De GT750 van Joost

Heb je zon mooie jolly moto gekocht? Dat is voor mij toch wel het summum, past alleen totaal niet binnen mijn (inmiddels ruim overschreden) studentenbudget ;(

Ik sta nu trouwens ergens stil met een gt die tijdens het rijden inhield en uitviel bij zon 5k, herstartte wel meteen weer en bougies zijn zwarte ring met koffie neus, geen stukjes zuiger ook. Dus er zit niet veel anders op dan maar weer verder rijden, maar het zit me niet lekker... Afr was trouwens 14.1 vlak voor het uitvallen.
 
Heb je zon mooie jolly moto gekocht? Dat is voor mij toch wel het summum, past alleen totaal niet binnen mijn (inmiddels ruim overschreden) studentenbudget ;(

Ik sta nu trouwens ergens stil met een gt die tijdens het rijden inhield en uitviel bij zon 5k, herstartte wel meteen weer en bougies zijn zwarte ring met koffie neus, geen stukjes zuiger ook. Dus er zit niet veel anders op dan maar weer verder rijden, maar het zit me niet lekker... Afr was trouwens 14.1 vlak voor het uitvallen.


Bummer! -O- Leek net weer goed te gaan....


Nee, geen Jolly Moto 3 in 1 , die vind ik trouwens ook niet mooi.

Het is een Reimo 3 in 1, dat klinkt echt mega mooi.

Als hij eronder zit zal ik wel wat filmpjes posten.

Succes met de einspritzung! Ik volg je topic met grote interesse, waardering en bewondering! *O*
 
Is zo`n achterspatbord met die achterlichtunit nog ergens te krijgen?
Ik kan het nergens vinden....
 
Sorrie Joost dat ik je topic even hijack, maar we hadden het over 3-in-1 uitlaten...

Vandaag dan eindelijk de 3-in-1 uitlaat opgehaald, en nog wat ander cool bling bling spul voor op de GT750. *O* :]

Hier zie je dat coole bling bling spul ook gemonteerd zitten onder een andere fraaie GT750...

db_suzuki_gt750_51.jpg


Ontstekingsdeksel, koppelingsdeksel, dynamodeksel en startmotordeksel met coole koelribben... :} :9~


Nu nog tijd vinden om de uitlaat te monteren.

Dat wil ik eigenlijk combineren met het verversen van de olie. Of kan je zo bij de olie aftapplug zonder de uitlaat te demonteren...?
 
Is zo`n achterspatbord met die achterlichtunit nog ergens te krijgen?
Ik kan het nergens vinden....

Spatbord zul je gewoon 2dehandsje voor moeten zoeken, achterlicht heb ik nieuw imitatie van ebay gekocht, heel net ding, betere kwaliteit dan origineel zou ik haast zeggen...

@Blue_eyes, ik moet alleen nog het dynamodeksel om dat setje compleet te maken, de rest zit er al op ;) Heeft totaal geen nut, maar ziet er wel gaaf uit :P

Vandaag de topkoffer eraf gehaald en een veilingkrat erop gezet, nog veul lelijker, maar oh zo handig als je op vakantie gaat. Verder heb ik de GT vandaag ook een nieuw kleurtje gegeven, moest eigenlijk candy ocher yellow worden, is iets anders geworden, maar nog steeds lekker 70s kleurtje :)

Nu weer verder met fuel mapping.
 
Sorrie Joost dat ik je topic even hijack, maar we hadden het over 3-in-1 uitlaten...

Vandaag dan eindelijk de 3-in-1 uitlaat opgehaald, en nog wat ander cool bling bling spul voor op de GT750. *O* :]

Hier zie je dat coole bling bling spul ook gemonteerd zitten onder een andere fraaie GT750...

[afbeelding]

Ontstekingsdeksel, koppelingsdeksel, dynamodeksel en startmotordeksel met coole koelribben... :} :9~


Nu nog tijd vinden om de uitlaat te monteren.

Dat wil ik eigenlijk combineren met het verversen van de olie. Of kan je zo bij de olie aftapplug zonder de uitlaat te demonteren...?


He' dat is de cafe'racer van Ron :Y Die heeft inderdaad een maximaal geluidje :9~ :} met de open luchtfilters er bij })

Zijn veel filmpjes van op youtube met geluid *O*


Inmiddels heeft hij voor het vermogen en mooiere lopen/draaien van het blok ook 3 Gibson expansie uitlaten gemonteerd , iets beschaafder geluid maar ook zeer mooi :9


Dit is het echte geluid alleen schijnt niet te mogen op de openbare weg O-) _O-


 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties omtrend het achterspatbord, dus als iemand er nog een heeft liggen, houd ik me aanbevolen!

nu weer bot....
 
Eric stuur me maar even een PM kan ik je een telefoonnummer geven van iemand die dit vast heeft liggen.
 
Laatst bewerkt:
Oke genoeg geneuzel over andermans uitlaten en achterspatborden! ;)

Ik vond het wit toch niet helemaal je-van-het, opzich was het wel mooi, maar het was te flets en saai. Daarnaast waren de lijnen/vormen van de tank en zijkapjes helemaal niet meer te zien EN (en dat is eigenlijk de voornaamste reden) met al die nieuwerwetse ophanging en injectie enzo was het geen klassieke motor meer en dat wilde ik terug.

Dus;










(de kleur is bruiner dan je op de laatste 2 foto's ziet, mn telefoon kan er niet zo goed mee om blijkbaar)

Nu istie 70s verantwoord vies oranje/bruin 8-)

Ik wilde eigenlijk "candy ocher yellow" maar die hadden ze niet en iets wat erop leek was 20eu de bus. Nu heeft het me maar een 10tje totaal gekost. Als ik had geweten dat de lak zo mooi was geworden had ik meer geschuurd en geprepareerd, want ik heb het er nu gewoon overheen gespoten zonder ook maar iets aan voorbereiding te doen... Oh well.
 
Slecht nieuws, de motor heeft nu tot 2x toe bij langere, hogere belasting plots ingehouden waarna deze uitviel als ik de koppeling in trok, dit lijkt wat mij betreft sterk op een warmloper.
In de logs van het motormanagement kan ik niks definitiefs vinden, de mengselverhouding lijkt te kloppen (13.0), temperatuur blijft gelijk. Enige wat ik nog kan verzinnen is dat de uitlaat te restrictief is (tailpipe diameter) en dat daardoor de zuigers te heet worden.

Zou iemand de diameters van tailpipe, voorbocht en expansie van zijn of haar 3in1 willen opmeten? Dan kan ik vergelijken of de mijne in de buurt zitten.

Ik denk dat de GT maar even in de ijskast moet, ik heb geen geld, tijd en zin in een blokrevisie. Kan er zo zonder duidelijke reden waarom die inhoudt/uitvalt/warm loopt ook niet mee op vakantie, dan blijft dat toch knagen. Bah.
 
k.t zeg, ging het eerst dan goed omdat je nog geen hogere toeren draaide? zal wel...

Succes met de komende beslissingen!
 
Net je hele topic doorgelezen echt supergaaf,ontzettend jammer dit aan het eind te lezen !
Komt wel goed als ik zie wat je allemaal gepresteerd hebt ,ff een time out nemen en weer oppakken.
Ik markeer het topic in ieder geval,wil je zien knallen op dit supergave ding !

Groeten Magnamannetje.
 
Ik heb nog even goed in detail naar mn logs gekeken en denk dat ik geluk heb gehad.



Dit is het betreffende stukje datalog, de witte lijnen zijn RPM en die zie je wegvallen rechts. De rode lijn in de bovenste grafiek is de gaspositie. Je ziet duidelijk dat ik het gas dichtgooi (omdat ik de motor voelde inhouden) maar je ziet ook dat het toerental er ruim 2 sec over doet om te dalen tot een plateautje van 1300rpm, stationair dus, om vervolgens toch uit te vallen.
Je ziet ook dat vlak voordat ik het gas dicht zet, de AFR (groene lijn) langzaam omhoog kruipt, dit armer gaan lopen kan ik wel eens hebben gevoeld als inhouden, zeker bij 80% gasopening en 6000rpm kan een kleine mengsel variatie redelijke vermogens varatie tot gevolg hebben.

Simpele vertaling: Ik denk dat de motorcomputer mn mengsel aan het aanpassen was bij bijna vollast, waardoor het vermogen veranderde en ik in een reflex de koppeling introk en gas dicht deed (jaren 2takt brommertjes gereden ;)). Hopelijk een storm in een glas water. Maar met zulke experimenten/projecten kan je niet voorzichtig genoeg zijn.

Sorry voor de schrik, maar die zat er bij mij ook goed in, zo kun je wel mooi meele(v/z)en. ;)

Overigens zit er nog geen seconde tussen de mengsel fluctuatie en het dichtgooien van het gas, hoezo reactievermogen? 8-)
 
Rij jij toevallig in een renault 16TX?
Meen zoiets te herkennen op de foto van de spuitbus. Het is volgens mij in ieder geval een franse voiture
 
Ik heb nog even goed in detail naar mn logs gekeken en denk dat ik geluk heb gehad.

[~[url="http://i231.photobucket.com/albums/ee39/Joostvdw/gt750/Capture.jpg"]afbeelding~][/URL]

Dit is het betreffende stukje datalog, de witte lijnen zijn RPM en die zie je wegvallen rechts. De rode lijn in de bovenste grafiek is de gaspositie. Je ziet duidelijk dat ik het gas dichtgooi (omdat ik de motor voelde inhouden) maar je ziet ook dat het toerental er ruim 2 sec over doet om te dalen tot een plateautje van 1300rpm, stationair dus, om vervolgens toch uit te vallen.
Je ziet ook dat vlak voordat ik het gas dicht zet, de AFR (groene lijn) langzaam omhoog kruipt, dit armer gaan lopen kan ik wel eens hebben gevoeld als inhouden, zeker bij 80% gasopening en 6000rpm kan een kleine mengsel variatie redelijke vermogens varatie tot gevolg hebben.

Simpele vertaling: Ik denk dat de motorcomputer mn mengsel aan het aanpassen was bij bijna vollast, waardoor het vermogen veranderde en ik in een reflex de koppeling introk en gas dicht deed (jaren 2takt brommertjes gereden ;)). Hopelijk een storm in een glas water. Maar met zulke experimenten/projecten kan je niet voorzichtig genoeg zijn.

Sorry voor de schrik, maar die zat er bij mij ook goed in, zo kun je wel mooi meele(v/z)en. ;)

Overigens zit er nog geen seconde tussen de mengsel fluctuatie en het dichtgooien van het gas, hoezo reactievermogen? 8-)

Dus als het nu weer gebeurt hem gewoon laten gaan ook al zegt je instinct wat anders.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog even goed in detail naar mn logs gekeken en denk dat ik geluk heb gehad.

[~[url="http://i231.photobucket.com/albums/ee39/Joostvdw/gt750/Capture.jpg"]afbeelding~][/URL]

Dit is het betreffende stukje datalog, de witte lijnen zijn RPM en die zie je wegvallen rechts. De rode lijn in de bovenste grafiek is de gaspositie. Je ziet duidelijk dat ik het gas dichtgooi (omdat ik de motor voelde inhouden) maar je ziet ook dat het toerental er ruim 2 sec over doet om te dalen tot een plateautje van 1300rpm, stationair dus, om vervolgens toch uit te vallen.
Je ziet ook dat vlak voordat ik het gas dicht zet, de AFR (groene lijn) langzaam omhoog kruipt, dit armer gaan lopen kan ik wel eens hebben gevoeld als inhouden, zeker bij 80% gasopening en 6000rpm kan een kleine mengsel variatie redelijke vermogens varatie tot gevolg hebben.

Simpele vertaling: Ik denk dat de motorcomputer mn mengsel aan het aanpassen was bij bijna vollast, waardoor het vermogen veranderde en ik in een reflex de koppeling introk en gas dicht deed (jaren 2takt brommertjes gereden ;)). Hopelijk een storm in een glas water. Maar met zulke experimenten/projecten kan je niet voorzichtig genoeg zijn.

Sorry voor de schrik, maar die zat er bij mij ook goed in, zo kun je wel mooi meele(v/z)en. ;)

Overigens zit er nog geen seconde tussen de mengsel fluctuatie en het dichtgooien van het gas, hoezo reactievermogen? 8-)


Phew! Da's goed nieuws Joost!

Zo zie je maar weer, het aloude adagium: Meten = weten doet nog steeds opgeld!

Blij dat we binnenkort hier weer mogen genieten van je verdere avonturen!

*O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan