Het Ducati Diavel topic

Ik krijg waarschijnlijk volgende week mijn Diavel, :) ein-de-lijk!
Staan er nog Diavel ritjes gepland? En weet iemand of het stuur van de Diavel hol is of dat er schroefdraad inzit. Wil graag alvast "bar end" spiegels kopen.
 
Ik krijg waarschijnlijk volgende week mijn Diavel, :) ein-de-lijk!
Staan er nog Diavel ritjes gepland? En weet iemand of het stuur van de Diavel hol is of dat er schroefdraad inzit. Wil graag alvast "bar end" spiegels kopen.
Kun je dat niet even snel vragen aan de persoon/zaak waarvan je die Diavel krijgt?
 
Zeker mogelijk, heb ze van rizoma, kan je instellen hoe je ze wilt.
Als wegkapitein meestal naar boven gericht voor meer overzicht... om gewoon te rijden meestal naar beneden omdat dat er beter uitziet gewoon :-)

10344250_250861638438206_9098732616772390977_o.jpg


10177986_10152256915264927_427190864_n.jpg
 
Kun je dat niet even snel vragen aan de persoon/zaak waarvan je die Diavel krijgt?

Daar is toch een forum voor om kennis met elkaar te delen. Voor een huidige diavel eigenaar een simpele vraag. Anders moet ik de motor zaak bellen, moeten zij de stuur gewichten eraf draaien en dat is in mijn ogen meer moeite dan even hier op het forum vragen.
 
Zeker mogelijk, heb ze van rizoma, kan je instellen hoe je ze wilt.
Als wegkapitein meestal naar boven gericht voor meer overzicht... om gewoon te rijden meestal naar beneden omdat dat er beter uitziet gewoon :-)

[afbeelding]

[afbeelding]

Ziet er keurig uit. Rizoma trekt mij ook het meest aan, lijkt kwalitatief zeer goed. Is het stuur hol en dan draai je die spiegels erin?
 
Zo, het is weer voorjaar en vol goede voornemens!

Ten eerste afgelopen zondag een prachtige rit gemaakt langs de Meije, de Waver en terug langs de Vecht en door de Reeuwijkse plassen! Toprit en wat is het Groene Hart toch prachtig!

IMG_3628_zps917iadrn.png


Verder is mijn Ellaspede backrest gearriveerd en geplaatst. Deze wordt hogelijk gewaardeerd door mijn vriendin,...zij ervaart veel meer comfort achterop en vooral tijdens flink uit de bocht accelereren ;-) Hij is in 1 minuut te vervangen door de originele "batwing". Kost wat maar is elke euro waard als je graag samen rijdt.

40920106-392b-4672-ac14-71f4225b42a3_zpsy8dsbtys.jpg


IMG_3652_zpsgq2fczg0.jpg


Ook willen we graag wat verder weg gaan toeren, dus ben ik op zoek gegaan naar bagageopties,..via het USA forum ben ik bij Shad zijkoffers uitgekomen en heb ze gelijk besteld na het zien van enkele enthousiaste reviews. Graag zou ik van jullie willen horen wie er ervaring heeft met bagageopties op de Diavel: tanktassen enzo?

IMG_3693_zpshuhl6osn.jpg


Drive safely!
 
Drive safely inderdaad, maar die koffers blokkeren wel het zicht op je knipperlichten..

Je zou een tanktas van kriega kunnen nemen, die blokkeert ook niet je vulopening. Mits je de 10liter variant neemt.

Je kan ook een topkoffer van hepco en Becker monteren.
 
Verder is mijn Ellaspede backrest gearriveerd en geplaatst. Deze wordt hogelijk gewaardeerd door mijn vriendin,...zij ervaart veel meer comfort achterop en vooral tijdens flink uit de bocht accelereren ;-) Hij is in 1 minuut te vervangen door de originele "batwing". Kost wat maar is elke euro waard als je graag samen rijdt.

Wat heeft dat jou gekost dan?
Zie op de site staan dat het met verzenden $643 kost.. Dat lijkt mij echt belachelijk!
 
Laatst bewerkt:
Drive safely inderdaad, maar die koffers blokkeren wel het zicht op je knipperlichten..

Je zou een tanktas van kriega kunnen nemen, die blokkeert ook niet je vulopening. Mits je de 10 liter variant neemt.

Klopt inderdaad, de knipperlichten zijn minder zichtbaar.

Bedoel je deze tanktas? Heb jij ervaring met dit formaat?
 
Wat heeft dat jou gekost dan?
Zie op de site staan dat het met verzenden $643 kost.. Dat lijkt mij echt belachelijk!

Klopt, zoiets heb ik inderdaad betaald! Waanzinnig! Maar wat mij betreft elke euro dik waard. Als ik het op de Ducati manier had moeten doen had ik zo'n enorm lelijke ombouw moeten aanschaffen, die overigens ook nog eens 350 euro kost, met veel gedoe aan knipperlichten ed, en snel omwisselen ho maar. Comfort en gemak zijn mij heel wat waard.
 
Hallo allemaal
Ik ben sinds een week of 3 trotse bezitter van een red carbon.
full


Ik heb al menig motor gereden maar wat is dit een beest zeg.
Ik was aan het twijfelen tussen een HD nightrod of de Diavel
Maar wat ben ik blij dat ik de Diavel heb gekocht.

Heintje ik ben ook van de plan de Ellaspede backrest te kopen.
Een vraagje hoe lang heb je op hem gewacht /levertijd?

Grt Rich
 
Heintje ik ben ook van de plan de Ellaspede backrest te kopen.
Een vraagje hoe lang heb je op hem gewacht /levertijd?

Grt Rich

Hey Rich! Prachtige motor! Ik heb denk ik een week of 5 op de Ellaspede backrest moeten wachten. Vergeet niet om gelijk ook de Ducati backrest te bestellen!

Veel plezier met je nieuwe bike!
 
Ik zag gisteren op de A27 om vijf voor half zes een andere Diavel Gen2 :] op de A27 van Breda richting Gorinchem rijden.....met een doorzichtig windscherm.
Ik reed richting Breda en de andere Diavel bestuurder zag mij ook....


iemand hier?
 
Een tanktas blokkeert wel je zicht op je schermpje(s)...en verandert de luchtstroom.
Levert vaak meer herrie op.
 
Ik zag gisteren op de A27 om vijf voor half zes een andere Diavel Gen2 :] op de A27 van Breda richting Gorinchem rijden.....met een doorzichtig windscherm.
Ik reed richting Breda en de andere Diavel bestuurder zag mij ook....


iemand hier?

Hoe zag je zo snel dat het een Gen2 was? LED Headlight?
 
Er staat een compleet Termignoni uitlaatsysteem te koop op Marktplaats. De eigenaar wist niet of het Gen1 of Gen2 betrof. Hij had 'm voor een Diavel uit 2013 aangeschaft, dus Gen1. Vraag van hem is, en nu ook van mij, hoe je aan het uitlaatsysteem zel kan zien of het een G1 of G2 betreft? Zijn er optische verschillen?
 
Klopt inderdaad, de knipperlichten zijn minder zichtbaar.

Bedoel je deze tanktas? Heb jij ervaring met dit formaat?

Hoi Jazeker, ik heb deze tas op mijn Diavel gehad. Heb toevallig nog een us10 met tank bevestiging over (pm met bod als je interesse hebt). Geen problemen met display of tankopening of windstroom. Kan me wel voorstellen dat dat gebeurd met die enorme tas van Ducati.
 
Hoi Jazeker, ik heb deze tas op mijn Diavel gehad. Heb toevallig nog een us10 met tank bevestiging over (pm met bod als je interesse hebt). Geen problemen met display of tankopening of windstroom. Kan me wel voorstellen dat dat gebeurd met die enorme tas van Ducati.

Hi! Dat is mooi! Ik zou 'm wel van je willen overnemen! Hoe oud is de tanktas en geheel compleet neem ik aan?
 
Er staat een compleet Termignoni uitlaatsysteem te koop op Marktplaats. De eigenaar wist niet of het Gen1 of Gen2 betrof. Hij had 'm voor een Diavel uit 2013 aangeschaft, dus Gen1. Vraag van hem is, en nu ook van mij, hoe je aan het uitlaatsysteem zel kan zien of het een G1 of G2 betreft? Zijn er optische verschillen?

Aan de uitlaat zelf kan ik het niet zien maar er zit een ECU bij zie ik, die heb je alleen bij de Gen1.. De Gen2 heeft een soort USB stick achtig iets wat bij de dealer op de motor word geupload.
 
Klopt, zoiets heb ik inderdaad betaald! Waanzinnig! Maar wat mij betreft elke euro dik waard. Als ik het op de Ducati manier had moeten doen had ik zo'n enorm lelijke ombouw moeten aanschaffen, die overigens ook nog eens 350 euro kost, met veel gedoe aan knipperlichten ed, en snel omwisselen ho maar. Comfort en gemak zijn mij heel wat waard.

En nog exclusief backrest ook.. Dacht dat die erbij zat!

Ja dit is een top oplossing alleen echt belachelijk geprijsd, denk dat ik een losse stang/handgreep had gekocht en iemand met professionele boorapparatuur er 2 gaten in had laten maken.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan