Triumph Speed Triple topic deel 36

Status
Niet open voor verdere reacties.
Laat ik het nou andersom doen bij dat soort gevallen. Van onderaf met een spuit doorspuiten.
Kans op luchtbellen bij het vervangen van het reservoir zit toch bovenin, dat wil je toch niet helemaal naar beneden pompen...
Vervangen doe ik toch zo een 2x per jaar

Ik vul ook van onderen mijn schatje bij. Gaat perfect met een 60 cc injectiespuit en een slangetje. Kom je in een of twee keer klaar en het kost je maar een paar minuten :P


Ik las laatst dat het raadzaam was om ook regelmatig (1x pj) koelvloeistof te wisselen? Ook dat er koelvloeistof is dat alu aantast?


:+
 
Laat ik het nou andersom doen bij dat soort gevallen. Van onderaf met een spuit doorspuiten.
Kans op luchtbellen bij het vervangen van het reservoir zit toch bovenin, dat wil je toch niet helemaal naar beneden pompen...
Vervangen doe ik toch zo een 2x per jaar

:O ik ga voor de 2 keer in 6 jaar dan
 
Mijn spullen zijn weer terug van de coater, prima werk! *O* *O* *O*
Hij heeft zelfs nog gratis de restjes afbreekbouten uit de kroonplaat gehaald!
(en de schroefdraad laten zitten)

Kickuh kleurtje voor het subframe, kijken wat het op de motor doet!

full
 
goedeavond!

Ff een vraagje aan de kenners van (voorlopig nog) een leek....

Ik wil mn remvloeistof reservoir voor de voorrem vervangen door een nieuw reservoir. kan ik het huidige reservoir gewoon leegzuigen en dan de nieuwe erop doen en vullen met vloeistof of zijn er andere dingen waar ik nog op moet letten? Ontluchten en dergelijk??

Alvast bedankt!!

zoals de meeste ook aangeven, gewoon afkoppelen en weer bijvullen.

Zelfs verversen van de remvloeistof kan op dezelfde manier. Kwestie van het potje volhouden en beneden open zetten en de slang in de vloeistof hangen (zo kan er geen lucht bij komen) en dan maar knijpen totdat je heldere vloeistof eruit ziet komen. Met een doorzichtige slang aan je remklauw om de ''oude'' remvloeistof eruit te laten zie je het al in de slang.
 
Mijn spullen zijn weer terug van de coater, prima werk! *O* *O* *O*
Hij heeft zelfs nog gratis de restjes afbreekbouten uit de kroonplaat gehaald!
(en de schroefdraad laten zitten)

Kickuh kleurtje voor het subframe, kijken wat het op de motor doet!

[afbeelding]
:9~ Ben stiekum erg benieuwd hoe dat eruit zal zien als alles weer gemonteerd is :Y


Nog even en ik ben de enigste die nog chromen koplampen heb in dit topic met al dat geplastidip en gecoat. Chromen koplampen, het wordt vanzelf weer apart *O*
 
Laatst bewerkt:
zoals de meeste ook aangeven, gewoon afkoppelen en weer bijvullen.

Zelfs verversen van de remvloeistof kan op dezelfde manier. Kwestie van het potje volhouden en beneden open zetten en de slang in de vloeistof hangen (zo kan er geen lucht bij komen) en dan maar knijpen totdat je heldere vloeistof eruit ziet komen. Met een doorzichtige slang aan je remklauw om de ''oude'' remvloeistof eruit te laten zie je het al in de slang.

Niet helemaal mee eens, er lekt lucht langs het schroefdraad van de ontluchtingsnippel.
Goed te merken als je met behulp van vacuüm het systeem wilt verversen, dan blijven er luchtbellen komen.

De beste manier vind ik via druk van bovenaf.
Zo werken de remvloeistof ontlucht/ververs ketels op mijn werk ook.
Zelf heb ik een oude dop van een nippel voorzien waardoor ik met een extern pompje druk op het systeem kan zetten. Enige wat ik nog eens aan moet passen is dat er gelijk remvloeistof bijgevuld wordt :)

Zoals deze wordt op je ventiel (van de band) aangesloten. Voor een motor iets teveel druk van het goede, maar het systeem verder is top!
addon.php
 
Mijn spullen zijn weer terug van de coater, prima werk! *O* *O* *O*
Hij heeft zelfs nog gratis de restjes afbreekbouten uit de kroonplaat gehaald!
(en de schroefdraad laten zitten)

Kickuh kleurtje voor het subframe, kijken wat het op de motor doet!

[afbeelding]
:}
Ben heul benieuwd naar het eind resultaat. !!! :Y
 
:9~ Ben stiekum erg benieuwd hoe dat eruit zal zien als alles weer gemonteerd is :Y


Nog even en ik ben de enigste die nog chromen koplampen heb in dit topic met al dat geplastidip en gecoat. Chromen koplampen, het wordt vanzelf weer apart *O*
:Y *O* :9~
 
Ik vul ook van onderen mijn schatje bij. Gaat perfect met een 60 cc injectiespuit en een slangetje. Kom je in een of twee keer klaar en het kost je maar een paar minuten :P


Ik las laatst dat het raadzaam was om ook regelmatig (1x pj) koelvloeistof te wisselen? Ook dat er koelvloeistof is dat alu aantast?


:+


Soms van onderen en soms van boven, net waar je zin in hebt
Maar die 60cc red ik niet.....

Van die koelvloeistof en alu heb ik ook wel eens gehoord maar ik weet niet of dat met de huidige nog van toepassing is, waar je wel mee uit moet kijken is met koperen radiatoren. Voor de zekerheid haal ik het maar bij de dealer en volgens het schema moet het om de 20000km. vervangen worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan