SV 650/1000N topic, deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geen idee. Geen probleem voor mij het nieuwe combitopic te starten als de huidige beheerders zich er niet door gepasseerd voelen, of het zelf niet willen doen. Ik ga informeren.


Hier ben ik ook wel een voorstander van. Ik denk dat dit prima kan... alleen in welke categorie gaat het topic geplaatst worden?

Naked.. of Sport? :?
 
Naked,s zijn ook sportief dus denk sportief. ;)
Nog geen reacties van de huidige beheerders ontvangen.
Ik zit meer te denken aan de category 'Brikken en klassiekers' :+

Deze kan eigenlijk ook wel bij het combitopic
Nieuwe SV650S deel XIV
Zo 'nieuw' is de 2nd gen SV650S nou ook weer niet meer. ;)
Ik wacht eerst reactie van de eerste twee af.
de 'sport categorie' lijkt mij prima.

DisasterMaster is de beheerder van dat topic. Wellicht dat hij de andere topics wil adopteren?
Anders voor mij ook geen probleem.

Ik zal zaterdag even naar een Suzuki dealer op de Veluwe gaan en informeren of de mogelijkheid bestaat daar de SV-Autumn Meet-and-Greet te organiseren. Ik verwacht dat ze ook een toerritje hebben, ze organiseren ook regelmatig iets voor de V-strom..

Over de vorkpoten: Die vraag heb ik eerder aan een actief lid in een brikken en klassiekertopic gesteld
Bij deze de essentie van het antwoord van iemand die ze echt mooi heeft gekregen.

"... , maar bij de huidige poten heb ik dat ook (blanke lak). Dat haal ik eraf met een een grof schuurpapier / verfafbijt. was verschrikkelijk werk. Daarna heb je het als het goed is mat / krassig maar het is wel schoon
van daaruit kan je zelf gaan schuren met 1600 - 800 - 400 eindigend met 200nat, ligt eraan hoe spiegelachtig je het wil hebben. Dat duurde mij te lang dus ik heb een polijstmachientje gekocht voor 60€ - niet persé voor de poten alleen maar je kan het ook voor blokdelen gebruiken etc.
daar ga je van hardkatoenen schijf met grove pasta naar zachtere polijstpasta met een katoenen schijf... en dan is het maar net hoe ver je wil gaan.
meestal eindig ik met poetsmiddel, bv autosol alupoets of belgom... dan zit er ook meteen een protective laagje op..."
Einde citaat.

Zelf ga ik dit soortgelijks proberen, maar dan drof poetsen met Scotsh Brite en napolijsten met Peek Polish.
Dat laatste is echt heel goed spul voor blank metalen delen!!
 
Laatst bewerkt:
Kijk, dat is weer eens volledige informatie! :}

Jammer dat ik net heel de vork uit elkaar heb gehad haha.. Laat het maar even zitten denk ik :P

Succes ermee Roger!
 
full


Zet in jullie agenda's:

Zaterdag 14 oktober
SV Meet and Greet
Aanvang 10:00 inclusief een
toertocht (11:30 vertrek)*
Motorhuis 'De Valkenier' in
Barneveld.

De Suzuki-dealer in Barneveld wilt onze meeting graag ondersteunen, dus we hoeven niet naar een parkeerveld achter de McDonalds, om maar even iets actueels te noemen. ;)

Wie gaat/doet er mee?

Alle SV's zijn welkom, dus SV650 en SV1000, S en N, origineel of flink verbouwd en ongeacht bouwjaar.
Hoe meer zielen (en motoren) hoe meer vreugd, en alleen naar de meeting komen zonder mee te willen rijden in de toertocht kan uiteraard ook. Graag even een reactie als je gaat komen om een inschatting te hebben voor de 'logistiek.'
Een PB sturen of een mail naar 40yearsZ1000@gmail.com kan ook.

* = alleen in geval van een toertocht voor handen.
Heeft iemand van jullie een leuke rondrit op papier, TomTom, Garmin die Barneveld aandoet (dan kun je er ook starten en stoppen) of zin en tijd om er voor de gelegenheid nog een te maken/zoeken?
In dat geval hoor ik het ook graag.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb wel zin om daar aan mee te doen, maar ken geen routes in de omgeving daar helaas Roger.
Gaaf initiatief trouwens, :t
 
Ik heb wel zin om daar aan mee te doen, maar ken geen routes in de omgeving daar helaas Roger.
Gaaf initiatief trouwens, :t
Leuk!
3 x bleek in ons geval geen scheepsrecht. Bij de Z1000 meeting (Apeldoorn) kon je niet, bij de Zeddag (Noordeloos) hebben we elkaar gemist. De MFMM (Arnhem) hoeven we het niet meer over te hebben, dus dan moet de SV-meeting het maar gaan worden.. ;)
 
Klinkt wel leuk ga proberen of ik er bij kan zijn.

Trouwens nog een vraagje aan de 1000 rijders is er nog iemand die een snorkel van zijn luchtinlaat over heeft en er vanaf wil?
 
Hey Tof!

Ik ben die dag wel tot 2/3 uur beschikbaar, daarna ga naar een BBQ in het westen. Dus kan hem mooi (deels) meepakken. Stel wel voor een beetje op tijd te beginnen, uit eigen belang ;).

Ik zit zelf een beetje te kijken naar een route. Langs het water is me de vorige keer erg goed bevallen. Toen reden we in Nijmegen en namen we een stukje pondje mee op de route. Omgeving Leusden heeft ook leuke 60 wegen.

Mikpunt 60 / 70 km? Maakt een ritje van een uurtje en kunnen de mensen die van ver komen weer op tijd door.
Ik heb hier willekeurig een paar punten aangeklikt. Een goede site overigens. Calimoto is een (gratis) app voor Android die ook mooie routes kan plannen (ook rondjes, extreem fijne functie!). Zal die zo ook even aanzetten of ik daar wat kan vinden.
 
Hey tof!
Ik ben die dag wel tot 2/3 uur beschikbaar, daarna ga naar een BBQ in het westen. Dus kan hem mooi (deels) meepakken. Stel wel voor een beetje op tijd te beginnen, uit eigen belang ;)....
Wat mij betreft geen probleem. Vanaf 10:00 inloop en om 11:30 gaan rijden?
Veel vroeger lijkt me op een zaterdag voor velen niet zo wenselijk.
De lengte van de tocht maakt mij niet zoveel uit.
Ik heb contactgegevens van iemand die wel eens een tocht heeft georganiseerd voor een V-Strom meeting in Barneveld. Mogelijk dat deze persoon de tocht nog heeft en beschikbaar wilt stellen.
wordt vervolgd..
 
Laatst bewerkt:
Klinkt erg leuk, :t

heb zojuist verlof gevraagd de 14de.

Mocht het lukken vrij te krijgen dan kom ik zeker naar Barneveld.. :]
Het staat in mijn agenda en zodra ik wat meer weet :? qua werk dan laat ik het weten.
 
Klinkt erg leuk, :t
heb zojuist verlof gevraagd de 14de.
Mocht het lukken vrij te krijgen dan kom ik zeker naar Barneveld.. :]
Het staat in mijn agenda en zodra ik wat meer weet :? qua werk dan laat ik het weten.
TOP! wat een toewijding. Heb je ook mooi weer aangevraagd?

ad toertocht:
Wel iets gevonden dat start en eindigt in Barneveld, maar 209 km lang, dus je bent er best een paar uurtjes zoet mee.
GPStracks - GPS motor en auto routes in Nederland
Te downloaden voor TomTom en Garmin, maar deze is waarschijnlijk net iets teveel van het goede ...
De tocht is uit 2011, dus er zal ook wel iets veranderd zijn aan de weg de afgelopen 6 jaar.

full
 
Laatst bewerkt:
Super gaaf initiatief die Meet.. Ik baal ontzettend dat ik die dag een afspraak heb waar ik niet onderuit kom B| B| B|

Van hoelaat tot hoelaat is het voorstel daar te meeten? Misschien kan ik ervoor nog even snel langsrijden. Ookal is de kans klein.
 
Van hoelaat tot hoelaat is het voorstel daar te meeten? Misschien kan ik ervoor nog even snel langsrijden. Ookal is de kans klein.
Allemaal nog vast te stellen, maar ik denk vanaf 10:00 de meeting en vanaf 11:30 het rondje gaan rijden. Daarna nog meeten tot we geen zin meer hebben.
 
Laatst bewerkt:
Allemaal nog vast te stellen, maar ik denk vanaf 10:00 de meeting en vanaf 11:30 het rondje gaan rijden. Daarna nog meeten tot we geen zin meer hebben.


Ik gok dat ik uiterlijk 12:00/12:30 thuis moet zijn.
Het is iets meer dan een uurtje rijden voor me. Dat heb ik er nog wel voor over om iedereen weer eens een keertje te zien. Dan ben ik er zelf 10:00.. en kan ik een uurtje blijven.

Eens kijken hoeveel animo er nu precies is :)
 
Dan ben ik er zelf 10:00.. en kan ik een uurtje blijven.
Eens kijken hoeveel animo er nu precies is :)
OK, dan beginnen we om 10 uur.
Richttijd voor aanvang toertocht is 11:30.
Ik zal het even aanpassen in de aankondigingspost.
Tot dan
 
Laatst bewerkt:
Vandaag heb ik de route van de toerrit gekregen.
De tocht is net zoals die van een paar reacties hierboven zo'n 200 km en in dit geval opgezet voor een V-Strom meeting in Barneveld. Er deden toen zo'n 35 V-Stroms mee, en het was inclusief de tijd voor stops, lunch etc van 9:30 tot 16:00.
Met een beetje doorraggen en dooreten kan er best een uurtje vanaf, maar het is wel een SV-dagtocht.

Zouden de mensen die mee gaan doen met de SV-meeting willen laten weten wat we willen?
Deze doen of is dit echt teveel van het goede?

full
 
Laatst bewerkt:
Van meerderen reactie gekregen over de voorkeur van een rondje.
Bij deze wordt het rondje van Ivo de route die we gaan rijden.
Zie Ivo's post van 23 september 13:44,
ivoderksen in "SV 650/1000N topic, deel III"
en klik de link om de route te zien en downloaden voor diverse navigatie-systemen.
Start meeting 10:00.
Start toertocht 11:30.


Het stukje weg heen-en-weer in de route blijkt een bugje. Dat halen we er ter plaatse af, dus de route wordt nog iets korter.
Sommige stukken dijk zijn mogelijk niet berijdbaar. Als dat zo blijkt te zijn zoeken we ter plaatse een alternatief naar het volgende waypoint om weer terug te komen op de route.

full
 
Laatst bewerkt:
Okee, is een leuke route en niet zo lang voor degenen zoals ik die van ver moeten komen.
Ik heb alleen geen navi, dus zal achter de kudde aan moeten sjokken, :+
Mits het weer goed is ben ik er dus bij! :] :t
 
Navi heb ik wel. Een Garmin Dakota 20. Meer voor wandelen en fiesten en wat minder ontworpen voor automotive gebruik, maar het gaat er wel op. Ik ben meer een papieren kaart navigeerder, maar voor een GPS tochtje is dat wat minder optimaal. ;)
Ik neem aan dat iemand anders wel een mooie TomTom oid zal hebben. En anders komen we er met mijn dingetje en kaart ook wel uit. Er zitten niet veel wegen in de tocht die ik nog nooit gezien heb, dus komt goed. Mooie route inderdaad.
 
Laatst bewerkt:
Leuk hoor, lijkt me mooie route!
Ik heb dit weekend ca. 200km gemaakt en het viel me te zwaar dus voor mij helaas het besluit om niet mee te rijden. Ik wens jullie een mooie dag! :)
 
Leuk hoor, lijkt me mooie route!
Ik heb dit weekend ca. 200km gemaakt en het viel me te zwaar dus voor mij helaas het besluit om niet mee te rijden. Ik wens jullie een mooie dag! :)


Jammer!
Lijkt me een mooi rondje inderdaad dit voorstel!

Ik ben erbij, tenminste bij de meet, niet de rit.
Alleen als het echt zeikregent laat ik het over gaan.
Zoals eerder uitgelegd moet ik gelijk door naar een andere afspraak. Dat betekent zo de auto in bij iemand anders, zonder optie tot omkleden. En ik wil dat niet zeiknat doen en dan tot 6 uur s'avonds in natte kleding, mietje als ik ben O-)
 
Mijn motor loopt onregelmatig onder de 5000 rpm, en ik verdenk de synchronisatie van de carbs, dus die wil ik een keer synchroniseren.

Twee keer dit ding zou het mee moeten lukken toch?
Vacuümmeter
Eén klokje, een slang en een zooi koppelstukjes voor 25 Euro, dus 50 Euro voor een SV.
Na één keer afstellen heb je de aanschafkosten er waarschijnlijk al uit tov uitbesteden bij de motorzaak.

Of deze voor 93 Euro.
https://www.marktplaats.nl/a/auto-d...ce270f44503df9f8598c624&previousPage=lr&pos=6
Daarmee kan ik mijn Kawa ook een keer doen.
Iemand ervaring met dit 'budgetspul?'

Het synchroniseren zelf stelt niet veel voor, toch?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan