Honda CB 360 - Keiryō Café Racer Project

Vandaag het hok op wielen gezet. Stalen swingarm wil ik nog een klein stukje verlengen, maar verder.. het zitje zit. :)

390192_10200407667901612_1735734209_n.jpg


Moeten nog wel even wat nettere vlakke boutjes op :Y

Heb trouwens besloten de tank te bevestigen op het zitje. Valt precies 1mm erboven en het koolstofvezel (misschien wel ietwat verstevigen nog) kan de taak vast prima aan :)

69860_10200407668261621_37457775_n.jpg


Alleen nog even een mooie oplossing precies vinden :P

Daarna nog de kleppen terug in de kop gedraaid.

69222_10200407677341848_1026588514_n.jpg


Kan ik van de week ook beginnen het blokje dicht te maken :Y *D
 
Mooi projekt.... ik zou in het voorwiel een trommelrem zetten van de honda cb 250/350 uit de jaren
70 ... ik meen tot 1974 zo gemaakt.
Remt beter en een betere look ..
Heb de Honda CB 400 f die niet liep toch gekocht, alles is zowat vervangen, schakelaars-velgen-orginele uitlaat Honda blok gereviseerd nieuw spuitwerk, gereviseerde Koni's.
Nieuwe metzler banden.
Net gekeken vonkt wel.... dus krijgt geen benzine .

Peter
 
Remmen doet 'ie nu ook wel beter hoor :P Modernere rempomp en een staalomvlochten leiding :9

En over betere looks ben ik het niet met je eens. Een grote DLS trommel vind ik nog wel gaaf, maar die treurig kleine trommeltjes die je meestal ziet, vind ik geen gezicht :N
 
ik heb op mijne een cbr600 rempomp en ook een omvlochten remleiding maar echt remmen kan ik het nog niet noemen,vertragen is wel de juiste omschrijving
 
ik heb op mijne een cbr600 rempomp en ook een omvlochten remleiding maar echt remmen kan ik het nog niet noemen,vertragen is wel de juiste omschrijving
Ja, het is een oude fiets. :P

Oog wil ook wat en ik vind een remtrommel gewoon geen gezicht. Heb een Brembo P8 pas willen maken, maar past niet i.c.m. de spaakwielen -O-

Andere remklauwen zouden dan weer heel erg af doen aan het hele plaatje...
 
Laatst bewerkt:
Jij bent weer lekker creatief bezig!. Ik had je vorige projekt ook gevolgt.
Nu heb ik misschien een tip voor je.
Ik ben zelf ook met polyester/koolstofvezel bezig en dat wordt ook op sommige plekken op het staal geschroeft waarbij ik bang ben dat dat op een gegeven moment zal barsten vanaf het schroefpunt.
Ik ben toen naar een vrachtwagen dealer geweest en heb een ouwe spatlap (1 cm dik) meegekregen en die maak ik op model van de schroefpunten zodat je een soort demper hebt.
Zoals jouw tankaansluiting op het zitje zou ik het aan de binnenkant van die tanksteun plakken en de holling van die steun zou ik in het rubber vlakslijpen (lamellenschijf) zodat je een doede vlakke aansluiting krijgt op het zitje.

Gr Jelle
 
Jij bent weer lekker creatief bezig!. Ik had je vorige projekt ook gevolgt.
Nu heb ik misschien een tip voor je.
Ik ben zelf ook met polyester/koolstofvezel bezig en dat wordt ook op sommige plekken op het staal geschroeft waarbij ik bang ben dat dat op een gegeven moment zal barsten vanaf het schroefpunt.
Ik ben toen naar een vrachtwagen dealer geweest en heb een ouwe spatlap (1 cm dik) meegekregen en die maak ik op model van de schroefpunten zodat je een soort demper hebt.
Zoals jouw tankaansluiting op het zitje zou ik het aan de binnenkant van die tanksteun plakken en de holling van die steun zou ik in het rubber vlakslijpen (lamellenschijf) zodat je een doede vlakke aansluiting krijgt op het zitje.

Gr Jelle
Dank je, Jelle! :)

Ja, zoiets had ik al wel in gedachte inderdaad :Y

Toch zeker bedankt voor het meedenken... lappenschijf had ik namelijk nog niet aan gedacht wat dat betreft :P
 
Ik bedoel uiteraard zo;n grote trommel met dubbelwerkende rem
niet zo.n std. trommeltje.
De std. remmen van de CB250/350/400 vind ik zeer zwak.... leeftijd...!!

Ik vond nog 2 Koni's in de doos die ik bij mijn motor kreeg, ze lekken niet alleen
1 gaat zwaarder als de andere..
De veren zijn er nu af...
Wat zou hier het probleem kunnen zijn ?? zuiger ??
Het zijn de aluminium koni's 76 K 1302

Peter
 
Ik bedoel uiteraard zo;n grote trommel met dubbelwerkende rem
niet zo.n std. trommeltje.
De std. remmen van de CB250/350/400 vind ik zeer zwak.... leeftijd...!!

Ik vond nog 2 Koni's in de doos die ik bij mijn motor kreeg, ze lekken niet alleen
1 gaat zwaarder als de andere..
De veren zijn er nu af...
Wat zou hier het probleem kunnen zijn ?? zuiger ??
Het zijn de aluminium koni's 76 K 1302

Peter
Kan van alles zijn :P

Als ik jou was zou ik zelf een topicje openen :Y
 
Heb nu een topic gemaakt bij techniek.... ik ga van de week even naar de nieuwe IKON
(KONI) importeur dehobbyist.nl
Deze schijnt nog Koni onderdelen te hebben van de K76
1302 serie.
 
Heb nu een topic gemaakt bij techniek.... ik ga van de week even naar de nieuwe IKON
(KONI) importeur dehobbyist.nl
Deze schijnt nog Koni onderdelen te hebben van de K76
1302 serie.
Volgens mij zijn de eerste die ik gekocht had van dezelfde serie. Voor drie tientjes kon ik weinig buil vallen... en zo was het :+

Knakengaar :X Weet niet of dat type-inherent is :P
 
Gisteren was het me verdomme lekker weer :P

De schuur daarentegen, daar was het minder mooi... tijd om te ruimen.

Wilde het rijwielgedeelte wel eens even goed bekijken. Kijken jullie mee? ;)

66685_10200417724473020_1418214307_n.jpg


401977_10200417724433019_1973317840_n.jpg


556757_10200417724553022_1306332860_n.jpg


Morgen even wat kleine deeltjes voor het blok halen en dan kunnen de cilinders en kop er weer op :)
 
Ben het ook eens.. kont is te lang of de achterbrug is te kort! Vind de verhouding niet kloppen..
 
Achterbrugje wordt iets langer. Niet gigantisch veel :P

Maar net genoeg :) Hebben ze kant en klare setjes voor... voor het gemak! :Y

Gaat zeker gebeuren :Y Morgen ga ik het frame verder strippen... meer onnodige beugeltjes eraf e.d. :9 En dan na het weekend weer salaris vangen en verder! :}
 
Achterbrugje wordt iets langer. Niet gigantisch veel :P

Maar net genoeg :) Hebben ze kant en klare setjes voor... voor het gemak! :Y

Gaat zeker gebeuren :Y Morgen ga ik het frame verder strippen... meer onnodige beugeltjes eraf e.d. :9 En dan na het weekend weer salaris vangen en verder! :}

heb jij dat ook wel eens dat je meer maand dan salaris overhoud ? :+ O-) :X

maar ziet er goed uit, maar ben het er wel mee eens dat het of langer (achterwielophaning) of korter (zitje)moet.

denk dat achterwielophaning (oeh mooi scrabble / wordfeud woord :P al denk ik dat wordfeud hem niet pikt :P) langer maken makkelijker zal zijn omdat je anders misschien te weinig zitplek over hebt :)

maarja, het is jou fiets ;) *O*
 
heb jij dat ook wel eens dat je meer maand dan salaris overhoud ? :+ O-) :X

maar ziet er goed uit, maar ben het er wel mee eens dat het of langer (achterwielophaning) of korter (zitje)moet.

denk dat achterwielophaning (oeh mooi scrabble / wordfeud woord :P al denk ik dat wordfeud hem niet pikt :P) langer maken makkelijker zal zijn omdat je anders misschien te weinig zitplek over hebt :)

maarja, het is jou fiets ;) *O*
Zitje is nu echt made to measure :P Ik pas erop, iemand met een dikkere reet heeft een probleem :+

Achterbrug verlengen heb je simpele setjes voor:

Kost de wereld niet en dan ben je redelijk zeker dat het stevig is :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan