met de MT125 niet gedaan. Honda wel maar dat komt denk ik door hun ervaring met de Monkey Dax, ZB etc. Blijft toch wel een leuk ding dit maar trekt niet de juiste rijders voor Kawasaki hier in Europa waar de mensen gemiddeld langer zijn dan in het oosten. Ik vind het een leuk ding en pas met m'n 1.63m er prima op. 10Kw is meer dan de 7 van Honda, Honda pas op je zult veel potentiele klanten verliezen aan Kawa!
Naar mijn mening moet je dit soort motoren ook niet zien als serieuze motoren, maar meer als 'speelgoed' voor erbij. Wel een tof ding trouwens, die Kawa :P
 
Laatst bewerkt:
De Z125 heeft helaas geen 10KW vermogen maar 9.4 PK (~6.9KW) , dus net iets minder dan Honda's MSX. Zie hier en hier de Pro.
kawasaki+z125+news-albums-z125+news-picture33-z125-specs.jpg


Afgerond toch zelfde als Honda.
 
Laatst bewerkt:
Wat gaat die kawasaki eigenlijk kosten?

Als je de prijs omrekent (130.000 rupee), dan kom je uit op ongeveer 1850 euro?
Of doe ik nou iets fout, want da's nie duur!

Want voor maar 1800 euro wil ik er wel 1 :)
 
Laatst bewerkt:
Ja, dat kan kloppen, maar door invoeren, BTW, rijklaar in NL, etc, kan het makkelijk 1000€ of meer, duurder worden. -O-

MSX125 kost 90.000 rupee, dat zou dus 1300€ kosten. Maar het kost € 3.390,- bij Ten Kate/ Goedhart excl rijklaar kosten.

Volgende jaar kost ook nog eens alles meer. Dus ik zou zeggen 4000€ of meer zou realistisch prijs zijn voor de Kawasaki Z125.
 
Laatst bewerkt:
Ja, dat kan kloppen, maar door invoeren, BTW, rijklaar in NL, etc, kan het makkelijk 1000€ of meer, duurder worden. -O-

MSX125 kost 90.000 rupee, dat zou dus 1300€ kosten. Maar het kost € 3.390,- bij Ten Kate/ Goedhart excl rijklaar kosten.

Volgende jaar kost ook nog eens alles meer. Dus ik zou zeggen 4000€ of meer zou realistisch prijs zijn voor de Kawasaki Z125.

Ik had destijds mijn MSX bij een brommerzaak gekocht die ook lichte motorfietsen verkoopt. Reden? Ik kon m'n Skyteam PBR50 inruilen en afleverkosten was stukken lager dan een motorzaak. Misschien als je er een wilt... bij een brommerzaak kijken? :+
Maar 4K voor iets erbij is iets te veel geld idd.
 
Potverdikkeme dit zijn toch leuke fietsjes. Als het 125 was geweest had ik ze echt overwogen.

Voor een prijs rond de €2700-2900 is het een overweging waard idd mits ie uitkomt met 125cc of meer , bv 150-180? :+ Vast wel niet helaas. Was vorige week bij een brommerzaak en de eigenaar daar had deze ook gezien. Hopen dat ie komt misschien ?
Ik ging kijken voor de Skyteam M5 in 50cc (€1850 ex. afleverkosten, Mini KTM achtig) die ik ook erg leuk vind en ook beschikbaar is in 125cc, prijs onbekend.
 
Zoals iemand al riep, een 190cc Daytona 4-kleps past er waarschijnlijk met weinig aanpassingen onder, die doen richting de 23pk/17kW geloof ik, dan vliegt zo'n MSX in eens.

Zijn ook nog best betaalbaar, geloof nieuw <1000 euro excl. carburateur, denk dat je een nieuw MSX blok wel voor vergelijkbaar geld kan verzakken... ;)

Beetje crappy gefilmd die eerste, maar de boodschap is duidelijk denk ik:
 
Laatst bewerkt:
Als Kawasaki slim is, doen ze 'm weg onder de Honda-prijs. Die is ook te hoog, ik zie de MSX niet in het wild, omdat ie te duur is. Maak 'm goedkoper, dan kopen redelijk wat mensen 'm erbij voor in de stad.
 
Ik heb Kawasaki gemaild en gevraagd of ie naar Nederland komt, dit is het antwoord:

Beste Gerdien,

Leuk om te lezen dat je zo enthousiast bent.
Op dit moment hebben wij nog geen informatie over de komst van de Z125 in Nederland.
Mocht er meer informatie zijn delen we dat natuurlijk zsm op onze website en facebook.

Hartelijke groet,
Kind regards,

Marjon Daggenvoorde
Sr. Marketing Coordinator | Benelux Sales Section

Kawasaki Motors Europe N.V.
 
Ben aan het wachten tot er MSX's aan worden geboden voor minder dan 2000 euro, dan is het het overwegen waard.

Nou dan kan je zo langzamerhand Mobile.de al wel in de gaten gaan houden, als je bereid bent zelf in te voeren in ieder geval.

Daar staan ze te koop vanaf 1950 euro (vraagprijs), zijn dan vooral van voorjaar 2013, zou je die in het voorjaar van 2016 invoeren (dus als 'm 3 jaar oud is), dan betaal je nog 43% BPM over 319€ = 137€.
Kentenpapieren zijn 39€ geloof ik en dan moet je nog een kentenplaat scoren á 12€. Weet niet of er nog meer kosten bij de RDW zijn (ondanks dat ik paar maand terug nog een fiets heb ingevoerd), maar zal nooit meer dan 3 tientjes of zo zijn.

Dus dan kom je na een beetje afdingen uit rond de 2k :P en wie weet komen ze nog wel goedkoper voorbij in de loop van de winter.
 
Laatst bewerkt:
Mobile.de staat idd vol met die dingen.. en die kilometerstanden! Kopen de Duitsers die dingen om er 2x een blokje mee om te rijden en verkopen ze ze dan weer?
 
Nou ja een MSX (of vergelijkbaar) is gewoon écht ondergemotoriseerd voor Duitsland, buiten de bebouwde kom mag je daar 100km/u, en de boetes schrikken niet echt af om daar nog een paar km boven te gaan zitten.

Dat is gewoon a-relaxed met een MSX (zonder een 4-kleps 190cc Daytona). In Nederland kan je nog redelijk van 60 zone naar 60 zone rijden, in DL ben je vooral een rijdend obstakel :+

Enige wat je in DL met een MSX kan naar mijn mening is hem achter op je camper zetten en in het buitenland pas afladen/mee rondrijden.
 
Laatst bewerkt:
Rond de 2k is leuk, ja.
Kawasaki zal denk ik niet met de Z125 komen in NL. Het was al heel wat dat ze met de Z250SL kwamen. Erg leuk ding, maar denk ook niet heel veel verkocht. Als ik dan weer mag kiezen tussen Z125 of Z250SL, dan die laatste!

Weinig echt nieuw A1/A2-spul op de EICMA dit jaar voor alle fabrikanten. Veel upgrades.
Wel benieuwd wat voor blok er onder de Kawa J125 hangt, maar dat is teveel offtopic.
 
Die Z250SL zakt nu al overal in prijs.
In Zelhem staat er een 1.000 euro onder de nieuwprijs, die motoren verkopen niet goed blijkbaar. Ik had het al voorspeld.
Toch jammer, want het is een prachtige fiets.
 
Geen 100pk he. Dan is het niets. Hij is erg leuk, hoewel de Z300 net even wat makkelijker bochten pakt.

Benelli komt ook met een msx-achtig iets, maar Chinees dus denk niet dat het wat gaat zijn.
 
Ben er nog niet uit hoeveel kW die kleine Z125 heeft, maar blijkbaar toch geen 10kW?

Maandag haal ik mijn MSX weer op. Dan is ie helemaal tiptop in orde.
Ik ben benieuwd naar de topsnelheid met 183cc. Zal waarschijnlijk rond de 120 zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan