Suzuki 250cc verzameling Deel 2

Heren een vraagje

Voor mijn laatste RG 250 Walter Wolf heb ik vandaag een blok binnengekregen.
Het blok komt uit een rijdende motor heb van de verkoper een video gekregen.
Blok is uit het frame gesleuteld en direct naar mij gestuurd

Nu kijk ik net bij de rechter cilinder naar binnen en kan een paar groeven in de zuiger zien en voelen.

Het blok heeft 19.000 km gelopen

Vraag wat te doen

Blok in het frame hangen en kijken of het allemaal goed gaat of cilinders eraf en verse zuigers (overmaat) erin

Persoonlijk denk ik gewoon in het frame hangen en rijden als stuk gaat pas openmaken

Hoor graag wat jullie vinden.

:W
 
Enne Paul je kan trots op me zijn ik heb een motor verkocht :Y :Y

Nee niets teruggekocht :N :N

Vind het wel jammer dat de T350 weg is maar ik reed er te weinig op.
 
Enne Paul je kan trots op me zijn ik heb een motor verkocht :Y :Y

Nee niets teruggekocht :N :N

Vind het wel jammer dat de T350 weg is maar ik reed er te weinig op.

_O-

Voor de een is het uniek om een 2-takt aan te schaffen en voor de ander is het uniek om er 1 weg te doen :) Maar dat plekje zal toch opgevuld moeten worden? :)
 
Heren een vraagje

Voor mijn laatste RG 250 Walter Wolf heb ik vandaag een blok binnengekregen.
Het blok komt uit een rijdende motor heb van de verkoper een video gekregen.
Blok is uit het frame gesleuteld en direct naar mij gestuurd

Nu kijk ik net bij de rechter cilinder naar binnen en kan een paar groeven in de zuiger zien en voelen.

Het blok heeft 19.000 km gelopen

Vraag wat te doen

Blok in het frame hangen en kijken of het allemaal goed gaat of cilinders eraf en verse zuigers (overmaat) erin

Persoonlijk denk ik gewoon in het frame hangen en rijden als stuk gaat pas openmaken

Hoor graag wat jullie vinden.

:W

Ligt er aan hoe diep die groeven zijn,iets van lichte krasjes heb je meestal wel,
dat is gewoon bij een 2takt,zeker op de zuiger.Echte groeven zijn niet normaal en daar moet je wat aan doen.
 
Laatst bewerkt:
Enne Paul je kan trots op me zijn ik heb een motor verkocht :Y :Y

Nee niets teruggekocht :N :N

Vind het wel jammer dat de T350 weg is maar ik reed er te weinig op.
Kijk that,s my boy *O* ,een 350 past ook niet echt in het rijtje van 250jes ,nu volhouden en er niet weer 1 aanschaffen ;)
 
Laatst bewerkt:
Heren een vraagje

Voor mijn laatste RG 250 Walter Wolf heb ik vandaag een blok binnengekregen.
Het blok komt uit een rijdende motor heb van de verkoper een video gekregen.
Blok is uit het frame gesleuteld en direct naar mij gestuurd

Nu kijk ik net bij de rechter cilinder naar binnen en kan een paar groeven in de zuiger zien en voelen.

Het blok heeft 19.000 km gelopen

Vraag wat te doen

Blok in het frame hangen en kijken of het allemaal goed gaat of cilinders eraf en verse zuigers (overmaat) erin

Persoonlijk denk ik gewoon in het frame hangen en rijden als stuk gaat pas openmaken

Hoor graag wat jullie vinden.

:W

Ik zou het gewoon eerst proberen.
 
full
 
Was idd in Woerden net buiten het veld zelf. Ik ben helaas ook alleen maar 's ochtends geweest. Jammer dat ik jou niet gesproken heb. Nog een foto en dan stop ik met spammen:
[afbeelding]

He dat zijn 2 bekende motoren. 1 van mijn oude heer, 1 van mijn maatje.
En dan zet je die van mij niet op de gevoelige plaat :o

DSC_7615%20Medium.jpg
 
Laatst bewerkt:
De reden dat het zo stil is hier is dat ik eigenlijk te druk ben met het klaar maken van de RG serie voor de beurs in Januari. :$
Mochten jullie in de buurt zijn dan van harte welkom om de Rg's eens in het echt te komen bekijken.


Groet Erik :W :W



full
 
Laatst bewerkt:
De reden dat het zo stil is hier is dat ik eigenlijk te druk ben met het klaar maken van de RG serie voor de beurs in Januari. :$
Mochten jullie in de buurt zijn dan van harte welkom om de Rg's eens in het echt te komen bekijken.


Groet Erik :W :W



[afbeelding]

Als ik ff tijd heb kom ik wel even kieken :Y ,is redelijk dicht bij mij in de buurt. :)
 
Als ik ff tijd heb kom ik wel even kieken :Y ,is redelijk dicht bij mij in de buurt. :)


Altijd goed Paul

Ik heb mijn best gedaan het is niet allemaal zoals ik het graag zou willen maar te weinig tijd. En een aantal onderdelen zijn op het moment niet te vinden in betere staat. ;(

Gelukkig had ik een aardige voorraad liggen want ik moest er 1 opbouwen vanaf een kaal frame.
Maar dan kom je toch wel een groot aantal problemen tegen :Y

Is nu wachten op de tanks die een laag blanke lak krijgen over de stickers verder zo goed als klaar
 
De reden dat het zo stil is hier is dat ik eigenlijk te druk ben met het klaar maken van de RG serie voor de beurs in Januari. :$
Mochten jullie in de buurt zijn dan van harte welkom om de Rg's eens in het echt te komen bekijken.
Groet Erik :W :W ]

Hoi Erik, waar en wanneer is deze beurs?
Groetjes uit Belgenland
Tony
 
Jou kennende staan er -hoewel misschien niet helemaal naar jouw zin- gewoon een paar piekfijne machines.
 
Bitacticus gehaasticus schreef op 25 december 2017 @ 16:24:

[...]

Hallo Tony

De beurs is op zaterdag 13 en zondag 14 januari in het Autotron te Rosmalen.
Je bent van harte welkom *D
=================================================================================
Eric, vandaag hebben wij Luc en ik echt genoten van uw mooie …….
Super mooie………
eigenlijk mooier dan nieuw
genoten van uw 2 takjes,
echt man je mag fier zijn.
Groetjes uit Belgenland :}
 
Laatst bewerkt:
Bitacticus gehaasticus schreef op 25 december 2017 @ 16:24:Hallo Tony

De beurs is op zaterdag 13 en zondag 14 januari in het Autotron te Rosmalen.
Je bent van harte welkom *D
=================================================================================
Eric, vandaag hebben wij Luc en ik echt genoten van uw mooie …….
Super mooie………
eigenlijk mooier dan nieuw
genoten van uw 2 takjes,
echt man je mag fier zijn.
Groetjes uit Belgenland :}



Tony bedankt voor het compliment :$ :$

Zoals ze nu op een rij staan had ik het zelf ook nog nooit gezien

Tot in het voorjaar bij de rit in Massenhoven :] :]
 
Tony hierboven heeft niets teveel gezegd. Vandaag ook een bezoekje gebracht en in het echie is de verzameling nog mooier dan op de foto's. Niet normaal om dit allemaal bij elkaar te zien:

Eerste RG250:
FtkyCYN.jpg

pAuZZHy.jpg

F7xEsuA.jpg

KFFve77.jpg


Eerste RG250 Walter Wolf Uitvoering:
xFi69zs.jpg

JteuX2f.jpg


RG250 Walter Wolf in Champagne Uitvoering:
1uAYLt5.jpg

HIBRTsN.jpg


RG250 HB uitvoering:
lKUfGzv.jpg


RG250 in de beroemde Lotus (Colin Chapman) JPS kleuren:
UER7Ct4.jpg

ovb2rya.jpg


Overzicht:
6y5BKqs.jpg


Details:
RyDlYAW.jpg

TvMWz1v.jpg


RG500 Paddockstand:
1rCWlgH.jpg

8xoQ6cI.jpg


Erik bedankt, was leuk je gesproken te hebben en je prachtige collectie een keer in het echt te hebben kunnen bewonderen! :t :]
 
Ik had er ook nog heen gewild,en natuurlijk weer net voor het weekend helaas geveld door een nare buikgriep. :( :r
 
Laatst bewerkt:
Ik had er ook nog heen gewild,en natuurlijk weer net voor het weekend helaas geveld door een nare buikgriep. :( :r

-O- Jammer, het was de moeite waard. Had er bewust geen verwachtingen van. Ben eerder op onderdelenbeurzen geweest, waar we na 45 minuten alweer buiten stonden. Wat ik zoek is op RG(V) gebied en dat hebben ze gewoonweg niet op die beurzen. Stond overigens wel iemand een demo polijsten te geven wat ik dan weer wel interessant vond.

Maar deze beurs had 1 hal met onderdelen en een aparte hal waar alle clubs stonden, zoals KJMV, SAM, CBX, MBX en MTX, Solex, etc. En dat viel dus deze keer niet tegen! En alleen Erik's collectie was al de moeite waard om te gaan.

Blijf het overigens eeuwig zonde vinden dat Louwman / Lips van het eens mooie autotron de hele collectie verplaatst heeft en er een f.cking beurshal van gemaakt heeft. Maar dat terzijde.
 
-O- Jammer, het was de moeite waard. Had er bewust geen verwachtingen van. Ben eerder op onderdelenbeurzen geweest, waar we na 45 minuten alweer buiten stonden. Wat ik zoek is op RG(V) gebied en dat hebben ze gewoonweg niet op die beurzen. Stond overigens wel iemand een demo polijsten te geven wat ik dan weer wel interessant vond.

Maar deze beurs had 1 hal met onderdelen en een aparte hal waar alle clubs stonden, zoals KJMV, SAM, CBX, MBX en MTX, Solex, etc. En dat viel dus deze keer niet tegen! En alleen Erik's collectie was al de moeite waard om te gaan.

Blijf het overigens eeuwig zonde vinden dat Louwman / Lips van het eens mooie autotron de hele collectie verplaatst heeft en er een f.cking beurshal van gemaakt heeft. Maar dat terzijde.

Ja het Louwman Museum ben ik een keer geweest,ook de moeite waard om eens heen te gaan.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan