Suzuki 250cc verzameling Deel 2

Rare jongens die Belgen ;)

Dat klopt _O-

Vorig jaar bij de IDM races op zolder; 3 rijen voor het frietkot :?
Ik in de middelste rij om een lekker vet broodje braadworst te bestellen, doe er ook een flesje water bij. Eh daarvoor moet u bij die dame zijn, ik doe alleen de snacks :? :? :?
Ja maar, die koelkast staat achter je ........ Nee, u moet bij die dame zijn. Ja maar daar staat weer een rij van 10 meter |( Jullie zijn echt zot zei ik en hij ging onverstoord weer worsten bakken :+
 
Dat klopt _O-

Vorig jaar bij de IDM races op zolder; 3 rijen voor het frietkot :?
Ik in de middelste rij om een lekker vet broodje braadworst te bestellen, doe er ook een flesje water bij. Eh daarvoor moet u bij die dame zijn, ik doe alleen de snacks :? :? :?
Ja maar, die koelkast staat achter je ........ Nee, u moet bij die dame zijn. Ja maar daar staat weer een rij van 10 meter |( Jullie zijn echt zot zei ik en hij ging onverstoord weer worsten bakken :+

Ja en dan vinden ze het raar dat de Belgische economie nog steeds niet
geweldig is _O-
Aan de andere kant ,ik zit tussen een stelletje boven Belgen(Brabanders)ook dat is
een raar volkske :+
 
Laatst bewerkt:
Jarenlang allemaal aftermarket onderdelen voor de RG 250 gekocht.
Uiteindelijk nooit op de RG gezet omdat ik het origineel wil houden :$
Nu begonnen aan mijn laatste RG 250 bouw :Y
Dit word een rode MK1 maar met allemaal aftermarket Japans spul erop
Heb een NOS carter waar nu de assen in liggen met natuurlijk nieuwe lagers etc.
Maar de krukas wil ik laten doen
Had gehoopt om het door Bernd Braun te laten reviseren maar zijn website is uit de lucht.
Zoek een goed alternatief.
Dus iemand die weet wat hij doet en de boel niet verkloot :(
Heb ondertussen alle lagers , keerringen drijfstangen origineel Suzuki nieuw liggen.
Enig idee wie dit zou kunnen en willen doen?
 
Natuurlijk een hoop werk
DSC_2098A.jpg
20180831_151813A.jpg
 
Bekijk bijlage 1331019

Even een vraagje, op de foto valt het me op dat de tanden van de het zesde versnellingstandwiel op de uitgaande as een schuine kant hebben. Ik kan me van jou niet voorstellen dat je je niet hiervan bewust bent en vroeg me dus af waarom dit zo is? Is dit altijd zo? Is dit een modificatie?

Om heel eerlijk te zijn weet ik het niet zeker.
Ja het is in alle versnellingsbakken van de RG 250 hetzelfde onderdeelnummer van 1983 tot 1987
dus geen modificatie
voor zover als ik weet zit dat tandwiel een beetje binnen het 3e versnellingstandwiel wat ernaast zit.
om ruimte te hebben/houden zit de schuine kant eraan en betere olie verdeling in die richting
maar dit is een gok...…..
 
Laatst bewerkt:
Laat aub ff weten wat je bevindingen zijn. Riwa zit namelijk op hetzelfde adres als RH Motoren. En daarom vertrouwde ik het niet en ben er voor de rgv om die reden ook niet naar toe gegaan. Ben benieuwd daarom.
o dat wist ik niet.
dan ga ik er geen gebruik van maken te veel negative verhalen
de onderdelen voor de RG krukas zijn heel moeilijk te vinden en schofterig duur wil geen risico lopen dat het verprutst word.
Als er hier iemand is met goede ervaringen met dit bedrijf hoor ik het graag.
 
o dat wist ik niet.
dan ga ik er geen gebruik van maken te veel negative verhalen
de onderdelen voor de RG krukas zijn heel moeilijk te vinden en schofterig duur wil geen risico lopen dat het verprutst word.
Als er hier iemand is met goede ervaringen met dit bedrijf hoor ik het graag.

Ik heb het idee dat riwa de pa van Roelof is. Ben er namelijk in het verleden vaak wezen kijken en de man is wel bevlogen en heeft idd veel GT’s staan. Maar heb inmiddels een behoorlijk negatieve ervaring bij RH dat ze er mij niet meer zullen zien. Tevens zeikte zijn pa de laatste keer dat ik er was de RG500 van het eerste jaar af, terwijl ze ze wel verhandelen. Beetje rare verkooppraktijken daar. Just my 2 cents.
 
Ik heb het idee dat riwa de pa van Roelof is. Ben er namelijk in het verleden vaak wezen kijken en de man is wel bevlogen en heeft idd veel GT’s staan. Maar heb inmiddels een behoorlijk negatieve ervaring bij RH dat ze er mij niet meer zullen zien. Tevens zeikte zijn pa de laatste keer dat ik er was de RG500 van het eerste jaar af, terwijl ze ze wel verhandelen. Beetje rare verkooppraktijken daar. Just my 2 cents.

Dat Rieks van der Wal de vader van Roelof Heide is daar klopt helemaal niks van, ze hebben niet eens dezelfde achternaam.... wat vaak wel het geval is bij vader en zoon :z8)7
Als je hier iets neerzet is een klein beetje onderzoek van te voren misschien wel goed. Voordat je het weet zadel je iemand met iets op waar niks van klopt en geef je hem een naam die hij niet verdient!
Wat wel kan zijn is dat Heide de boel heeft overgenomen, dat zou je eens na kunnen vragen. Het bedrijf van Roelof's vader zit wel op hetzelfde adres. Roelof zelf zit op een ander adres.
Hier een zoekactie in Google op Riwa, leest als een goed bedrijf
riwa tuning - Google zoeken
 
Laatst bewerkt:
Bekijk bijlage 1331292 Hoop dat het een beetje te zien is

Bedankt voor je reactie en uitleg. Vind het zelf ook wel leuk om over het hoe en wat van bepaalde redenen te filosoferen. Jouw verklaring klinkt aannemelijk. Waarschijnlijk zijn de krachten op de tand van het zesde versnellingstandwiel ook kleiner dan van de andere versnellingen en kan het dus geen kwaad. Ook op het primaire 6e versnellingstandwiel kun je als je volgens mij goed de foto bekijkt de tekening van de afgeschuinde tanden mooi zien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan