Motorrijles: Kletsen over lessen #7 'Loopt de rem nou aan.?'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kreeg net ook een lesje van mijn instructeur.
Na mijn kleine ongelukje (donderdag), wilde mijn instructeur wel achter me rijden.
Dus ff een gezellig ritje gemaakt, hij zei dat ik mijn rem moest gebruiken .. en wat rustiger gaan rijden en het niet spannend voor me zelf maken. Mag zijn motor lenen tot de mijne weer de oude is. *O*
 
Ik kreeg net ook een lesje van mijn instructeur.
Na mijn kleine ongelukje (donderdag), wilde mijn instructeur wel achter me rijden.
Dus ff een gezellig ritje gemaakt, hij zei dat ik mijn rem moest gebruiken .. en wat rustiger gaan rijden en het niet spannend voor me zelf maken. Mag zijn motor lenen tot de mijne weer de oude is. *O*

wow? heftig, wat is er gebeurd? En les je op je eigen motor?
 
wow? heftig, wat is er gebeurd? En les je op je eigen motor?


Was op weg naar mijn werk, bij de verkeerslichten van achter aangereden. Ze was bezig met andere dingen in de auto en ik stond net stil. Motor heeft wat schade en ik spierpijn.
Instructeur zei dat ik snel weer moest opstappen na het ongeluk, dus vandaar dat we vandaag samen ging rijden.

Ik ben een ex lesser sinds 12/01/12 *O*
 
Was op weg naar mijn werk, bij de verkeerslichten van achter aangereden. Ze was bezig met andere dingen in de auto en ik stond net stil. Motor heeft wat schade en ik spierpijn.
Instructeur zei dat ik snel weer moest opstappen na het ongeluk, dus vandaar dat we vandaag samen ging rijden.

Ik ben een ex lesser sinds 12/01/12 *O*

Had er net ook weer eentje in zo'n mini peugeot'tje... Geen richting aangeven, stoplicht rood, dus ik ernaast staan en gebaren dat ze richting aan hoort te geven.. Zit ze met d'r telefoon in de handen.. -O-
facepalm.gif
 
Laatst bewerkt:
paar keer op mijn helm getikt naar zulk soort idioten en als ze dom terug doen, kan het leuk gaan worden, heb het wel gehad met zulk soort mensen
 
Ai, dat lijkt me vervelend zo net na het halen van je rbw. Wat een fijne instructeur dat ie dat meteen aanbood!
 
Motorex heeft een heel goede instructeur. Eentje met hart voor de zaak, en voor de (ex-) leerlingen.
 
Was op weg naar mijn werk, bij de verkeerslichten van achter aangereden. Ze was bezig met andere dingen in de auto en ik stond net stil. Motor heeft wat schade en ik spierpijn.
Instructeur zei dat ik snel weer moest opstappen na het ongeluk, dus vandaar dat we vandaag samen ging rijden.

Ik ben een ex lesser sinds 12/01/12 *O*

Ik snapte het al ff niet.. Alsnog gefeliciteerd met je A. Maar vooral respect dat je dan zo snel alweer opstapt. Lijkt me het beste, maar toch. Zo snel na het behalen van je rbw is wel heel zuur. Moet er niet aan denken dat dat bij mij gebeurt. Hele winter motor opgeknapt, net je kaartje afgehaald, alles kapot. Gelukkig heb je zelf niets.

En inderdaad een instructeur uit duizenden. keep on :]
 
Had er net ook weer eentje in zo'n mini peugeot'tje... Geen richting aangeven, stoplicht rood, dus ik ernaast staan en gebaren dat ze richting aan hoort te geven.. Zit ze met d'r telefoon in de handen.. -O- [afbeelding]
Dit zie ik zo vaak tegenwoordig. Vooral als ik om 9 uur terug naar huis rij vanuit mn werk. Degenen die geen richting aangeven op rotondes en bij het wisselen van rijstrook zonder jou te zien zijn in 90% van de gevallen aan het bellen. De andere 10% staart recht vooruit en rijdt langzamer dan ze oud zijn op de snelweg. Die laatste categorie doet het dan gelukkig meestal wel rustig dat van rijbaan wisselen :+

Maar wat kun je hiertegen doen? Je hebt net geremd met angst voor je eigen leven, persoon achter je lette gelukkig op en remde ook hard. En meneer zit druk te bellen als je er 2 minuten later naast staat bij het stoplicht. Deuk in de auto schoppen en doorrijden? Hem achter het stuur vandaan trekken en dezelfde doodsangsten laten ervaren? :r
 
De weersvoorspellingen brengen niet veel goeds, denk dat ik er toch rekening mee moet gaan houden dat mijn AVB wordt afgelast komende vrijdag... Baal!
 
Laatst bewerkt:
Ach, die koek-blik-rijders :')

Reedt zelf eens een paar jaar terug hier op de A1 richting Amersfoort, met een gangetje van 140 á 150 even wat rijen auto's in halen ..

Komt er een knakker in zo'n kleine Peugot gewoon dood leuk naar links aanzetten, zonder op of om te kijken :/

Volgens mij als je auto rijdt ben je compleet hersendood })
 
Ach, die koek-blik-rijders :')

Reedt zelf eens een paar jaar terug hier op de A1 richting Amersfoort, met een gangetje van 140 á 150 even wat rijen auto's in halen ..

Komt er een knakker in zo'n kleine Peugot gewoon dood leuk naar links aanzetten, zonder op of om te kijken :/

Volgens mij als je auto rijdt ben je compleet hersendood })

Sja, dat valt wel mee... Probleem is dat een hoop mensen een rijbewijs hebben, die helemaal niet kunnen rijden en allerlei manouvres uitvoeren waarbij ze geen idee hebben hoe gevaarlijk die (kunnen) zijn voor anderen.. Of, dat ze met vanalles en nog wat bezig zijn, behalve autorijden... B| Getuige mijn verhaal hierboven over het vrouwtje met d'r telefoon in haar handen...
 
Sja, dat valt wel mee... Probleem is dat een hoop mensen een rijbewijs hebben, die helemaal niet kunnen rijden en allerlei manouvres uitvoeren waarbij ze geen idee hebben hoe gevaarlijk die (kunnen) zijn voor anderen.. Of, dat ze met vanalles en nog wat bezig zijn, behalve autorijden... B| Getuige mijn verhaal hierboven over het vrouwtje met d'r telefoon in haar handen...

Ja, bij sommige krijg werkelijk de indruk dat ze dat rijbewijs bij een pakje boter o.i.d. kadoo gekregen hebben :X
 
Ach, die koek-blik-rijders :')
Reedt zelf eens een paar jaar terug hier op de A1 richting Amersfoort, met een gangetje van 140 á 150 even wat rijen auto's in halen ..
Komt er een knakker in zo'n kleine Peugot gewoon dood leuk naar links aanzetten, zonder op of om te kijken :/
Volgens mij als je auto rijdt ben je compleet hersendood })

Met 140 - 150 op de A1 kan het ook lastig inschatten zijn voor veel mensen.. hoe hard rijdt die motor en hoe snel is hij bij me.. je ziet meer mensen die dat niet kunnen schatten dan wel kunnen schatten. Ook als autmobilist kom ik dat geregeld tegen. Doe je niks aan, behalve conform verwachting gedragen.. wat op de A1 dus 100-130 inhoud en geen 150. Dat doe je dan zelf ;) Als je dan wel "conform verwachting" rijdt flikken nog genoeg mensen dat soort acties hoor,.. daar niet van. -O-

Probleem is dat een hoop mensen een rijbewijs hebben, die helemaal niet kunnen rijden en allerlei manouvres uitvoeren waarbij ze geen idee hebben hoe gevaarlijk die (kunnen) zijn voor anderen.. Of, dat ze met vanalles en nog wat bezig zijn, behalve autorijden...

Absoluut mee eens. Ik zou het ook helemaal niet gek vinden als men bij het verlengen van het rijbewijs verplicht een mini-theorietoets moeten halen. ff de nieuwe regels zien en even weer bewust worden van de afspraken binnen het verkeer.
 
je hoort mensen inderdaad vaak zeggen ''lastig inschatten met wat voor snelheid die aankomt''.. ok, fair.. maar ga dan niet je manoeuvre uithalen door toch door te rijden of in te voegen of wat dan ook, wacht maar even als het lastig in te schatten is
 
je hoort mensen inderdaad vaak zeggen ''lastig inschatten met wat voor snelheid die aankomt''.. ok, fair.. maar ga dan niet je manoeuvre uithalen door toch door te rijden of in te voegen of wat dan ook, wacht maar even als het lastig in te schatten is

En dát is ook meteen het grote probleem...

Ik weet niet helemaal zeker of het kan, maar ik ga toch maar...

facepalm.gif
facepalm.gif
facepalm.gif
facepalm.gif
 
Laatst bewerkt:

Als ik bijvoorbeeld op de snelweg een auto 'kwijt' ben in mijn spiegels (effe situatie als ik ook in de auto zit), doordat ik bijvoorbeeld net een auto aan het inhalen was, die ineens terug is gegaan naar rechts, ga ik niet blindelings terug... Dan blijf ik gewoon effe in mijn rijstrook, en mijzelf ervan overtuigen, dat die auto er ook echt niet meer rijdt en ik ook veilig terug naar rechts kan... Een hoop zullen volgensmij gewoon teruggaan naar rechts, zonder extra goed te kijken, want ze zien de auto toch niet meer... Terwijl hij misschien wel in je dooie hoek zit... -O-
 
Zo, smidsy filmpje staat in de OP, kan soms wel eens handig zijn.. Had hem een tijdje geleden al gezien... Net wat die gozer zegt:

Go on and practice it, it might save your life...
 
Laatst bewerkt:
Net even smidsy op Youtube ingetikt... Holy crap!!

Ik had bij mijn lesje vorige week mijn eerste smidsy (light) momentje. Volvo van links keek wel mijn kant op maar nam me niet waar. Ik week uit en schoot er voor langs, net toen mijn instructeur los ging met zijn misthoorn.

Die kerel schrok zich kapot, maar toen mijn instructeur even bij het stoplicht op het raampje tikte voor een gratis nabeschouwing had die kerel alweer een grote bek paraat..

Accepteer je fout, zeg sorry, leer ervan. *zucht* :N
 
Laatst bewerkt:
Net even smidsy op Youtube ingetikt... Holy crap!!

Ik had bij mijn lesje vorige week mijn eerste smidsy (light) momentje. Volvo van links keek wel mijn kant op maar nam me niet waar. Ik week uit en schoot er voor langs, net toen mijn instructeur los ging met zijn misthoorn.

Die kerel schrok zich kapot, maar toen mijn instructeur even bij het stoplicht op het raampje tikte voor een gratis nabeschouwing had die kerel alweer een grote bek paraat..

Accepteer je fout, zeg sorry, leer ervan. *zucht* :N

ALTIJD opletten als je bijvoorbeeld op een provinciale weg rijdt en er wil een auto de weg op komen vanuit een kruising of als een auto uit tegemoetkomende richting linksaf (voor jouw rechts) wil afslaan... Daar is die anti-smidsy manouvre voor bedoeld...
 
Met 140 - 150 op de A1 kan het ook lastig inschatten zijn voor veel mensen.. hoe hard rijdt die motor en hoe snel is hij bij me.. je ziet meer mensen die dat niet kunnen schatten dan wel kunnen schatten. Ook als autmobilist kom ik dat geregeld tegen. Doe je niks aan, behalve conform verwachting gedragen.. wat op de A1 dus 100-130 inhoud en geen 150. Dat doe je dan zelf ;) Als je dan wel "conform verwachting" rijdt flikken nog genoeg mensen dat soort acties hoor,.. daar niet van. -O-

Dit had niets meer met inschatten te maken van die vent .. Die ging gewoon zonder links of rechts, of uberhaupt maar eens even in zijn spiegels te kijken ;)

En ze verwachten van motorrijders dat ze hardt rijden })
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan