500 euro challenge, Yamaha XS750 '77

Dasty? Ook van de Action zeker?
Ik heb al een paar weken een ultrasoon badje in de schuur staan; handig zo'n technische baan, hoef je niet alles zelf aan te schaffen, of hard te poetsen (al blijft er nog genoeg over...).
Voor zover ik nu kan beoordelen ziet alles er goed uit. Als het schoon is kan ik dat vast beter beoordelen. Zal vanavond de eerste lading er in doen. Maar ik hou je aanbod in gedachten Wim.
En wat dat sproeiertje betreft: ik wist niet dat dat er in zit en ik dacht het lekt niet, laat ik eraf blijven. Zal 't nu toch maar even loshalen.
 
Goed bezig met je carburatoeters, daar is nog wel wat eer aan te behalen. :Y
Hoe zijn de membraanen er aan toe? (slijtplekkjes/ lekjes) maakt veel uit m.b.t. hoe mooi je fiets loopt.
 
Membranen zien er op het eerste gezicht goed uit. Ik heb er pas één tegen het licht gehouden, maar ik kon er niet doorheen kijken. *D
 
Niet per se na twaalf keer, de xs750 was wel de eerste motor waar de knippelichten vanzelf uitgingen, dit dmv een sensor in de km teller


Als dat nog werkt dan is er niet veel mis met de electrische installatie. Het knipperen stopt na 150 meter en 10 seconden, 2 voorwaarden dus.
Mocht je geen startknopje kunnen vinden, ze zijn los te koop. Hier:
Yamaha-Dreizylinder-IG - Triple-IG-Europe , ga naar Ersatzteile/Neuanfertigungen.
Mooi project, succes!
 
Geen Action, Wibra..... :+







En het werkt niet alleen goed bij motoronderdelen (gebruik het in huis/keuken ook en dat zegt een man _O- )
Heb het ook gebruikt om mijn motor mee in te spuiten, even in laten werken en daarna afspoelen, ben geschrokken van de zooi die los kwam (nb wel netjes in de wasstraat, dus niet op straat... O-) )

PS Niet alle onderdelen van de carb kunnen/mogen in een ultrasoon, maar ik denk dat dit overbodige informatie voor je is ;)
 
Carbs in je ultrasoonbadje leggen met wat water en dasty en ze worden als nieuw.
En alles kan er gewoon in. Doe ik ook altijd. Scheelt veel poetsen.
 
Wees gerust, membranen liggen er niet in! Zal nog steeds een deel met de hand doen!

Over keukens gesproken, ik liep vrijdagavond op de motorbeurs langs een kraam met heftafels ed. Wilde de verkoper me een kruk aansmeren. Dus ik vroeg 'm wat ik met een kruk moet? Zegt ie: is handig voor in de keuken! Ik schoot hartelijk in de lach en heb 'm verteld dat ie 'm zó niet aan me verkocht kreeg. _O-
 
Vraagje, moet ik het knopje eruit halen of demonteer je het liever zelf...
:?
Want of ik het geheel opstuur of alleen het onderdeeltje maakt mij niet uit. Of moeten de verzendkosten ook bij de aanschaf (het blijft toch een soort wedstrijdje) opgeteld worden bij de opknapkosten. Om het geheel is namelijk wat duurder om te verzenden.

Heb namelijk een complete linkerstuurschakelaar met een goede drukknop liggen (van claxon dus niet veel gebruikt verwacht ik).

Mijn emailadres is wimvlis at hotmail punt com.
 
Zo, het is een paar dagen stil geweest, maar dat betekent niet dat er niets is gebeurd!
Een startknopje is inmiddels naar me onderweg, of ligt misschien zelfs al op mijn mat. Bedankt Wim!
Het salaris is gestort en dus heb ik remleidingen besteld bij Melvin.de en isolatiehoes voor de vers gesoldeerde bekabeling.
De onderdelen van de carburateurs liggen lekker te weken in een badje met Dasty. En ik hoor dat het volgende week eventjes lente wordt. Lijkt me een geschikt moment om eindelijk mijn velgen eens van een nieuwe laklaag te gaan voorzien.
En wie weet kan ik alweer wat dingen in elkaar gaan zetten, want tot nu krijg ik alleen maar steeds meer losse onderdelen en wordt m'n schuur steeds voller...
 
Na het weken en poetsen, het geheel goed afspoelen met water en daarna heel goed drogen. Liefst daarna met een licht vettig doekje over de schone delen heen.

Dit om te voorkomen dat er een soort witte corrosie ontstaat (ervaring... ;( ). Moest daarom de carbs nog een keer napoetsen voor de witte zooi

Dasty ontvet heel goed, maar als je het lang laat zitten werkt het te goed..... heb hele rare foto's gezien hier op MF (carbs een weekje in de Dasty... je weet niet wat je ziet :X )

Succes verder met je brik of is het klassieker in wording ;)
 
Zo, eindelijk buitenklusweer, zonder dat mijn neus leegloopt! Gistermiddag een paar uurtjes eerder naar huis gegaan en o.a. mijn voorvelg gespoten. Ik weet alleen nog niet of ik blij ben met het resultaat... Daar mag ik nog een paar dagen op wachten, want één keer spuiten is in ieder geval niet genoeg.
Verder zit de bediening in elkaar, zijn de remleidingen binnen en heb ik gisteravond de carburateurs weer in elkaar geschroefd, zonder onderdelen over te houden! Van mijn collega heb ik een stukje nieuwe benzineslang gekregen, *D
En oh ja, van het weekend ook nog m'n voorvork van nieuwe olie voorzien.
Vanavond zal ik weer wat foto's plaatsen.
 
Ik zeg maar zo, mooi groen is niet lelijk!
full

full

full
 
Dat ziet er erg goed uit.... :9~
Zeker de stuurschakelaars ;)

Slangetjes benzine bestendig of dit is een overbodige vraag :?
 
M'n collega heeft zelf een motor verbouwd, dus ik ging er van uit dat hij weet wat benzineslang is. Toch even gegoogeld met de naam die op de rest van de slang staat: Ariete, made in Italy, 6x9mm. Pfff, het is tóch benzineslang. 8-)
Ik moet zeggen dat ik ook enigszins verbaasd was dat ik groene kreeg en geen zwarte. Maar ja, een gegeven paard enzo. En ik moet toch op de centen letten!
Daarover gesproken, ik heb net op E-bay 3 nieuwe inlaatrubbers besteld voor €18,90. Haast te mooi om waar te zijn. We zullen zien over een aantal dagen!
 
Dat is echt heel weinig.

En mocht het niets zijn, ik heb er nog enkele liggen, zijn niet moeders mooiste, maar zijn niet lek. Twee verkeren zelfs nog in redelijke staat ;)

Hoe ik dat weet, ik ben begonnen met het opruimen van de zooi in de garage :+

En ja, ik blijk nog meer zooi te hebben dan ik al dacht :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan