500 euro challenge, Yamaha XS750 '77

Goed bezig Daan,

Je carburatoeters en schakelaars zien er weer netjes uit *D
Helaas komende week te koud om aan je wielen te werken vrees ik -O-
 
Dat is echt heel weinig.

En mocht het niets zijn, ik heb er nog enkele liggen, zijn niet moeders mooiste, maar zijn niet lek. Twee verkeren zelfs nog in redelijke staat ;)

Hoe ik dat weet, ik ben begonnen met het opruimen van de zooi in de garage :+

En ja, ik blijk nog meer zooi te hebben dan ik al dacht :X
Goed bezig! En altijd handig, ik hou het in gedachten. Ik krijg net bericht binnen dat ze al verzonden zijn. Ben benieuwd.

Goed bezig Daan,

Je carburatoeters en schakelaars zien er weer netjes uit *D
Helaas komende week te koud om aan je wielen te werken vrees ik -O-
Tja, we zijn weer dood gemaakt met een blije mus. Of hoe zat dat ook al weer?
 
full

Kan iemand me vertellen hoe ik aan bovenstaand goudkleurig busje kan komen? Deze zat om het boutje heen van de koppelingshendel. Volgens mij hoort het niet bij het boutje zelf, maar komt het uit de hendel, of uit de hendelhouder. Als ik het weglaat is er te veel speling.
 
[afbeelding]
Kan iemand me vertellen hoe ik aan bovenstaand goudkleurig busje kan komen? Deze zat om het boutje heen van de koppelingshendel. Volgens mij hoort het niet bij het boutje zelf, maar komt het uit de hendel, of uit de hendelhouder. Als ik het weglaat is er te veel speling.

Heb je geen reservehendeltje toevallig, want daar hoort hij inderdaad in.
Anders kan ik er wel eentje maken voor je uit een stukje brons, (free of charge) moet je wel van Vleuten naar Driebergen heen en weer rijden. :]

Doorzichtige benzineleiding ken ik wel, in groen, roze en helemaal transparant, ze hebben alleen allemaal gemeen dat ze door benzine keihard worden, zwarte slang niet.
 
Laatst bewerkt:
Vertekend de foto of is het gat in je koppelingshandel niet geheel rond :?

Mijn vermoeden is dat er een opvulmateriaal (koper) is gebruikt om een uitgesleten gat weer bruikbaar te maken.

Ben namelijk nog niet tegengekomen dat er een bronzen busje in het schanierpunt is gebruikt bij een XS (heb er 2 gesloopt en er staan er 3 in de garage }) ). De kans dat het koperen busje origineel benaderd in mijn ogen nul....
 
Ik heb nog wel wat busjes liggen met binnenmaat M8 +/- 10mm hoog, moet ongeveer wel passen/ pas te maken zijn. Als je kan meten wat de buiten maat en hoogte is, zal ik even kijken of het past.
Of is de bout M6?
 
Thanks for the tips guys. Ik denk dat ik voor een vervangende hendel ga. Het gat is inderdaad niet meer helemaal rond en een nieuw hendeltje kost een paar eurootjes. Moet nog kunnen.
 
Ik weet dat een Yamahadealer dit soort spul gewoon nog kan leveren (relatief universeel onderdeel natuurlijk).
 
Zo, nog een paar dagen genoten van mijn andere hobby, op de lange latten.
Vandaag de inlaatrubbers (jaja, 3 stuks en de juiste diameter!) opgehaald bij het postkantoor. Nu duimen dat de lente volgende week eindelijk velgspuittemperaturen gaat opleveren.
 
Wat een mooi project en een leuke challenge! Succes met het sleutelen, maar volgens mij heb je dat niet echt nodig als ik het hier zo zie. XS'en zijn de beste! *O*
 
Pech, dikke pech. Ik klaag niet graag over het weer :X en het zonnetje schijnt ook nog eens fantastisch 8-) , maar 't blijft te koud!!! :( Ik heb het gehad met muts, handschoenen en druipneuzen. Dus ik klaag lekker toch even. })
Ik heb zo goed als alles klaarliggen om de fiets weer in elkaar te sleutelen. Maar omdat ie nu zo mooi kaal is wil ik 'm eerst goed schoonmaken (en dat gaat niet als m'n sopje in een ijsklomp verandert) en hier en daar de verf bijwerken.

7 april zal de motor nog niet rijdbaar zijn ben ik bang... Jammer! Maar als het zonnetje echt zijn best gaat doen, ga ik ook mijn best weer doen en zit ie, denk/hoop ik zo in elkaar.

Intussen blijf ik dromen van een soepel draaiende, mooi klinkende, glanzend blinkende, alles werkende, fantastisch uitziende XS750... :z De winterslaap continues for a bit.
 
Je hebt toch wel bij mijn weerkaart gekeken.....
Voor 7 april tijd zat met goed weer.
Ik sta nu ook in het zonnetje verwarmingen te spuiten, gaat goed.
Stucadoor is bezig dus morgen weer ophangen......
 
Je hebt toch wel bij mijn weerkaart gekeken.....
Voor 7 april tijd zat met goed weer.
Ik sta nu ook in het zonnetje verwarmingen te spuiten, gaat goed.
Stucadoor is bezig dus morgen weer ophangen......

Ik heb 'm gezien hoor! Tja, 7 april zal het best mooi weer worden, maar dan is de XS nog niet af ben ik bang. Er moet brood op de plank, tegen de tijd dat ik weer thuis ben is het zonnetje uit m'n tuin verdwenen.
Maaruh, goed bezig!
 
Je hebt toch wel bij mijn weerkaart gekeken.....
Voor 7 april tijd zat met goed weer.

Ik help het hopen, maar er is nog een probleem wat voor die tijd weggespoeld moet zijn: de absurde hoeveelheid zout die op 's Heeren wegen uitgestort is.
 
Laatst bewerkt:
Ach ja, net nog over het Binnenhof gelopen ;)
Lijkt wel of het daar nog rijp op straat lag. Geheel wit uitgeslagen.

Vanochtend op de motor naar mijn werk (moet wel ivm parkeerproblemen) en het was stervens koud. Ben deze temperaturen meer dan zat |(

Moet van mijn XS Special nog het luchtfilterhuis terugmonteren. Maar met deze luchten zijn de rubbers niet te hanteren. Dus zit ik al weken te wachten op voorjaarsweer... B|
 
Wim,in emmertje met warm water leggen misschien
Of wat wd40 erop
 
Laatst bewerkt:
Mijn garage is gelegen onder een flat. In de garage lopen wel wat geïsoleerde verwarmingsleidingen. Bij vorst zakt de temperatuur tot 8 tot 10 graden.

Maar rommelen met benzine wordt niet gewaardeerd door de bovenbuurman (zijn slaapkamer ligt boven mijn garage) en de vloer is niet gasdicht... :+

Hij is als een keer langs geweest ivm benzinelucht... O-) Had toch net iets te veel gemorst bij het werken aan de carbs.

Dus rommelen met carbs moet ik toch echt buiten doen ;( daarom toch even wachten op redelijk weer ;)
 
Ik had 'm al gezien. Geinig ding, ziet er op de foto's ook nog heel netjes uit.
 
lopen goed en zie je niet meer zo vaak.
Goede vondst. heel houden
 
Had hem al gezien. Heb zelfs al een reactie gegeven.

Moet zeggen dat de fiets er goed uitziet.

Voor het overige succes met je XS dat hij of is het zij maar gauw mag rijden!
 
Kleine update: vorige week voor nog geen 25 euro een origineel zadel gescoord op E-bay. Moet ik wel nog van kleur veranderen en zelf een hoes omheen knutselen... Misschien nog een beetje de vorm aanpassen, maar dan maak ik het mezelf wel erg moeilijk denk ik. :?
En ook nog een koppelingshendel gevonden voor 4 dollar 90. Verzendkosten reken ik niet mee met het sleutelbudget hoor, dan was ik al lang blut geweest!
 
Terug
Bovenaan Onderaan