500 euro challenge, Yamaha XS750 '77

Ja, even samen gedaan zodat ik niet om zou vallen als ie los kwam. Plankje om voeten op te zetten en plankje om te trekken. Kwam toen meteen los.
 
Ik heb het uit de hand gedaan met enige fysieke schade aan de sleutelaar (lees prutser) tot gevolg.

Je hebt een mooie oplossing, als het zover is zal ik er zeker gebruik van maken.
 
He, lekker bezig!
Vergeet niet alle gaten met schroefdraad in het frame van bouten te voorzien, zodat het schroefdraad niet gecoat wordt. De schroefdraad van de bout niet door laten steken, want dan krijg je ze er niet uit, door de poedercoat op de schroefdraad van de bout.
Iets met de "wet van behoud van ellende" _O- en natuurlijk alle andere gaten afdoppen waarvan de binnendiameter niet kleiner mag worden.

Verder een goed sleuteljaar gewenst :+
 
Op het moment schiet ik niet erg op, maar was wel van plan er weer wat meer tijd in te steken, want voor de zomer hoop ik de Guzzi klaar te hebben.
 
Nou, het heeft een avondje gekost, maar de lagers zijn er ook uit! Met mijn zelf gefabriceerde lagertrekker. :}
Morgen plaatjes hiervan.
 
Plaatjes! ;)

full

full
 
Vwb de balhoofdlagerschaaltjes: leg er een lasje in/op, dan krimpt hij en valt de ring uit het frame..
Ken je iemand met een lasapparaat?

Voor de rest; goed bezig! *O*
 
Goede tip, maar ik ken volgens mij niemand met een lasapparaat. Ik denk er al wel een tijdje over om zelf een lascursus te doen, maar hoor ook dat je veel ervaring nodig hebt om het mooi te kunnen. Die ervaring zou ik dan op de XS gaan opdoen en of dat nou zo'n goed idee is?
 
Van oefenen wordt je beter, dat geldt voor fietsen, autorijden en eigenlijk alles....(seks ook?)
Een lasapparaat met pin (BMBE) kost geen drol en je kunt er frames etc prima mee doen, voor dun plaatwerk is het minder geschikt..
Maar om nu meteen een lascursus te gaan doen... :N
 
het is wel handig (noodzakelijk imho) dat IEMAND je er iets over leert.... anders wordt t wel heel lastig...
 
Mini-update: gisteren van de kolomboor op mijn werk gebruik gemaakt:
full


En ik denk dat ik het laswerk voor dit project maar aan een pro overlaat. Een cursus kan altijd later nog een keer. Lijkt me wel leuk!
 
Afgelopen weekend een klein klusje gedaan: bedrading van de tellers vervangen en de buitenkant netjes opgepoetst.
full

full
 
:}


Iemand een idee waarom ik 3 blauwe draden aan mijn contactslot had? Inmiddels is deze van vers draad voorzien en heb ik maar 1 blauwe terug geplaatst, volgens schema.

full


Verder vroeg ik me af of er nadelen zijn als straks het licht direct aangaat bij het aanzetten van het contact? Ik wil graag van de knoppen af die rechts op het stuur zitten. Ik heb al een losse startknop aangeschaft.

Afgelopen weekend eens even goed geïnventariseerd wat ik heb liggen, wat ik nog nodig heb en vooral waar alles ligt! Alles enigszins gesorteerd bij elkaar gelegd en aantekeningen in een document gezet. Praktisch dus niet heel veel opgeschoten, maar het inzicht is nu des te groter! :?

Wel vandaag nog m'n twee startmotoren vergeleken. Lijkt me niet zo'n lastige keuze.
full

full
 
Ik heb mijn favorieten gisteren eens doorgespit. En daarin kwam ik tegen dat het niet slim is om de verlichting direct aan te laten gaan als je je contact aan zet. Omdat een grote stroom nodig is om de motor te starten. Dan toch maar ergens een knopje verstoppen.
Wat ik dan niet helemaal snap is dat bij moderne motoren de verlichting vaak niet eens uit kán. Wat is er verbeterd t.o.v. mijn oude brik?
 
Ik heb mijn favorieten gisteren eens doorgespit. En daarin kwam ik tegen dat het niet slim is om de verlichting direct aan te laten gaan als je je contact aan zet. Omdat een grote stroom nodig is om de motor te starten. Dan toch maar ergens een knopje verstoppen.
Wat ik dan niet helemaal snap is dat bij moderne motoren de verlichting vaak niet eens uit kán. Wat is er verbeterd t.o.v. mijn oude brik?
Nou, bij mijn TDM900 bijvoorbeeld gaat de koplamp pas aan, enkele seconden nadat de motor is gestart. dus niet bij alleen contact aan.
Dus het systeem houdt zelf in de gaten wanneer de lamp aan kan/moet.
 
waarschijnlijk eerst alleen stadslicht?

maar is dat bij jouw XS niet dan?
heb jij een Amerikaanse import oid, zonder lichtschakelaar aan het stuur?
 
Zit dit topic nu pas door te lezen.
De standaard opmerking van mijn vriendin als ik zelf bezig ben is: 'ksnap niet wat je er aan vind om met je vingers in de vieze troep te zitten'
Eindelijk een vrouw die het wel begrijpt *O*

Lekker bezig zo 8-)
 
waarschijnlijk eerst alleen stadslicht?

maar is dat bij jouw XS niet dan?
heb jij een Amerikaanse import oid, zonder lichtschakelaar aan het stuur?

Ik had wel een unit met aan/uit schakelaar voor het licht en een startknop enz. Maar wil het wat minimalistischer. De rechter unit en het contact verdwijnen dus van het stuur. De off- schakelaar deed het toch al niet meer. Maar ja, nu misschien toch een klein lichtknopje plaatsen. :] Ik zal eens kijken naar een mooie oplossing.

Zit dit topic nu pas door te lezen.
De standaard opmerking van mijn vriendin als ik zelf bezig ben is: 'ksnap niet wat je er aan vind om met je vingers in de vieze troep te zitten'
Eindelijk een vrouw die het wel begrijpt *O*

Lekker bezig zo 8-)

:$ Bedankt voor het compliment. Maar die zwarte handen hoeft voor mij ook niet zo hoor. Ik kan alleen geen monteurshandschoenen vinden in damesmaat, haha!
 
Iemand een idee waarom ik 3 blauwe draden aan mijn contactslot had? Inmiddels is deze van vers draad voorzien en heb ik maar 1 blauwe terug geplaatst, volgens schema.
Ik heb zitten slapen blijkbaar. Het UK-schema uit het boek komt beter overeen met mijn XS, dan de US-versie. |( En de extra blauwe draden zijn o.a. van een parkeerlicht.

Kijk eens of je ze in China of zo kunt vinden. Aziaten hebben toch vaak erg kleine hand(jes) :+

Goed idee, maar ineens niet meer nodig. Vandaag bij de eerste Motormarkt van Rotterdam geweest. Lekker kleinschalig. "Toevallig" daar een handschoen gepast maat 7, die bijna goed zat. Net maat 6 online besteld! *D En voorlopig genoeg, ging per 12, haha!

Verder nog wat krimpkous, tieraps, schroevendraaiers en een momentsleutel gescoord!
 
Terug
Bovenaan Onderaan