Honda MSX125

Ik hoop ook dat ie de 130 haalt. Vast wel met de wind mee. ;)
Ze zal nu ook boven de 15 pk uitkomen, denk ik. Binnenkort maar weer eens op de testbank.
 
Die tuner met een testbank vindt het wel leuk als ik kom met mijn MSX.
Hij snapt wel dat ik dat ding opvoer, hij komt zelfs met ideeën. :)

De MSX is weer thuis en alles werkt naar behoren. :]
Met de aanhanger opgehaald, ik weet dus nog niet de topsnelheid.
Heb weinig tijd om te rijden helaas.
 
Elke kilowatt extra met 125cc is mooi meegenomen. Het vloeistofgekoelde spul met 11kW komt nog best aardig van de plek. De Yamaha MT-125 komt bijv. prima mee op de snelweg. Wel even opletten met inhalen dan, maar meerijden gaat goed.

Als de nu 10kW uit het 125cc blokje weten te krijgen, loopt ie net even wat fijner. Dat moet lukken met een luchtgekoeld blok zonder dat de boel te heet wordt.
Helemaal mee eens, als ik op mijn motor rijd, dan is dat wel even een wat vlotter gevoel, in elk opzicht, als met mijn les motor, met een verschil van 2,5 KW +-. het verschil merk en voel je zeer nadrukkelijk, vooral als je alleen A1 gereden hebt. Dus toch wel raar dat zoveel fabrikanten er maar zo weinig KW's in drukken waar wel meer mogelijk is met nieuwe modellen. :/
 
full



Vandaag wezen rijden op de MSX en ook even de snelweg op.
Do motor heeft nu veel pit en trok vlot door naar 115 km, maar door de harde zijwind heb ik toen toch maar weer het gas een stukje dicht gedraaid. Er zat nog meer in, dus een andere keer nog maar weer eens proberen.
 
Laatst bewerkt:
Zo, voor 2016 is de prijs van de MSX gestegen naar 3499 euro.
Ze verkopen blijkbaar erg goed en daarom gaat de prijs omhoog!
 
Zo, dat is knap aan de prijs.
Maar wel goed nieuws voor mij en andere bezitters als we er vanaf willen.
Maar voorlopig rijd ik er nog wel even op rond. :]
 
Haha, deze kwam vandaag voorbij in mijn feed, omdat ik dit kanaal ook volg;


Het is dan wel in het Thais, maar kijk eens precies op 3:00. Die heeft er wat werk in gestoken. :)
 
Holy shit, Monomuis, die heeft er zeker werk (en geld) ingestoken.
Op het Gromforum zitten gasten die al voor 10.000 dollar aan accessoires hebben gekocht. I kid you not. :X
 
10.000 dollar is van de zotte!

Update Honda MSX voor 2016. Ik zeg: fucking vet!
Zou er bijna eentje willen kopen. De gele. Kawasaki komt toch niet met de Z125 naar Europa... maar goed, willen hebben en daadwerkelijk doen zijn wel twee verschillende dingen bij mij. ;)

021816-2016-honda-grom-msx125-vs-2014-animated.gif


Alleen zijn ze bij Honda nog steeds die remschijf vergeten aan te passen voor schijfsloten. Stelletje #(#*@(*#&!~ _O- :X :N
 
Laatst bewerkt:
inderdaad, erg jammer. niet op de beurs.

De hele Honda stand viel overigens erg tegen in vergelijking met de andere fabrikanten. klein standje langs de muur volgepropt met motoren.
 
Mwah, zo klein kon ik 'm toch niet noemen! OK, Kawasaki heeft de grootste stand, maar Honda was ook niet klein hoor. Ik miste wel de vernieuwde CB500F.

Anyway, toch eens hard nadenken of ik de MSX dan misschien toch nog moet kopen. :+
Al zei ik dat ik nooit meer een 125cc zou kopen... maar in Lemon Yellow is de nieuwe toch wel heel erg mooi en ik weet dat het echt dikke pret is op zo'n ding. :)
 
There is a reason why sportbikes are long, keep a lot of weight over the front, and have front ends that don’t turn a ton and have beefy steering stabilizers: it’s so you don’t kill yourself. But, if you’re going to kill yourself, doing it on a Ducati Panigale-powered Grom is a great way to do it.

Meet the Mod Dam, a Honda MSX 125 (Grom) with a 205 horsepower 1199 Panigale R motor shoved inside:
full
 
Hahaha en dan ook een 2e schijf erop en grote Brembo klauwen. ;) frame verstevigd, andere jiffy.
Uitlaat kan denk ik moeilijk anders met een L-twin blok in zo'n klein motorfietsje.

Jammer dat er nog steeds geen ART4-slot gebruikt kan worden, maar dat kennen ze toch niet in ik denk Azie, wat ik denk te zien in dat filmpje?
 
Terug
Bovenaan Onderaan