Triumph Speed Triple topic deel 36

Status
Niet open voor verdere reacties.
Speedy heeft weer kuren '( Wilde die net niet starten B| Gelukkig was er een heuveltje in de buurt waar ik hm af kon laten rollen om te starten. 2x '( Heb ik mijn exercise ook weer gehad. Kreng heeft veel compressie zeg. De eerste keer in z'n 2 maar trok een mooi zwarte streep ipv te starten. Terug heuvel op duwen en toen maar in de derde versnelling. Vroem, direct lopen.

Nu weet ik al een tijdje dat als ik op de accu meet zo'n 13 volt krijg (stationair) en als ik gas geef, het voltage wat zakt ipv naar 14 op te lopen. Maar het ging al ruim een maand goed. Sinds ik het ontdekt heb :X Waarschijnlijk speelt het al veel langer.

Zal het de rectifier (hoe heet dat ding in NL ook al weer |( ) de geest gegeven hebben of toch de dynamo.

Net de accu ff aan de lader gehad en brommer start direct zonder aarzelen. Als nieuw :P

Altenator?
 
Speedy heeft weer kuren '( Wilde die net niet starten B| Gelukkig was er een heuveltje in de buurt waar ik hm af kon laten rollen om te starten. 2x '( Heb ik mijn exercise ook weer gehad. Kreng heeft veel compressie zeg. De eerste keer in z'n 2 maar trok een mooi zwarte streep ipv te starten. Terug heuvel op duwen en toen maar in de derde versnelling. Vroem, direct lopen.

Nu weet ik al een tijdje dat als ik op de accu meet zo'n 13 volt krijg (stationair) en als ik gas geef, het voltage wat zakt ipv naar 14 op te lopen. Maar het ging al ruim een maand goed. Sinds ik het ontdekt heb :X Waarschijnlijk speelt het al veel langer.

Zal het de rectifier (hoe heet dat ding in NL ook al weer |( ) de geest gegeven hebben of toch de dynamo.

Net de accu ff aan de lader gehad en brommer start direct zonder aarzelen. Als nieuw :P

Stonk hij niet naar benzine?

Bij flink warm weer had ik ook last met starten. (bij de laatste Speed Meet moest ik een paar keer op weg geholpen worden O-) Bij aanlopen was het altijd direct aanslaan). Oorzaak zat hem toen in de ECU die denkt een koude start te moeten doen, wat exemplarisch bij de 05/06 voor schijnt te komen. De ECU spuit dan teveel benzine in.

Oplossing was met TuneECU de prime pulse flink verlagen (denk aan halveren).

Misschien in het warme gebied waar jij leeft ook van toepassing?
 
Stonk hij niet naar benzine?

Bij flink warm weer had ik ook last met starten. (bij de laatste Speed Meet moest ik een paar keer op weg geholpen worden O-) Bij aanlopen was het altijd direct aanslaan). Oorzaak zat hem toen in de ECU die denkt een koude start te moeten doen, wat exemplarisch bij de 05/06 voor schijnt te komen. De ECU spuit dan teveel benzine in.

Oplossing was met TuneECU de prime pulse flink verlagen (denk aan halveren).

Misschien in het warme gebied waar jij leeft ook van toepassing?


Nee, geen benzine stank. Alleen een keer tjiehie van de startmotor en daar stopte het mee. Weet bijna zeker dat het spannings gerelateerd is. Maar ik zal je opmerking goed bewaren en proberen indien niets helpt.
 
LoSBoL schreef op 10 februari 2013 @ 15:31:De doorgaande wegen waren goed, dus toch maar even geprobeerd, en ik kan nu al zeggen dat het bevalt.

Meteen maar even de gelegenheid genomen om een foto'tje te schieten

[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]

De spiegels zijn echt super man :Y waar heb je die vandaan :? :X ;)

Daytona Woutje schreef op 10 februari 2013 @ 16:56:Daisy zonder kuip blok is grijs

Spuitbusje zwarte verf en het is weer gefixt :W


Originaliteit word altijd overgenomen ;)
 

Sja, eigen schuld, had je mij maar niet op je motor moeten laten zitten ;)



Mijn droom motor is al sinds ze uitkwam de café racer van Benelli, dus het idee was voor mij niet helemaal nieuw om clip ons te monteren. :)
Benelli%20TNT%20Cafe%20Racer%2005%20%203.jpg
 
Sja, eigen schuld, had je mij maar niet op je motor moeten laten zitten ;)



Mijn droom motor is al sinds ze uitkwam de café racer van Benelli, dus het idee was voor mij niet helemaal nieuw om clip ons te monteren. :)
[afbeelding]


Gaaf , ruig, rammelend apparaat zo,n Benelli.
Had ik ook nog eens ooit mijn zinnen op gezet.
Stond bij een niet al te populaire dealert in Brabant


:o
 
Heeft 2 keer aan de motoplus/motorrad naked test meegedaan en 2 keer voortijdig moeten afhaken wegen technisch defect :X

Ach het voordeel is dan wel dat je je motor goed leert kennen :P

Vind ze op een plaatje mooier dan in het eggie. Niet dat het lelijk is of zo maar toch houd ik het gevoel dat ze nog mooier zijn op een plaatje. Misschien ook maar bij een plaatje houden....
 
Bwah, ze durven wel eens te rijden. Zo heb ik bijvoorbeeld deze zomer in het Zwarte Woud achter een trio Britten (!) met een Benelli gehangen. Was niet erg onder de indruk van de poweroutput van die dingen. Kon gemakkelijk volgen.
Lag mss ook aan het feit dat die knapen elk goed 150 kilo wogen :P
 
Bwah, ze durven wel eens te rijden. Zo heb ik bijvoorbeeld deze zomer in het Zwarte Woud achter een trio Britten (!) met een Benelli gehangen. Was niet erg onder de indruk van de poweroutput van die dingen. Kon gemakkelijk volgen.
Lag mss ook aan het feit dat die knapen elk goed 150 kilo wogen :P

Zijn wel gave machines :9~ Dat was dan wel een exclusief kluppie qua motoren.

images


wist niet dat er nog zo veel van verkocht zijn... _O-
 
Laatst bewerkt:
Zijn wel gave machines :9~ Dat was dan wel een exclusief kluppie qua motoren.

[afbeelding]

wist niet dat er nog zo veel van verkocht zijn... _O-

Vast die met het Hondbah VTR blok

vtr-britten-tribute1-530x397.jpg


Van de echte Brittens zijn er maar 10 gemaakt en het overgrote deel staat in het museum.
2 er van bevinden zich in Europa. 1 in Italie en 1 in Nederland
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan