Racing on an old CBR600F: Part 8

Iemand ervaring met rijden op BT023 en welke banddruk jullie hebben gereden? Graag de temp en circuit omstandigheden kort bij vermelden indien dat kan :)

De vraag achter de vraag is, houden bt023's zich ook een beetje op koudere circuit dagen voor de wat meer casual circuit rijder? (as op Assen wisselvallig weer voorspeld met temp tot een max van 8 graden)
 
Iemand ervaring met rijden op BT023 en welke banddruk jullie hebben gereden? Graag de temp en circuit omstandigheden kort bij vermelden indien dat kan :)

De vraag achter de vraag is, houden bt023's zich ook een beetje op koudere circuit dagen voor de wat meer casual circuit rijder? (as op Assen wisselvallig weer voorspeld met temp tot een max van 8 graden)

Ik zou even informeren bij de bandenboer aldaar op de dag. Niet circuit banden behoeven in de regel weinig aanpassing in druk, maar ik ben geen expert dus geloof er vooral nix van. Succes :+
 
Ik zou even informeren bij de bandenboer aldaar op de dag. Niet circuit banden behoeven in de regel weinig aanpassing in druk, maar ik ben geen expert dus geloof er vooral nix van. Succes :+

EDIT: Zelf afgelopen seizoen ook met de BT-023 en 16 gereden, niets aangepast kwa druk dus, ging prima. Rondetijd? Geen idee.
 
Wat kost ie en waar ligt ie?

Doe maar een redelijk bod. Hoef er niet de hoofdprijs voor.
Hij ligt in Hilversum. Enkelen jaren geleden Heb ik wat spulletjes bij jou gekocht in Woerden(?), als je niet veel haast hebt kan ik eventueel zorgen dat hij in Utrecht komt te liggen.
 
Vandaag mooie ritten kunnen maken op Assen. Kort verslagje,

Kwam om 9 uur aan net een bui gehad, Ster sessie geboekt dus met transponder. Voor de rit nog even CRT Instructeur aangesproken en die zei dat de baan ontzettend glad was, nou dat heb ik gemerkt ook. Was niet te doen nergens grip te vinden dus balen 3 min+ gereden.
Wat later op de dag kwam het zonnetje erbij en droogde de baan lekker op. Tweede circuitdag en 2de week op mijn FS ben ik toch tevreden met 2:21. Goede start van het seizoen. De BT023's reden overigens prima, heb ze op 1.9 en 2.0 gezet mede omdat ik begon op een natte baan. Nog anderen geweest?
 
Zonde van de gladde baan maar ach die dagen heb je er ook bij!

Gister op mettet gereden, is goed bevallen maar niet zonder slag of stoot mn sessies kunnen rijden. Met deze rearset veel last van kramp in mn benen door de zit positie dus dat viel een beetje tegen. En in de 5e sessie ging de rits van mn pak open, maar dan vanaf de onderkant -,-, schijnbaar toch een beetje te veel gegroeid. Dit daarna maar even provosories gefixt met visdraad om de onderkant te borgen.

Al met al wel lekker kunnen rijden en aan mn linker bochten kunnen werken! Tis me wel een pittig baantje!
 
Ik zal me ook even voorstellen.

Ben Willard en heb nu net een kleine maand een CBR600FS 2001.

Mijn eerste tijd op Assen was een 2:21 maar dit zal hopelijk wat meer richting de 2 minuut gaan. Als iemand mij een beetje kan bijpraten over het bijstellen van je veren houd ik me aanbevolen!

18119169_10212207253078612_4713610116762024842_n.jpg
 
Heren en dames,

Ik heb de klauwen van een PC31 op mijn eigen fiets geknutseld, en dat bevalt goed. Ik dacht dat ik een complete set had gekocht met rempomp en klauwen. Nou heb ik mijn fiets omgelegd '( en daarmee de rempomp om zeep geholpen... Dus ik ging op zoek naar een nieuwe, en toen bleek de pomp die ik erop had zitten een 1/2" te zijn... en ik dacht dat een 5/8" standaard was op de PC31...

En nu komt de vraag... wat voor pompjes hebben jullie op de PC31 gemonteerd? gewoon standaard, of een radiale? of een andere diameter?

Roept u maar ;) dan kan ik op zoek naar een geschikte nieuwe :P

Later,

Loek
 
Betreft de rempomp pc31.

Pc31 en pc25 gebruiken beide remtangen met kleine zuigers van 25 mm. Vandaar de rempomp met 12.7 mm diameter.

Moderne remtangen hebben veelal 4 zuigers van 34 en 30 mm. Bijbehorende rempomp is 16 mm axiaal en 19 mm voor radiale pomp.

Ik gebruik brembo 4 zuigertangen van een rsv1000 mbv adapterplaten( pc25) en een radiale rcs rempomp. Echt een wereld van verschil.

Goedkope optie welke misschien ook past is van een Triumph streettriple 675 remtangen en 14 mm rempomp. Deze hebben 2x 27 mm zuigers maar zijn ook gecoat en een verbeterde glijconstructie.

Radiale rempomp geeft een veel beter gevoel bij hard remmen en iets meer kracht afhankelijk van pompdiameter en ratio.

Goede remblokken en niet originele schijven helpt trouwens ook.... Of gewoon veel talent en sterke handen ( heb ik niet)

Veel succes.
 
Heren en dames,

Ik heb de klauwen van een PC31 op mijn eigen fiets geknutseld, en dat bevalt goed. Ik dacht dat ik een complete set had gekocht met rempomp en klauwen. Nou heb ik mijn fiets omgelegd '( en daarmee de rempomp om zeep geholpen... Dus ik ging op zoek naar een nieuwe, en toen bleek de pomp die ik erop had zitten een 1/2" te zijn... en ik dacht dat een 5/8" standaard was op de PC31...

En nu komt de vraag... wat voor pompjes hebben jullie op de PC31 gemonteerd? gewoon standaard, of een radiale? of een andere diameter?

Roept u maar ;) dan kan ik op zoek naar een geschikte nieuwe :P

Later,

Loek

Ik heb gewoon een Aliexpress radiale rempomp gemonteerd van het merk Adelin.

Is genoeg over gezegd of het nu wel of niet goed is.....hij bevalt mij prima...goede kwaliteit en niet duur
 
Ik heb nog wel een radiale rempomp van een gsxr 750 k5 liggen. Misschien interessant voor je? Pm maar bij interesse.

Heren en dames,

Ik heb de klauwen van een PC31 op mijn eigen fiets geknutseld, en dat bevalt goed. Ik dacht dat ik een complete set had gekocht met rempomp en klauwen. Nou heb ik mijn fiets omgelegd '( en daarmee de rempomp om zeep geholpen... Dus ik ging op zoek naar een nieuwe, en toen bleek de pomp die ik erop had zitten een 1/2" te zijn... en ik dacht dat een 5/8" standaard was op de PC31...

En nu komt de vraag... wat voor pompjes hebben jullie op de PC31 gemonteerd? gewoon standaard, of een radiale? of een andere diameter?

Roept u maar ;) dan kan ik op zoek naar een geschikte nieuwe :P

Later,

Loek
 
Heren,

Bedankt voor ale antwoorden en reacties! Ik zal het bij 2-zuiger remtangen moeten houden vanwege de regeltjes... dus vandaar alleen de mogelijke opties voor een andere rempomp.

Ik ga eens bekijken wat ik kan doen en laat het weten :)

Later,

Loek
 
Als je een nieuwe rempomp koopt, let dan goed op de zuiger diameter en ratio.

Radiale rempompen zijn moderner en beter, ( voorkeur aftermarket) maar hebben een andere hevel verhouding en vaak 19 mm zuiger x 18/20 arm. Zoals brembo rcs19 en ook nissin gsxr/cbr
Jij hebt een kleinere zuiger nodig van ongeveer 14 mm omdat je remklauwen ook kleine zuigers hebben. Anders klopt de hydraulische bekrachtiging verhouding niet meer.

Let ook op dat de remleiding op een andere positie uit de pomp komt ( hel adapter), gashendel in de weg kan zitten, en de remhendel tegen de cockpit kan komen.

Veel succes
 
Met mn cbr uit 2000 (pc35) heb ik het probleem dat bij het terug schakelen de motor in zijn vrij komt. Ik vermoed dat dit de schakelwalsen zijn. Weet iemand of dit nog nieuw te verkrijgen is en waar?
 
Betreft de rempomp pc31.

Pc31 en pc25 gebruiken beide remtangen met kleine zuigers van 25 mm. Vandaar de rempomp met 12.7 mm diameter.

Moderne remtangen hebben veelal 4 zuigers van 34 en 30 mm. Bijbehorende rempomp is 16 mm axiaal en 19 mm voor radiale pomp.

Ik gebruik brembo 4 zuigertangen van een rsv1000 mbv adapterplaten( pc25) en een radiale rcs rempomp. Echt een wereld van verschil.

Goedkope optie welke misschien ook past is van een Triumph streettriple 675 remtangen en 14 mm rempomp. Deze hebben 2x 27 mm zuigers maar zijn ook gecoat en een verbeterde glijconstructie.

Radiale rempomp geeft een veel beter gevoel bij hard remmen en iets meer kracht afhankelijk van pompdiameter en ratio.

Goede remblokken en niet originele schijven helpt trouwens ook.... Of gewoon veel talent en sterke handen ( heb ik niet)

Veel succes.

Weet iemand wat de diameter van de remzuigers van een F4i is? Het zijn er wel vier per klauw zie ik.
En is de diameter van de rempomp van een F4i dan ook groter dan die van een F3?
 
Laatst bewerkt:
Welke acculader gebruiken jullie op het circuit? Mijn motor heeft geen dynamo dus moet tussen de sessies door bijladen en ik merk dat m'n druppellader niet toereikend is
 
Welke acculader gebruiken jullie op het circuit? Mijn motor heeft geen dynamo dus moet tussen de sessies door bijladen en ik merk dat m'n druppellader niet toereikend is

Meeste druppelladers trekken dat niet omdat ze eerst testen om te kijken hoe de huidige staat van de accu is. Dat alleen al neemt al de nodige tijd in beslag, dat was iig het geval met mijn optimate in het verleden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan