SXV Topic 7!

Idd Motul 300V 15W50 of 15W60 in het blok en de bak.
Of Motul transoil 10W40 in de bak.

Heb zelf ondervonden dat m'n 550 op mettet toch wat begon door te slippe, met de transoil 10W40 was dit opgelos.
 
Ok, thnx! Ga ik proberen. Kan ook nog zijn dat de koppelingsplaten er krom in liggen, dit heb ik nog niet gecheckt...
 
wanneer je er naar kijkt, alle frictie platen moeten hetzelfde zitten op de laatste na, die moet met 1 tapje een stapje opzij zeg maar. En alle stalen platen moeten met de 'ronde' kantjes dezelfde kant op zitten. Aan de ene kant zijn de randen zeg maar scherper dan de andere kant door het persen van de platen
 
Ook warm blijft de koppeling plakken. Heb inmiddels de koppelingsplaten gecontroleerd en die zijn wel ok. Wat mij opviel is dat de koppelingskorf, waar de gevoerde platen in vallen behoorlijk speling heeft. Dit heb ik nog niet eerder gezien bij een motor, is dit normaal bij een SXV?? Ik kan deze ahw iets kantelen.
 
Laatst bewerkt:
zolang je korf tov van je tandwiel achter de korf geen speling heeft is het goed... beetje moeilijk te voelen zo.
 
Ok, zal morgen ff kijken, deze zit erop geklonken toch? Daarna weer in elkaar met andere olie en dan hopen dat het plakken eraf is. Kon ook nog iets aan de kabel stellen en dat heeft ook al wat geholpen.
 
ja, is geklonken. De rubbers die erachter zitten zijn niet lost te bestellen bij aprilia. Honda rubbers passen wel (bij hinson oid bestellen).
 
Het was dus WEL de olie. Met 10W-60 geen problemen meer. Ook nog ff de kabel terug gesteld en nog steeds OK.
Thnx voor de tips iedereen!!
 
dit weekend nog even 2 koppakkingen vervangen van een mede sxv rijder.

Qswh0a2.jpg


deukje bij het koelkanaal.
pbeoIDQ.jpg


En precies daar was de kop lek uiteraard
fQPwZkN.jpg


ook 2 scherpe randjes aan de bovenkant van de cilinder (linker kant van het blok)
xnl7Mg9.jpg


goh, waarom zou die lek gaan
TsmKnR2.jpg


alles klaar voor montage
guhvoVU.jpg


Was nog even in twijfel om de voorste ook te doen, gelukkig toch maar gewoon gedaan
efDDPHC.jpg

ohAPDtE.jpg
 
Is bij de achterste de kop krom getrokken of niet goed gevlakt geweest?
En de voorste kop is dat een imperfectie van het gieten van het aluminium of heeft er iets in de verbrandingsruimte rond gestuiterd?
 
Is bij de achterste de kop krom getrokken of niet goed gevlakt geweest?
Een van beide. Deze kop is vorige maand vervangen door de eigenaar. De originele kop is stuk gelopen door een foutje tijdens een revisie bij de Motorport :+ Toen de kop is vervangen heb ik het blok gekregen om even na te lopen en op tijd te zetten (kleppen raakten de zuigers, vandaar dat de kop stuk was gegaan). Heb werkelijk me ogen uitgekeken, de motorport was o.a. vergeten een afdekdop van de waterpomp te halen voor montage van de slangen :o
Naja, blok was klaar, paar nieuwe keerringen clipjes o-ringen en wat grut. Kleppen gesteld en op tijd gezet, ding liep mooi. Na een tijdje witte rook en koelvloestof in de uitlaat, dus nu nieuwe koppakkingen

En de voorste kop is dat een imperfectie van het gieten van het aluminium of heeft er iets in de verbrandingsruimte rond gestuiterd?
Daar heeft iets rond gestuiterd, waarschijnlijk in de tijd van de motorport revisie :9
 
Laatst bewerkt:
De schade aan de voorste kop ziet er wel klop/pingelgevoelig uit, heb je daar nog wat mee gedaan?

Heeft hier iemand ervaring met de mapping van Alice Racing? Lees positieve verhalen op het Aprilia forum.
 
kop is gevlakt. Welke Alice mapping? voor een 550, versie 1 en 2 (via xv tuner) heb ik wel goede ervaring mee, niet te agressief en loopt lekker door. Ze houden alleen niet van stoplichten, maar dat doet de Sxv sowieso al niet
 
das versie 1, die is prima. Ik heb ze nooit bekeken dus weet niet wat het verschil is. Kop is niet zover gevlakt nee, zaten nog putjes in
 
als iemand nog interesse heeft in een sxv450 moet je me even pm'en mag voor weinig weg ivm aankoop racer (sxv is niet van mij overigens)
 
Het volgende probleem diende zich vandaag aan, sprag clutch aan gort. Nu heb ik 'm nog niet open gemaakt maar wat iemand een keer wat dit in het ergste geval kost? Ben het lijstje met de bekende problemen aardig aan het afwerken, het moet niet veel gekker worden, verhouding rijden/sleutelen ligt behoorlijk scheef op het moment.

Edit:Heb er toch maar weer een paar honderd tegen aan gegooid
 
Laatst bewerkt:
Kost je de onderdelen en een vliegwieltrekker, dan kan je het prima zelf doen. Ook even nieuwe boutjes voor in je vliegwiel halen en niet de locktite vergeten!


ik ben ondertussen aan het downgraden, en iemand anders hier aan het upgraden ;-)

VjVsr5U.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan