500 euro challenge, Yamaha XS750 '77

full

Daar heb ik een mannetje voor... (Zork1200 :W )
 
Nee, dat weer niet...

Moet eerst nog een XS750 hybride zien te verkopen. Maar deze is nog niet geheel verkoop gereed.
 
Daniëlle veel succes met in elkaar zetten. Maar dat gaat goed komen we hebben nog 2 maandjes.

Groetjes,

Miranda
 
Als daar ooit foto's van gemaakt worden, laat ze zien.............. _O- _O-

Ben namelijk al blij dat de remmen van mijn XS-en na revisie en met nieuwe staalommantelde remleidingen zoveel remkracht geven dat je gewoon kan rijden. Lees, ik hoef geen rekening moet houden met een soort vertraagde remwerking ;)


Dus stoppies.... :N :N :N daar geloof ik niet in. Wel geloof in het gegeven dat een XS goed kan remmen in relatie met leeftijd van de motor.
 
Ach, stoppies, wheelies, wat mij betreft is rijden en remmen pas een optie als alle onderdelen uit de schuur weer zijn samengevoegd met de onderdelen in de tuin. En met alleen een voorwiel wordt er dus nog niet gereden. Het wordt geen Flinstone fiets.
 
Gisteravond ook weer lekker bezig geweest. Remklauwen en leidingen geplaatst en carburateurs, luchtfilter- en huis en accubak op hun plek gezet. Komend weekend gebeurt er even niets, maar volgende week ga ik er weer tegenaan. Ik vraag me trouwens af waar m'n €3,90 koppelingshendel blijft... Ligt vast op een boot die er acht weken over doet. |(

Hier een slechte foto van het goede resultaat:
full
 
Goed bezig, helaas wordt het dit weekend ook voor mij weinig doen. Wie weet haal je me in komende week.
 
Ziet er goed uit...

En als je echt vast loopt op je koppelingshandel moet je dat laten weten, kan ik gaan zoeken in mijn berg onderdelen...
 
Zat gisteren te lezen in Motor magazine en dacht bij de Fazer lezerstest: Wim van der Vlis......Wim van der Vlis.......waar ken ik die naam toch van???? :)
 
Van dit forum..... :+

Moet dus morgen even een Motor magazine zien te scoren... maar morgenochtend eerst een nieuwe ketting op mijn Fazer laten monteren (ja ja, geregeld via een sponsor van de Fazerclub :} www.motorketting.nl).

En voor een prijs die ik niet durf te vermelden :P , staat wel tegenover dat wij (een aantal leden van de club) moeten bijhouden hoe de ketting zich houdt met verschillende smeermiddelen ;) Maar dat is op zich ook leuk om te doen :Y . Zo weet ik dat mijn huidige ketting al ongeveer 26.000 km op mijn Fazer zit. En gemonteerd is op 25 augustus 2009.

En het volgende bericht zal weer XS gerelateerd zijn O-)
 
Heeft iemand 'toevallig' nog een wat meer standaard stuur liggen voor een mooi prijsje? *D
Ik heb weer een paar centen over. Het zadel wat ik op Ebay heb gekocht is meer verrot dan ik dacht en op een paar rubberen dempers na niet bruikbaar. Dus reken ik die (op de rubbers na) niet mee met het sleutelbudget. Ik snijdt het schuim van 'de troon' wel bij om er een meer origineel lijkend zadel van te maken. Een mooi waterdicht nepleren stofje heb ik al binnen. Ik vertrouw wat dat betreft op de naaikunsten van m'n moeder! Al ga ik uiteraard wel helpen. :?
Verder zit de fiets in theorie bijna in elkaar en zal ik 'm (misschien vanavond al) weer eens starten!
To be continued...
 
Yeah, yeah. Ik ben een beetje verdrietig, starten is nog niet gelukt, dus ik was niet in de stemming voor foto's. Hopelijk door een iets te zwakke accu, maar ik ben bang door een iets ernstiger probleem. Maar hij is eindelijk van de bok en ik zal van het weekend wat foto's plaatsen.
 
Heeft iemand 'toevallig' nog een wat meer standaard stuur liggen voor een mooi prijsje? *D
Ik heb weer een paar centen over. Het zadel wat ik op Ebay heb gekocht is meer verrot dan ik dacht en op een paar rubberen dempers na niet bruikbaar. Dus reken ik die (op de rubbers na) niet mee met het sleutelbudget. Ik snijdt het schuim van 'de troon' wel bij om er een meer origineel lijkend zadel van te maken. Een mooi waterdicht nepleren stofje heb ik al binnen. Ik vertrouw wat dat betreft op de naaikunsten van m'n moeder! Al ga ik uiteraard wel helpen. :?
Verder zit de fiets in theorie bijna in elkaar en zal ik 'm (misschien vanavond al) weer eens starten!
To be continued...

Vreemd, ik dacht dat ik hier gisteren al op had gereageerd... Ik heb nog wel een standaard/orgineel stuur liggen, hoef er niets voor te hebben. PM maar ff als je interesse hebt.

Leuk project trouwens, je schiet beter op dan ik :$
 
Als je motor echt niet start is ontbreekt 1 of meer van deze 3; copressie, ontsteking of brandstof.
compressie zal wel niet, omdat er aan het blok niets veranderd is.
Maar met je electra en carburateurs ben je bezig geweest, dus daar kan het hem in zitten.
Tjek dus of je bougies vonken, en of er benzine in de carburateurs komt.

Een beetje benzine door of 2 bougie gaten willen een motor nog wel eens over te halen om te starten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan